Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Acute blaasontsteking

+10
snoezel
Red Velvet
Fayebella
Lynn_
Ella
Caro
Joan
Summerlovin
Reeza
Feline
14 plaatsers

Ga naar beneden

Acute blaasontsteking Empty Acute blaasontsteking

Bericht  Feline di 20 aug 2013 - 0:53

Ik heb sinds een uurtje echt ontzettende buikpijn. Weet niet hoe ik moet zitten, heb 't steenkoud en kippenvel van de pijn in m'n blaas. Zit alleen op m'n werk dus kan niet weg maar ik heb echt moeite met mensen te woord staan. Helaas herkenbaar want heb het heel vaak maar nu is het ineens uit het niets enorm heftig.

Iemand een gouden tip om de scherpe randjes eraf te halen? Kruip bijna onder de tafel.. Zo'n naar gevoel.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Acute blaasontsteking Empty Re: Acute blaasontsteking

Bericht  Reeza di 20 aug 2013 - 0:56

Pijnstillers nemen, veel water drinken, cranberrysap, veel vitamine C nemen (bruistabletten en dan 2 gram). Sterkte, blaasontsteking is vreselijk! Als het over een paar uur nog niet gaat zou ik de HA-post bellen voor een kuurtje.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Reeza di 20 aug 2013 - 0:57

Oh en als je vaak blaasontsteking hebt zou ik sowieso preventief cranberry gaan gebruiken.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Summerlovin di 20 aug 2013 - 1:15

Ik zou ook voor een anti biotica kuur gaan. Als je er te lang mee blijft lopen kun je nierbekontsteking krijgen. Ik heb daar 3 dagen voor in het ziekenhuis gelegen en moest daarna nog 7 dagen komen om mijn anti biotica via het infuus te krijgen.. Ik was er dus 10 dagen mee zoet.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Joan di 20 aug 2013 - 1:23

Ik heb dat altijd. Het wordt bij mij direct een urineweginfectie en dan heb ik zo'n pijn. Vooral onder in m'n rug is het echt ondragelijk. Pijnstillers helpen wel tegen de pijn maar ik zou toch ook even je urine laten checken zodat je een kuurtje krijgt. Beterschap!
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Caro di 20 aug 2013 - 1:23

HA bellen voor een receptje, en tot die tijd.. veel drinken (ook al zal plassen pijn doen maar spoelen is goed) en paracetamol nemen. Eventueel in combinatie met ibuprofen!

Sterkte!!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Ella di 20 aug 2013 - 1:27

Kan je je urine niet langs brengen bij de huisarts? Dan kunnen ze het even nakijken
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Feline di 20 aug 2013 - 2:23

Dank allemaal. Aangezien ik op m'n werk zit kan ik niet zoveel. Maar ik heb nu 2 paracetamol ingenomen met een liter water. Begin nu aan m'n 2e liter. Het gaat nu iets beter omdat m'n blaas weer volloopt maar ik moet echt huilen als ik op het toilet ben en het eerste half uur erna.

Liefst wil ik geen antibiotica want heb al zo'n 7 kuurtjes gehad afgelopen jaar. (m'n ziekenhuisopname niet meegerekend). Hoop wel dat het wat afzwakt anders heb ik vannacht een probleem.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lynn_ di 20 aug 2013 - 3:40

Heel heftig is dat! Ik heb er afgelopen week ook een gehad... Kwam ineens opzetten. Ik heb een kuur gekregen en ben er nu vanaf. Vreselijk veel pijn heb ik gehad. Sterkte! En wel laten controleren hoor...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Feline di 20 aug 2013 - 3:44

Ja, stom he.. Het is gewoon een hele nare pijn. Paar weken geleden stond ik krom gebogen bij de HAP op zaterdag. Kreeg meteen antibiotica mee omdat ze zo wel kon zien dat ik pijn had.

Kan ik het niet wegdrinken dan? Stel het lukt en ik heb morgen geen last meer, moet ik dan alsnog naar de huisarts?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lynn_ di 20 aug 2013 - 3:49

Zoals het bij mij was had ik er niet aan moeten denken een nacht te wachten. Zelf weten maar als je er zoveel last van hebt zou ik vandaag nog urine inleveren.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Ella di 20 aug 2013 - 4:05

Als je vandaag al zo'n pijn hebt kan je het denk ik niet meer wegdrinken en heb je echt ab nodig. Maar goed je kan het proberen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Feline di 20 aug 2013 - 4:27

Ja, ik ben nu pas vrij dus dokter is al gesloten. Het gaat nu redelijk. Heb 2 liter gedronken en pijnstilling genomen. Als het vanavond weer zo erg wordt ga ik de nacht niet trekken maar ik woon echt naast de HAP dus ik kan er zo heen als ik het niet meer red. Nu eerst 40 minuten in m'n auto door zien te komen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fayebella di 20 aug 2013 - 4:41

Heel eerlijk zou ik gelijk even de hap bellen als je thuis bent en overleggen wat zij aanraden. Ook al heb je geen zin in een kuurtje, ik zou echt niet zo'n pijn blijven lijden.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Red Velvet di 20 aug 2013 - 10:16

Ik begrijp nooit zo goed dat mensen naar de HAP gaan, omdat ze overdag 'geen tijd' hebben om naar de eigen ha te gaan.
De hap is geen 24-uurs dokter... En gezondheid is kostbaarrrr. smile
In jouw geval had ik toch even (tijdens je werk desnoods) de ha gebeld om te overleggen, gezien je koude rillingen hebt gehad en je er buikpijn bij hebt/had. Als hij je toch had willen zien, had je situatie uit kunnen leggen en misschien had hij vast een kuurtje klaar laten leggen bij de apotheek.
Hoe dan ook, je bent in elk geval goed bezig met veel drinken en vit-c. Hopelijk kun je de nacht door komen en zijn de klachten morgen een stuk minder
Beterschap smile

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  snoezel wo 21 aug 2013 - 3:44

Hier veeellll blaasontstekingen in het verleden. 
Mijn persoonlijke dingen: 
- ALTIJD plassen na de sex (maar heb je nu niks meer aan)
- Bij opkomende ontsteking (ik krijg altijd pijn bij t plassen) METEEN veel drinken en vitC1000 bruistabletten innemen (zuur weerhoudt groei van bacteriën)... Ik heb overal en altijd vitC1000 liggen(op mijn werk, bij mn ouders). IDEAAL spul! Bij beginnende ontsteking krijg ik het daar ook mee weg.
- En heeelll genant, maar helpt: Op een emmertje ofzo met heet water en kamillebloemetjes gaan zitten stomen om de eerste uren, tot er IETS gaat helpen, door te komen... Kamille verzacht de pijn.

En gewoon naar de huisarts inderdaad, voor ab. Als je te lang doorloopt krijg je eerder genoemde nierbekkenontsteking. Ik helaas ook de eerste keer gehad.

Succes!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Lady4 wo 21 aug 2013 - 5:12

Red Velvet schreef:Ik begrijp nooit zo goed dat mensen naar de HAP gaan, omdat ze overdag 'geen tijd' hebben om naar de eigen ha te gaan.
In jouw geval had ik toch even (tijdens je werk desnoods) de ha gebeld om te overleggen, gezien je koude rillingen hebt gehad en je er buikpijn bij hebt/had. Als hij je toch had willen zien, had je situatie uit kunnen leggen en misschien had hij vast een kuurtje klaar laten leggen bij de apotheek.
Eens.

Ik denk dat je niet onder een kuur uitkomt maar wie weet knapt het met veel drinken toch op. Snap wel dat je liever niet wéér AB moet slikken.

Beterschap!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Sadie_ wo 21 aug 2013 - 5:36

Ik weet niet hoe het met de huisarts van Feline zit maar de mijne is tussen 8 en 10 beschikbaar voor het maken van afspraken en daarna neemt er niemand meer op. Ja voor spoedgevallen, maar dat vond ik mezelf nou ook weer niet snel. Wat moet je dan?
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Bericht  Feline wo 21 aug 2013 - 6:01

Heb gister 2 liter water gedronken en nog 1 liter voordat ik ging slapen met wat homeopathische pillen die ik altijd thuis heb en vandaag voel ik nog een lichte pijn dus het gaat al een stuk beter Very Happy 

Overigens ga ik nooit naar de HAP maar ik ga 's nachts niet onnodig veel pijn lijden.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ella wo 21 aug 2013 - 6:34

Lady4 schreef:
Red Velvet schreef:Ik begrijp nooit zo goed dat mensen naar de HAP gaan, omdat ze overdag 'geen tijd' hebben om naar de eigen ha te gaan.
Eens.

Ik denk dat je niet onder een kuur uitkomt maar wie weet knapt het met veel drinken toch op. Snap wel dat je liever niet wéér AB moet slikken.

Beterschap!
 Ook helemaal mee eens. Mensen zijn zo makkelijk met de hap. 

Fijn dat het wat beter gaat
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 21 aug 2013 - 6:50

Sadie_ schreef:Ik weet niet hoe het met de huisarts van Feline zit maar de mijne is tussen 8 en 10 beschikbaar voor het maken van afspraken en daarna neemt er niemand meer op. Ja voor spoedgevallen, maar dat vond ik mezelf nou ook weer niet snel. Wat moet je dan?
Precies. En ik snap ook dat de huisartsenpost er niet voor is, maar daaronder versta ik dat je niet van tevoren gaat plannen dat je daar op woensdagavond naartoe gaat bellen omdat je woensdag overdag geen tijd hebt, maar als je acuut ergens last van krijgt op een moment dat je echt niet weg kunt vind ik het wat anders. Dan hoef je niet ook nog eens de hele nacht te creperen omdat je nou eenmaal overdag niet bent geweest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Ella wo 21 aug 2013 - 8:05

Sadie_ schreef:Ik weet niet hoe het met de huisarts van Feline zit maar de mijne is tussen 8 en 10 beschikbaar voor het maken van afspraken en daarna neemt er niemand meer op. Ja voor spoedgevallen, maar dat vond ik mezelf nou ook weer niet snel. Wat moet je dan?
Is jouw huisarts dan 's middags ook niet meer bereikbaar? Dat is wel heel kort dan.

In geval van een mogelijke blaasontsteking zou je langs de praktijk kunnen gaan. Je moet dan toch tenslotte urine inleveren.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  JustMeDaan wo 21 aug 2013 - 10:29

Susan schreef:
Precies. En ik snap ook dat de huisartsenpost er niet voor is, maar daaronder versta ik dat je niet van tevoren gaat plannen dat je daar op woensdagavond naartoe gaat bellen omdat je woensdag overdag geen tijd hebt, maar als je acuut ergens last van krijgt op een moment dat je echt niet weg kunt vind ik het wat anders. Dan hoef je niet ook nog eens de hele nacht te creperen omdat je nou eenmaal overdag niet bent geweest.
Dat je overdag niet kan is natuurlijk onzin. Ook al ben je alleen op het werk/kantoor dat kan je gewoon laten liggen. Je gezondheid gaat voor en bovendien dien je uren te krijgen op naar een huisarts te gaan. Zeker als het acuut is!

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven