Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

is dit blaasontsteking?

+3
Jade
TukTuk
Reeza
7 plaatsers

Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty is dit blaasontsteking?

Bericht  Jade ma 5 nov 2012 - 19:15

Vanmorgen werd ik wakker met buikpijn. Tijdens het plassen kreeg ik ineens velle steken in mijn onderbuik, echt pijnlijk! De steken werden erger bij de laatste urine.

Nu voel ik nog wazig een plek links ondering mijn buik.

Is dit nou een blaasontsteking? Of hoort dit gewoon bij de zwangerschap?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 19:18

Even urine laten controleren is wel handig. Blaasontsteking kan per vrouw anders voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Reeza ma 5 nov 2012 - 19:18

Dat kan zeker duiden op blaasontsteking!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Jade ma 5 nov 2012 - 19:20

Hmmm jammer... Dat wordt een tripje huisarts.

Kan je van die potjes kopen bij de etos?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 19:22

Je kan ook gewoon bij de huisarts een potje vragen en daar even plassen. Neem aan dat er wel een bezoekerstoilet is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Jade ma 5 nov 2012 - 19:27

Stofzuiger schreef:Je kan ook gewoon bij de huisarts een potje vragen en daar even plassen. Neem aan dat er wel een bezoekerstoilet is?

Echt geen idee Embarassed

Maar bedankt voor de tip. Ik bel zo wel even!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  TukTuk ma 5 nov 2012 - 19:59

Ja die potjes kan je wel kopen bij de etos meestal, maar ik zou idd gewoon langs de huisarts gaan, dan krijg je daar vaak een potje.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Jade ma 5 nov 2012 - 21:25

Het moet ochtend urine zijn omdat ze het ook op kweek willen zetten Mad

Vandaag dus veel drinken en morgen langsbrengen. Grrr vorige x kon het gewoon met andere urine.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Lejow ma 5 nov 2012 - 21:36

Jade schreef:Het moet ochtend urine zijn omdat ze het ook op kweek willen zetten Mad

Vandaag dus veel drinken en morgen langsbrengen. Grrr vorige x kon het gewoon met andere urine.

Toen was je denk ik niet zwanger.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Jade ma 5 nov 2012 - 21:51

Lejow schreef:
Jade schreef:Het moet ochtend urine zijn omdat ze het ook op kweek willen zetten Mad

Vandaag dus veel drinken en morgen langsbrengen. Grrr vorige x kon het gewoon met andere urine.

Toen was je denk ik niet zwanger.

Jawel! En toen hebben ze t ook op kweek gezet. Want ik kon pas die dag erna voor de uitslag bellen.

Nouja, voorruit dan maar. Toen deed ik het trouwens op advies van de verloskundige. K had buikkrampen, er was toen niets.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Stokstaartje di 6 nov 2012 - 2:11

Misschien dat ik je wat duidelijkheid kan geven nerd

Je hebt 2 soorten kweken. Dipslide en dat het opgestuurd wordt naar lab voor infectieziekten.

Dipslide is een kleine korte kweek die huisartsen zelf kunnen doen. Die doen ze dan in een 'broedstoof' op de praktijk en die staat dan 24 uur bij een bepaalde temperatuur en die uitslag is dus de volgende dag bekend.

Als het opgestuurd wordt naar lab voor infectieziekten duurt het 5 tot 7 dagen voordat de uitslag bekend is. Ze doen daar een uitgebreide kweek met onderzoek en als het nodig is onder de microscoop. Als er een infectie, in dit geval blaasontsteking, zoeken ze uit om welke bacteriën het gaat en voor welke antibiotica deze gevoelig zijn.

Ik vermoed dat je huisarts de eerste keer een dipslide test heeft gedaan en dat ze nu een kweek op gaan sturen. En daarvoor moet je perse een gewassen ochtendurine hebben.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Jade di 6 nov 2012 - 2:34

Stokstaartje schreef:Misschien dat ik je wat duidelijkheid kan geven is dit blaasontsteking? 827601

Je hebt 2 soorten kweken. Dipslide en dat het opgestuurd wordt naar lab voor infectieziekten.

Dipslide is een kleine korte kweek die huisartsen zelf kunnen doen. Die doen ze dan in een 'broedstoof' op de praktijk en die staat dan 24 uur bij een bepaalde temperatuur en die uitslag is dus de volgende dag bekend.

Als het opgestuurd wordt naar lab voor infectieziekten duurt het 5 tot 7 dagen voordat de uitslag bekend is. Ze doen daar een uitgebreide kweek met onderzoek en als het nodig is onder de microscoop. Als er een infectie, in dit geval blaasontsteking, zoeken ze uit om welke bacteriën het gaat en voor welke antibiotica deze gevoelig zijn.

Ik vermoed dat je huisarts de eerste keer een dipslide test heeft gedaan en dat ze nu een kweek op gaan sturen. En daarvoor moet je perse een gewassen ochtendurine hebben.

dus als ze het op gaan sturen moet ik 5-7 dagen wachten voor ik een kuurtje krijg? Daar word ik niet zo blij van geloof ik.

Maar bedankt voor je uitleg. Ik breng morgen m'n ochtendurine even weg.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Happydobby di 6 nov 2012 - 2:46

Stokstaartje schreef:

Dipslide is een kleine korte kweek die huisartsen zelf kunnen doen. Die doen ze dan in een 'broedstoof' op de praktijk en die staat dan 24 uur bij een bepaalde temperatuur en die uitslag is dus de volgende dag bekend.


Ik werk in een verpleeghuis en wij gebruiken gewoon van die stickies. Binnen 1 minuut weet je of het een uwi is. Ik heb 1 keer een potje ingeleverd en een uur later kreeg ik een recept voor een AB kuur.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Stokstaartje di 6 nov 2012 - 2:56

Jade schreef:
Stokstaartje schreef:Misschien dat ik je wat duidelijkheid kan geven is dit blaasontsteking? 827601

Je hebt 2 soorten kweken. Dipslide en dat het opgestuurd wordt naar lab voor infectieziekten.

Dipslide is een kleine korte kweek die huisartsen zelf kunnen doen. Die doen ze dan in een 'broedstoof' op de praktijk en die staat dan 24 uur bij een bepaalde temperatuur en die uitslag is dus de volgende dag bekend.

Als het opgestuurd wordt naar lab voor infectieziekten duurt het 5 tot 7 dagen voordat de uitslag bekend is. Ze doen daar een uitgebreide kweek met onderzoek en als het nodig is onder de microscoop. Als er een infectie, in dit geval blaasontsteking, zoeken ze uit om welke bacteriën het gaat en voor welke antibiotica deze gevoelig zijn.

Ik vermoed dat je huisarts de eerste keer een dipslide test heeft gedaan en dat ze nu een kweek op gaan sturen. En daarvoor moet je perse een gewassen ochtendurine hebben.

dus als ze het op gaan sturen moet ik 5-7 dagen wachten voor ik een kuurtje krijg? Daar word ik niet zo blij van geloof ik.

Maar bedankt voor je uitleg. Ik breng morgen m'n ochtendurine even weg.

Nee joh dat zou niet best zijn! Ik neem aan dat ze op de praktijk eerst ook even die teststrookjes in de urine dopen om te zien of je een blaasontsteking hebt. Als je die hebt dan krijg je een breedspectrum kuur (die veel bacteriën aanvalt) en dan kunnen ze aan de uitslag zien of ze je juist behandeld hebben. Tenminste zo deden ze het op verschillende praktijken waar ik ben geweest voor stage...
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  sanne-84 di 6 nov 2012 - 4:40

Happydobby schreef:
Stokstaartje schreef:

Dipslide is een kleine korte kweek die huisartsen zelf kunnen doen. Die doen ze dan in een 'broedstoof' op de praktijk en die staat dan 24 uur bij een bepaalde temperatuur en die uitslag is dus de volgende dag bekend.


Ik werk in een verpleeghuis en wij gebruiken gewoon van die stickies. Binnen 1 minuut weet je of het een uwi is. Ik heb 1 keer een potje ingeleverd en een uur later kreeg ik een recept voor een AB kuur.

Een stickie of een kweek is iets heel anders. Een stickie geeft idd aan of er blaasontsteking is, maar een kweek gaat verder
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit blaasontsteking? Empty Re: is dit blaasontsteking?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum