Wanneer zit je baby wat langer in een kledingmaat?
+20
loesje
Makamba
Fiwen
Jazzlyn
_Jet
Linda
PapillonRose
Limburg85
Happydobby
Flower_L
Bruintje Beer
kwak
Thunder
Susan
Tania
PiP
Pussycat
Liadan
koNijntje
Teddyaapje
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wanneer zit je baby wat langer in een kledingmaat?
Kijk, dat kinderen groeien, dat snap ik. Maar wanneer staat het wat meer stil?
L. is 7,5 maand en zit in 74, sommige dingen van 80 gaan aan maar zijn nog iets te groot.
Heb ik het voornamelijk over jurkjes die ze aan kan.
Welke maat had jullie kindje rond het eerste jaar, toen ze wat langer in die maat bleef zitten? Welke maat was dat?
L. is 7,5 maand en zit in 74, sommige dingen van 80 gaan aan maar zijn nog iets te groot.
Welke maat had jullie kindje rond het eerste jaar, toen ze wat langer in die maat bleef zitten? Welke maat was dat?
Gast- Gast
Re: Wanneer zit je baby wat langer in een kledingmaat?
T. had vanaf hij 9/10 mnd was maat 80 aan, deze kleding past hem nu nog.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Vanaf maat 74 duurde het langer. 80 heeft hij heel lang in gezeten en nu zit hij al een hele tijd in 92-98 ( sommige dingen 104)
Ik weet niet meer wanneer hij daar precies in zat.
Dochter gaat draagt nu een kleine 68 of grote 62 maar verwacht dat die straks ook minder hard gaat groeien.
Ik weet niet meer wanneer hij daar precies in zat.
Dochter gaat draagt nu een kleine 68 of grote 62 maar verwacht dat die straks ook minder hard gaat groeien.
Gast- Gast
t. zit nu net in maat 74, broekjes moet ik nog flink aansnoeren (maar zijn qua lengte wel goed) en shirtjes kan hij soms in maat 80 ook al wel aan (wisselt per merk/winkel). hij heeft nu toevallig een korte broek in maat 68 aan en die zit nog ruim!
t. is nooit heel snel door de maatjes heen geschoten, groeit geleidelijk aan door volgens mij..
t. is nooit heel snel door de maatjes heen geschoten, groeit geleidelijk aan door volgens mij..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Hier echt vanaf 1 jaar, hij is nu in april twee jaar geworden en hij draagt nu nog wel eens kleding van vorig jaar!
Gast- Gast
Yara heeft in alle maten lang gezeten. Maat 74 heeft ze een jaar aangekund geloof ik. Ze zit nu in maat 92/98.
Kian heeft tot nu toe kort in alle maten gezeten, hij gaat nu over naar maat 86 (van shirts dan, broeken draagt hij nog in maat 80).
Kian heeft tot nu toe kort in alle maten gezeten, hij gaat nu over naar maat 86 (van shirts dan, broeken draagt hij nog in maat 80).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier zitten ze al even in 74, en het meeste kan nog wel even mee.
Gast- Gast
Poeh! Gelukkig! Dan heb ik goede hoop dat ze het in 80 toch wel even redt! Ze heeft het qua lengte vaak wel nodig, qua omvang van buik ook, alleen haar armen en benen lubberen dan (zo jammer van die skinny jeans!).
Gast- Gast
Hier is maar 74 heel lang gedragen. Maar maat 80 heeft Ze zowat overgeslagen. Nu 86.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Hier heeft ze steeds wel een poos in elke maat gezeten, denk gemiddeld eerst 3 maand per maat en in 80 heeft ze een half jaar tot een jaar gezeten.
Ze kan nu sommige 80 broekjes zelfs weer aan zonder luier!
Nu zit ze met broekjes in 86 en shirtjes in 92/98, maar 86 kan ze soms ook nog wel aan van vorig jaar.
Ze kan nu sommige 80 broekjes zelfs weer aan zonder luier!
Nu zit ze met broekjes in 86 en shirtjes in 92/98, maar 86 kan ze soms ook nog wel aan van vorig jaar.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn dochter zat met 1 jaar in 74. Ze draagt nu weer korte broekjes van toen, twee zomers geleden dus, en die past ze nog makkelijk. Ook sommige shirtjes van toen kan ze nog aan! En gisteren had ze een broek aan van de baby, maat 56. Korte broek bij haar maar ze kreeg m wel dicht maar goed, zij groeide dus niet zo hard. Mijn oudste groeit niet meer zo hard vanaf maat 86/92, die heeft hij heel lang gedragen en nu draagt hij sommige kleren alweer voor het derde seizoen in 98/104.
Gast- Gast
Vanaf maat 86 ging het hier langzamer. Hij draagt nu al een hele tijd z'n broeken in maat 92 en truitjes in 98/104.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Yrsa al heel snel, zij heeft van een maand of vier tot aan haar eerste verjaardag in maat 62/68 gezeten. Alle zomerkleren in maat 74/80 die ik voor die zomer vooruit had gekocht, kon ze het jaar daarna nog aan.
Ezra groeide juist in het eerste jaar best snel, daarna kon hij een heel jaar in maat 80 (eerst wel meer 74/80 en daarna meer 80/86). Hij is nog steeds klein en fijn, op dit moment zit maat 98 als gegoten, maar maat 92 past hij ook nog wel.
Volgens mij verschilt het dus echt per kind, als je klein van stuk bent kun je relatief langer dezelfde maat aan, denk ik.
Ezra groeide juist in het eerste jaar best snel, daarna kon hij een heel jaar in maat 80 (eerst wel meer 74/80 en daarna meer 80/86). Hij is nog steeds klein en fijn, op dit moment zit maat 98 als gegoten, maar maat 92 past hij ook nog wel.
Volgens mij verschilt het dus echt per kind, als je klein van stuk bent kun je relatief langer dezelfde maat aan, denk ik.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn oudste heeft een langere tijd in maat 116 gezeten, tot die tijd bleef hij gewoon doorgroeien. Nu is hij helemaal over op maat 122-128.
Over de jongste zullen we het maar niet hebben, die doet 'eeuwen' met dezelfde maten . Hij zit nu net in maat 92.
Over de jongste zullen we het maar niet hebben, die doet 'eeuwen' met dezelfde maten . Hij zit nu net in maat 92.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
D. heeft best wel een poos in maat 80 gezeten, ze zit nu wel sinds een week of 2 echt in maat 86.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Mijn dochter heeft eigenlijk in elke maat vrij lang gezeten. Ze is nu bijna 3 jaar en gaat voor de broeken/rokken/jurkjes naar maat 92. shirtjes draagt ze nu 92/98/104. Maat 74/80/86 heeft ze toch wel dik half jaar in gezeten. Maar toen ze 1 jaar was zat ze in 74.
Zoontje zit nu in maat 74. Sommige shirts maat 80. En denk dat hij hier toch ook wel weer lang in zit.
Zoontje zit nu in maat 74. Sommige shirts maat 80. En denk dat hij hier toch ook wel weer lang in zit.
Laatst aangepast door Bruintje Beer op do 5 jul 2012 - 2:04; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Hier was het maat 80...pfff...hij leek er nooit uit te groeien. Nu vaak 92.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
onze dochter zit/zat vrij lang in maat 86. Ze draagt nu nog steeds het jurkje dat ze op haar eerste verjaardag ook aan had.
Gast- Gast
M. zit sinds 9 maanden in maat 80, maar ik zie hem nog niet 123 naar 86 gaan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Rejoy. schreef:onze dochter zit/zat vrij lang in maat 86. Ze draagt nu nog steeds het jurkje dat ze op haar eerste verjaardag ook aan had.
Oh, het jurkje dat Yrsa op haar eerste verjaardag droeg, dat heeft ze nog zo lang gedragen. Eerst als jurkje, toen als tuniekje en uiteindelijk moest ik met veel pijn in mijn hart vaststellen dat het toch echt te klein was geworden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Parel schreef:Kijk, dat kinderen groeien, dat snap ik. Maar wanneer staat het wat meer stil?
R. zit sinds 13 maanden geloof ik in maat 80, ik hoop toch echt dat hij hier voorlopig in blijft, in kleding staat dat het van 12 tot 18 maanden is.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Vlak voor haar eerste verjaardag ging ze naar maat 80 en heeft dit ongeveer een half jaar gedragen. Inmiddels is bijna alles in 86 wat ze draagt, en dit draagt ze inmiddels ook al een maand of 2 en past er ook nog wel even in. Hier was het dus vanaf maat 80 dat het langzamer ging dan daarvoor.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier heeft dochter ook een half jaar in maat 80 gezeten, vanaf iets voor haar eerste verjaardag. Nu zit ze al eventjes in 86. Ik verwacht dat ze nog een poosje truitjes uit die maat aan kan. Broeken wordt lastiger, ze is nu 84 cm. Maar omdat ze heel slank is is het moeilijk om goede broeken te vinden, veel broeken zijn te wijd.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik moet zeggen het wisselt ook heeeeeeeeeeeel erg per winkel waar je je kleding koopt hoor! Zeeman valt altijd klein uit, minstens 1 maat.
Maar in het begin had ze 44-46m daarna 50 denk 2 maand, daarna 2 maand in 56 en wop groeide mevrouwjte door naar maat 68. 74 heeft ze bijv denk ik 3 maand aangehad en ze zat met 1 jaar in 80. En zit ze qua bovenkleding in 86 maar broekjes/rokjes wisselt weer van 74 tot 86 enkele 92 (ja ik weet het..haha)
Maar in het begin had ze 44-46m daarna 50 denk 2 maand, daarna 2 maand in 56 en wop groeide mevrouwjte door naar maat 68. 74 heeft ze bijv denk ik 3 maand aangehad en ze zat met 1 jaar in 80. En zit ze qua bovenkleding in 86 maar broekjes/rokjes wisselt weer van 74 tot 86 enkele 92 (ja ik weet het..haha)
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Ik moet zeggen het wisselt ook heeeeeeeeeeeel erg per winkel waar je je kleding koopt hoor! Zeeman valt altijd klein uit, minstens 1 maat.
Ja dit viel me ook op bij de meisjeskleding. Terwijl ik vorig jaar wat tshirtjes en zomerbroekjes had voor J. en die vielen juist behoorlijk groot.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer mag je met een baby fietsen?
» Wanneer baby in loopauto??
» Wanneer fotoshoot met baby?
» Wanneer de baby voelen bewegen?
» Hoe en wanneer leer je een baby eten?
» Wanneer baby in loopauto??