Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hyperventilatie

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Hyperventilatie

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 10:02

De laatste tijd heb ik allerlei vage klachten; Duizeligheid, vermoeidheid en ook het gevoel hebben van heel diep in te moeten ademen. Een heel benauwend gevoel.
Nu heb ik dit eens door de zoekmachine gehaald en daar kom ik uit bij hyperventilatie. De symptomen die daar worden beschreven kan ik mij precies in vinden. Het zijn niet echte aanvallen, maar bij mij houdt het de hele dag aan.

Maar wat nu? Ze geven aan dat als je hier last van hebt, het niet goed met je gaat. Maar ik zou echt niet weten waar hem dat in moet gaan zitten. Natuurlijk zijn er wel een aantal dingetjes, maar als die dit veroorzaken, dan kan ik niet veel hebben. Of zou het allemaal opeenstapelingen zijn van?

Iemand dit ook eens gehad? En wat heb jij er toen aan gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Poubelle do 17 mei 2012 - 10:52

Ik heb hier een aantal maanden geleden een flinke 'aanval' van gehad, ben er 2 dagen heel naar van geweest.
Ik werd 's nachts wakker met pijn op m'n borst die uitstraalde naar m'n arm, en doordat ik daar nogal bang van werd ging ik waarschijnlijk nog beroerder ademen en namen de klachten dus niet af, werden alleen maar meer, ook duizeligheid enzo.
Daar heb ik de hele volgende dag en avond nog last van gehad.
De dag erna moest ik werken en daardoor richtte ik me dusdanig op wat anders dat ik geen last meer heb gehad.
Heel af en toe merk ik nog dat het mis gaat, vooral als ik angstig ben.
Dan moet ik mezelf echt kalm krijgen en proberen rustig te gaan ademen.

Om een lang verhaal kort te maken, echt tips heb ik niet, sorry! nerd
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 20:09

Pixie schreef:Ik heb hier een aantal maanden geleden een flinke 'aanval' van gehad, ben er 2 dagen heel naar van geweest.
Ik werd 's nachts wakker met pijn op m'n borst die uitstraalde naar m'n arm, en doordat ik daar nogal bang van werd ging ik waarschijnlijk nog beroerder ademen en namen de klachten dus niet af, werden alleen maar meer, ook duizeligheid enzo.
Daar heb ik de hele volgende dag en avond nog last van gehad.
De dag erna moest ik werken en daardoor richtte ik me dusdanig op wat anders dat ik geen last meer heb gehad.
Heel af en toe merk ik nog dat het mis gaat, vooral als ik angstig ben.
Dan moet ik mezelf echt kalm krijgen en proberen rustig te gaan ademen.

Om een lang verhaal kort te maken, echt tips heb ik niet, sorry! Hyperventilatie 827601

Ik heb het ook eens gehad, ik was toen heel erg bang want ik kreeg te horen dat mijn vader erg ziek was en ik het ziekenhuis lag. Schijnbaar reageerde mijn lichaam dusdanig heftig dat ik ging hyperventileren. Heb dit ook maar 1x gehad en ik vond het heel erg eng, had werkelijk even geen idee wat er gebeurde, zo raar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Rapunzel do 17 mei 2012 - 20:33

Ik heb er al heel lang (chronisch) last van. Het is ontstaan door problemen uit mijn jeugd. Omdat ik jarenlang niet wist wat het was voelde ik mij constant ziek en angstig en heb ik mijzelf 3 jaar thuis opgesloten. Nadat ik in therapie ben gegaan heb ik mijn leven langzaam weer opgepakt en ook al had ik nog steeds de klachten, ik wilde mij er niet meer van laten weerhouden om te leven. Nu leef ik met hyperventilatie. De enige kunst is om je niet te veel van de klachten aan te trekken, te weten waar het vandaan komt en te beseffen dat het geen kwaad kan. Pas als je zover bent, de klachten volledig hebt geaccepteerd zullen ze uiteindelijk minder worden. Ik denk niet dat het bij mij nog ooit helemaal over gaat, in bepaalde periodes is het sowieso erger, maar ik heb in elk geval een manier gevonden om ermee om te gaan en op mezelf te vertrouwen. Sterkte!

Edit: wat bij mij trouwens helpt als ik mij erg nerveus/gespannen voel, zijn valeriaanpillen (extra sterk) van het kruidvat. Ik heb verder door mijn ziektebeeld ook erg veel last van mijn darmen, de dokter constateert het als PDS. Ik zou hier ook graag een oplossing voor vinden, maar die heb ik tot heden nog niet helaas.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Rapunzel do 17 mei 2012 - 20:41

Yoyo schreef:De laatste tijd heb ik allerlei vage klachten; Duizeligheid, vermoeidheid en ook het gevoel hebben van heel diep in te moeten ademen. Een heel benauwend gevoel.

http://chronischehyperventilatie.nl/oefeningen

Op deze site staan oefeningen om je ademhaling weer in balans te krijgen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Rapunzel do 17 mei 2012 - 20:48

Yoyo schreef:Natuurlijk zijn er wel een aantal dingetjes, maar als die dit veroorzaken, dan kan ik niet veel hebben. Of zou het allemaal opeenstapelingen zijn van?

Dit dacht ik ook altijd. En dan ging ik voor mezelf ontkennen dat het hyperventilatie was. (er is nu toch niet zoveel aan de hand, waarom heb ik nu dan toch klachten? Het is vast een erge ziekte) Maar ik denk dat het inderdaad een opeenstapeling is van onverwerkte gevoelens/emoties waar je niet goed mee kan omgaan. En een bepaalde manier van denken, probeer dingen niet te negatief te zien.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  kwak do 17 mei 2012 - 21:07

ik heb het ook gehad, bleek dat ik mezelf verkeerd had leren ademen waardoor ik hyperventilatie kreeg.
ik heb fysio voor gehad, ik moest van uit mijn buik ademen.
als je op bed/bank gaat liggen en je hand op je navel en je concentreren op je buik ademhaling.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 21:23

Dat vanuit mijn buik ademen probeer ik de hele tijd maar lukt niet goed. Misschien dat ik zo even op mijn muziekinstrument ga spelen, want daar doe ik het altijd wel bij. Hopen dat ik het daardoor wat rustiger krijg. Ik raak er nu flink moe van, krijg last van mijn hoofd en longen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Pussycat vr 18 mei 2012 - 6:18

In stressvolle periodes heb ik er ook nog last van Cry

Het is echt een heel naar iets. Heb het gekregen door allerlei opeenstapelingen in mijn jeugd.
Vanaf mijn 14e tot ongeveer mijn 22e is echt een rotperiode geweest.
En blijkbaar komt dat er nu allemaal uit nu ik eindelijk rust heb.
De afgelopen week was ook erg stressvol (Op het werk de nodige spanningen door bepaalde collega's is de sfeer minder en ik ben degene veel over zich heen krijgt omdat ik moet gaan vertellen hoe dingen moeten etc... Daar komt bij dat ik het rond moederdag erg moeilijk had omdat mijn moeder 2 jaar terug is overleden en ik ben bij d'r graf geweest. En ik heb deze week iemand moeten reanimeren wat ook de nodige indrukken heeft achtergelaten. Ow en dan komt het zwanger willen worden er nog bij wat nog niet goed lukt)

Heb de hele tijd al last van hoofdpijn, snel hoge bloeddruk bij inspanning (bij ontspanning normaal) last van trekkerig gevoel bij schouderbladen. Weinig eetlust gewoon niet lekker dus....
En dan probeer ik inderdaad ook ontspanningsoefeningen te doen, maar goed dat werkt voor mij ook niet altijd.
Kan me al 2 dagen moeilijk ontspannen... en dan krijg ik dus ook klachten.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 6:36

Vaak ontstaan deze dingen uit stress, spanningen en angsten.. Ik heb paniekaanvallen gehad, dat is volgens mij t zelfde of vergelijkbaar. Het is psychosomatisch, maar daardoor niet minder vervelend. Ik zou je willen adviseren om niet maar alles van internet aan te nemen. Je kan beter even een bezoekje aan je huisarts plannen...
Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hyperventilatie Empty Re: Hyperventilatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum