Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag je langer werken dan 36 weken?

+9
Snoes
meisje
Susan
Slakje
Filoria
Lejow
PiP
Linda
Printje
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:07

De meesten zullen het idioot vinden maar mocht alles goed gaan ben ik 10 januari uitgerekend, ik wil als het kan gewoon tot 36 weken werken maar eigenlijk is dat onhandig met mijn werk voor de klas Embarassed Dan mis ik net de Kerstactiviteiten, het scheelt maar een kleine week maar vraag me af of ik die week langer überhaupt mag werken. Het komt deze keer sowieso voor mijn klas wat onhandiger uit als de vorige keer, vorige keer had ik net later verlof en ben ik in mijn verlof nog de cito toetsen gaan afnemen van mijn kleuters. Want eigenlijk kan dat niet zomaar door een andere juf gedaan worden, dat zal ik denk ik deze keer niet redden en daar kan ik me nu al druk om maken ahahhaa.

Weet iemand of dat dus mag, langer doorwerken als 36 weken?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Linda do 17 mei 2012 - 8:09

Nee, naar mijn weten mag dat niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  PiP do 17 mei 2012 - 8:09

Officieel niet dacht ik.
Misschien dat je het wel anders kan regelen met je werk?
Dat je die dagen tijd voor tijd (buiten de papieren om) neemt?
Dus wel je verlof 4 weken van te voren aanmelden bij het uwv.

Kan me je gevoel wel voorstellen, je laat toch een klas kinderen achter ipv een stapel papierwerk!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:11

Ik denk het ook wel hoor Pip, zo heb ik het de vorige keer immers ook gedaan. En ze kennen me daar ook, als mijn zwangerschap net zo zal gaan als bij ons zoontje zou ik wel door kunnen werken tot bij wijze van 40 weken.

Ik heb zelfs al zitten denken aan de oudergesprekken, die zijn ook altijd in januari en die wil ik sowieso naar voren halen. Zulke dingen kun je niet zomaar aan een vervangster overlaten die de kinderen niet kent.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Lejow do 17 mei 2012 - 8:13

Ik herken t Printje, ik was me daar ook onwijs druk over aan het maken.
Uiteindelijk is het bij mij natuurlijk compleet anders gegaan, maar ook daar vinden ze vast wel een oplossing voor.

Voor zover ik weet mag je inderdaad niet langer doorwerken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:15

Hahaha juffen eigen denk ik ook wel Lejow. Het is toch mijn klas, onze kleuters gaan 4 dagen naar school en daarvan ben ik er 3 in mijn klas. Ik draag dus de volledige verantwoordelijkheid. De juf die dit jaar de 4de dag in mijn klas gaat doen is aan het terugkomen na een tijdje eruit te zijn geweest en komt juist in mijn klas om rustig te wennen...haar kan ik dus ook niet alles laten doen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:18

Oh, dat was ook ooit mijn streven.

Ik ben nu al met verlof, sinds 2 dagen.

Ik denk eerlijk gezegd dat langer doorwerken niet verantwoord is naar het kindje toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Filoria do 17 mei 2012 - 8:19

Uiteindelijk kun je je collega's niks beloven, dus het enige dat je kunt doen is kijken hoe het gaat toch? Alles wat je eventueel na die 36 weken mee zou kunnen pikken is mooi meegenomen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:20

Charlie schreef:Oh, dat was ook ooit mijn streven.

Ik ben nu al met verlof, sinds 2 dagen.

Ik denk eerlijk gezegd dat langer doorwerken niet verantwoord is naar het kindje toe.

Als je je prima voelt en je gaat niet over je eigen grenzen heen, waarom niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Linda do 17 mei 2012 - 8:20

Volgens mij heeft het er meer mee te maken voor als er iets verkeerd gaat in de weken dat je eigenlijk al verlof had moeten hebben. Dan kan het UWV moeilijk doen en je werkgever loopt daarnaast dan ook een risico.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Slakje do 17 mei 2012 - 8:20

Ik was ook 10 januari uitgerekend en ben op 1 januari gestopt met werken, maar dat was in Belgie, dus hier ben je niks mee.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:21

Ik zou gek worden als ik eerder thuis zou komen te zitten, je hebt het helaas niet in de hand natuurlijk maar dat is echt helemaal niets voor mij. Daar ben ik ook wel angstig voor, de vorige zwangerschap ging zo goed hopelijk nu weer. Dan zou ik echt zo tot 40 weken door kunnen werken (al denk ik niet dat manlief het daarmee eens zal zijn;))

Filoria; ik kan idd niets beloven maar ik ga inderdaad kijken hoe het gaat en eventueel toetsen kan ik ook op een stoel zitten en de toets bij mijn kleuters afnemen hahaha.

Misschien voor sommige heel gek maar mijn baan is me echt heel veel waard, haal daar zoveel liefde en voldoening uit dat ik het niet 'zomaar' opzij kan zetten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:22

Arden schreef:
Charlie schreef:Oh, dat was ook ooit mijn streven.

Ik ben nu al met verlof, sinds 2 dagen.

Ik denk eerlijk gezegd dat langer doorwerken niet verantwoord is naar het kindje toe.

Als je je prima voelt en je gaat niet over je eigen grenzen heen, waarom niet?

Nouja ik weet eigenlijk niet, een gevoel. Het wordt niet voor niets verplicht. Ik zou me kunnen voorstellen dat die tijd gewoon echt nodig is om je voortebereiden op alles, en dat een kindje dat ook voelt. Ik ben misschien wat zweverig als het op dat soort zaken aankomt. :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Susan do 17 mei 2012 - 8:23

Kun je niet gewoon de Kerstactiviteiten bijwonen als aanwezige, dus dat je niet met spullen hoeft te sjouwen en kinderen hoeft te helpen, maar er gewoon alleen maar bent op de leuke momenten? Dan heb je geen problemen met het UWV, je gaat niet over je grenzen heen en je hoeft het toch niet te missen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:24

Printje schreef:Ik zou gek worden als ik eerder thuis zou komen te zitten, je hebt het helaas niet in de hand natuurlijk maar dat is echt helemaal niets voor mij. Daar ben ik ook wel angstig voor, de vorige zwangerschap ging zo goed hopelijk nu weer. Dan zou ik echt zo tot 40 weken door kunnen werken (al denk ik niet dat manlief het daarmee eens zal zijn;))

Filoria; ik kan idd niets beloven maar ik ga inderdaad kijken hoe het gaat en eventueel toetsen kan ik ook op een stoel zitten en de toets bij mijn kleuters afnemen hahaha.

Misschien voor sommige heel gek maar mijn baan is me echt heel veel waard, haal daar zoveel liefde en voldoening uit dat ik het niet 'zomaar' opzij kan zetten.

Ik ben (of was) ook zo. Heb het de eerste weken echt ZO moeilijk gehad dat mijn baan niet meer op nummer 1 stond. Voelde me echt gedwongen thuis, miste collega's, contacten, werk. Maar nu ik er aan gewend ben ontdek ik wel dat het leven bestaat uit meer dan werken en dat ik hier zo ontzettend veel baat bij heb. Maargoed, ieder mens is anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:24

Charlie; misschien ook wel maar bij mijn zoontje heb ik die rust door hele andere omstandigheden ook niet ghad en was ik tot 40 weken volop met vanalles bezig.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  meisje do 17 mei 2012 - 8:25

Haha herkenbaar Printje. Ik vond het ook heel lastig om mijn klas achter te laten.. En ik moest ook ineens stoppen en baalde er ook ontzettend van.
Moet zeggen dat ik er bij N. veel minder last van had (maar toen maakte ik het jaar ook gewoon af)

meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:26

Misschien kun je inderdaad als boventallig aanwezig zijn? Dat je de verantwoordelijkheid en alles niet hebt voor de kinderen, maar er wel bij kunt zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:26

Ik vond de eerste keer ook echt erg dat ik moest stoppen haha. Ik was nog heel vaak op school te vinden in mijn verlof. Ik weet ook echt wel dat ik niet onmisbaar ben maar het zijn toch 'mijn' kleuters haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:27

Rejoy. schreef:Misschien kun je inderdaad als boventallig aanwezig zijn? Dat je de verantwoordelijkheid en alles niet hebt voor de kinderen, maar er wel bij kunt zijn?

Misschien idd op zo'n manier. Maar goed eerst de echo maar afwachten en net zo'n zwangerschap krijgen als de vorige keer;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Slakje do 17 mei 2012 - 8:27

Charlie schreef:
Arden schreef:
Charlie schreef:Oh, dat was ook ooit mijn streven.

Ik ben nu al met verlof, sinds 2 dagen.

Ik denk eerlijk gezegd dat langer doorwerken niet verantwoord is naar het kindje toe.

Als je je prima voelt en je gaat niet over je eigen grenzen heen, waarom niet?

Nouja ik weet eigenlijk niet, een gevoel. Het wordt niet voor niets verplicht. Ik zou me kunnen voorstellen dat die tijd gewoon echt nodig is om je voortebereiden op alles, en dat een kindje dat ook voelt. Ik ben misschien wat zweverig als het op dat soort zaken aankomt. :nopompom:
Ik heb tot 10 dagen voor de uitgerekende datum gewerkt en ik vond het prima zo eigenlijk. Thuis verveelde ik me steendood. Ik zou mezelf opvreten moest ik al een maand op voorhand thuiszitten. Het is helemaal goed, hoor om later dan 36 weken te stoppen met werken. Tenzij er een medische indicatie is natuurlijk.
Wel had ik, dat van zodra ik stopte met werken, ik elke avond en nacht voorweeën had.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 8:29

Printje schreef:
Rejoy. schreef:Misschien kun je inderdaad als boventallig aanwezig zijn? Dat je de verantwoordelijkheid en alles niet hebt voor de kinderen, maar er wel bij kunt zijn?

Misschien idd op zo'n manier. Maar goed eerst de echo maar afwachten en net zo'n zwangerschap krijgen als de vorige keer;)

ik hoop het voor je, de vorige keer had ik 0.0 last van mijn bekken en nu kan ik na 3 dagen werken al nauwelijks meer het bed uitkomen door de pijn. Ik wil heel graag de 36 weken halen, maar ik vrees ervoor pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Printje do 17 mei 2012 - 8:30

Precies Slakje zo vind ik het ook, thuiszitten is echt niets voor mij. Ik moet het idd maar aankijken, als het ook maar een beetje gaat wil ik gewoon zeker tot de kerstvakantie op school blijven werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Snoes do 17 mei 2012 - 8:32

In België mag je inderdaad tot 39 weken blijven werken en als de gezondheid van mijn kindje en mij dat toelaat, wil ik dat ook graag doen. Ik zou graag zolang mogelijk blijven werken, zodat ik daarna wat langer verlof heb.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Slakje do 17 mei 2012 - 8:33

Ik hoop voor je dat het gaat lukken! Anders ga je echt thuiszitten en maar wachten tot je bevalt en al je dan over tijd gaat geraak je alleen maar gefrustreerd, zeker als er dan honderd mensen vragen "Is het er al?"
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag je langer werken dan 36 weken? Empty Re: Mag je langer werken dan 36 weken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum