Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stedentrip

+3
SoGood
Blond
Sugarfall
7 plaatsers

Ga naar beneden

Stedentrip Empty Stedentrip

Bericht  Sugarfall zo 2 sep 2012 - 21:49

Wat is tot nu toe jouw leukste stedentrip geweest? En waarom? :cheering:

Ik ben op zoek naar een beetje inspiratie voor een paar dagen weg aan het eind van het jaar!
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 21:59

Ik zou zelf gaan voor een zuid europese stad. Ik was zelf helemaal weg van Sevilla. Ik heb daar heel veel rondgeslenterd, op pleintjes gezeten en naar mensen gekeken, heerlijk gegeten, mooie bezienswaardigheden bekeken zoals Plaza de España, de kathedraal en de Giralda, en vooral het Alcázar, dat vond ik wel zo mooi I love you I love you Ik heb daar uren rondgeslenterd. Ik zou zo weer naar Sevilla gaan..














Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 22:10

Mijn leukste stedentrip was Stockholm. Ben er 2x geweest. Een keer in juni (was het heel erg lang licht) en een keer in november en toen was het om kwart voor 4 al donker (ook erg leuk om mee te maken).

Veel van de winkels etc. liggen ook in winkelcentra onder de grond gebouwd omdat daar de warmte lekker blijft hangen in de winter.

Wat ik heel leuk vond was de tegenstelling van de oude en de nieuwe stad. De oude stad doet mij echt denken aan een Zuid-Europeese stad terwijl het nieuwe gedeelte veel Scandinavischer is. Ook vond ik het leuk dat heel Stockholm door water omsingeld is. Het ligt op 15 eilandjes als ik het goed heb. In juni zwom iedereen gewoon in het water en heerste er echt zo'n zomerse sfeer, heel vrij. In November lag er sneeuw en was al het water bevroren, toen waren er allemaal mensen aan het schaatsen en vond ik het heel erg kerstachtig haha.

Ik kan je zo geen bezienswaardigheden geven omdat ik zelf meer voor de sfeer van een stad ga. De mentaliteit van de Zweden vind ik gewoon geweldig en de uitstraling van de stad heerlijk I love you


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Blond zo 2 sep 2012 - 22:16

Toch wel New York! De sfeer van de stad, de drukte, de winkels, de bezienswaardigheden. Dat je de taxi kan pakken naar een wijk en je daar gewoon de hele dag kan vermaken door alleen maar rond te slenteren. Wel zou ik gaan als het wat warmer is. Ik ging in de herfst en we hadden redelijk weer, maar de zon komt niet op de straat vanwege alle wolkenkrabbers, dus het voelt snel koud. Mijn zusje en moeder zijn in februari geweest en hebben het echt zo onwijs koud gehad.

In Europa kan ik niet kiezen tussen Stockholm & Oslo. Alleen de mentaliteit van die mensen al, ze zijn zo vriendelijk allemaal. En ze spreken je in hun eigen taal aan en vragen niet of je Duits bent Wink. Daarnaast hele schone steden. Volgend jaar ga ik naar Reykjavik, ben heel benieuwd hoe dat is.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 23:42

Hmm als het in Europa moet zijn dan staat op de eerste plaats toch wel Rome, of Madrid. Maar Kopenhagen was ook super leuk. Of Londen met kerst!

Verder is New York natuurlijk fantastisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 23:57

En daar wil ik nog steeds zo graag heen.. Love New York I love you


(haha straks valt het mij zo tegen omdat ik er al jaren een voorstelling van heb).. Nee dat geloof ik niet. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Sugarfall ma 3 sep 2012 - 4:20

Jaaa NYC is zo geweldig! Ik ben de afgelopen keer 4/5 dagen geweest en dat was eigenlijk toch wel te kort, dus ik moet nog een keer terug (heel erg). Very Happy

Sevilla ben ik geweest, inderdaad een mooie stad!

Stockholm, Kopenhagen of Oslo zijn wel leuke opties, zeker rond de kersttijd en ik wil rond november gaan dus dat lijkt me leuk Very Happy Volgens mij kan je haar ook heel goed shoppen haha!
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 5:00

Ja dat kan zeker goed! Maar het is er wel duur, helaas haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  SoGood ma 3 sep 2012 - 5:03

Ik ben echt verliefd op New York. Ben er nu 2 keer geweest en zou zo graag weer willen komend jaar. Ik weet niet wat het is, zolang ik me kan herinneren vind ik NYC geweldig. Ik dacht dat het misschien wel zou verminderen als ik er een keer heen geweest zou zijn, toen ik de eerste x ging werd het alleen maar erger en sinds ik de laatste keer geweest ben in februari heb ik iedere dag nog heimwee. Stom he, ondertussen (pas 2 weken geleden) alweer op een hele luxe vakantie geweest maar mijn gedachten zitten meer bij New York. Stedentrip 878948377
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  SoGood ma 3 sep 2012 - 5:03

Punk'd schreef:En daar wil ik nog steeds zo graag heen.. Love New York I love you


(haha straks valt het mij zo tegen omdat ik er al jaren een voorstelling van heb).. Nee dat geloof ik niet. Laughing

Hee, jij zou toch een paar maanden naar NYC gaan?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Rouxxxe ma 3 sep 2012 - 5:37

Madrid! Veel mooie dingen te zien, Prado museum, prachtig park en ik vond de sfeer die in de stad hing ook heel fijn!
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Zonnetje ma 3 sep 2012 - 5:43

Rome vond ik echt een prachtige stad.

En in Istanbul ben ik twee dagen geweest, maar dat is ook echt een mooie stad. Je ziet daar heel duidelijk een mix van de Europese en Arabische cultuur. Heel bijzonder om te zien!

Zal ik jullie eens jaloers maken? Ik ga in oktober naar NY Very Happy I love you
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Mermaid ma 3 sep 2012 - 6:15

Ik ben in NY geweest, heb alleen niet meer gezien dan het vrijheidsbeeld en de skyline Stedentrip 394967
(was er met mn toenmalige werk, 1 dag en moest dus werken)

In europa vind ik sowieso Zuid Europese steden (lissabon, Barcelona, Malaga, cadiz) erg leuk, maar Stockholm, Talinn & Helsinki ook. O en Londen is ook echt leuk!
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Polly ma 3 sep 2012 - 6:31

Ik ga volgende week voor het eerst naar New York, en ook al is het maar voor kort - ik heb er heel veel zin in!

Kopenhagen en Stockholm zijn denk ik de leukste steden voor een Scandinavische trip, Oslo, Reykjavik en Helsinki vind ik ook leuk maar toch wat minder bijzonder. Tallinn is leuk maar klein.

Ik wil heel graag naar Sevilla en Valencia, maar ik vind alle zuid-Europese steden over het algemeen leuk. Ik hou van de Mediterraanse sfeer. Dubrovnik is misschien een optie. Of Istanbul. Of Lissabon. Of Rome. Aaaargh! :shock: Moeilijk kiezen!

Dublin is ook leuk trouwens.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Empty Re: Stedentrip

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum