Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom is op vakantie gaan zo moeilijk?

+4
mauwmauw
Benthe
Niekske
Parisienne
8 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom is op vakantie gaan zo moeilijk?  Empty Waarom is op vakantie gaan zo moeilijk?

Bericht  Parisienne do 9 aug 2012 - 12:06

Het is voor mij drie jaar geleden dat ik op vakantie ben geweest, daarvoor ging ik altijd meerdere keren per jaar (dat heb je vaak met gescheiden ouders). Dit jaar heb ik het gevoel gehad nog nooit zo hard een vakantie nodig te hebben als nu. We hebben twee energie-vretende jaren achter de rug. Ik sta soms even op het punt van instorten. Een vakantie zou ons alledrie zoveel goeds doen, maar gezien de financiën zat ook dat er dit jaar even niet in.

Vorige week hebben we besloten toch op vakantie te gaan. Ik heb een ontzettend lieve opa en oma die ons financieel willen bijstaan, zodat we het op een later moment terug kunnen betalen. Mijn (stief)ouders betalen de vakantie voor N. Ook hebben we besloten samen met mijn vader en stiefmoeder op vakantie te gaan. Uiteraard voor de gezelligheid, maar ook zodat niet alle zorg voor N. de gehele vakantie op ons aankomt maar dat mijn vriend en ik ook af en toe 'echt' vakantie hebben. Het hotel was uitgezocht (all-inclusive 5* resort in Turkije), de financiën waren geregeld, de vakanties van mijn stiefmoeder en mijn vader stonden al (deels) vast.. nu moest mijn vriend zijn vakantie nog regelen.

Aangezien hij sowieso buiten het seizoen vakantie zou opnemen is hem weken geleden al verteld dat er geen enkel probleem zou zijn, zolang hij in de vakanties maar gewoon zou werken. Vandaag kon hij pas zijn vakantie aanvragen en kreeg direct te horen: "Als het maar niet in week 39 is!" Ik bladerde snel in de agenda en zag tot mijn schrik dat onze geplande vakantie inderdaad in die week zou vallen (eind september). Balen, balen (is nog zacht uitgedrukt)! %*@&$^% Mad Dit is de drukste week van het jaar op mijn vriend's werk, die week mocht niemand vrij. Aangezien mijn oom mijn vriend's leidinggevende is heeft hij er nog alles aan gedaan, maar helaas.. het kon echt niet. De enige mogelijkheid die we hadden was om een week eerder op vakantie te gaan, maar dan zou dezelfde reis 500 euro duurder worden. Na veel wikken en wegen, na veel telefoongesprekken met mijn vader, na een zoektocht naar alternatieven en met dank aan mijn lieve mama die zei dat zij ons financieel echt wel steunt, hebben we besloten toch die week eerder op vakantie te gaan. We zijn wat duurder uit, maar dit was onze enige optie momenteel.

Misschien voor jullie niet heel bijzonder, maar voor mij was dit allemaal toch echt wel even een big deal. Mijn behoefte aan een (niks-doen-)vakantie is nog nooit zo groot geweest. Na deze vakantie hoop ik echt eindelijk te kunnen knallen om mijn studie af te ronden, iets wat ik een jaar geleden al had moeten doen maar wat echt niet lukte door omstandigheden. Ik zie deze vakantie symbolisch als een soort 'afsluiting' van twee jaren vol moeilijke en emotionele momenten. Er staat ons ook nog heel wat te wachten (na de vakantie), maar we hopen daar straks met frisse moed en vol kracht in te stappen.

Ik kan het nu wel even schreeuwen: wij gaan tóch nog heerlijk tien dagen lang genieten van een welverdiende vakantie! :cheering:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom is op vakantie gaan zo moeilijk?  Empty Re: Waarom is op vakantie gaan zo moeilijk?

Bericht  Niekske do 9 aug 2012 - 20:51

Balen dat het allemaal zo moeilijk moet zijn! Maar jullie hebben het nu dan ook wel dubbel en dwars verdiend Very Happy hopelijk kunnen jullie lekker tot rust komen en uitgebreid genieten!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Waarom is op vakantie gaan zo moeilijk?  Empty Re: Waarom is op vakantie gaan zo moeilijk?

Bericht  Benthe do 9 aug 2012 - 21:06

Wat fijn Parisienne! Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie, terwijl ik er nog nooit zo aan toe ben geweest als nu. Maar fijn dat het voor jullie toch door kan gaan!
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  mauwmauw vr 10 aug 2012 - 8:55

Geniet ervan,jullie hebben het verdient
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Mermaid za 11 aug 2012 - 4:46

wat heerlijk dat het uiteindelijk toch allemaal door kan gaan!
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Parisienne za 11 aug 2012 - 9:33

Dank jullie! Het voelt inderdaad heerlijk. Ik heb er zo ontzettend veel zin in! Alleen de voorpret al.. lijstjes maken, laatste dingen kopen, over een paar weken koffers inpakken. Ja.. wij gaan ontzettend genieten! I love you
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Highway zo 12 aug 2012 - 1:22

Fijn dat het toch rond is, zo te horen verdienen jullie het enorm!! Naar welk hotel gaan jullie?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 1:29

Lekker, veel plezier!

Maar ik vraag me toch af: waarom regel je niet eerst vrij en dán een vakantie?

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 2:58

Luce schreef:Lekker, veel plezier!

Ik denk omdat ze met vader en stiefmoeder meegaan en afhankelijk zijn van wanneer zij kunnen.

Wel fijn dat het toch gelukt is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  mzcharlotte zo 12 aug 2012 - 4:31

Wat goed, veel plezier alvast!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Parisienne zo 12 aug 2012 - 4:40

Susan schreef:
Luce schreef:Lekker, veel plezier!

Ik denk omdat ze met vader en stiefmoeder meegaan en afhankelijk zijn van wanneer zij kunnen.

Wel fijn dat het toch gelukt is.
Klopt inderdaad. Mijn stiefmoeder heeft vanaf 9 september 4 weken vakantie. Mijn vader kan binnen die vier weken 2 weken vakantie opnemen, maakte niet veel uit wanneer. Mijn vriend is in juni begonnen bij zijn nieuwe werkgever. Aangezien op vakantie gaan toen nog niet van toepassing was heeft hij voor de zomervakantie niks doorgegeven. Ze hadden al aangegeven dat buiten het hoogseizoen (vanaf begin september) het geen probleem zou zijn als hij twee weken vrij wilde. We hebben eigenlijk last minute besloten met mijn vader en stiefmoeder mee te gaan. We hebben met boeken uiteraard wel gewacht tot mijn vriend zijn vakantie rond was, maar we hadden dus al wel gepland omdat er gezegd was dat er vanaf september geen probleem zou moeten zijn. Die drukste week van het jaar hadden ze niet vermeld van tevoren, dat hoorde we pas toen wij de planning al gemaakt hadden. Eigenlijk gewoon dikke pech.. maar ben blij dat het geregeld is! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne zo 12 aug 2012 - 4:44

Highway schreef:Fijn dat het toch rond is, zo te horen verdienen jullie het enorm!! Naar welk hotel gaan jullie?
We gaan naar Bendis Beach, in Akyarlar (vlakbij Turgutreis en Bodrum). Een kleinschalig hotel, maar van alle luxe voorzien. Ik zie het nu niet zo zitten om in een mega-resort te zitten met N. Zij heeft aan een kinderzwembad, strand en speeltuintje genoeg. Ook verwacht ik dat het tijdens het eten niet zo ontzettend druk is, wat bij die grote resorts vaak wel het geval is. We kiezen nu dus voor wat kleinschaliger vanwege de rust voor N.

In Turgutreis zijn we nog niet geweest, dus weer een nieuw stukje Turkije zien is ook leuk!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Highway zo 12 aug 2012 - 7:44

Ziet er prachtig uit zeg! Wij gaan naar utopia world, 15 km buiten alanya, voor het eerst in Turkije, dus ben benieuwd smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 8:02

Wat fijn dat het toch gelukt is uiteindelijk. Kan me voorstellen dat je eraan toe bent als ik het zo lees. Alvast veel plezier!

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 12 aug 2012 - 8:59

@ Highway: Utopia World heb ik goede verhalen over gehoord. Ziet er ook erg mooi uit! Wij hadden eerst ook gekeken naar een groot resort, maar uiteindelijk toch bewust gekozen voor iets kleinschaliger. Onze dochter heeft eigenlijk nog niks nodig, met een kinderbad, stukje strand en speeltuintje is zij al helemaal tevreden! Hoe groter de resorts des te drukker het is. Dit wilde we voor N. toch een beetje vermijden. We gaan nu dus naar een kleinschalig resort maar wel van alle luxe voorzien. Heerlijk!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: