Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

van 2x slapen naar 1x slapen

+5
Nana
Printje
Annemie
sheila123
Wennes
9 plaatsers

Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Wennes zo 24 jul 2011 - 7:03

Hoe zijn jullie kindjes van 2 slaapjes naar 1 slaapje gegaan? Is dit vanzelf gegaan of hebben jullie hierbij gestimuleerd door bv het kindje op te houden?
B heeft al ongeveer 4 maanden dat hij blijft hangen tussen 2 en 1 slaapjes in. Hij is meestal rond half 7/7 uur wakker. Om half 11/11uur is hij dan al erg moe. Als ik hem dan op bed leg slaapt hij vaak 1 1/2 uur. Als ik hem aan het einde van de middag rond half 4/4uur op bed leg slaapt hij niet meer, en rond etenstijd is hij zo moe dat hij geen raad met zichzelf weet. Hij gaat meestal tussen 7 uur en half 8 naar bed.
Het zou voor hem fijn zijn als hij of 2 kortere slaapjes doet of 1 langere, maar B blijft hier maar tussen hangen.
Graag zou ik hem willen helpen, maar ik weet niet hoe. Hebben jullie tips?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  sheila123 zo 24 jul 2011 - 7:08

Alsof het het slaapgedrag van mijn dochter is zoals jij beschrijft. Precies dezelfde tijden! Ik probeerde haar totaan een uur of 12 op te houden en te rekken dan ging ze slapen. Broodje eten deden we vaak ervoor maar dan was ze soms te moe om te eten dus dat werd al gauw erna. Dus rond een uur of 1 half 2 dan broodje eten en dan om een uur of 6 werd ze weer moe dan deden we haar dan ook gewoon naar bed na het eten.

Het is denk ik even uitproberen. Hier schoof het steeds een stukje op en nu houd ze het uit tot half 1 max. Dan is ze ook echt moe!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Annemie zo 24 jul 2011 - 7:10

Onze zoon sliep ook altijd 2 keer, maar we hebben hem 's ochtends gewoon bezig gehouden tot 12.00 en dan slaapt hij tot 15.00 en dan gaat hij om 19.00 weer naar bed. Dus hier hebben we het gewoon gerekt en dat ging eigenlijk vrijwel meteen goed, eerst was hij dan wel om 11.00 moe, maar dat werd vanzelf minder toen hij in het ritme zat.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Printje zo 24 jul 2011 - 7:10

Ik probeerde het op een gegeven moment ook te rekken naar ongeveer 12 uur, dit hield hij steeds beter vol maar het scheelt ook enorm dat slapen geeen hobby is van ons ventje, het liefste is hij wakker en overal bij.

Nu slaapt hij meestal van 12.30 tot 14.30/15.00 uur.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Nana zo 24 jul 2011 - 7:14

Annemie schreef:Onze zoon sliep ook altijd 2 keer, maar we hebben hem 's ochtends gewoon bezig gehouden tot 12.00 en dan slaapt hij tot 15.00 en dan gaat hij om 19.00 weer naar bed. Dus hier hebben we het gewoon gerekt en dat ging eigenlijk vrijwel meteen goed, eerst was hij dan wel om 11.00 moe, maar dat werd vanzelf minder toen hij in het ritme zat.

+1
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Jazzlyn zo 24 jul 2011 - 7:28

Hier hetzelfde. Smorgens te moe, smiddags niet willen. Ik ga hem smorgens niet dwingen wakker te blijven.Als hij moe is en op ons kleed gaat liggen of hoofdje op de bank is het gewoon lekker naar bed.

Slapen is hier erg wisselend. Soms 2 soms 1 en soms geen :P Zal vanzelf wel goed komen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 7:31

Annemie schreef:Onze zoon sliep ook altijd 2 keer, maar we hebben hem 's ochtends gewoon bezig gehouden tot 12.00 en dan slaapt hij tot 15.00 en dan gaat hij om 19.00 weer naar bed. Dus hier hebben we het gewoon gerekt en dat ging eigenlijk vrijwel meteen goed, eerst was hij dan wel om 11.00 moe, maar dat werd vanzelf minder toen hij in het ritme zat.

+1 smile

X. is ruim een week geleden van 2 naar 1 slaapje over gegaan. Net als wat Annemie zegt...eerst moe om 11u, maar hij moet het ritme gewoon krijgen.

Al moet ik wel zeggen, dat hij in het weekend na de fles van 07u weer naar bed gaat. Soms is hij een uur de aap aan het uithangen, en soms valt hij weer in slaap....inhalen van afgelopen week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Wennes zo 24 jul 2011 - 7:34

Iets rekken tot 12 uur heb ik ook geprobeerd, maar hij slaapt dan nog maar 1 1/2 uur. Op zich kan dit voldoende zijn, maar ik merk aan hem dat hij dan toch om half 6 al aardig op is.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 7:35

Wennes schreef:Iets rekken tot 12 uur heb ik ook geprobeerd, maar hij slaapt dan nog maar 1 1/2 uur. Op zich kan dit voldoende zijn, maar ik merk aan hem dat hij dan toch om half 6 al aardig op is.

ja, dan wordt het wel lastig...dat ie niet langer slaapt.
Ik moet wel zeggen, X lag vandaag ook al om 18.20 op bed...normaal om 19u

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 7:39

Wennes schreef:Iets rekken tot 12 uur heb ik ook geprobeerd, maar hij slaapt dan nog maar 1 1/2 uur. Op zich kan dit voldoende zijn, maar ik merk aan hem dat hij dan toch om half 6 al aardig op is.

Sliep die van mij maar 1 1/2 uur Sad haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Pussycat zo 24 jul 2011 - 7:40

Hmm mijn dochter slaapt ne ook vaak al van 12 tot 14/15 uur.
En dan s'avonds om 8 uur weer...
Maar vandaag heeft ze er zin in haha Alleen vanmiddag geslapen en nog steeds wakker en druk te kletsen en te lachen... nou ja.
Als ik haar om elf uur op bed leg dan is ze vaak nog net te wakker.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  LMCurious zo 24 jul 2011 - 8:37

Hier zijn we ook steeds gaan schuiven. Wij zijn bijv. met als tussenstap naar 11.30 slapen gegaan. Dan werd hij wel op dezelfde tijd wakker dus om 13.00 ong. En kreeg hij dan brood. En sliep dan om 16.30 weer. En dan maakte ik hem weer wakker om 17.00-17.30 voor het eten. En daarna gingen we naar 11.30 brood, 12.00 slapen en toen had hij een tijd nodig om te wennen waarbij hij om 16.30 al zijn warme maaltijd kreeg en dan om 17.00 erin lag voor de nacht. Was niet echt leuk voor Dave (die hem dan soms de hele dag niet zag), maar daardoor ging het wel. En na een poosje ging hij vanzelf s middags langer slapen, waardoor hij later naar bed toe kon.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Wennes zo 24 jul 2011 - 23:15

LMCurious schreef:Hier zijn we ook steeds gaan schuiven. Wij zijn bijv. met als tussenstap naar 11.30 slapen gegaan. Dan werd hij wel op dezelfde tijd wakker dus om 13.00 ong. En kreeg hij dan brood. En sliep dan om 16.30 weer. En dan maakte ik hem weer wakker om 17.00-17.30 voor het eten. En daarna gingen we naar 11.30 brood, 12.00 slapen en toen had hij een tijd nodig om te wennen waarbij hij om 16.30 al zijn warme maaltijd kreeg en dan om 17.00 erin lag voor de nacht. Was niet echt leuk voor Dave (die hem dan soms de hele dag niet zag), maar daardoor ging het wel. En na een poosje ging hij vanzelf s middags langer slapen, waardoor hij later naar bed toe kon.

Misschien moet ik het ook eens volhouden om hem rond 12.00 op bed te leggen zodat hij hieraan kan wennen.
Het lastige is dat hij op het kdv vaak nog wel 2x slaapt.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  moepie zo 24 jul 2011 - 23:20

Wennes schreef:Iets rekken tot 12 uur heb ik ook geprobeerd, maar hij slaapt dan nog maar 1 1/2 uur. Op zich kan dit voldoende zijn, maar ik merk aan hem dat hij dan toch om half 6 al aardig op is.

Hier ging dit een beetje hetzelfde. Ik probeerde het ook te rekken tot een uurtje of 12 en dan sliep ze maar 1,5 uur. Toch heb ik even doorgezet en zo ging ze na een poosje steeds wat langer slapen. Net of ze even moest leren dat ze op dat moment haar slaap kon pakken.
Nu slaapt ze gemiddeld 2 tot 3 uur. Soms zit er wel een keer een kort slaapje tussen door maar meestal wel aardig lang dus.
Ik denk dat ze het even door moeten krijgen, zo zie ik het op m'n werk ook vaak.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  LMCurious zo 24 jul 2011 - 23:20

je kunt misschien afspraken maken met hun daarover. Ik had het juist andersom, daar sliep hij weinig. Toen ik overging naar 1 slaap thuis, ging hij daar ongeveer tegelijkertijd niet meer slapen. Joris vond alles daar veel te interessant om ook maar iets te missen. Dus dat ken ik dan weer niet zoals jij hebt.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 23:27

Wennes schreef:Iets rekken tot 12 uur heb ik ook geprobeerd, maar hij slaapt dan nog maar 1 1/2 uur. Op zich kan dit voldoende zijn, maar ik merk aan hem dat hij dan toch om half 6 al aardig op is.

Dat was hier de laatste weken ook een probleem.
Tussen 6 en 7 wakker en vooral op KDV dagen als ze in de middag helemaal niet sliep...

Ik probeerde haar dan wat af te leiden, even wandelen ofzo en dan lekker in bad.
Dan ligt ze er vaak wel wat eerder in (18.30/19.00) maar dat is dan maar zo.

Ik weet alleen niet of B. dan ook weer de volgende ochtend doortrekt of eerder wakker is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Wennes ma 25 jul 2011 - 0:15

Als we hem 's avonds eerder op bed leggen is hij 's ochtends ook eerder wakker. Vandaar dat we hem het liefst pas om 19.00 op bed willen hebben. Al moet ik zeggen nu we rolluiken hebben dat hij niet meer om 6 uur wakker wordt.
Ik denk dat ik gewoon probeer om hem rond 12.00 op bed te leggen en hopen dat hij dan langer gaat slapen. Dit dan even afstemmen met kdv.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van 2x slapen naar 1x slapen Empty Re: van 2x slapen naar 1x slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum