Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag je langer werken dan 36 weken?

+9
Snoes
meisje
Susan
Slakje
Filoria
Lejow
PiP
Linda
Printje
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? - Pagina 2 Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:34

Slakje schreef:Ik hoop voor je dat het gaat lukken! Anders ga je echt thuiszitten en maar wachten tot je bevalt en al je dan over tijd gaat geraak je alleen maar gefrustreerd, zeker als er dan honderd mensen vragen "Is het er al?"

Ik denk dat ik juist van thuiszitten alleen maar depressief wordt, ik kan daar zeer slecht tegen. Ik ben een echte reepmiep, ben graag onderweg haha. Thuis met mijn zoontje vind ik ook fijn maar ik wil er iedere dag zeker ff uit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? - Pagina 2 Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:35

Snoes schreef:In België mag je inderdaad tot 39 weken blijven werken en als de gezondheid van mijn kindje en mij dat toelaat, wil ik dat ook graag doen. Ik zou graag zolang mogelijk blijven werken, zodat ik daarna wat langer verlof heb.

woon je ook in Belgie, of wel in Nederland? Want in nederland heb je minimaal 10 en maximaal 12 weken verlof na de geboorte, sowieso niet langer, ook niet als je door gaat tot de 39 weken met werken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:35

Bij mijn eerste kindje heb ik letterlijk tot aan de dag van de bevalling gewerkt, ik heb me toen altijd prima gevoeld. Bij mijn tweede kindje moest ik gedwongen met 28 weken de ziektewet in en heb ik bijna 9 weken plat gelegen. Ik ben ook geen type om thuis te zitten, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 17 mei 2012 - 8:53

Ik wilde aangeven wat Rejoy ook deed, langer doorwerken mag misschien best, maar het is niet dat je dan daarna langer verlof krijgt. Je krijgt dan toch maar de 12 weken (net als dat je best weer eerder als de 10 of 12 weken mag beginnen, maar dan krijg je geen compensatie ofzo).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Snoes do 17 mei 2012 - 9:06

Rejoy. schreef:
Snoes schreef:In België mag je inderdaad tot 39 weken blijven werken en als de gezondheid van mijn kindje en mij dat toelaat, wil ik dat ook graag doen. Ik zou graag zolang mogelijk blijven werken, zodat ik daarna wat langer verlof heb.

woon je ook in Belgie, of wel in Nederland? Want in nederland heb je minimaal 10 en maximaal 12 weken verlof na de geboorte, sowieso niet langer, ook niet als je door gaat tot de 39 weken met werken.
Ik woon en werk in België. Als ik tot 39 weken doorwerk, heb ik nadien nog 14 weken bevallingsverlof.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sanna do 17 mei 2012 - 9:26

blondje1313 schreef:Ik wilde aangeven wat Rejoy ook deed, langer doorwerken mag misschien best, maar het is niet dat je dan daarna langer verlof krijgt. Je krijgt dan toch maar de 12 weken (net als dat je best weer eerder als de 10 of 12 weken mag beginnen, maar dan krijg je geen compensatie ofzo).

Eerder weer beginnen mag niet. Ik zou ook een week eerder weer beginnen (dacht dat mijn verlof was afgelopen) maar dat mocht absoluut niet. Je bent dan niet verzekerd bij je baas
sanna
sanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Twellie do 17 mei 2012 - 10:13

sanna schreef:
blondje1313 schreef:Ik wilde aangeven wat Rejoy ook deed, langer doorwerken mag misschien best, maar het is niet dat je dan daarna langer verlof krijgt. Je krijgt dan toch maar de 12 weken (net als dat je best weer eerder als de 10 of 12 weken mag beginnen, maar dan krijg je geen compensatie ofzo).

Eerder weer beginnen mag niet. Ik zou ook een week eerder weer beginnen (dacht dat mijn verlof was afgelopen) maar dat mocht absoluut niet. Je bent dan niet verzekerd bij je baas

Dat gaat in elk geval niet altijd op (en volgens mij nooit). Het enige nadeel dat mijn werkgever ervan ondervond, was dat wanneer ik in de periode van eerder beginnen ziek zou worden het niet meer op het UWV verhaald kon worden.

Langer doorwerken was problematischer, officieel mag het niet maar onofficieel heb ik het wel gedaan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Darius do 17 mei 2012 - 20:45

Officieel mag het niet, heeft te maken met verzekering, recht op uitkering als je ziek wordt. Officieus mag je gewoon aanwezig zijn toch?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: