Een tweede of meerdere namen....?
+33
Sylvana
CCC
Puggle
Poisongirl
Snoes
Viva
SarahKey
Aimee
Marin
ProudMom
Roos
Flip Fluitketel
Happydobby
koNijntje
Jasmine
L!ND@
Supertalentje
snoezel
Slakje
Tiara
Printje
Novalee
Parisienne
Lejow
Darius
Floor
Makamba
Bruintje Beer
PapillonRose
missy.
Liadan
Thunder
LDJ
37 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Een tweede of meerdere namen....?
Nutteloos of niet, mijn zoon heeft 3 namen. Ik heb 3 namen en mijn man ook. Bij een meisje zou zij mijn doopnamen krijgen. De doopnamen van mijn man zijn saai en ouderwets, dus dat wilden we niet. Mijn zoon heeft als tweede naam de naam van mijn overleden broertje en als derde naam de officiele voornaam van mijn man.
Nee, ik gebruik mijn 2de of 3de naam nooit, maar ik vind het wel bijzonder dat ik de vierde generatie ben met dezelfde doopnamen als alle eerste vrouwen aan mijn moeders kant. Mijn zwangerschap stond in het teken van mijn broertje, mijn zoon zal hem nooit kennen en toch wilde ik iets van mijn broertje aan mijn zoon meegeven.
Nee, ik gebruik mijn 2de of 3de naam nooit, maar ik vind het wel bijzonder dat ik de vierde generatie ben met dezelfde doopnamen als alle eerste vrouwen aan mijn moeders kant. Mijn zwangerschap stond in het teken van mijn broertje, mijn zoon zal hem nooit kennen en toch wilde ik iets van mijn broertje aan mijn zoon meegeven.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Oh, wel, sorry. Zou niet weten hoe het anders te zeggen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Ja, vind ik. Hoef het toch niet mooier te doen klinken als dit? Ik vind dat gewoon echt heel erg nutteloos.
Hoeft ook niet maar het komt wel bot over zo. Maar goed iedereen zijn ding natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
D. heeft ook maar één naam. Voor ons had het geen meerwaarde, al moet ik toegeven dat ik het zelf wel mooier had gevonden. Ik heb zelf meerdere namen, mijn man niet en dat vind ik maar kaal. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het bij deze naam te houden, was allang blij dat we het eindelijk eens waren over de voonaam.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Slakje schreef:Oh, wel, sorry. Zou niet weten hoe het anders te zeggen.
Misschien met de nuancering 'vind ik'.
Gast- Gast
Makamba schreef:Haar tweede naam wou ik eigenlijk als voornaam, maar haar vader vond het niet zo leuk als voornaam. Haar tweede naam noem ik wel eens als ik boos op haar ben en haar dan roep of een waarschuwing geef.
Al lijkt het soms alsof ze drie roepnamen namen heeft, want haar achternaam is hier in NL (ook) een voornaam. (Soms denken ze ook dat de achternaam haar voornaam is).
Dat doen wij ook. Dan noemen we haar ook bijn voornaam + tweede naam + achternaam.
In haar tweede naam is ze trouwens vernoemd naar een tante van mijn man, die zelf geen kinderen heeft kunnen krijgen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
mijn zoontje heeft 1 naam en dat vind ik prima zo, voor ons hebben meerdere namen geen meerwaarde.
zelf heb ik 2 doopnamen, maar ik vind ze niet mooi en ouderwets. daarbij heet ik d.m. en is mijn roepnaam weer anders en dat schept nog wel eens verwarring, dit vind ik irritant en wilde ik bij t voorkomen.
bij t waren we dan ook op van die lelijke ouderwetse namen uitgekomen als we onze ouders zouden vernoemen en dat wilden wij niet. ik moet wel zeggen dat ik het erg mooi vind wanneer kindjes vernoemd zijn, ik vind het een mooi gebaar tegenover bijv een overleden zus/ouder. ik weet dat opa's en oma's het heel mooi vinden als ze worden vernoemd, maar wij wilden maar 1 naam omdat we het anders zo onhandig vonden..
zelf heb ik 2 doopnamen, maar ik vind ze niet mooi en ouderwets. daarbij heet ik d.m. en is mijn roepnaam weer anders en dat schept nog wel eens verwarring, dit vind ik irritant en wilde ik bij t voorkomen.
bij t waren we dan ook op van die lelijke ouderwetse namen uitgekomen als we onze ouders zouden vernoemen en dat wilden wij niet. ik moet wel zeggen dat ik het erg mooi vind wanneer kindjes vernoemd zijn, ik vind het een mooi gebaar tegenover bijv een overleden zus/ouder. ik weet dat opa's en oma's het heel mooi vinden als ze worden vernoemd, maar wij wilden maar 1 naam omdat we het anders zo onhandig vonden..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Hier heeft M de tweede naam van mijn vriend, zodat hij ook een hindoestaanse naam heeft, mochten we nog een zoontje krijgen dan word het wel lastig want ik vind veel hindoestaanse namen niet mooi.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Obze dochter heeft 3 namen en 2e en 3e naam is ze vernoemd naar beide oma's. Deels omdat wij het mooie namen vinden en omdat wij het een mooie gedachte vinden.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ons zoontje heeft 3 namen. Eerste naam is roepnaam, tweede naam vernoeming man en derde naam naar mijn vader, opa en overgrootopa (hadden alle 3 dezelfde voornaam)
Ikzelf heb maar 1 naam en heb dat altijd jammer gevonden. Hier stonden de tweede en derde naam alvast voordat we zijn roepnaam wisten.
Ikzelf heb maar 1 naam en heb dat altijd jammer gevonden. Hier stonden de tweede en derde naam alvast voordat we zijn roepnaam wisten.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Onze kinderen hebben allemaal nog een doopnaam/doopnamen. Ze zijn gedoopt, en met de doopnaam zijn ze ook vernoemd naar de opa's en oma's, en de roepnaam hebben we daar weer van afgeleid.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Onze kinderen hebben allemaal nog een doopnaam/doopnamen. Ze zijn gedoopt, en met de doopnaam zijn ze ook vernoemd naar de opa's en oma's, en de roepnaam hebben we daar weer van afgeleid.
zo hebben mijn ouders dat ook gedaan
koNijntje- Prater
Ons kindje krijgt een roepnaam en nog 1 troetelnaam. We zagen deze naam staan in een namenboekje en hadden zoiets van ja die moeten we gebruiken. (hij is heel toepasselijk m.b.t. mijn man).
Gast- Gast
Mijn zoontje heeft 2 namen. Zijn 2e naam is ook de 2e naam van zijn vader.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Lily schreef:Ons kindje krijgt een roepnaam en nog 1 troetelnaam. We zagen deze naam staan in een namenboekje en hadden zoiets van ja die moeten we gebruiken. (hij is heel toepasselijk m.b.t. mijn man).
Wat is een troetelnaam? Een afkorting van de naam die je meer als roepnaam gebruikt? Of een vernoemnaam omdat je je man er bij noemt? Ik snap het niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn zoontje heeft twee namen (Luuk T.hijmen). Gewoon omdat we dat leuk vonden Als we een meisje hadden gekregen had ze Fenne M.ilou geheten.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Hier ook een kindje met twee geboortenamen. Allebei de namen zijn de namen van zijn opa's.
En van de eerste geboortenaam is zijn roepnaam van afgeleid.
En van de eerste geboortenaam is zijn roepnaam van afgeleid.
Marin schreef:Lily schreef:Ons kindje krijgt een roepnaam en nog 1 troetelnaam. We zagen deze naam staan in een namenboekje en hadden zoiets van ja die moeten we gebruiken. (hij is heel toepasselijk m.b.t. mijn man).
Wat is een troetelnaam? Een afkorting van de naam die je meer als roepnaam gebruikt? Of een vernoemnaam omdat je je man er bij noemt? Ik snap het niet.
Vaak noem je de namen die volgen op zijn voornaam doopnamen, maar die krijgt die van ons niet omdat ie niet gedoopt wordt dus noemen we het een troetelnaam.
Gast- Gast
Onze dochter heeft 1 naam.
Stel dat we weer een meid krijgen, zal haar naam wáárschijnlijk dezelfde 2 eerste letters in de naam hebben als onze dochter, dus die wil ik dan wel een 2e naam geven ivm post
Stel dat we weer een meid krijgen, zal haar naam wáárschijnlijk dezelfde 2 eerste letters in de naam hebben als onze dochter, dus die wil ik dan wel een 2e naam geven ivm post
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Viva schreef:Onze dochter heeft 1 naam.
daarom zal de naam van een volgend kindje nooit met de t beginnen, de r ook niet (mijn vriend) en liever geen m > al zou dat nog kunnen, omdat ik officieel dm heet..
koNijntje- Prater
Ik denk dat wij ons kindje enkel een roepnaam zullen geven.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
koNijntje schreef:Viva schreef:Onze dochter heeft 1 naam.
daarom zal de naam van een volgend kindje nooit met de t beginnen, de r ook niet (mijn vriend) en liever geen m > al zou dat nog kunnen, omdat ik officieel dm heet..
Ja dat zou natuurlijk makkelijker zijn, maar we vinden deze naam heel leuk.
Maar wie weet zit er een jongetje in, vanavond weten we het waarschijnlijk!
En anders, wie weet veranderen we nog in de andere 25 weken
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
S. zijn tweede naam is de naam van mijn vader en mijn opa
Mocht ik ooit een tweede zoon krijgen krijgt hij de naam van mijn moeder (met een s. erachter = een jongensnaam) als tweede naam
En als het een meisje is krijgt ze de namen van mijn moeder en schoonmoeder als tweede en derde naam
Mocht ik ooit een tweede zoon krijgen krijgt hij de naam van mijn moeder (met een s. erachter = een jongensnaam) als tweede naam
En als het een meisje is krijgt ze de namen van mijn moeder en schoonmoeder als tweede en derde naam
Gast- Gast
Lily schreef:Marin schreef:Lily schreef:Ons kindje krijgt een roepnaam en nog 1 troetelnaam. We zagen deze naam staan in een namenboekje en hadden zoiets van ja die moeten we gebruiken. (hij is heel toepasselijk m.b.t. mijn man).
Vaak noem je de namen die volgen op zijn voornaam doopnamen, maar die krijgt die van ons niet omdat ie niet gedoopt wordt dus noemen we het een troetelnaam.
Aha. Gewoon een tweede naam dus. Bij troetelnaam denk ik eerder aan Olivier - Ollie bijvoorbeeld of Noor - Noortje.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Meerdere kindjes. Hoe denk je nu over het leeftijdsverschil?
» Bij meerdere kindje..
» Meerdere kindjes, bankrekeningen
» Kolven, meerdere keren TSR?
» Werken via meerdere uitzendbureau's??
» Bij meerdere kindje..
» Meerdere kindjes, bankrekeningen
» Kolven, meerdere keren TSR?
» Werken via meerdere uitzendbureau's??
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: