Bloemkool
+5
_Cyn_
Toet
Zonnetje
litllejoy
Lejow
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bloemkool
Ik wil vanavond bloemkool eten, maar weet geen lekker recept. Ik ben aan het afvallen, dus kaassaus enzo zijn te vet. Gewoon koken vind ik een beetje saai, dus ik zoek iets waardoor het wel een lekkere smaak krijgt, maar niet dikmakend wordt.
Wie heeft er een lekker recept? Ovenschotel met bloemkool en aardappels mag ook!
Wie heeft er een lekker recept? Ovenschotel met bloemkool en aardappels mag ook!
Gast- Gast
Re: Bloemkool
Wokken?
Ovenschotel van de AH, voor bloemkool met aardappels? Is alleen wel een zakje met kruiden, maar ZO belachelijk lekker (vind die van de AH zelf lekkerder dan van Maggi (of was het nou knor..)
Ovenschotel van de AH, voor bloemkool met aardappels? Is alleen wel een zakje met kruiden, maar ZO belachelijk lekker (vind die van de AH zelf lekkerder dan van Maggi (of was het nou knor..)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Verder, van AH:
Bloemkool Kerrie schotel:
Ingrediënten
800 g aardappels
1 kleine bloemkool (ca. 500 g)
1 rode paprika
1 bakje champignons (250 g)
1 schaaltje half-om-halfgehakt (ca. 275 g)
1 pak gehaktdagschotel mix voor bloemkool (80 g)
Bereiden
Aardappels schillen, halveren, wassen en in ca. 15 minuten gaarkoken. Bloemkool in roosjes snijden, ca. 5 minuten koken in weinig water en afgieten. Paprika schoonmaken en in blokjes snijden. Champignons schoonborstelen en in vieren snijden. In hapjespan gehakt in ca. 5 minuten rul bakken. Paprika en champignons ca. 2 minuten meebakken. Mix mengen met 400 ml water, door vlees roeren en aan de kook brengen. Bloemkool door vleesmengsel scheppen en weer aan de kook brengen. Geheel ca. 2 minuten zachtjes laten koken. Bloemkool-gehaktschotel serveren met gekookte aardappels.
-----------
Bloemkooltaart
Ingrediënten
1 bloemkool, in roosjes
3 eieren
150 g halfvolle kwark
150 g belegen kaas (30+), geraspt
25 g verse bieslook, fijngeknipt
100 g achterham (vleeswaren), in reepjes
1/2 theelepel nootmuskaat (poeder)
5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries, 450 g)
3 trostomaten, in partjes
1 eetlepel olijfolie extra vierge
Materialen
springvorm doorsnede ca. 22 cm
Bereiden
Oven voorverwarmen op 200 °C. Bloemkool 5 min. koken in weinig water met zout, afgieten en goed laten uitlekken. Bloemkool droogdeppen met keukenpapier. Eieren loskloppen met 1/2 tl zout, peper, kwark en kaas. Helft van bieslook, ham en nootmuskaat door eimengsel roeren. Bloemkool erdoor scheppen. Vorm bekleden met deeg en vullen met bloemkoolmengsel. Taart in midden van oven in 45 min. gaar en goudbruin bakken. Tomaten bestrooien met rest van bieslook, en zout en peper naar smaak. Olie over tomaat druppelen. Bloemkooltaart serveren met tomatensalade.
---
zijn slanke recepten!
Bloemkool Kerrie schotel:
Ingrediënten
800 g aardappels
1 kleine bloemkool (ca. 500 g)
1 rode paprika
1 bakje champignons (250 g)
1 schaaltje half-om-halfgehakt (ca. 275 g)
1 pak gehaktdagschotel mix voor bloemkool (80 g)
Bereiden
Aardappels schillen, halveren, wassen en in ca. 15 minuten gaarkoken. Bloemkool in roosjes snijden, ca. 5 minuten koken in weinig water en afgieten. Paprika schoonmaken en in blokjes snijden. Champignons schoonborstelen en in vieren snijden. In hapjespan gehakt in ca. 5 minuten rul bakken. Paprika en champignons ca. 2 minuten meebakken. Mix mengen met 400 ml water, door vlees roeren en aan de kook brengen. Bloemkool door vleesmengsel scheppen en weer aan de kook brengen. Geheel ca. 2 minuten zachtjes laten koken. Bloemkool-gehaktschotel serveren met gekookte aardappels.
-----------
Bloemkooltaart
Ingrediënten
1 bloemkool, in roosjes
3 eieren
150 g halfvolle kwark
150 g belegen kaas (30+), geraspt
25 g verse bieslook, fijngeknipt
100 g achterham (vleeswaren), in reepjes
1/2 theelepel nootmuskaat (poeder)
5 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries, 450 g)
3 trostomaten, in partjes
1 eetlepel olijfolie extra vierge
Materialen
springvorm doorsnede ca. 22 cm
Bereiden
Oven voorverwarmen op 200 °C. Bloemkool 5 min. koken in weinig water met zout, afgieten en goed laten uitlekken. Bloemkool droogdeppen met keukenpapier. Eieren loskloppen met 1/2 tl zout, peper, kwark en kaas. Helft van bieslook, ham en nootmuskaat door eimengsel roeren. Bloemkool erdoor scheppen. Vorm bekleden met deeg en vullen met bloemkoolmengsel. Taart in midden van oven in 45 min. gaar en goudbruin bakken. Tomaten bestrooien met rest van bieslook, en zout en peper naar smaak. Olie over tomaat druppelen. Bloemkooltaart serveren met tomatensalade.
---
zijn slanke recepten!
Lejow- Lady Post-a-lot
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=785910&rq=bloemkool+vis
Deze...
Ik gebruik er alleen geen Creme Fraiche bij en evt. kun je de kaas er ook af laten.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=460618&rq=bloemkool+vis
Deze vind ik ook erg lekker.
Deze...
Ik gebruik er alleen geen Creme Fraiche bij en evt. kun je de kaas er ook af laten.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=460618&rq=bloemkool+vis
Deze vind ik ook erg lekker.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=793618&rq=bloemkool+curry
Of deze maar dan zou ik er nog wel iets van kipfilet/ kalkoenfilet bij doen
Of deze maar dan zou ik er nog wel iets van kipfilet/ kalkoenfilet bij doen
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik heb het laatst gewokt en heb er wat kerriepoeder overheen gestrooid. Ik vond het zelf erg lekker en mijn vriend ook.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Bedankt voor alle tips! Het is vandaag iets anders geworden, maar de bloemkool komt nog deze week!
Gast- Gast
Ik kook bloemkool sowieso nooit lang, dat vind ik echt smerig. Het is zo veel lekkerder hem maar even 5 minuten te blancheren in kokend water of boullion.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Bloemkool in dunne plakken snijden en bakken in olijfolie met peper en zout (en evt paprika poeder). En op het laatst een beetje geraspte kaas erbij doen (in jou geval dan 20+ kaas) Is echt heel lekker !
Gast- Gast
Lejow schreef:Wokken?
Die van AH is ook het lekkerst!!!!!
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Ik eet bloemkool met een halve uitgeperste citroen, olijfolie en een snufje zout. Echt heel lekker.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Razz_ schreef:Bloemkool in dunne plakken snijden en bakken in olijfolie met peper en zout (en evt paprika poeder). En op het laatst een beetje geraspte kaas erbij doen (in jou geval dan 20+ kaas) Is echt heel lekker !
Dat klinkt goed
Wat eet je er dan bij?
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik maak er een soort rijst van. Ook erg lekker.
Even het recept opzoeken.
http://www.hetpaleoprincipe.nl/bloemkool-rijst.html
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco schreef:Ik maak er een soort rijst van. Ook erg lekker.
Wat een leuk recept!
Wat eet jij er nog meer bij?
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Ik eet hem tegenwoordig met geraspte wortel, wat citroensap, peper, zout en peterselie of basilum erdoor als salade. Of ik eet het bij gerechten ipv rijst. Bijv kip in zoetzure saus eet ik ook weleens met deze bloemkoolrijst ipv rijst.madam schreef:Coco schreef:Ik maak er een soort rijst van. Ook erg lekker.
Wat een leuk recept!
Wat eet jij er nog meer bij?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik lust alleen bloemkool in een ovenschotel, dat maak ik best vaak.
Van Maggi geloof ik heb je zo'n pakje voor prei/gehakt/paprika in kerriesaus. De prei vervang ik door bloemkool en ik doe het met aardappelpuree in plaats van aardappelschijfjes. Daar kunnen we met z'n 3en twee dagen van eten
Van Maggi geloof ik heb je zo'n pakje voor prei/gehakt/paprika in kerriesaus. De prei vervang ik door bloemkool en ik doe het met aardappelpuree in plaats van aardappelschijfjes. Daar kunnen we met z'n 3en twee dagen van eten
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Recepten bloemkool
» Buikpijn van bloemkool?
» bloemkool schotel kun je dat invriezen?
» Zak met broccoli, bloemkool en wortels
» ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi
» Buikpijn van bloemkool?
» bloemkool schotel kun je dat invriezen?
» Zak met broccoli, bloemkool en wortels
» ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: