Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alweer blaasontsteking

+3
Antibes
Silver
Rose
7 plaatsers

Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Alweer blaasontsteking

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 22:18

Ik word er zo moe van he. Nu heb ik alweer een blaasontsteking.. De tweede in 9 weken tijd.

Ik volg al redelijk wat richtlijnen op, zoals genoeg drinken, na de seks plassen, vitamine C innemen. Maar wat kan ik er nog meer tegen doen.

Het is nu al zo dat ik het voel opkomen. Dan laat ik het testen, is de urine helemaal schoon. Het advies wat ik dan krijg is genoeg drinken (dat doe ik al).. Om vervolgens een aantal dagen later weer te komen en dan wel een antibioticakuur te krijgen omdat er toch een infectie te zien is.

Voor mijn gevoel loop ik dus ook steeds een week met een ontsteking waar niets aan gedaan wordt.

Tot zover mijn frustratie smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Niekske wo 7 nov 2012 - 22:45

Ik kan je de hand schudden... hier ook weer de zoveelste. Ik had er al een paar dagen last van, maar het zette niet echt door. Ik was nog niet naar de huisarts geweest, omdat ik ook al zo vaak met 'schone' urine was gekomen en dan nog niks kreeg. Tot eergisteren, ik was zo beroerd toen ik thuiskwam na mn werk, dus ik heb de huisartsenpost gebeld. Ik kon nog langskomen, maar wat bleek? Urine was schoon. Volgende ochtend dus met ochtend-urine naar mn eigen huisarts... weer schoon! Zegt die huisarts doodleuk dat hun test een hele hoge specificiteit heeft, maar een hele lage sensitiviteit. Ofwel, als de test positief is, heb je ook inderdaad blaasontsteking, maar een groot deel van de gevallen wordt de blaasontsteking niet opgepikt. Je moet dus ongeveer wachten tot het bijna uit de hand loopt, voor die test positief uitvalt :S ik heb toch antibiotica gekregen, omdat ik wel de symptomen had, dus hopelijk ben ik er over een paar dagen vanaf....
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Rose wo 7 nov 2012 - 22:52

Pff ik herken je ellende maar al te goed No

Waar je heel goed op moet letten is dat je goed uit plast, gewoon ga plassen dan tot 20/30 tellen en dan het laatste beetje er nog proberen uit te plassen.

Zetten ze het bij jou ook wel eens op de kweek? Dan kunnen ze precies zien welke bacterie het is en de juiste antibiotica voorschrijven. Aangezien ikzelf iemand ben die altijd 2 kuren moet voordat het over is hebben ze het een aantal keer op de kweek gehad en weten ze nu precies welke antibiotica wel helpt en kreeg ik daarvan een langere kuur.

Bij de sex er ook heel erg om denken, het is misschien even onhandig maar wij hebben pas sex als wij helemaal schoon zijn van onderen, dus na het douchen of even met een washandje schoonmaken.

En ik weet niet of het er mee te maken heeft, aangezien ik de bovenstaande dingen ook doe, maar ik douche nu iedere dag i.p.v. om de dag (ook al waste ik mij de niet douchedag wel)

Sinds ik dit allemaal iedere dag/altijd doe heb ik geen blaasontsteking meer gehad sinds April, toen had ik tussen kerst en april alweer 3 gehad Rolling Eyes
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 23:02

Ik douche sowieso al elke dag I love you .. Ik hou van die warmte haha.. Kan niet zonder mijn douche.

Ze hebben het nog niet op kweek gezet omdat ik altijd door verschillende assistenten geholpen wordt en eigenlijk nooit naar mijn huisarts ga. Ik heb nu ook andere antibiotica dan vorige keer bij de huisartsenpost.

En uitplassen dat doe ik volgens mij ook altijd al. Ik las op internet wel dat je gewoon vaker per dag naar de wc moet gaan en het niet onbewust moet ophouden. Ik heb volgens mij best een grote blaas want ik hoef maar 4x per dag o.i.d en ik drink zeker wel 2.5/3 liter water.. Misschien hou ik het toch te lang op ofzo.

@ Niekske.. Ja die testen vind ik ook maar apart. Toen ik 15/16 was had ik ook vaak blaasontstekingen maar die waren heel acuut. Dan voelde ik niets, ging ik gewoon naar het toilet en als ik bijna uitgeplast was dan had ik ineens zo ontzettende pijn en direct weer drang om te moeten plassen.

Nu is het veel geleidelijker.. Ik heb ook geen pijn en kan het redelijk wegdrinken. Ik voel nu vooral drang als ik net geweest ben.. Die negeer ik natuurlijk want ik ben echt goed uitgeplast.. Dan ga ik als een gek drinken, dan trekt dat gevoel weg.. tot dat ik weer echt moet plassen en dan begint hetzelfde riedeltje weer.

Maar de pijn van vroeger herken ik helemaal niet meer. Ik vind het zo raar dat de symptomen best anders zijn dan toen maar het toch voelt als een blaasontsteking.. (Hopelijk is dit verhaal nog een beetje duidelijk haha).


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 0:13

Mijn moeder en ik hebben het ook zo vaak.

We gebruiken nu zowel preventief als curatief dit:

http://www.schoneblaas.nl/?gclid=CIfEhc6ev7MCFW_KtAodWgcA3g

En dat werkt echt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Silver do 8 nov 2012 - 0:28

Cranberrysap drinken, en stomen boven een bak met heet water en kamille (ik zet een bak in de wc en ga er dan bovenop zitten. Het scheelt mij sowieso 4kuren per jaar.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 0:34

Ooho ik ga even kijken Charlie!

@ Silver.. ik dacht 'huh stomen met je gezicht.. wat heeft dat nou voor een nut' haha.. Maar je bedoelt met de billen bloot Wink

Ik heb ook bedacht dat ik ga beginnen met een veenbessenkuur na de antibiotica. Bij de tuinen schijn je een goede variant te hebben. Soort van Forte kuur.. Dus hopelijk wil dat al wat helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Antibes do 8 nov 2012 - 0:49

Eventueel als je strings draagt zou je dat nog kunnen aanpassen... Verder gewoon sowieso goed voor jezelf zorgen qua weerstand.. En verder, ja, vrij weinig eigenlijk... :nopompom:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 0:54

Antibes schreef:Eventueel als je strings draagt zou je dat nog kunnen aanpassen... Verder gewoon sowieso goed voor jezelf zorgen qua weerstand.. En verder, ja, vrij weinig eigenlijk... :nopompom:

Ik ben ze aan het vervangen voor van die boxer achtige broekjes. Hopelijk maakt dat al verschil. Het is gewoon zo vervelend.. Iedere keer als ik denk dat ik het krijg dan word ik al 'zenuwachtig', ga ik maatregelen nemen door heel veel te drinken.. maar ik durf dan gewoon ook geen seks te hebben omdat ik bang ben dat dat het erger maakt. Wat ook niet heel erg leuk is Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Niekske do 8 nov 2012 - 1:21

Punk'd schreef:
Antibes schreef:Eventueel als je strings draagt zou je dat nog kunnen aanpassen... Verder gewoon sowieso goed voor jezelf zorgen qua weerstand.. En verder, ja, vrij weinig eigenlijk... Alweer blaasontsteking 1270000679

Ik ben ze aan het vervangen voor van die boxer achtige broekjes. Hopelijk maakt dat al verschil. Het is gewoon zo vervelend.. Iedere keer als ik denk dat ik het krijg dan word ik al 'zenuwachtig', ga ik maatregelen nemen door heel veel te drinken.. maar ik durf dan gewoon ook geen seks te hebben omdat ik bang ben dat dat het erger maakt. Wat ook niet heel erg leuk is Mad

Heel herkenbaar allemaal! Ik heb ook het idee dat ik er genoeg aan doe, veel drinken, na seks naar de wc... en ik draag maar af en toe strings. Ik durf nu ook geen seks te hebben tot de symptomen weg zijn Alweer blaasontsteking 394967
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Niekske do 8 nov 2012 - 1:23

Punk'd schreef:

Ik heb ook bedacht dat ik ga beginnen met een veenbessenkuur na de antibiotica. Bij de tuinen schijn je een goede variant te hebben. Soort van Forte kuur.. Dus hopelijk wil dat al wat helpen.

Je hebt ook cranberry tabletten, van die voedingssupplementen. Gewoon bij de drogist. Die zouden ook je blaas moeten ondersteunen. Ik vergeet ze alleen vaak in te nemen Rolling Eyes
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  luenca za 10 nov 2012 - 0:27

Charlie schreef:Mijn moeder en ik hebben het ook zo vaak.

We gebruiken nu zowel preventief als curatief dit:

http://www.schoneblaas.nl/?gclid=CIfEhc6ev7MCFW_KtAodWgcA3g

En dat werkt echt!



dat heb ik pas ook gelezen! moet je die tabletten elke dag innemen of 1 keer per week ofzo? of alleen als je blaasontsteking begint te komen?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Cow za 10 nov 2012 - 2:15

Katoenen onderbroeken dragen (hipsters/boxers/tanga) en cranberry tabletten/capsules.

Ik neem de cranberry tabletten in als ik ga zwemmen, in bad ga, naar de kroeg ga, festival, evenement etc. 1 vooraf en 2 de dag er na.
Na de sex goed plassen, van voor naar achter afvegen, niet wassen met zweep.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  MacLiberty za 10 nov 2012 - 3:21

Ik weet niet of je dit in Nederland hebt maar heb ik zakjes met geconcentreerde cranberry poeder. Dat drink je met water. Dat is mij het enige wat echt helpt. Ik had zo vaak blaasontstekingen dat ik nu imuun ben voor 3 anti biotica. Ik kan wel wat zakjes voor je opsturen als je geinteresseerd bent. Ik weet hoe vervelend het is. Ik heb er ook al voor in het ziekenhuis gelegen met een hele erge nier infectie.

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer blaasontsteking Empty Re: Alweer blaasontsteking

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum