Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi

5 plaatsers

Ga naar beneden

ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi Empty ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi

Bericht  Rituals_ ma 22 jul 2013 - 0:08

Ik heb een ovenschotel van maggi gemaakt voor 2 dagen in 2 aparte ovenschalen.
In het sausje wat je er overheen giet op het laatst zit ook een rauw ei.

Ik vroeg me nu dus af is het, het slimst om ze vanavond allebei af te bakken en morgen op te warmen in de magnetron?
Of kan ik 1 schotel ook onafgebakken in de koelkast laten staan en die morgen pas afbakken?

Wat zouden jullie doen?
Rituals_
Rituals_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi Empty Re: ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi

Bericht  Pineco ma 22 jul 2013 - 0:12

Ik zou de schotel voor morgen nog niet afbakken, maar ook het sausje er nog niet over gieten. Je kunt dat volgens mij het best in een afgesloten bakje in de koelkast doen en het er dan pas overheen gieten voordat je hem in de oven zet. Ik zou het in ieder geval niet vandaag erover gieten en dan pas morgen bakken, dan liever vandaag allebei bakken en morgen opwarmen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi Empty Re: ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi

Bericht  Rituals_ ma 22 jul 2013 - 0:19

sausje heb ik er al over heen gegoten vanmorgen helaas niet over nagedacht toen.

dank je voor je advies dan kan ik ze denk ik het beste allebei afbakken.
Rituals_
Rituals_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi Empty Re: ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi

Bericht  minoessepoes ma 22 jul 2013 - 0:21

Ik ken het hele gerecht niet, maar zo te horen maak je de saus met 1 ei, dan is het zonde om vandaag en morgen een half ei te gebruiken om de saus te maken en de andere helft weg te gooien. Ik zou ook niet nu de saus al maken en een saus met rauw ei in de koelkast bewaren.

Persoonlijk zou ik beide schalen gewoon vandaag afbakken, de schaal voor morgen laten afkoelen en afgedekt in de koelkast bewaren en dan morgen op een wat lagere temperatuur met aluminiumfolie tegen het uitdrogen (of als je een ovenschaal met deksel hebt, de deksel erop) in de oven opnieuw opwarmen. Ik vind eten opwarmen in de magnetron eigenlijk nooit lekker.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi Empty Re: ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi

Bericht  Lejow ma 22 jul 2013 - 0:23

Wij maken het altijd zonder ei :P(niet dat je daar nu nog wat aan hebt haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi Empty Re: ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi

Bericht  Angela_1986 ma 22 jul 2013 - 4:43

minoessepoes schreef:Ik ken het hele gerecht niet, maar zo te horen maak je de saus met 1 ei, dan is het zonde om vandaag en morgen een half ei te gebruiken om de saus te maken en de andere helft weg te gooien. Ik zou ook niet nu de saus al maken en een saus met rauw ei in de koelkast bewaren.

Persoonlijk zou ik beide schalen gewoon vandaag afbakken, de schaal voor morgen laten afkoelen en afgedekt in de koelkast bewaren en dan morgen op een wat lagere temperatuur met aluminiumfolie tegen het uitdrogen (of als je een ovenschaal met deksel hebt, de deksel erop) in de oven opnieuw opwarmen. Ik vind eten opwarmen in de magnetron eigenlijk nooit lekker.

Zo zou ik het ook doen! De bloemkoolschotel smaakt dan ook nog prima, ik doe dat zelf ook vaak. Invriezen kan zelfs ook nog, als het al afgebakken is natuurlijk.

Smakelijk!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi Empty Re: ovenschotel gehakt/bloemkool van maggi

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum