Een tweede of meerdere namen....?
+33
Sylvana
CCC
Puggle
Poisongirl
Snoes
Viva
SarahKey
Aimee
Marin
ProudMom
Roos
Flip Fluitketel
Happydobby
koNijntje
Jasmine
L!ND@
Supertalentje
snoezel
Slakje
Tiara
Printje
Novalee
Parisienne
Lejow
Darius
Floor
Makamba
Bruintje Beer
PapillonRose
missy.
Liadan
Thunder
LDJ
37 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Een tweede of meerdere namen....?
Marin schreef:Lily schreef:Marin schreef:Lily schreef:Ons kindje krijgt een roepnaam en nog 1 troetelnaam. We zagen deze naam staan in een namenboekje en hadden zoiets van ja die moeten we gebruiken. (hij is heel toepasselijk m.b.t. mijn man).
Wat is een troetelnaam? Een afkorting van de naam die je meer als roepnaam gebruikt? Of een vernoemnaam omdat je je man er bij noemt? Ik snap het niet.
Vaak noem je de namen die volgen op zijn voornaam doopnamen, maar die krijgt die van ons niet omdat ie niet gedoopt wordt dus noemen we het een troetelnaam.
Aha. Gewoon een tweede naam dus. Bij troetelnaam denk ik eerder aan Olivier - Ollie bijvoorbeeld of Noor - Noortje.
Ja daar zou ik ook eerder aan denken.
Siem word ook niet gedoopt dus wij noemen het ook geen doopnamen maar geboortenamen.
J.ason heeft twee namen. Zijn tweede naam vonden we mooi klinken in combinatie en we wilden graag twee namen geven. Dus dat hebben we gedaan.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Na lang denken toch besloten dat ze gewoon alleen een roepnaam krijgt. Wilde iets met de naam van mijn overleden schoonvader, maar er is gewoon echt niks moderns mee te maken dus gaan we het bij 1 naam houden.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Na lang denken toch besloten dat ze gewoon alleen een roepnaam krijgt. Wilde iets met de naam van mijn overleden schoonvader, maar er is gewoon echt niks moderns mee te maken dus gaan we het bij 1 naam houden.
Ooh echt, toch de knoop doorgehakt dus?
Ons meisje krijgt twee namen, roepnaam en doopnaam...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Floor schreef:Onzezoon heeftdochter krijgt 3 namen.
roepnaam, tweede naam (vernoeming naaropaoma), derde naam (vernoeming naar andereopaoma)
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
chococupcake schreef:Puggle schreef:Na lang denken toch besloten dat ze gewoon alleen een roepnaam krijgt. Wilde iets met de naam van mijn overleden schoonvader, maar er is gewoon echt niks moderns mee te maken dus gaan we het bij 1 naam houden.
Ja het is niet anders maar goed wij gaan ook niet dopen denk ik en als we dat wel doen is dat ook geen probleem. Dat mag ook gewoon als je alleen een roepnaam hebt natuurlijk.
Puggle- Ratel
Puggle schreef:chococupcake schreef:Puggle schreef:Na lang denken toch besloten dat ze gewoon alleen een roepnaam krijgt. Wilde iets met de naam van mijn overleden schoonvader, maar er is gewoon echt niks moderns mee te maken dus gaan we het bij 1 naam houden.
Ja het is niet anders maar goed wij gaan ook niet dopen denk ik en als we dat wel doen is dat ook geen probleem. Dat mag ook gewoon als je alleen een roepnaam hebt natuurlijk.
Ja volgens mij ook hoor, ik ben zelf half Iers en daar is het normaal dat je een tweede naam of doopnaam krijgt. Ik wil ons kindje dan ook laten dopen, maar moet me er nog even in verdiepen hoe of wat. Wil haar wel vrij laten in het geloof, dus vind het ookw el een lastig iets....
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Puggle schreef:chococupcake schreef:Puggle schreef:Na lang denken toch besloten dat ze gewoon alleen een roepnaam krijgt. Wilde iets met de naam van mijn overleden schoonvader, maar er is gewoon echt niks moderns mee te maken dus gaan we het bij 1 naam houden.
Ja het is niet anders. maar goed wij gaan ook niet dopen denk ik en als we dat wel doen is dat ook geen probleem. Dat mag ook gewoon als je alleen een roepnaam hebt natuurlijk.
Ja volgens mij ook hoor, ik ben zelf half Iers en daar is het normaal dat je een tweede naam of doopnaam krijgt. Ik wil ons kindje dan ook laten dopen, maar moet me er nog even in verdiepen hoe of wat. Wil haar wel vrij laten in het geloof, dus vind het ookw el een lastig iets....
Oh ja dat is wel leuk dan idd! Het is ook lastig. Ik heb zelf 4 doopnamen en mijn man 1 dus ja voelt wel wat kaal zo, maar wij zijn gewoon wat simpeler zelf en ik hecht geen waarde aan mijn 4 namen.
Puggle- Ratel
Puggle schreef:chococupcake schreef:Puggle schreef:chococupcake schreef:Puggle schreef:Na lang denken toch besloten dat ze gewoon alleen een roepnaam krijgt. Wilde iets met de naam van mijn overleden schoonvader, maar er is gewoon echt niks moderns mee te maken dus gaan we het bij 1 naam houden.
Ja het is niet anders. maar goed wij gaan ook niet dopen denk ik en als we dat wel doen is dat ook geen probleem. Dat mag ook gewoon als je alleen een roepnaam hebt natuurlijk.
Oh ja dat is wel leuk dan idd! Het is ook lastig. Ik heb zelf 4 doopnamen en mijn man 1 dus ja voelt wel wat kaal zo, maar wij zijn gewoon wat simpeler zelf en ik hecht geen waarde aan mijn 4 namen.
Hey wat een gekke quote... staan dingen tussen die ik niet had gepost Edit: nu doet ie het wel goed!
CCC- Ratel
Ons duo krijgt alleen roepnamen, ze gaan wel gedoopt worden.
Gast- Gast
Darius wat leuk een meisje! Mijn zus haar zoontje is overleden en ze heeft me toen al verzocht hem niet te vernoemen ofzo, snap ik helemaal, lijkt me heel confronterend als andermans kind de naam van jouw dode kindje heeft.
Onze dochter haar 2de naam vond ik mooi, zijn de 3 letters van mijn moeder en 2 letters van mijn vriends moeder.
Onze dochter haar 2de naam vond ik mooi, zijn de 3 letters van mijn moeder en 2 letters van mijn vriends moeder.
Gast- Gast
Wij zijn er nog niet uit. Ik vind een tweede naam leuk, maar kan er nog geen verzinnen die ik echt leuk vind bij onze eerste naam...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Onze kinderen hebben allebei 2 namen. De reden is dat wij dit beide mooie namen vinden en we het ook mooier vinden om ze meer dan 1 naam mee te geven.
+1
Gast- Gast
onze dochter heeft alleen een roepnaam, ons tweede kindje zal ook alleen een roepnaam krijgen.
Gast- Gast
Ik ben niet zwanger en heb ook geen kinderen, maar ik denk dat ik eventueel later wel een tweede naam wil toevoegen aan de roepnaam. Zelf heb ik 1 naam, mijn vriend heeft er 4. Ik vind 2 er wel mooi uitzien. Het is geen moetje, maar 1 naam vind ik zelf wel wat kaal eruit zien.
Aan vernoemen wil ik niet beginnen. Wij hebben genoeg familie die belangrijk voor ons zijn, dan moet je inderdaad ook voor 4 namen gaan bijvoorbeeld, of je moet mensen buitensluiten. Dan maar gewoon 2 mooie namen die we zelf leuk vinden.
Aan vernoemen wil ik niet beginnen. Wij hebben genoeg familie die belangrijk voor ons zijn, dan moet je inderdaad ook voor 4 namen gaan bijvoorbeeld, of je moet mensen buitensluiten. Dan maar gewoon 2 mooie namen die we zelf leuk vinden.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
de oudste is vernoemd naar de opa's en heeft 3 namen, de jongste heeft een 2de naam gekregen die wij zelf heel erg mooi vonden
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Mijn dochter heeft 1 naam, het volgende kindje krijgt ook maar 1 naam.
Wij zien de meerwaarde er niet in van het vernoemen ( nu hebben we ook niemand te vernoemen haha)
Wij zien de meerwaarde er niet in van het vernoemen ( nu hebben we ook niemand te vernoemen haha)
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Muus schreef:Mijn dochter heeft 1 naam, het volgende kindje krijgt ook maar 1 naam.
Pfff ik heb juist nu al te veel vernoemnamen
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Muus schreef:Mijn dochter heeft 1 naam, het volgende kindje krijgt ook maar 1 naam.
Pfff ik heb juist nu al te veel vernoemnamen
Ik zeg het eigenlijk verkeerd, wij hebben niemand die wij willen vernoemen in onze familie
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Onze kinderen hebben allemaal 2 namen. Zijn niet vernoemd verder maar ik vind 1 naam zo kaal. Ik heb zelf 1 naam en mijn vriend heeft er 4, en de kinderen dus 2.
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?
» Bij meerdere kindje..
» Meerdere kindjes, bankrekeningen
» Kolven, meerdere keren TSR?
» Werken via meerdere uitzendbureau's??
» Bij meerdere kindje..
» Meerdere kindjes, bankrekeningen
» Kolven, meerdere keren TSR?
» Werken via meerdere uitzendbureau's??
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: