Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het lijkt mij zo eng om te bevallen.

+24
Slakje
Darius
M@niek
Annie24
Happydobby
PapillonRose
SarahKey
_Lana_
Dora
Chelle
kwak
Fearie
Roodkapje
L!ND@
Annemie
Parisienne
Purpleflower
Shy
Twellie
Aggi
Lejow
Puggle
CCC
RYW
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Het lijkt mij zo eng om te bevallen. - Pagina 2 Empty Re: Het lijkt mij zo eng om te bevallen.

Bericht  Annemie za 12 mei 2012 - 4:39

Ik was ook altijd heel bang,dat hield me soms wel tegen om zwanger te raken,toen ik uiteindelijk zwanger was en ik tegen het einde liep kon ik niet wachten tot het zover zou zijn,maar ik ben bevallen met een keizersnede,geen weeen ofzo gehad en voor niks druk gemaakt. Bij een evt. volgende zal ik me ook wel weer druk maken,omdat ik nog niet weet hoe het is om te bevallen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt mij zo eng om te bevallen. - Pagina 2 Empty Re: Het lijkt mij zo eng om te bevallen.

Bericht  L!ND@ za 12 mei 2012 - 4:41

Ik was ook vreselijk bang en heb de avond, voordat ik ingeleid werd, echt tranen met tuiten zitten huilen. Zo erg zag ik er tegenop. Ik wilde absoluut geen pijnstilling waar je high van kunt worden (zoals een pethidine prik) en een ruggenprik vond ik zo eng dat ik nog liever pijn zou lijden. Uiteindelijk maakte mijn eigen lichaam zoveel endorfine aan, dat ik van mezelf in een roesje raakte. Ik viel tussen de weeën door bijna weg en wilde het liefst slapen. Het meest zag ik tegen het persen op, ik was zo bang voor de pijn en om helemaal uit te scheuren. Maar uiteindelijk ben je er echt klaar voor en dan moet en zal het er ook uit, maakt niet uit hoe! Ondanks verschillende complicaties is het me reuze meegevallen, maar dat komt denk ik ook, doordat ik me echt op het allerergste had voorbereid.
Het ziekenhuis hier in de stad heeft trouwens een spreekuur voor angstige vrouwen. Wie weet is er bij jou in de buurt ook zoiets mogelijk? Echt, laat je niet tegenhouden door een bevalling. Het duurt, zoals eerder al gezegd, niet eeuwig en je krijgt er het allermooiste voor terug!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 6:16

Puggle schreef:
chococupcake schreef:
Rejoy. schreef:ik ben al eens bevallen en ik kijk enorm uit naar de tweede bevalling (serieus Het lijkt mij zo eng om te bevallen. - Pagina 2 253468018 ) Ik vind bevallen iets heel bijzonders.

Vind sowieso wel dat jij een mooie/ aparte kijk op dit soort dingen hebt... Het lijkt mij zo eng om te bevallen. - Pagina 2 561177

Mee eens!

ik denk ook dat als je weet hoe het allemaal in z'n werk gaat (ook met de hormonen enzo) dat dit een heel stuk angst weg neemt en de boel beter in balans is. Als je niet angstig bent, maak je minder adrenaline aan, wat ervoor zorgt dat de endorfine en oxytocine beter hun werk kunnen doen en een bevalling voorspoediger verloopt. Ik vind de natuur echt heel bijzonder, eigenlijk een wonder dat alles zo goed op elkaar afgesteld is.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje za 12 mei 2012 - 6:52

Rejoy. schreef:ik ben al eens bevallen en ik kijk enorm uit naar de tweede 4e bevalling (serieus :P ) Ik vind bevallen iets heel bijzonders.

Mijn 3 bevallingen bij elkaar duurden net 7.5 uur bij elkaar. Van eerste wee tot de kindjes er waren. Al zegt tijd niets, de jongste was er in 1 minuut maar dat was toch echt de meest heftige bevalling van de 3. Ik ben wel bang voor herhaling, maar verder kijk ik echt uit naar de bevalling... het is zo iets prachtig moois dat je lijf maar even voor elkaar krijgt en als beloning als het goed is zo'n heerlijk warm glibberig kindje op je smile Ja, van mij mag het eind aug zijn !
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Fearie za 12 mei 2012 - 6:56

Ik heb zeker het eerste deel van mijn zwangerschap echt angsten gehad als ik aan de bevalling dacht, werd soms zwetend wakker 'snachts.
Maar richting het einde van de zwangerschap wist ik dat we een jongetje zouden krijgen en kon ik niet meer wachten, tuurlijk deed het pijn. Ik kan me niet voorstellen dat het geen pijn deed, maar uiteindelijk is het het waard en ik was de pijn ook vrij snel vergeten.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  kwak za 12 mei 2012 - 6:59

het is misschien niet mijn hobby maar ik vond het totaal niet erg.
Ik hoop dat deze zwangerschap goed mag verlopen en dan heb ik zin in de bevalling.

als je alles rustig over je heen laat komen komt het helemaal goed en wat je er voor terug krijgt is het echt 100% waard!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Chelle za 12 mei 2012 - 7:20

Snoepy87 schreef:Tja bevallen is idd niet pijnloos maar t is t meest bijzondere en mooiste momenten uit mijn leven en zou dat nooit gemist willen hebben.
Als je zwanger bent leef je er ook naar toe en aan t ind wil je niets liever dan de kleine er uit en hem/haar vast houden.
Ik zou die angst je niet tegen laten houden om zwanger te worden.

Helemaal mee eens!
Misschien heb ik makkelijk praten want ik heb een makkelijke bevalling gehad. Tuurlikk deed het pijn maar het was zo speciaal!!
En vergeet niet, je lichaam kan op dat moment zoveel aan. Ik heb mezelf nooit zo sterk gevoeld als tijdens de bevalling.

Ik was trouwens ook erg bang voor de pijn.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 7:35

Ik herken het wel, ik had het nu bij de 2e heel erg omdat het bij de 1e zo'n gekloot was. Maar deze keer ging het juist razendsnel. Wat mij telkens op de been houdt tijdens een bevalling is dat ik mezelf voor houd dat ik er binnen een paar uur vanaf ben en dat dst magische moment van het eerste contact met je kindje er bijna is. En: verstand op nul en gewoon dom gaan puffen. Elke wee die je krijgt en ervaart komt nooit meer terug en is gewoon nodig. Maar vooral dat verstand op nul zetten. Dat moet je gewoon echt even doen.

Ik word trouwens altijd heel rebels in mijn hoofd tijdens een bevalling. Dat ze dan gaan vragen: "Jo, ben je er nog bij?" en dat ik dan denk 'mhua, ik ga héus geen antwoord geven, gewoon om te pesten'. achteraf moet ik dan altijd zo lachen om die gedachten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 7:37

Jolicious schreef:

Ik word trouwens altijd heel rebels in mijn hoofd tijdens een bevalling. Dat ze dan gaan vragen: "Jo, ben je er nog bij?" en dat ik dan denk 'mhua, ik ga héus geen antwoord geven, gewoon om te pesten'. achteraf moet ik dan altijd zo lachen om die gedachten.

lol!

Dat je daar over nadenkt tijdens je bevalling hahaha. Heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Dora za 12 mei 2012 - 7:59

Zal ik voor je bevallen?

Nog voordat ik zwanger raakte keek ik daar al naar uit. Dat leek me wel zo onwijs mooi bevallen (ja, ik weet het ben een beetje getikt, haha).
In die 9 maanden tijd groei je er ook echt naar toe, ook is het dan er verstandig om een cursus te doen.
En je angsten goed bij de verloskundige/gyn aangeven.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  _Lana_ za 12 mei 2012 - 8:10

chococupcake schreef:
Rejoy. schreef:ik ben al eens bevallen en ik kijk enorm uit naar de tweede bevalling (serieus Het lijkt mij zo eng om te bevallen. - Pagina 2 253468018 ) Ik vind bevallen iets heel bijzonders.

Vind sowieso wel dat jij een mooie/ aparte kijk op dit soort dingen hebt... Het lijkt mij zo eng om te bevallen. - Pagina 2 561177

Ik ben het met beide uitspraken eens!
En ook al had ik helemaal geen fijne bevalling volgens de boekjes, ik vind het echt zo ontzettend bijzonder! Zo heb ik het in ieder geval ervaren en ik denk er nog altijd veel aan terug.
En sowieso is het allemaal dubbel en dwars waard geweest!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  SarahKey za 12 mei 2012 - 8:11

Ik zag er ook zo tegenop. Had heel veel pijn verwacht en een hele lange tijd in de weeen.
Het hielp ook niet mee dat ik echt de meest vreselijkste bevallingen te horen kreeg. Dacht echt: oh crap en ik moet nog!
Maar oh wat is het meegevallen. En ik vond het zo bijzonder, het moment dat je kindje eruit floept en op je buik word gelegd I love you Prachtig! En tijdens de weeen dacht ik telkens in mezelf: nog eventjes... dan mag ik mijn mannetje eindelijk vasthouden! Je kijkt op een gegeven moment zelfs naar dat moment uit. Echt een geweldige ervaring, ondanks de pijn wat je op dat moment hebt.

Zou het iig zo weer doen!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  _Lana_ za 12 mei 2012 - 8:14

Voor de meiden bij wie het zo is tegengevallen en het nooit meer willen doen: Is dit ook een reden voor jullie om geen kindje meer te 'krijgen'? Het lijkt me heel erg om er met zo'n naar gevoel op terug te kijken.
Het lijkt mij zo eng om te bevallen. - Pagina 2 699888
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  PapillonRose za 12 mei 2012 - 8:31

Bevallen zal mijn hobby niet worden, maar ik zou het met liefde nog eens doen (al denk ik er op het moment zelf vast anders over Wink ). Ik zag er ook met vlagen ontzettend tegenop. Maar op het laatst keek ik er zelfs naar uit, wilde zo graag mijn kindje zien! En ondanks dat het geen fijn gevoel was het bevallen, is het me niet tegengevallen. Het scheelt denk ik ook wel dat ik geen complicaties heb gehad en dus een vrij makkelijke bevalling, maar pijnloos was het verre van. Alleen duurt het in verhouding maar zo kort, en als je je kindje eenmaal ziet dan ben je het direct weer vergeten. Het is voor zo'n ontzettend goed doel, ik zou me vooral niet tegen laten houden door angst voor de bevalling. Al weet ik dat angst ook behoorlijk overweldigend kan zijn, maar je kunt natuurlijk ook proberen iets aan die angst te doen eventueel met hulp.

Over een pijnloze bevalling gesproken denk ik trouwens dat het in Nederland ook weer niet zo slecht is. Ik kon gewoon een ruggenprik krijgen, ik kreeg hem zelfs 'aangesmeerd' omdat ik anders niet te onderzoeken was. Dus zo heel moeilijk doen ze daar niet over denk ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Happydobby za 12 mei 2012 - 8:32

_Lana_ schreef:Voor de meiden bij wie het zo is tegengevallen en het nooit meer willen doen: Is dit ook een reden voor jullie om geen kindje meer te 'krijgen'? Het lijkt me heel erg om er met zo'n naar gevoel op terug te kijken.

Wij willen nog wel graag een kindje maar ik wil nooit meer bevallen. Ik ga binnenkort een afspraak maken in het ziekenhuis, ik wil namelijk de garantie dat de tweede met een geplande keizersnee gehaald word.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aggi za 12 mei 2012 - 8:51

Ondanks dat het geen gemakkelijke bevalling was, weet ik wel dat ik graag nog een tweede kindje wil, en ik weet gewoon dat ik het kan die bevalling. Dus over een tijdje als mijn vriend en ik er weer klaar voor zijn gaan we voor nr 2.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 9:11

Mwoah, zin hebben in een bevalling kan ik me dan niet echt voorstellen. Ik geloof ook niet dat ik daar ooit zin in ga hebben haha. Ja, het moment van je kindje vast houden enzo wel maar het kind naar buiten werken? Neuh. Dat doet pijn en het is kut. Letterlijk Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 9:16

_Lana_ schreef:Voor de meiden bij wie het zo is tegengevallen en het nooit meer willen doen: Is dit ook een reden voor jullie om geen kindje meer te 'krijgen'? Het lijkt me heel erg om er met zo'n naar gevoel op terug te kijken.

Ik vind het heel knap hoe positief jij er op terug kunt kijken zeg! Na jouw zeer heftige ervaring.

Mijn laatste bevalling is achteraf goed gegaan, maar die spoedkeizersnee heeft er echt ingehakt bij mij, en dat zorgt wel voor angst bij mij ja. Ik moet er niet aan denken om ooit nog weer te moeten bevallen eerlijk gezegd, ben veel te bang dat er iets mis gaat.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 12 mei 2012 - 9:21

Ik zag juist niet op tegen mijn bevalling. Mijn pijngrens is behoorlijk hoog en ik had ook aangegeven het liefst zonder pijnbestrijding te bevallen.

Helaas liep het allemaal wat anders (zal de details achterwege laten :P ) en durf ik geen 2e vaginale bevalling meer aan. Gelukkig waren mijn vriend en ik vanaf dat we elkaar leerden kennen het er al over eens dat we maar 1 kindje willen, dus een 2e bevalling zal er hier ook niet komen. Of er moet een ongelukje gebeuren, maar daar gaan we maar niet van uit laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  M@niek za 12 mei 2012 - 9:28

Happydobby schreef:

Wij willen nog wel graag een kindje maar ik wil nooit meer bevallen. Ik ga binnenkort een afspraak maken in het ziekenhuis, ik wil namelijk de garantie dat de tweede met een geplande keizersnee gehaald word.

Maar als er geen reden voor is dan gaan ze geen keizersnede uitvoeren omdat iemand gewoon niet weer een keer wil bevallen. Of heb je een reden waardoor een vaginale bevalling onmogelijk is?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius za 12 mei 2012 - 9:30

Jolicious schreef:Ik herken het wel, ik had het nu bij de 2e heel erg omdat het bij de 1e zo'n gekloot was. Maar deze keer ging het juist razendsnel. Wat mij telkens op de been houdt tijdens een bevalling is dat ik mezelf voor houd dat ik er binnen een paar uur vanaf ben en dat dst magische moment van het eerste contact met je kindje er bijna is. En: verstand op nul en gewoon dom gaan puffen. Elke wee die je krijgt en ervaart komt nooit meer terug en is gewoon nodig. Maar vooral dat verstand op nul zetten. Dat moet je gewoon echt even doen.

Totaal helemaal mee eens. Bij Pepijn werd ik trouwens helemaal lollig tijdens de bevalling, dat ik uitspraken deed waar ik nu zelf hardop om kan lachen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 10:29

De eerste 2x keek ik op het einde juist heel erg uit naar de bevalling. Ik was helemaal niet bang voor de pijn.
De laatste keer was dat heel anders. Vanaf een week of 30 werd ik opeens bang Bang voor de pijn,bang dat er iets mis zou gaan. Dat gevoel is gebleven tot tijdens de bevalling. De eerste 2 bevalling gingen heel goed maar de 3e bevalling raakte ik helemaal in paniek. Heel gek vond ik dat omdat het toch al de 3e keer was. Nu, anderhalve maand later snap ik nog steeds niet waar ik me zo druk om heb gemaakt.
Moet zeggen dat ik op een gegeven moment ook rebels werd. Ik had een infuus omdat ik ingeleid werd en was nogal bezig met het feit dat ik niet zonder hulp naar de wc mocht van de zuster. Op een gegeven moment zei ze dat het wel ff kon duren voor ze kwam omdat ze ff koffie ging drinken. Om te pesten heb ik toen 3x op het knopje gedrukt zodat ze me moest komen helpen en haar koffie koud zou worden..Embarassed Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 18:13

Ik vond bevallen het mooiste wat ik ooit heb mogen doen. Het is niet geheel pijnloos maar o zo mooi. Zou alleen voor het bevallen wel weer zwanger willen zijn....

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 18:17

Balloon schreef:Ik vond bevallen het mooiste wat ik ooit heb mogen doen. Het is niet geheel pijnloos maar o zo mooi. Zou alleen voor het bevallen wel weer zwanger willen zijn....

Dat heb ik dus ook!
Ik zou dolgraag nog een keer willen bevallen! Maar ik wil echt nooit meer zwanger zijn.
(Meestal is het andersom haha)

Gast
Gast

Bericht  Slakje za 12 mei 2012 - 18:41

Het is zo over. Eventjes afzien op de moment zelf, maar dan heb je zo een prachtig nieuw mensje in je armen dat je op slag alles vergeet!

Laat de bevalling je niet tegen houden, het is niets tegenover het leven van je kindje!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: