Verhuizen - hoe lang van te voren inpakken?
+10
Arwyn
Bolleke
minoessepoes
SarahKey
Snoes
Bay
Rose
TukTuk
Lavendel
Marin
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Verhuizen - hoe lang van te voren inpakken?
Marin schreef:Oh ja da's wel handig. M'n verhuisdozen heb ik gratis gekregen dus dat scheelt ook alweer
Nou ik ga dit weekend maar eens beginnen met pakken..Denk dat als ik eenmaal bezig ben 't wel makkelijk is, maar het beginnen is zo moeilijk.. Waaaaar begin je.
Ja het is jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik er ook nog wel genoeg te leen gehad! Je kan trouwens ook op Marktplaats eens kijken. En anders inderdaad bananen dozen.
Gewone dozen kunnen overigs ook wel hoor, als je 1 laag boeken doet bijvoorbeeld, maar het tilt gewoon een stuk minder prettig.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:Tja, mijn boeken zijn zo ongeveer m'n belangrijkste bezit, dus daar wil ik wel iets meer aan besteden. Heb liever niet het risico dat ze halverwege de trap door de doos zakken ofzo. Maar ieder zo z'n prioriteiten natuurlijk. Kleding kan ik wel weer makkelijk in een koffer vervoeren, zelfs keertje met de trein als het moet.
Ik doe mijn kleding ieder weekend in een big shopper, als ik naar België of weer terug naar huis ga. Werkt met verhuizingen ook prima voor kleding / beddengoed etc!
TukTuk- Ratel
Ja inderdaad, ik heb nog genoeg shoppers liggen, dus die kan ik ook wel herbruiken (en drie van die mega Ikea tassen). Beddengoed gaat overigens niet mee, formaat is anders..De leuke dekbedovertrekken kan ik wel te koop zetten hier trouwens, da's misschien best een idee.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Tja, mijn boeken zijn zo ongeveer m'n belangrijkste bezit, dus daar wil ik wel iets meer aan besteden. Heb liever niet het risico dat ze halverwege de trap door de doos zakken ofzo. Maar ieder zo z'n prioriteiten natuurlijk. Kleding kan ik wel weer makkelijk in een koffer vervoeren, zelfs keertje met de trein als het moet.
Maar met bv. bananendozen gebeurd dat niet, want die bodem is de doos, die kan niet los
Gast- Gast
Marin schreef:Ja inderdaad, ik heb nog genoeg shoppers liggen, dus die kan ik ook wel herbruiken (en drie van die mega Ikea tassen). Beddengoed gaat overigens niet mee, formaat is anders..De leuke dekbedovertrekken kan ik wel te koop zetten hier trouwens, da's misschien best een idee.
Sowieso zou ik alles wat je weg wilt doen en wat nog enigszins goed is, hier te koop zetten! Desnoods ook gratis ophalen, zoals die pannen waar je het over had. Anders moet je ook weer betalen om je spullen te storten misschien (dat is bij ons in ieder geval wel) en wie weet kan je er altijd iemand blij mee maken.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Marin schreef:Ja inderdaad, ik heb nog genoeg shoppers liggen, dus die kan ik ook wel herbruiken (en drie van die mega Ikea tassen). Beddengoed gaat overigens niet mee, formaat is anders..De leuke dekbedovertrekken kan ik wel te koop zetten hier trouwens, da's misschien best een idee.
Sowieso zou ik alles wat je weg wilt doen en wat nog enigszins goed is, hier te koop zetten! Desnoods ook gratis ophalen, zoals die pannen waar je het over had. Anders moet je ook weer betalen om je spullen te storten misschien (dat is bij ons in ieder geval wel) en wie weet kan je er altijd iemand blij mee maken.
Ja, heb ik ook al over zitten denken. Maar zat nog beetje logistiek te kloten daarmee, wat handig is. Want zoals pannen kan dan pas in de laatste week enzo. Maar goed, ik denk dat er genoeg boven water komt wat nog leuk is en waar een ander misschien wat aan heeft.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:AngelNyn schreef:Marin schreef:Ja inderdaad, ik heb nog genoeg shoppers liggen, dus die kan ik ook wel herbruiken (en drie van die mega Ikea tassen). Beddengoed gaat overigens niet mee, formaat is anders..De leuke dekbedovertrekken kan ik wel te koop zetten hier trouwens, da's misschien best een idee.
Ja, heb ik ook al over zitten denken. Maar zat nog beetje logistiek te kloten daarmee, wat handig is. Want zoals pannen kan dan pas in de laatste week enzo. Maar goed, ik denk dat er genoeg boven water komt wat nog leuk is en waar een ander misschien wat aan heeft.
Ohja dat is waar natuurlijk! Beetje lastig als je de laatste weken niet kan koken
TukTuk- Ratel
Verhuizen en inpakken
Hoi Marin,
Mijn man heeft een verhuisbedrijf met verhuisdozen, boekendozen, verpakkingsmaterialen etc. en adviseerd altijd om 4 tot 6 weken voor je verhuizing te beginnen met inpakken. Pak eerst altijd je spullen in die je weinig tot nauwelijks gebuikt. Denk eens aan je zolder, opslagkasten en dat soort zaken.
De laatste dagen voor je verhuizing kunnen altijd erg stressvol zijn, is alles al geregeld ? Het informeren van je energiebedrijven, sportverenigingen, vrienden en famiilie, en het regelen van vervoer naar je nieuwe woning.
Denk niet alleen aan de verhuisdozen bij een verhuizing, maar denk ook eens aan het inpakken van je TV, tafels, stoelen, en matrassen. Hiervoor zijn speciale materialen verkijgbaar zodat je kostbare spullen veilig worden vervoerd. Veelal worden dit soort zaken vergeten, en op de dag van de verhuizing heb je vaak andere zaken aan je hoofd.
Inpakken
Maak je verhuisdozen nooit te zwaar, maximaal 30 tot 35 kilo, en vul deze altijd goed af zodat je geen lucht gaat vervoeren want dit is zonde. Houd bij de aanschaf van verhuisdozen ook altijd rekening met de kwaliteit van het karton. Je hebt enkellaags kartonnen autolock verhuisdozen die maximaal 15 tot 20 kilo kunnen dragen, maar er zijn ook professional verhuisdozen van dubbellaags karton verkrijgbaar. Onze ervaring is dat 8 van de 10 klanten kiezen voor een dubbellaags kartonnen professional verhuisdoos, omdat je hiermee voor 99,9% veilig je spullen vervoerd, en omdat je deze dozen opnieuw kunt hergebruiken of kunt doorverkopen op de bekende sites.
Gebruik voor je TV's noppenfolie, en voor je servies inpakpapiervellen, maar denk ook aan matras en -stoelhoezen.
Heel veel succes met verhuizen en veel plezier in je nieuwe woning.
Groetjes,
Akkemarije en Arjan
Mijn man heeft een verhuisbedrijf met verhuisdozen, boekendozen, verpakkingsmaterialen etc. en adviseerd altijd om 4 tot 6 weken voor je verhuizing te beginnen met inpakken. Pak eerst altijd je spullen in die je weinig tot nauwelijks gebuikt. Denk eens aan je zolder, opslagkasten en dat soort zaken.
De laatste dagen voor je verhuizing kunnen altijd erg stressvol zijn, is alles al geregeld ? Het informeren van je energiebedrijven, sportverenigingen, vrienden en famiilie, en het regelen van vervoer naar je nieuwe woning.
Denk niet alleen aan de verhuisdozen bij een verhuizing, maar denk ook eens aan het inpakken van je TV, tafels, stoelen, en matrassen. Hiervoor zijn speciale materialen verkijgbaar zodat je kostbare spullen veilig worden vervoerd. Veelal worden dit soort zaken vergeten, en op de dag van de verhuizing heb je vaak andere zaken aan je hoofd.
Inpakken
Maak je verhuisdozen nooit te zwaar, maximaal 30 tot 35 kilo, en vul deze altijd goed af zodat je geen lucht gaat vervoeren want dit is zonde. Houd bij de aanschaf van verhuisdozen ook altijd rekening met de kwaliteit van het karton. Je hebt enkellaags kartonnen autolock verhuisdozen die maximaal 15 tot 20 kilo kunnen dragen, maar er zijn ook professional verhuisdozen van dubbellaags karton verkrijgbaar. Onze ervaring is dat 8 van de 10 klanten kiezen voor een dubbellaags kartonnen professional verhuisdoos, omdat je hiermee voor 99,9% veilig je spullen vervoerd, en omdat je deze dozen opnieuw kunt hergebruiken of kunt doorverkopen op de bekende sites.
Gebruik voor je TV's noppenfolie, en voor je servies inpakpapiervellen, maar denk ook aan matras en -stoelhoezen.
Groetjes,
Akkemarije en Arjan
Gast- Gast
Arjan Hoekstra schreef:Hoi Marin,
Inpakken
Groetjes,
Akkemarije en Arjan
Seriously?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Haha vast heel goed bedoelt met hele sluikse reclame
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb de reclame verwijderd. Dat is uiteraard niet de bedoeling.
Burgemeester Nicky- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10
Whahaha
Lesje verhuizen voor beginners
Lesje verhuizen voor beginners
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Dank je Zusje. Weliswaar zitten er wel goede tips tussen natuurlijk, dus laat de rest van de tekst idd maar staan. Alleen gaan zij er denk ik vanuit dat ik echt met een groot verhuisbedrijf ga, en dat is niet zo. Ik neem amper meubels mee
Morgen ga ik beginnen met inpakken!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb tijdens de verhuizing heel veel gehad aan van die mandarijn dozen en bananen dozen van Albert Heijn haha.
Die zijn ontzettend stevig en hebben hele fijne handvaten.
Je kunt ze alleen niet van boven dicht doen dus ik had er spullen inzitten die niet echt konden beschadigen (beddengoed, badlakens, met tussendoor dingen gerold die snel kapot konden gaan.
Die zijn ontzettend stevig en hebben hele fijne handvaten.
Je kunt ze alleen niet van boven dicht doen dus ik had er spullen inzitten die niet echt konden beschadigen (beddengoed, badlakens, met tussendoor dingen gerold die snel kapot konden gaan.
Gast- Gast
Marin schreef:Dank je Zusje. Weliswaar zitten er wel goede tips tussen natuurlijk, dus laat de rest van de tekst idd maar staan. Alleen gaan zij er denk ik vanuit dat ik echt met een groot verhuisbedrijf ga, en dat is niet zo. Ik neem amper meubels mee
Succes met de verhuizing! Het is al bijna he.
Burgemeester Nicky- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had van die verhuisdozen van de Gamma gekocht. Zijn wel heel duur, maar wel stevig. Ik zou ze alleen niet vaker dan 2x gebruiken.
Wat betreft het verhuizen zelf. Een week van tevoren had ik boeken ingepakt en verder eigenlijk niets. Ik heb het echt een dag van tevoren gedaan. Ik ging op vrijdag verhuizen en op donderdag heb ik alles ingepakt. Ik hoefde trouwens geen meubels uit elkaar te halen, dus dat scheelde wel. Verder heb ik me echt verbaasd over wat er uit m'n studentenkamer kwam. Ik had denk ik wel 15 dozen. Daarnaast nog losse spullen, 2 koffers en een aantal vuilniszakken.
Voor mij werkt dat veel beter om het kort van tevoren in te pakken. Dan weet ik dat ik niets meer nodig heb en alles kan inpakken. Daar komt bij dat ik het beste werk onder druk. En als je de volgende dag gaat verhuizen dan is die druk er wel!
Wat betreft het verhuizen zelf. Een week van tevoren had ik boeken ingepakt en verder eigenlijk niets. Ik heb het echt een dag van tevoren gedaan. Ik ging op vrijdag verhuizen en op donderdag heb ik alles ingepakt. Ik hoefde trouwens geen meubels uit elkaar te halen, dus dat scheelde wel. Verder heb ik me echt verbaasd over wat er uit m'n studentenkamer kwam. Ik had denk ik wel 15 dozen. Daarnaast nog losse spullen, 2 koffers en een aantal vuilniszakken.
Voor mij werkt dat veel beter om het kort van tevoren in te pakken. Dan weet ik dat ik niets meer nodig heb en alles kan inpakken. Daar komt bij dat ik het beste werk onder druk. En als je de volgende dag gaat verhuizen dan is die druk er wel!
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
En de verhuizing is begonnen!
Vanochtend tien boekendozen gekocht en ze zitten nu al vol!
Moet m'n foto albums en kookboeken nog doen, dus moet toch nog maar 5 dozen er bij kopen. Zo zie je, toch wel echt veel meer dan gedacht..
Zal die 17 gewone verhuisdozen misschien toch ook nog wel nodig hebben!
Vanochtend tien boekendozen gekocht en ze zitten nu al vol!
Moet m'n foto albums en kookboeken nog doen, dus moet toch nog maar 5 dozen er bij kopen. Zo zie je, toch wel echt veel meer dan gedacht..
Zal die 17 gewone verhuisdozen misschien toch ook nog wel nodig hebben!
Marin- Lady Post-a-lot
Nog even ver als hierboven ;-) werk gaat nog even voor deze week. Volgende week heb ik t rustiger en kan ik meer inpakken en kleding uitzoeken enzo.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer beginnen met inpakken?
» Hoe lang van te voren uitnodigen?
» Hoe lang boek jij je vakantie van te voren?
» Contract niet verlengd hoe lang van te voren
» Tips bij inpakken
» Hoe lang van te voren uitnodigen?
» Hoe lang boek jij je vakantie van te voren?
» Contract niet verlengd hoe lang van te voren
» Tips bij inpakken
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: