Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sporten en hyperventilatie

3 plaatsers

Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Sporten en hyperventilatie

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 8:13

Wat is dat eng zeg! Had al geen zin om te sporten, maar ben toch gegaan omdat het meestal erg fijn is als ik toch ben gegaan. Het ging op zich goed, tot ik op de crosstrainer ging. Was net dat ik niet goed door kon ademen met als gevolg mezelf druk maken met als gevolg een hyperventilatie aanval. Ben er ook meteen mee gestopt, even gezeten en nu gaat het wel weer.

De instructrice zei dat dit wel eens kon gebeuren en dat het waarschijnlijk volgende keer wel weer goed gaat. Maar de mensen die wel eens hyperventilatie hebben gehad snappen denk ik wel dat ik het eng vind om volgende week weer te gaan sporten, met angst voor weer een aanval op de crosstrainer.. Sad

Weet verder niet goed wat ik hiermee wil, maar misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  Minx do 22 maa 2012 - 8:22

Heb je wel eens ademhalingsoefeningen gedaan of geleerd?? Misschien kan dat helpen om te zorgen dat je een aanval makkelijker kan voorkomen?? Weet je ook waar die angst vandaan kwam??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 8:37

Laatste tijd voel ik me wat minder lekker in mijn vel en vooral laatste week heb ik wat gedonder gehad met iets en is het erg druk op het werk. Ik denk zelf dat dat een beetje meespeelt bij de situatie van vanavond. Soort van stress aanval dus denk ik.

Ik heb vroeger een angststoornis gehad, laatste tijd zit ik wat minder lekker in mijn vel dus hoop niet dat het terug aan het komen is. Heb toen ook ademhalingsoefeningen gehad, is misschien wel verstandig om die weer bewust te gaan gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  silly-one do 22 maa 2012 - 8:38

Ik snap dat het eng is om weer te gaan sporten. Misschien moet je eens vragen hoe je het beste kan ademhalen tijdens het sporten. Je ademhaling tijdens het sporten is namelijk anders dan in 'rust'. Misschien dat ze op de sportschool weten hoe je het beste kunt ademen tijdens cardio. Bij kracht weet ik dat je moet uitademen op het moment dat je kracht zet en uitademen als je 'los laat'.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 8:40

silly-one schreef:Ik snap dat het eng is om weer te gaan sporten. Misschien moet je eens vragen hoe je het beste kan ademhalen tijdens het sporten. Je ademhaling tijdens het sporten is namelijk anders dan in 'rust'. Misschien dat ze op de sportschool weten hoe je het beste kunt ademen tijdens cardio. Bij kracht weet ik dat je moet uitademen op het moment dat je kracht zet en uitademen als je 'los laat'.

Ik neem aan dat je bij éen van de twee inademen bedoelt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  silly-one do 22 maa 2012 - 8:42

Jaya schreef:
silly-one schreef:Ik snap dat het eng is om weer te gaan sporten. Misschien moet je eens vragen hoe je het beste kan ademhalen tijdens het sporten. Je ademhaling tijdens het sporten is namelijk anders dan in 'rust'. Misschien dat ze op de sportschool weten hoe je het beste kunt ademen tijdens cardio. Bij kracht weet ik dat je moet uitademen op het moment dat je kracht zet en uitademen als je 'los laat'.

Ik neem aan dat je bij éen van de twee inademen bedoelt?

Bedoel bij het los laten inademen. Ben wakker.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 8:48

silly-one schreef:
Jaya schreef:
silly-one schreef:Ik snap dat het eng is om weer te gaan sporten. Misschien moet je eens vragen hoe je het beste kan ademhalen tijdens het sporten. Je ademhaling tijdens het sporten is namelijk anders dan in 'rust'. Misschien dat ze op de sportschool weten hoe je het beste kunt ademen tijdens cardio. Bij kracht weet ik dat je moet uitademen op het moment dat je kracht zet en uitademen als je 'los laat'.

Ik neem aan dat je bij éen van de twee inademen bedoelt?

Bedoel bij het los laten inademen. Ben wakker.

Dan ga ik dit toch eens proberen de volgende keer. Want als ik er zo over nadenk doe ik dat net andersom, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  Jerry do 22 maa 2012 - 21:34

ik heb ook weleens tijdens het sporten (cardio, meestal bij 't fietsen) het gevoel dat ik 'niet diep genoeg kan inademen'. Ik weet niet of je dat gevoel bedoelt?

Ik zou me voor kunnen stellen dat als je dat gevoel hebt, je probeert telkens dieper in te ademen en dat je daarvan gaan hyperventileren.
Wat bij mij helpt als ik dat gevoel krijg, is om een paar keer heel diep UIT te ademen (je longen zo leeg mogelijk), en maar een 'klein beetje' inademen. Als ik dat 'n keer of 5 gedaan heb en vervolgens weer inadem, is het gevoel weg. Misschien kan het jou ook helpen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 6:18

Jerry schreef:ik heb ook weleens tijdens het sporten (cardio, meestal bij 't fietsen) het gevoel dat ik 'niet diep genoeg kan inademen'. Ik weet niet of je dat gevoel bedoelt?

Ik zou me voor kunnen stellen dat als je dat gevoel hebt, je probeert telkens dieper in te ademen en dat je daarvan gaan hyperventileren.
Wat bij mij helpt als ik dat gevoel krijg, is om een paar keer heel diep UIT te ademen (je longen zo leeg mogelijk), en maar een 'klein beetje' inademen. Als ik dat 'n keer of 5 gedaan heb en vervolgens weer inadem, is het gevoel weg. Misschien kan het jou ook helpen?

Ja dat gevoel bedoel ik, heel apart. Ik zal iets met je tip doen, bedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten en hyperventilatie Empty Re: Sporten en hyperventilatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum