Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken of niet?

+27
PapillonRose
Tiara
*Lookie*
koNijntje
Viva
Sophiee
liesje
MissD
Pien
Susan
Linda
Parisienne
Annemie
Floor
Slakje
studiebol
Stuiterbal
SarahKey
Snoes
Flower_L
Coco
Star007
Dora
Printje
Thunder
Darius
Twellie
31 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Werken of niet? Empty Werken of niet?

Bericht  Twellie zo 13 mei 2012 - 10:05

Zou je stoppen met werken en thuis blijven bij de kinderen als het financieel mogelijk zou zijn?

Voor mezelf: ik niet. Bij mijn oudste vond ik het nog best moeilijk om haar uit handen te geven het eerste jaar, maar dat heb ik nu niet zo. Ik heb het echt nodig om wat uren per week buitenshuis wat te doen, ik haal voldoening uit mijn werk en ook de sociale contacten vind ik fijn. Wel zou ik wat minder willen werken, voor een betere balans: het is nu wel stressen. Maar bij helemaal stoppen zou ik me niet prettig voelen.

Laatst aangepast door Tuinstoel op zo 13 mei 2012 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken of niet? Empty Re: Werken of niet?

Bericht  Darius zo 13 mei 2012 - 10:08

Ja, maar dan zou ik gaan studeren.

Maar ik denk dat mijn man en ik dan evenveel gaan minderen met werken. Ik wil niet stoppen omdat mijn man zoveel zou verdienen als hij fulltime werkt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Thunder zo 13 mei 2012 - 10:08

Jouw stukje over de eerste had de mijne kunnen zijn. Minder werken wil ik dan weer niet, ik werk 2 dagen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 10:09

Als ik later kinderen heb zou ik graag 2 dagen gaan werken. Wel weg, sociale contacten en bezig, maar wel voldoende thuis smile

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 13 mei 2012 - 10:10

.

Laatst aangepast door Tuinstoel op zo 13 mei 2012 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Printje zo 13 mei 2012 - 10:10

Ik zou sowieso blijven werken, alleen maar thuis is niets voor mij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Dora zo 13 mei 2012 - 10:14

Helemaal stoppen zou ik niet willen. Ik denk een dag of 2 blijven werken, voor de sociale contacten etc.
Of ik zou een nieuwe studie gaan doen (alleen even bekijken/uitzoeken wat ik dan zou willen en kunnen)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Star007 zo 13 mei 2012 - 10:18

Nee, ik zou absoluut geen 7 dagen per week thuis willen zijn. Ik denk dat ik daar geen leukere moeder van word..Rolling Eyes Ik zou dan nog wel 2 dagen willen werken, gewoon voor het feit dat ik me ook ergens anders 'belangrijk' kan voelen, voor sociale contacten en voor het feit dat ik dan nog eens wat te vertellen heb thuis. Toen ik 20 weken thuis zat met mijn zwangerschapsverlof, had ik het na 15 weken wel gezien hoor. Begrijp me niet verkeerd, ik genoot echt wel van D. enzo, maar als mijn vriend thuis kwam had ik niets anders te vertellen dan over D. Zo ook bij vrienden, want ik maakte niets anders mee.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Coco zo 13 mei 2012 - 10:49

Ja. Zo doen wij het nu ook.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 10:49

Nois schreef:Ja. Zo doen wij het nu ook.

+1

Gast
Gast

Bericht  Flower_L zo 13 mei 2012 - 10:59

Fin. Kan ik wel minder werken gok ik, maar vind moeilijk om nog stap terug te doen. Helemaal thuiszitten wil ik echt niet. Drie dagen minimaal. Mocht deze zwangerschap toch goed zitten en blijven gaan, ga ik na verlof van 28 naar 24 waarschijnlijk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Snoes zo 13 mei 2012 - 18:01

Ik zou ook nooit helemaal willen stoppen met werken. Zou denk sowieso altijd wel minimum 2 dagen per week willen werken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  SarahKey zo 13 mei 2012 - 18:37

nee, de laatste weken in mijn verlof heb ik me suf verveeld. Huis is wel een keer schoon, heb een makkelijke baby die zichzelf prima vermaakt en een hele ochtend slaapt. Lichamelijk en geestelijk weer helemaal op orde na de bevalling. Tja en dan...
Ben blij dat ik wat uurtjes voor mezelf heb op mijn werk. Ik mis mijn kleine ventje echt wel, maar vind het nu leuker thuiskomen. Dan knuffelen we even extra veel en geniet extra van het uurtje dat hij nog wakker is I love you

Vind het ook fijn om weer wat anders te vertellen heb dan alleen verhalen wat over Siem gaat of wat er in de reclame is bij Deen. Het wandelen heb ik ook wel weer gezien Wink Merkte dat ik soms 'jaloers' op mijn man was omdat hij overdag wat meer meemaakte.

Maar ik werk niet veel, twee middagen, het is eigenlijk meer een hobby Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 18:42

Het liefst had ik wel 16 uur gewerkt en mijn man dan 24. Door mijn gezondheid gaat dat niet en ben ik fulltime thuis. Ik vind het zo gelukkig ook heel fijn.

Gast
Gast

Bericht  Coco zo 13 mei 2012 - 18:53

Ik vind het altijd zo vreemd te lezen dat men wel iets anders te vertellen wil hebben dan over hun kind(eren). Echt een dooddoener. Het werk van mijn man en zijn collega's boeien mij niet zo en daar hebben we het misschien 3 x per week 10 minuten over. Ik heb mijn man echt voldoende te vertellen hoor, ondanks dat we meerdere keren per dag bellen en ik veel thuis ben met de kinderen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Stuiterbal zo 13 mei 2012 - 18:58

Nee dat zou ik niet trekken de hele week thuis.
Ik ben daar geen type voor aangezien ik naast het mama zijn ook nog gewoon Stella_ ben.
Ik werk nu 3 dagen en dat is heerlijk maar per aug ga ik naar 5 dagen ivm de opleiding.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  studiebol zo 13 mei 2012 - 19:23

Nee, ik zou dat niet willen.

Misschien dat ik dan 2 of 2 en halve dag zou werken ipv de 3 die ik nu werk. Maar ik heb een half jaar thuis gezeten ik heb genoten met de meiden maar ik vond het ook wat saai. En ik werd er erg lui van en daar heb ik een hekel aan bij mezelf. Ik vind dat ik een hele leuke baan heb en vind het fijn om me ergens anders ook nuttig te maken. En de dagen dat ik thuis ben geniet ik dan ook echt van de meiden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Slakje zo 13 mei 2012 - 19:23

Moest dat op dit moment lukken zou ik studeren.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Floor zo 13 mei 2012 - 19:41

Ja ik zou stoppen met werken en thuis blijven met onze zoon.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annemie zo 13 mei 2012 - 19:42

Ik zit sinds 2 weken werkloos thuis,maar ik kan niet wachten om weer 2 a 3 dagen te werken,ff weer wat anders dan continu met D. bezig zijn,ik ben daardoor af en toe heel chagerijnig naar hem toe,omdat ik nu sneller geirriteerd ben. Dus de hele dagen thuis zitten is echt niks voor mij,laat mij maar af en toe lekker werken,ook voor de sociale contacten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne zo 13 mei 2012 - 19:51

Ja, ik zou dat wel overwegen. Wel graag een ander huis erbij, want in dit (kleine) huis komen de muren nu al op me af Laughing Ik zit nu veel thuis met N., ondanks dat ik nog studeer. Ik zou er wel iets naast willen doen, zoals een nieuwe studie (en ik weet al precies wat voor studie).
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Linda zo 13 mei 2012 - 19:52

Nee, ik zou niet altijd thuis willen blijven. Wel zou ik langer verlof nemen na een zwangerschap.
Ik werk nu 3 dagen in de week, maar 2 dagen werken lijkt me wel lekkerder. Dus misschien dat ik dat zou overwegen. Mijn man zou ook wel minder willen werken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 20:10

Ja tot de kinderen naar school. Daarna zou ik wel voor mezelf willen werken, gewoon om ook even wat anders te zijn dan alleen mama. Maar nu vind ik t niet leuk om te werken haha.. Ondanks dat ik wel thuis kan werken enzo.. maar toch.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 13 mei 2012 - 20:10

Nois schreef:Ik vind het altijd zo vreemd te lezen dat men wel iets anders te vertellen wil hebben dan over hun kind(eren). Echt een dooddoener. Het werk van mijn man en zijn collega's boeien mij niet zo en daar hebben we het misschien 3 x per week 10 minuten over. Ik heb mijn man echt voldoende te vertellen hoor, ondanks dat we meerdere keren per dag bellen en ik veel thuis ben met de kinderen.

Eens, ik vind het ook altijd zo raar dat je blijkbaar pas boeiend bent voor je man als je werkt. Mijn man heeft het juist helemaal niet veel over zijn werk, hij vindt het zelf helemaal niet interessant om daar thuis over te praten, ik moet dat echt uit hem trekken als ik er iets over wil weten.

Voor mezelf zou ik wel iets meer willen werken en ik denk dat dat in ons geval juist makkelijker zou gaan als we wat meer geld hadden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 20:20

Ik werk nu eigenlijk ook niet, op af en toe een avond na in de zorg, maar ik zou dus niet helemaal willen stoppen.

Als we wat makkelijker opvang zouden kunnen regelen zou ik best 1 vaste dag willen werken per week, en dan nog als oproep wat uren erbij, maar dat is helaas niet te combineren hier.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: