Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisdieren en op vakantie gaan

+37
Sterre
Lady Starstruck
Verona
SarahKey
boekenwurm83
Caramba
Quet
mo-lola
Ella
Snoopy
Ibbeltje
Blond
JD
CCC
mickey
Aziraphale
Shisha
Winegum
Benthe
litllejoy
Caribbeanlover
Minx
Liz
sabje
_Nina
Tazz
May
MissBlunt
Rovine
love
Sarah1985
piene1983
Annemoontje
mzcharlotte
Chocolate Cookie
Mermaid
Chocoholic
41 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 10:54

Onze kater gaat naar mijn ouders toe en leeft daar in mijn oude slaapkamer. Hun kater kan niet met die van ons (andersom wel) dus die worden gescheiden gehouden. En ze wisselen dus van ruimte, zodat hij ook lekker bij mijn ouders rond kan lopen, rond kan rennen op de trap en aandacht krijgt, maar hij is zo snel moe en slaapt zoveel, dat hij verder lekker zijn eigen plek heeft.

Nadeel is dat het wel 90 km enkele reis is om hem even te brengen :nopompom:

Ik heb voor dit jaar met vakantie ook bedacht dat mijn zusje + haar vriend hier wel kunnen logeren/samenwonen en dan gelijk voor meneer zorgen, dan is die gewoon in zijn eigen omgeving smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 18:20

Als dit zo lees zit ik erover na te denken om onze Aag toch thuis te laten ipv naar het hotel zoals vorig jaar. Thuis is wel erg bekent voor haar en mijn moeder kan iedere dag kijken. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Chocoholic vr 11 mei 2012 - 20:36

Fairytale schreef:Onze katten gaan naar een vriendin van mij, vind het niet kunnen om ze 3 weken met een half uurtje aandacht per dag te laten zitten. Het zijn binnenkatten die echt op mensen gericht zijn. Dus erg zielig als we ze dan alleen laten.

Ja, dat vind ik dus ook. Die van mij (2 katten) zijn gewend om mij genoeg om zich heen te hebben (en elke dag wel een paar knuffelmomentjes) en ik ga dus in de zomer bijna 2 weken op vakantie. Ik heb met mijn ouders kunnen regelen dat ze daar heen gaan (m'n moeder is geen fan van dieren, dus dat was nog even spannend toen ik het vroeg laughcry ). M'n moeder stelde voor dat ze ook elke dag langs kon komen, maar ze woont niet in de buurt, dus dat leek me al niet handig + dat ze dan dus te weinig aandacht krijgen. Ik zou me dan elke dag zorgen maken op vakantie. Embarassed Maar ja, nu heb ik een tijdje geleden via Vakantieveilingen heel goedkoop een hotel kunnen boeken voor nog een weekje Spanje in de herfstvakantie (ik dacht toen even niet aan de katten, oops) en dan kan ik mijn ouders er niet weer mee opzadelen vind ik. 't Is toch best wat werk nl! (Elke dag kattenbak uitscheppen, elke dag meerdere keren eten + vers water geven, elke dag genoeg aandacht geven, + mijn ouders hebben een serre, dus ze moeten uitkijken dat ze die niet open zetten zodat m'n katten weg kunnen glippen) Maar een pension boeken is echt heel prijzig heb ik gezien, en dan moeten ze daar ook maar genoeg aandacht krijgen + ruimte hebben.

Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Caribbeanlover zo 13 mei 2012 - 20:35

Chocoholic schreef:Voor degenen die een huisdier hebben (kat of hond): Ik ben heel benieuwd hoe en welke opvang jullie regelen voor jullie huisdier als jullie op vakantie gaan? En waarom kies je hiervoor?

Hier brengen wij onze hond heen www.dierenhotelmarijke.nl.

Als het in je buurt zit kan ik die van harte aanraden en anders zitten daar er wel meer van zulke opvangen in het land.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  litllejoy ma 14 mei 2012 - 3:28

Als ik zomaar kort ga (lang weekend/ midweek) heb ik iemand van het dorp waar ik woon die dan voor mijn katten komt zorgen. Andersom doe ik dat ook voor haar katten.
Nu is het nadeel dat mijn katten niet zomaar naar binnen/ buiten kunnen (geen kattenluikje), dus voor een paar dagen is het dan niet erg dat er een raampje open staat maar voor drie weken lang wil ik dat niet.
Dus deze zomer breng ik ze voor 3 weken dan naar een pension. Ben er al wezen kijken en ziet er super leuk uit.
Hoop dat hun het ook naar hun zin hebben haha.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Benthe ma 14 mei 2012 - 3:36

Als we met de auto op vakantie gaan dan nemen we de hond gewoon mee. Als we met het vliegtuig gaan, dan gaat ie naar mijn ouders. Daar komt ie sowieso vaak en heeft hij ook echt een eigen plekje, dus dat is geen probleem.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Winegum ma 14 mei 2012 - 3:58

Onze 2 katten blijven gewoon thuis en er komt elke dag iemand langs om ze eten te geven en ze aandacht te geven. Onze katten komen niet buiten, dus dat scheelt. Ik zou ze denk ik heel erg ongelukkig maken om ze naar een pension te brengen. Zeker de jongste zal de hele tijd van slag zijn en ook bij thuiskomst een tijd nodig hebben om weer te wennen, dat wil ik ze niet aan doen.

Mijn schoonmoeder heeft tijdens onze vorige grote vakanties ook een paar nachten hier gelogeerd (woont niet in de buurt), maar dit jaar gaat ze ook een weekje naar ons vakantieadres, dus dat valt af. Misschien dat ik nog bekende zo gek krijg om hier te logeren, want dat is wel leuker voor de katten!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 5:12

Wij laten onze poes gewoon thuis en er komt hier dan om de dag de poes eten geven en knuffelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 6:43

De poezen blijven thuis.

Vorig jaar kwam mijn vader na zijn werk om ze eten te geven en te knuffelen enzo.
Dit jaar komt mijn schoonvader in de ochtend om ze naar buiten te laten en `s avonds om ze binnen te laten en eten te geven enzo. Knuffelen doet hij niet want hij is enorm allergisch, maar ik vind het al superlief dat hij elke dag wil komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Caribbeanlover do 17 mei 2012 - 22:42

Snoepy87 schreef:Wij laten onze poes gewoon thuis en er komt hier dan om de dag de poes eten geven en knuffelen.

Om de dag? Dat beest moet elke dag eten hoor. Doe jij toch ook!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Winegum do 17 mei 2012 - 22:50

Maar je kunt toch ook voor 2 dagen eten geven? Jij hoeft toch ook niet elke dag naar de supermarkt als je nog eten in huis hebt??

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 22:56

Caribbeanlover schreef:
Snoepy87 schreef:Wij laten onze poes gewoon thuis en er komt hier dan om de dag de poes eten geven en knuffelen.

Om de dag? Dat beest moet elke dag eten hoor. Doe jij toch ook!

Als ik hier een bakje brokken neerzet doen ze er langer mee dan twee dagen hoor....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Caribbeanlover do 17 mei 2012 - 22:57

De meeste schrokken het toch in 1x op ongeacht de hoeveelheid?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Shisha do 17 mei 2012 - 22:58

Onze katten moeten dan helaas naar een pension omdat we niemand in de buurt hebben om iedere dag even langs te komen. Bij mijn ouders is ook geen optie omdat mijn broertje allergies is en mijn schoonouders hebben een hond en dat gaat ook niet samen. Best lastig af en toe.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Winegum do 17 mei 2012 - 22:59

Nou nee hoor, dat is niet bij alle katten en poezen het geval. Wij zouden bij wijzen van voor een week eten neer kunnen zetten en dan komen ze er zelf wel uit. Dat doen we niet, maar het zou in theorie mogelijk zijn. Ze eten niet meer dan ze op kunnen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Caribbeanlover do 17 mei 2012 - 23:01

Er zijn van die speciale voorbakken dat als ze eten er steeds een kleine hoeveelheid uit die beker oid komt. Beetje zoals bij kippenvoer.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 23:21

Caribbeanlover schreef:De meeste schrokken het toch in 1x op ongeacht de hoeveelheid?
thumbup

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Aziraphale vr 18 mei 2012 - 9:42

Mijn familie en veel vrienden wonen aan de andere kant van NL. Als we daar naartoe gaan, blijven we meestal minimaal 1 nacht slapen. In dat geval doen we de voerbakken van de katten extra vol en redden ze het prima. Ze schrokken nooit alles in 1x op, ze zijn van jongs af aan gewend dat er de hele dag een kleine hoeveelheid brokjes beschikbaar is.
Als we bijv. 2 nachten weggaan, komen mijn schoonouders minimaal 1x, vaak ook 2x even langs om de bak te scheppen en voer bij te vullen en ik denk ook dat ze even knuffelen (maar eentje wil met ze knuffelen, de anderen zijn eenkenniger).

Laatst zijn we 5 dagen in Rome geweest en toen hebben mijn schoonouders de eerste paar dagen voor ze gezorgd en mijn moeder kwam de laatste 3 dagen hier logeren. Dat vindt ze zelf ook leuk en dan gaat ze heerlijk met de katten knuffelen smile Als we naar Lowlands gaan komt mijn moeder hier ook in huis.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 9:47

De katten van Oreo logeren nu bij mij, haha. Hartstikke gezellig!

Als wij weggaan dan kan ons hondje naar mijn moeder of naar mijn zusje, ideaal dus. Hondje van mijn zusje is ook een dag per week bij mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  mickey vr 18 mei 2012 - 10:05

Toen onze hond nog leefde, ging hij naar een pension.
Eerste jaar is hij wel meegeweest. Mijn vriend en ik gingen met zus en schoonbroer. Week later kwamen mijn ouders, die namen mijn hond toen mee. Weer een week later gingen vriend en ik naar huis, en hond dus ook. De rest bleef nog een week.
Het eerste pension waar hij heen ging, werd trouwens ineens gesloten, paar weken voordat we hem zouden brengen. Bleek dat het zwaar onderkomen was, zeer slecht onderhouden, er werden ook dode dieren aangetroffen in de vriezer! Mijn hond kreeg altijd speciaal voer, wat ik zelf mee moest geven. Ik gaf altijd ruim voer mee, maar er was altijd zoveel op, dat ik echt dacht dat er ook andere honden mee gevoerd werden. Toen ik dus die verhalen hoorde, werd dat vermoeden bevestigd.
Het eerste jaar dat hij daarheen ging, ging mijn zus onze hond ophalen, als verrassing voor ons. Toen ze daar stonden te wachten, omdat er nog iemand anders aan de beurt was, schrokken ze wel. Die andere mensen kwamen hun hond halen, kwam de medewerker van het pension met de verkeerde hond aan zetten... Zus natuurlijk meteen bang dat ze mijn hond niet zou herkennen, maar dat is goed afgelopen gelukkig.

We zijn dus dat jaar op zoek gegaan naar een ander pension, daar had ik meteen een veel beter gevoel bij. De eigenaresse bekeek mijn hond een paar minuten toen ik hem kwam brengen. En toen zei ze: "Laat hem maar los". Ik was als de dood, want er liepen ook andere honden los, en daar was hij altijd erg dominant/agressief tegen. Maar het ging perfect!
Helaas het laatste jaar (vorig jaar) niet meer kunnen brengen. Hij zou er een weekendje heen gaan, maar vlak daarvoor bleek hij zijn kruisbanden gescheurd te hebben en zou een week later geopereerd worden. Hij had dan meer zorg en aandacht nodig, dan ze hem zou kunnen bieden. Toen is hij bij mijn vriendin geweest. Voor de zomervakantie hadden we geregeld dat hij dan naar een tante van mijn vriend zou gaan, maar we moesten hem laten inslapen, paar weken voordat we met vakantie gingen Sad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  mickey vr 18 mei 2012 - 10:10

Mijn zus heeft overigens haar katten een keer naar een pension gebracht. Toen we ze na drie weken gingen halen (waren gezamelijk op vakantie geweest, met mijn vader), schrokken we ons rot. De medewerkster vroeg letterlijk: "Hoe zien ze er uit? Dan help ik even zoeken...". De katten waren dus 3 weken daar geweest :shock: De ene was enorm afgevallen en schuw als de pest, de ander zag er zo verwilderd uit, was op die drie weken niet geborsteld of wat dan ook. Hij heeft zo'n enorm dikke vacht, die hij zelf niet schoon kan houden, dat een borstel-beurt geen overbodige luxe was geweest. We kwamen direct van de snelweg af, waren nog niet thuis geweest, dus we hadden geen koffertjes mee. De katten moesten we dus zelf vast houden. Heb mijn kleren weg kunnen gooien toen we thuis kwamen. Die haren waren er met geen mogelijkheid meer vanaf te krijgen.

Dus kort samengevat: voor een hond vind ik het prima kunnen (zie mijn vorige post), maar voor een kat vind ik het een stuk moeilijker. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor karakter je dier heeft.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  CCC vr 18 mei 2012 - 11:14

Onze overburen zijn altijd zo lief om voor onze kat te zorgen. Ze vinden het serieus nog leuk ook, ze kunnen zelf geen huisdieren nemen omdat ze allergisch zijn.. en ze maken er dan ook echt werk van... Krijg dagelijks een verslagje per WA/ mail met foto's erin... Laat haar echt met een goed gevoel achter hier thuis, weet ook echt dat ze haar goed verzorgen. Onze andere kat is helaas overleden vorig jaar, maar als zij hier niet snel genoeg eten kreeg, ging ze voor het raam bij de overburen zitten... Kijken of ze het voor elkaar kreeg daar Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 561177

Oh en trouwens, ik vind ook dat het geen gewoonte moet worden... Dus ik vraag het wel of het mogelijk is, maar geef ze ook aan dat ik altijd een back-up heb voor als ze geen zin/ tijd hebben. Uiteindelijk hebben wij voor huisdieren gekozen en zij niet, dus vind ik dat ik ook verantwoordelijkheid daarvoor moet nemen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  JD vr 18 mei 2012 - 13:59

Onze hond moet dit jaar helaas 2 weken lang naar een pension, ben ik bang... Cry Ik vind het maar niks, het pension hier in de buurt lijkt me niet fijn; op de website zie je foto's dat ze met 3 honden in 1 hokje zitten, en op de website staat dat ze maar 3x per dag worden uitgelaten (die van ons is 5x gewend... Embarassed ). Heb al tegen mijn vriend gezegd dat hij hem mag wegbrengen, want denk dat ik ga huilen als ik hem er achter moet laten....

Dus, als er hier (werkloze?) mensen zijn die 2 weken lang op onze lieve golden retriever willen passen....ik hoor het graag Very Happy
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Blond vr 18 mei 2012 - 19:49

Inmiddels zorg ik voor de kat als mijn ouders op vakantie gaan en vice versa, maar eerder ging hij naar een kattenpension in R.henen. Omdat het een dieetkat is, zit hij met allerlei andere dieet katten en krijgen ze apart voer.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Ibbeltje vr 18 mei 2012 - 20:02

Winegum schreef:Onze 2 katten blijven gewoon thuis en er komt elke dag iemand langs om ze eten te geven en ze aandacht te geven. Onze katten komen niet buiten, dus dat scheelt. Ik zou ze denk ik heel erg ongelukkig maken om ze naar een pension te brengen. Zeker de jongste zal de hele tijd van slag zijn en ook bij thuiskomst een tijd nodig hebben om weer te wennen, dat wil ik ze niet aan doen.

Mijn schoonmoeder heeft tijdens onze vorige grote vakanties ook een paar nachten hier gelogeerd (woont niet in de buurt), maar dit jaar gaat ze ook een weekje naar ons vakantieadres, dus dat valt af. Misschien dat ik nog bekende zo gek krijg om hier te logeren, want dat is wel leuker voor de katten!

Jammer dat het hier niet dichtbij is.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan - Pagina 2 Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum