Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blaasontsteking

+10
Jerry
SparklingEyes
Lejow
Bay
tuttebel
Vanilla Queen
Jeanette
CCC
Gympie
Beachgirl
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Blaasontsteking

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 8:50

Heb je het weleens gehad? Zoja, hoevaak? Wat werd er aan gedaan?

Ik heb het op dit moment voor de 4e keer in ongeveer 12 jaar tijd en heb antibiotica gekregen maar bij een volgende keer volgt er een afspraak bij de huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Beachgirl ma 21 mei 2012 - 9:04

Zelf ooit 1 keer gehad, toen een kuurtje gekregen.

Mijn zus heeft een jaar gehad dat ze bijna elke maand wel een blaasontsteking had.



Vind 4x in 12 jaar niet heel veel eigenlijk. Niet dat het meer moet zijn hoor, maar ik schrik er ook niet van ofzo. Sommige mensen hebben er volgens mij gewoon sneller last van dan anderen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 9:19

Zeker 2x per jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gympie ma 21 mei 2012 - 9:28

Bedoel je niet de 4e keer in 2 jaar tijd ipv 12 jaar?

Ik heb het de afgelopen 2 jaar 2 keer gehad. Ik vind het wel extreem pijnlijk. De eerste keer plaste ik bloed, had ik hoge koorts en kon ik echt niks meer. Zo ontzettend naar.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  CCC ma 21 mei 2012 - 9:29

Ik heb het zo vaak gehad... Soms wel 4 a 5 keer in 3 of 4 maanden... Is nooit wat mee gebeurd, elke keer antibiotica gekregen... Even een tip, laat het even op kweek zetten... Ik ben er nu in de zwangerschap achtergekomen dat ik een bepaalde bacterie bij me draag die dit veroorzaakt. En dit vind ik echt vervelend dat ze er nu pas achter zijn gekomen, normaal moet je er dus blijkbaar om vragen om het op kweek te laten zetten. Maar ja, dat wist ik dus niet... Nu heeft het dus ook de nodige gevolgen voor de bevalling en daar ben ik eigenlijk niet zo heel erg blij mee.

Gympie: dat heb ik dus ook elke keer, binnen no time lijkt het zich te ontwikkelen van iets simpels tot dat ik amper de trap meer kan oplopen, zoveel pijn, bloed alles...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Jeanette ma 21 mei 2012 - 11:25

Paar jaar geleden had ik het zowat elke maand. Bij mij kwam het doordat ik te weinig dronk op een dag. Nu verplicht ik mezelf om minimaal 1,5 liter op een dag te drinken en heb er sindsdien geen last van gehad. Ik kreeg telkens een kuurtje.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Vanilla Queen ma 21 mei 2012 - 12:06

Ik heb 4 jaar op een paar maanden na blaasontsteking gehad. Vreselijk, tot bloed plassen aan toe. Bij mij kwam het door seks, bleek uiteindelijk dan. "Uit-plassen" had niet eens nut. We zijn er achtergekomen dat hij zijn piel voorzichtig eruit moet halen en niet langs mijn urinebuis moet gaan, want dan is het binnen een uur weer raak, bizar! En dan moet ik me dáár wassen en daarna plassen en daarna weer wassen, drinken en daarna nog een keer plassen. Heel onromantisch ritueel dus, maar ben blij dat ik erachter ben gekomen hoe ik een blaasontsteking kan voorkomen, na 8 jaar.. van antibiotica wordt ik nog zieker namelijk. een onderhoudskuur had geen nut dus. Ben nu aan het "afbouwen" van het "onromantische ritueel" gaat steeds beter wel. Schijnbaar heeft hij pittig sperma ofzo haha, want bij andere mannen heb ik er nooit last van gehad lol.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 18:16

Gympie_ schreef:Bedoel je niet de 4e keer in 2 jaar tijd ipv 12 jaar?

Ik heb het de afgelopen 2 jaar 2 keer gehad. Ik vind het wel extreem pijnlijk. De eerste keer plaste ik bloed, had ik hoge koorts en kon ik echt niks meer. Zo ontzettend naar.

Nee, ik bedoel echt in 12 jaar tijd smile.
De assistente van de huisarts zei afgelopen vrijdag dat het ook niet echt zorgwekkend was maar bij een 5e keer moet je hier sowieso een afspraak maken bij de huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  tuttebel ma 21 mei 2012 - 19:42

ik heb het wekelijks, al zo'n 2 jaar lang Blaasontsteking 1371890812. Ik heb er preventief antibiotica voor maar vaak genoeg komt het ondanks het gebruik daarvan er toch nog doorzetten. Heb wel eerder een zwaardere dosis gehad, en die hielp wel beter, maar ik wil niet continue zo'n zware dosis gebruiken omdat het nou niet echt goed voor m'n lichaam is. Bij mij komt het waarschijnlijk ook door seks en meestal helpt het bij mij ook om te erna ute plassen, wassen, AB slikken, en nog een keer uit plassen, maar ondanks die maatregel wil het dus toch nog vaak genoeg doorzetten.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Bay di 22 mei 2012 - 3:06

Vorig jaar heb ik het 2 keer achter elkaar gehad. Ik heb er antibiotica voor gekregen. Na sex ga ik altijd naar het toilet en slik ik soms cranberriepillen uit voorzorg.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Lejow di 22 mei 2012 - 3:09

Toen ik net samen was met mijn vriend had ik ongeveer chronisch blaasontsteking, antibiotica op en hoppaaa dan kwam het weer. Omdat mijn moeder ook een ziekte had aan haar blaas (die hebben ze moeten verwijderen) heb ik ook een onderzoek gehad van mijn blaas, gelukkig was dat allemaal goed.
Van de een op de andere dag was het over en sindsdien heb ik het nog 1 keer gehad ofzooo *klopklop*.

Helaas ga ik altijd binnen een uur van geen klachten, naar dubbel liggen kreperen van de pijn Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  SparklingEyes di 22 mei 2012 - 3:36

Ik voel het altijd aankomen, heb het ook geregeld. Merk het vooral als ik op plekken naar het toilet geweest ben waar ik me niet prettig voelde, want dan plas ik niet genoeg 'uit' zeg maar haha. dan stop ik te vroeg, waardoor er teveel bacteriën achterblijven.

Op het moment dat ik het voel aankomen, ga ik gelijk meer water drinken en let ik extra goed op met plassen. Vaak is het dan snel over, maar als dat niet zo is, ga ik vrij vlot al naar de ha.. heb geen zin in nierbekken ontsteking!

Overigens.. euhm.. raar iets maar schijnt toch echt zo te zijn, dat als je vaak vrijt, geen condoom gebruikt en niet goed 'schoonmaakt' na die tijd, dat je dan ook blaasontsteking kunt krijgen.. vriendin van mij had dit op d'r huwelijksreis... Very Happy
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Lejow di 22 mei 2012 - 4:24

Is niet raar SE, dat komt omdat de plasbuis van de vrouw relatief kort is en door het 'schuiven en schuren' komen er bacteriën bij de plasbuis, die dus maar een korte weg af hoeven te leggen naar de blaas.

Ik moest na de sex ook altijd plassen, goed uitplassen en het even schoonmaken down there.
Het liefste douchen en de douchestraal er op, maja dat komt niet altijd uit Wink
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Jerry di 22 mei 2012 - 4:41

Als ik na het seksen niet ga plassen, krijg is standaard blaasontsteking...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Jasmine di 22 mei 2012 - 19:26

Ik heb er ook minstens twee per jaar.

Heb zelf inmiddels de instructie gekregen bij het kleinste vermoeden meteen de huisarts te bellen. En als het in het weekend is de HAP. Heb er nl. ook al eens een gehad die in minder dan een dag tijd van totaal geen klachten doortrok naar mijn nieren.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 2:37

En het is weer raak Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Lejow zo 9 sep 2012 - 2:45

Oh wat balen Birgit Sad
Heb je alle huis tuin en keuken middeltjes al geprobeerd?
Veel drinken, afspoelen (liefst even met de douchekop) na de sex, cranberriesap enz...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 2:53

Dat afspoelen niet maar voor de rest alles. Ik moest bij een volgende keer een afspraak maken met de huisarts dus dat doen we deze week dan maar. Ik vraag me alleen wel af wat die beste man/vrouw er aan moet doen maar goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 2:57

Ik moet echt altijd zorgen dat ik even ga plassen na de sex, anders is het binnen de kortste keren raak. Ik heb veel blaasontstekingen gehad in het begin met mijn ex maar sinds ik altijd na de sex even naar de wc ga om zo alle sperma weg te plassen heb ik nergens last meer van. Toevallig een paar maanden terug nog een keer, maar verder ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Jerry zo 9 sep 2012 - 3:03

Maple schreef:Ik moet echt altijd zorgen dat ik even ga plassen na de sex, anders is het binnen de kortste keren raak. Ik heb veel blaasontstekingen gehad in het begin met mijn ex maar sinds ik altijd na de sex even naar de wc ga om zo alle sperma weg te plassen heb ik nergens last meer van. Toevallig een paar maanden terug nog een keer, maar verder ook niet.

Waar steekt hij z'n sjakie dan in bij jou als ik vragen mag?! :O
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 3:05

Jerry schreef:
Maple schreef:Ik moet echt altijd zorgen dat ik even ga plassen na de sex, anders is het binnen de kortste keren raak. Ik heb veel blaasontstekingen gehad in het begin met mijn ex maar sinds ik altijd na de sex even naar de wc ga om zo alle sperma weg te plassen heb ik nergens last meer van. Toevallig een paar maanden terug nog een keer, maar verder ook niet.

Waar steekt hij z'n sjakie dan in bij jou als ik vragen mag?! :O
Gewoon waar hij hoort, maar er loopt nou eenmaal altijd wat terug en dat kun je gewoon wegplassen. Advies gekregen ooit hier op het forum Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Jerry zo 9 sep 2012 - 3:09

Maar het gaat toch niet om de sperma die voor blaasontsteking zorgt? Het zijn bacteriën die rond je plasbuis zitten die door het seksen 'naar binnen worden geschuurd' zegmaar en daarom moet je daarna altijd even plassen om je plasbuis weer 'schoon' te spoelen. Volgens mij is sperma een heel hygiënisch goedje nerd
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 3:11

Sperma is misschien hygienisch als het eruit komt, maar as het er een tijdje blijft zitten niet meer hoor. Net zoals dat urine in principe steriel is, maar als het eenmaal in contact komt met de 'buitenucht', dan begint de bacteriegroei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Jerry zo 9 sep 2012 - 3:16

Laat me dan een mierenneuker zijn (zou je daar ook blaasontsteking van krijgen :P ), maar je hebt toch ook gewoon afscheiding in je vagina zitten? Dan zou je daar toch ook constant blaasontsteking van krijgen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 3:32

De één kan ook beter tegen sperma dan de ander. Plus dat je lichaam afscheiding denk ik eerder als 'lichaamseigen' ziet dan sperma.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking Empty Re: Blaasontsteking

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum