Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer blaasontsteking.

+4
SarahKey
TGR
Silver
lieke89
8 plaatsers

Ga naar beneden

Weer blaasontsteking. Empty Weer blaasontsteking.

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 0:41

Ik word er niet goed van, dit is de 3e keer al binnen 3 maanden. Mijn urine wordt nu naar het lab gestuurd om te kijken om wat voor bacterie het gaat.
Gisteravond kreeg ik ook koorts en heb gigantisch buikpijn, dus nu ging de assistente toch maar overleggen of ik een kuur krijg.
Wat kan ik nog meer doen dan veel drinken, uitplassen na de sex en van die cranberry tabletten slikken?
Ik had er hiervoor nooit last van.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer blaasontsteking. Empty Re: Weer blaasontsteking.

Bericht  lieke89 di 29 nov 2011 - 0:56

Wat vervelend. Zelf heb ik ook vaak blaasontsteking, maar bij mij helpt niets meer. ik zit preventief aan de antibiotica maar zelf dan nog komt het er soms doorheen. het kan helpen om na het plassen met een bekertje water de boel ook van buitenaf schoon te spoelen. Ik heb wel eens gehoord dat mensen in indonesie dat vaak doen. Maargoed, in mijn ogen is 3 keer blaasontsteking in 3 maanden niet echt vaak maar als het terug blijft komen kan je ook overwegen D-manose te proberen. Ik hoop in ieder geval voor je dat er iets uit die kweek komt.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 0:58

Gebruik je lactacyd of andere down-under-reingigingsspul? Daar kreeg ik het namelijk van. Nergens meer last van gehad toen ik daarmee stopte...

Gast
Gast

Bericht  Silver di 29 nov 2011 - 0:59

Wat vervelend, ik heb zelf ook veel last van blaasontsteking, nu is het (afkloppen) de laatste maanden wel rustig.

Wat ik tegenwoordig doe, is boven een pot/bak (iets wat in de wc past) zitten met heet water en kamille. Hierboven stomen. En dit herhaal ik 2-3x daags.
Zo heb ik het de laatste paar keer gedaan. Aangezien ik steeds kuur op kuur kreeg, en andere ontstekingen ernaast ontwikkelde.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TGR di 29 nov 2011 - 1:05

Mijn zusje dacht ook "ik heb wel heel vaak een blaasontsteking". Die heeft vorig jaar te horen gekregen dat ze interstitiële cystitis heeft (soort chronische blaasontsteking).

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  SarahKey di 29 nov 2011 - 1:14

Ik heb het voor twee jaar terug ook een paar keer achter elkaar gehad. Baalde zo telkens doet nog zeer ook.

Sowieso moet je goed uitplassen, niet alleen na de sex.
Bepaalde onderbroeken vermijden.
Juist niet met douchespul daar schoonmaken maar gewoon met water.
Veel water drinken zodat je veel plast. (ja en dan doet het elke keer pijn Cry , maar hoe meer je plast hoe meer bacterien weg gaan)
Je kunt ook extra vitamine c slikken. Schijnt ook te helpen.

Succes en beterschap!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 1:28

Ik was met niet met lactacyd ofzo, altijd alleen met water.
Het enige wat ik kan me kan bedenken is dat het komt door de medicijnen die ik slik. Ik heb er namelijk bijna 29 jaar nog nooit blaasontstekingen gehad. En nu dus al voor de 3e keer.
Het rare is, plassen doet geen zeer, ik heb alleen onwijze buikpijn wat naar boven trekt en moet veel plassen en kleine beetjes. De eerste keer ben ik er ook te lang mee blijven lopen omdat ik niet wist wat een blaasontsteking was.

Gast
Gast

Bericht  Silver di 29 nov 2011 - 2:01

Is het dan misschien mogelijk dat het deze keer geen blaasontsteking maar nierbekkenontsteking is? Hopelijk weet je snel wat meer na die kweek die ze nu gaan maken.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 2:32

Ik heb 1 keer blaasontsteking gehad en ik viel bijna elke keer flauw van de pijn als ik moest plassen, het deed toch zo'n zeer....dus heel veel respect voor de meiden die het vaker dan 1 keer per jaar hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 2:34

Nou ik werd net gebeld door de huisarts en moet straks een kuur ophalen, want ze wilde het niet afwachten tot maandag.
Aangezien ik ook koorts heb.

Gast
Gast

Bericht  lieke89 di 29 nov 2011 - 2:55

Wel fijn dat je gelijk iets krijgt. Ik heb een paar keer de kweek moeten afwachten en dat is echt niet leuk. 'k hoop dat je je snel beter voelt
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Silver di 29 nov 2011 - 3:01

Wel fijn dat je toch een kuur eerst kunt krijgen. Je kan altijd het "stomen" proberen. Hopelijk voel je je gauw weer wat beter.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Caro di 29 nov 2011 - 3:58

Ohh het is zo vervelend. Ik zit in hetzelfde schuitje, wederom koorts, veel pijn in mijn flanken en de laatste keer was twee maanden geleden. Maar in jan van dit jaar, heb ik voor de derde keer in mijn leven niersteentjes gehad dus ze zijn voorzichtig.

Maar ik baal. Ik word juist heel moe, huilerig, kortademig etc.. dus ik ben er ook niet zo blij mee. En al helemaal niet omdat ik net aan nieuw werk begonnen ben en ik niet te boek wil staan als een lastig type.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 4:19

Ik ben al een paar weken zo vreselijk moe, nu ook weer, van mij mag het nu snel 21.00 uur zijn, zodat ik naar bed kan.

Gast
Gast

Bericht  Niekske di 29 nov 2011 - 4:34

Ik heb een paar jaar geleden ook eens blaasontsteking op blaasontsteking gehad. Ik had er nog nooit eentje gehad en toen heb ik er ongeveer 6 gehad in een jaar tijd. En dan behoorlijk heftige, dat ik bloed plaste. Nu ga ik altijd naar de wc na de seks, liefst ook even onder de douche, even goed schoonmaken met de sproeier :P ik heb een tijdje cranberry tabletten geslikt, nu neem ik regelmatig cranberrysap (van Oceanspray). Veel fruit eten (vooral waar vitamine C inzit, citrusfruit en bosfruit enzo) is ook goed. Ik heb er nu al heel lang geen last meer van gehad.

Als je het hebt, drink echt heel erg veel water, dan heb je in elk geval iets uit te plassen als je zo vaak moet. Dan doet het echt minder pijn.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 4:46

O, dat is zo naar. Sad
In Frankrijk heb ik een keer pijnstillers ervoor gekregen. Meestal met antibiotica klaar je al snel op, maar als je veel pijn hebt kan je eens vragen of ze zoiets hier bij de apotheek hebben. Het is speciaal voor het blaasgebied en kost daar maar 2 euro. Je heb al cranberrytabletten. Ik gebruik zakjes met poeder die ik aanvul met water. Smaakt naar limonade. Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 29 nov 2011 - 4:50

3x in 3 maanden is wel veel (Lieke, kan me voorstellen dat als je 't nog veel vaker hebt, dat 3x dan peanuts lijkt, maar 'gemiddeld' is 3x in 3 maanden écht veel...)

Wat ook kan zijn, is dat het misschien niet helemaal weg is geweest. Dat de klachten wel weggingen, maar er nog wel bacteriën zijn, die, als je een keertje weinig drinkt, je weerstand wat minder is etc. weer toeslaan en je weer een blaasontsteking hebt...

Je moet inderdaad goed uitplassen. Als je je blaas niet helemaal leeg plast/ kunt plassen, blijft er 'oude urine' in je blaas zitten, waardoor bacteriën ook sneller kunnen vermenigvuldigen...

Hopelijk komt er iets uit de kweek waar je wat mee kunt! Ik heb het een paar jaar geleden 6x in een jaar gehad en de assistente had 't toen over 'chronische blaasontsteking' (overigens als je gaat zoeken, een chronische blaasontsteking heb je al als je minimaal 1x per jaar blaasontsteking hebt...).
Ik weet niet waar 't door komt, maar ben nu al 3 jaar ontsteking-vrij, terwijl ik niet heel veel anders doe als destijds...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 5:14

Zo ik heb een beste kuur gehad Co-trimoxazol 960 PCH.

Ik hoop dat het snel werkt want loop alweer krom van de buikpijn, echt waardeloos!

Gast
Gast

Bericht  Caro di 29 nov 2011 - 5:33

Werken pijnstillers? Ik heb vooral pijn in mijn flanken en momenteel heb ik ondertemperatuur... De arts wist het ook niet precies dus ik mag een bezoekje brengen aan de uroloog..

Maar eigenlijk heb ik dus geen tips voor je. Alleen dat je niet de enige bent in dit ellendige schuitje smile.

Beterschap!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  PluDan di 29 nov 2011 - 6:16

Wat vervelend Weetjewel.
Gelukkig heb ik zelf nog nooit last gehad van blaasontsteking.
Een vriendin van mij heeft er ook zoveel last van, heel vervelend.
Ik hoop dat je kuur snel aanslaat en dat je je snel beter voelt!
Beterschap!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: