Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zak met broccoli, bloemkool en wortels

+7
Snoes
Pien
Blond
Slakje
rapa nui
Angela_1986
Ilske
11 plaatsers

Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Ilske vr 29 maa 2013 - 7:28

Ik vrees dat dit een hele stomme vraag is maar hoe maken jullie een zak gemengde groente (broccoli, bloemkool en wortel) klaar? Ik heb het net geprobeerd met veel water, een beetje zout en ongeveer 15 minuten laten koken maar ik vind het zo saai smaken..

Ligt het aan mij of is het ook raar dat deze groente bij elkaar in een zak zitten omdat volgens mij wortels toch langer moeten koken dan bloemkool..? confused

Ik wilde deze gemengde groente ook met pasen erbij serveren maar nu weet ik het even niet zo zeker meer. Hebben jullie tips?

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Gast vr 29 maa 2013 - 7:29

O ik kook ze ook gewoon die lengte en vind ze prima smaken dan hoor! Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Ilske vr 29 maa 2013 - 7:33

Pippa schreef:O ik kook ze ook gewoon die lengte en vind ze prima smaken dan hoor! Yes

En dan doe je ook zoveel water dat de groente onder water staan?

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Angela_1986 vr 29 maa 2013 - 7:36

Ik gebruik dat nooit dus geen idee hoe het smaakt maar omdat je aangeeft dat het saai smaakt kun je ze misschien koken met 'n bouillonblokje er bij?

En anders doet 'n sausje ook wonderen Wink
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Gast vr 29 maa 2013 - 7:40

Ik had 'vroegah' altijd van die stoomzakken voor in de magnetron bij de Marskramer vandaan, daar deed ik het altijd in, paar minuutjes in de magnetron, een klaar. Of ik kookte het altijd. Verder niets erover (je zou op je bord nog wat Aromat erover kunnen doen?), sowieso doe ik in de pan nooit zout in het kookwater bij de groenten, dat vind ik zo raar? of is dat normaal? geen idee, mijn koeder kookt alles zoutloos, zelfs de aardappelen. Ik vind het verder heerlijk, en dat de wortels misschien wat meer knapperiger zijn dan de broccoli en bloemkool vind ik niet erg. Ik hou wel van beetgaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Gast vr 29 maa 2013 - 7:41

Ilske schreef:
Pippa schreef:O ik kook ze ook gewoon die lengte en vind ze prima smaken dan hoor! Yes

En dan doe je ook zoveel water dat de groente onder water staan?

Nee niet eens, ze komen er altijd nog een stukje bovenuit, en dan gewoon de deksel erop. Maar ik laat die 15 minuten wel echt pas ingaan op het moment dat het water kookt, anders is het nog (te) hard. Maar ik houd wel van beetgaar! En niet van sausjes, dus misschien scheelt dat ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  rapa nui vr 29 maa 2013 - 7:47

Na het koken wat nootmuskaat er over?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Slakje vr 29 maa 2013 - 7:51

Na het koken doe ik er wat peper over en laat ik er een Knorr bouillonketeltje bij smelten.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Blond vr 29 maa 2013 - 8:02

Ik wok mijn groenten liever, vind ik op 1 of andere manier altijd lekkerder dan koken. Lekker in een beetje olijfolie.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Pien vr 29 maa 2013 - 9:50

Ik zou het in een klein laagje water of bouillon stomen. Net zo lang tot het gewoon beetgaar is

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Gast vr 29 maa 2013 - 10:51

Wij hebben ook wel eens van die zakken, maar het is eigenlijk nog nooit in me op gekomen om dat gewoon te koken Laughing Ik doe het in de oven met kruiden of kaas erover of met een sausje erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Snoes vr 29 maa 2013 - 11:00

Blond schreef:Ik wok mijn groenten liever, vind ik op 1 of andere manier altijd lekkerder dan koken. Lekker in een beetje olijfolie.
Dit inderdaad.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Nyx vr 29 maa 2013 - 11:02

En ik maar Blond zijn...... Zak met broccoli, bloemkool en wortels 2474380249

Ik dacht dat die zakken in het leven waren geroepen voor alleenstaanden. En ik kocht hem nooit, omdat sommige groenten uit het Buitenland stinken. Embarassed

Maar je moet het dus bij elkaar serveren? Dan zou ik kiezen voor een lekkere Groentesaus.

Zak met broccoli, bloemkool en wortels 000012424_004_3439_200
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Urban Naked vr 29 maa 2013 - 19:57

Nyx schreef:En ik maar Blond zijn...... Zak met broccoli, bloemkool en wortels 2474380249

Ik dacht dat die zakken in het leven waren geroepen voor alleenstaanden. En ik kocht hem nooit, omdat sommige groenten uit het Buitenland stinken. Embarassed

Maar je moet het dus bij elkaar serveren? Dan zou ik kiezen voor een lekkere Groentesaus.

Zak met broccoli, bloemkool en wortels 000012424_004_3439_200
he? Welke groenten 'uit het buitenland' heb jij het over?

Ontopic: ik vind die zakken handig als ik een curry wil maken. Currypasta en kokosmelk erbij.


Laatst aangepast door Urban Naked op vr 29 maa 2013 - 20:33; in totaal 1 keer bewerkt
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  SoGood vr 29 maa 2013 - 20:24

Urban Naked schreef:
Nyx schreef:En ik maar Blond zijn...... Zak met broccoli, bloemkool en wortels 2474380249

Ik dacht dat die zakken in het leven waren geroepen voor alleenstaanden. En ik kocht hem nooit, omdat sommige groenten uit het Buitenland stinken. Embarassed

Maar je moet het dus bij elkaar serveren? Dan zou ik kiezen voor een lekkere Groentesaus.

he? Welke groenten 'uit het buitenland' heb jij het over?

Ontopic: ik vind die zakken handig als kien curry wil maken. Currypasta en kokosmelk erbij.

He, ik snap het ook niet over die stinkende buitenlandse groenten. Ik gebruik deze zakjes met groenten ook voor curry's. Lekker met kabeljauw en (diepvries-)doperwten.

Trouwens, houden jullie met koken echt altijd de tijd bij? Ik prik er zo nu en dan eens met een vork in en als ik ze zacht genoeg vind haal ik ze eruit. Zelfde als met pasta. Ook pizza's en broodjes enzo bak ik op het oog. Gaat eigenlijk nooit mis.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Urban Naked vr 29 maa 2013 - 20:35

Oh nee ik hou nooit de tijd bij. Alleen van ovengerechten. Rijst, couscous, groenten, pasta, aardappels etc daar prik ik in net als jij.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Sophiee za 30 maa 2013 - 2:17

Ik wel. Ik ben zo'n vreselijke chaoot in dat soort dingen. Dan denk ik '''ff'' de was op te kunnen vouwen tussendoor en gaat het mis. Ik stel alle klokken in, haha!
Ontopic; ik gebruik dat soort zakken groenten ook alleen in de wok, ovenschotels en curry's.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zak met broccoli, bloemkool en wortels Empty Re: Zak met broccoli, bloemkool en wortels

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum