Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisdieren en op vakantie gaan

+37
Sterre
Lady Starstruck
Verona
SarahKey
boekenwurm83
Caramba
Quet
mo-lola
Ella
Snoopy
Ibbeltje
Blond
JD
CCC
mickey
Aziraphale
Shisha
Winegum
Benthe
litllejoy
Caribbeanlover
Minx
Liz
sabje
_Nina
Tazz
May
MissBlunt
Rovine
love
Sarah1985
piene1983
Annemoontje
mzcharlotte
Chocolate Cookie
Mermaid
Chocoholic
41 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Chocoholic vr 11 mei 2012 - 5:26

Voor degenen die een huisdier hebben (kat of hond): Ik ben heel benieuwd hoe en welke opvang jullie regelen voor jullie huisdier als jullie op vakantie gaan? En waarom kies je hiervoor?
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Mermaid vr 11 mei 2012 - 5:31

Ik heb cavia's. als ik weg ben gaan ze naar mijn ouders, staat daar ook een kooi voor ze. Als mijn ouders niet kunnen gaan ze naar een kennis. Moet nog eens een oppasadres wat dichter bij zoeken.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 5:32

Wij gaan dit jaar 10 dagen naar Italie en wij brengen onze poes naar een kattenhotel in G.eleen. Er zit ook een dierenartsen praktijk aan gekoppeld dus mocht er ieta gebeuren kan onze Aag daar altijd geholpen worden. Het mooie is dat ze daar een heel groot binnenverblijf hebben waar de katten de hele dag vrij rondlopen, er is zelfs een buitenverblijf. Vorig jaar hebben wij dit ook gedaan en dat is ons erg goed bevallen. Wil absoluut niet hebben dat onze poes in een kleine kooi zit opgesloten met weinig beweging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 6:02

Als wij een midweek weg zijn (wat we dus ieder jaar doen) komt er iedere dag iemand bij ons in huis de de katten en de vogeltjes eten geeft. Meestal is dat gewoon mijn schoonmoeder of mijn vriendin die tegenover ons woont. Als zij op vakantie is zorg ik ook voor haar diertjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Chocolate Cookie vr 11 mei 2012 - 6:06

Met kamperen gaat mijn hond mee. Maar anders breng ik hem bij mijn tante. Voor mijn hamster heb ik nog geen oppas, maar hopelijk wilt mijn buurvrouw dat doen smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 6:08

De hond van mijn ouders (ook van mij natuurlijk, woon deels thuis) die blijft of bij mij of bij een van mijn andere zussen. De hamster gaat naar mijn schoonouders toe als we lang weggaan. De kat wordt verzorgd door de buren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 6:08

Als we met de auto weggaan gaat ze mee.
Zo is ze nu ook mee in Zeeland, ook is ze al een keer nee naar Spanje, Duitsland en de Ardennen geweest. Als we met het vliegtuig weggaan, gaat ze naar kennissen of de oppas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  mzcharlotte vr 11 mei 2012 - 6:10

Bij een lang weekend weg komt mijn zusje of buurvrouw langs en bij een langere vakantie gaat ze naar mijn beste vriendin. Oh het gaat om mijn kat overigens.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 6:12

Razz_ schreef:Als wij een midweek weg zijn (wat we dus ieder jaar doen) komt er iedere dag iemand bij ons in huis de de katten en de vogeltjes eten geeft. Meestal is dat gewoon mijn schoonmoeder of mijn vriendin die tegenover ons woont. Als zij op vakantie is zorg ik ook voor haar diertjes

Kan een kat dan makkelijk alleen blijven, ook al komt er iedere dag iemand kijken? Wij kunnen dit ook wel doen, mijn moeder komt dan iedere dag even kijken maar ben dan zo bang dat onze Aag zich dan zo eenzaam gaat voelen. Hoelang kun je eigenlijk een kat alleen laten in de zin van op vakantie gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Annemoontje vr 11 mei 2012 - 6:47

Mijn ouders passen op onze poes als we op vakantie gaan. Zij komen dan elke dag even bij ons thuis. Mijn ouders vinden het leuk om voor onze poes te zorgen en vinden het sneu als ze naar een pension zou moeten. Mijn ouders stellen het altijd zelf voor om te passen. Dus daar hebben we wel geluk mee.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  piene1983 vr 11 mei 2012 - 6:52

Huisdieren en op vakantie gaan Op_vakantie_poes_postbode
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 6:53

De cavia's (staan bij ons binnen) gaan naar een oom van mijn vriend. Ze zijn daar tot nu toe elk jaar al geweest.
Mijn schoonouders willen er ook wel op passen maar die zouden ze dan in de schuur zetten, dat vind ik dan minder.

De konijnen blijven lekker waar ze zitten, buiten in het hok + ren.
Mijn ouders wonen om de hoek maar mijn moeder heeft gezegd dat ze niet voor mijn beesten zorgt als ik weg ben omdat ik zelf beesten wilde. Ze zorgen er dus niet voor. We hebben een hele aardige buurman die elk jaar deze taak op zich neemt.

Ik geef de oom + de buurman vaak een kleinigheidje als we terugkomen van vakantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 6:56

piene1983 schreef:Huisdieren en op vakantie gaan Op_vakantie_poes_postbode


Ahhhh nee dat vind ik nou ook weer geen stijl! Wat een lief katje trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 7:01

Mijn kat ging altijd naar mijn ouders of tante. Nu woont mijn kat inmiddels bij mijn ouders (ze hebben haar een beetje ingepikt haha) en komt ze bij mij als zij op vakantie gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Sarah1985 vr 11 mei 2012 - 7:19

bij ons komt mijn vader altijd dan. Die blijft dan een uur met de kat spelen even knuffelen. en dan geeft die eten en gaat die weer weg. Als mijn ouders ook weg zijn past een vriendin op die blijft ook een tijde bij de kat. En als die ook niet kan past de buurvrouw op. Die is ook lief met de kat.

Onze kat vind het wel prima. Als wij thuis zijn zit die altijd rond de tijd dat mijn vader komt te wachten op eten. En als mijn vader nu langskomt wil die eten haha. Is die zo gewend denk ik.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  love vr 11 mei 2012 - 7:46

Zijn we een weekendje weg , dan past vaak vriendin op.
Die komt dan de zaterdag even knuffelen en voer geven.

Gaan wij een langere periode dan past mijn moeder of broer op.
Mijn moeder komt dan om de dag even met ze knuffelen, als mijn broer oppast blijft hier vaak ook slapen en past hij zo ook op het huis Wink
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Rovine vr 11 mei 2012 - 8:02

Ken iemand die ook weleens een oppas voor haar katten zoekt, dus dat doen we voor elkaar. Soms probeer ik ook iemand te strikken die een weekje in mijn woning wil logeren zodat ze ook aandacht krijgen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  MissBlunt vr 11 mei 2012 - 8:08

Vroeger gingen onze konijnen en cavia's met hok en al naar mijn schoonouders. Nu hebben we al een paar jaar een kat, die eerst altijd naar een pension ging met vakantie en met weeknedjes weg vroegen we mijn ouders wel eens om even langs te gaan.

Sinds de kat elke dag medicijnen moet krijgen vraag ik sowieso mijn ouders niet meer want pillen voeren aan onze kat is echt een vak apart. En toen hij net ziek was vond ik het ook geen fijn idee meer om hem steeds weg te halen uit zijn vertrouwde omgeving (we gaan best vaak op vakantie en weekendjes weg).

Dus nu hebben we al een jaartje een dame die naast haar 'gewone' baan als kattenoppas werkt. Ideaal! Ze heeft onze sleutel en als we iets plannen sturen we een mailtje of ze beschikbaar is en klaar! Ze haalt ook de post van de mat, geeft plantjes water en zet de grijze bak buiten als het grijze bakken dag is. En daarnaast is er dus dagelijks iemand in onze huis tijdens onze afwezigheid wat ik ook wel een prettig idee vind. En dat voor een tientje per dag.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 8:45

Mijn zusje komt dan hier in huis, hebben we al een paar keer gedaan en is ons allebei prima bevallen. Vind het ook wel fijn voor de beesten, die kunnen in hun eigen omgeving blijven en krijgen ook alle aandacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  May vr 11 mei 2012 - 8:45

De hond van mijn ouders wordt dan of verzorgd door mijn broer, die woont praktisch naast mijn ouders, of ze komt bij mij. Ze kan namelijk niet naar een pension. althans dat risico willen we niet lopen, en zo kunnen we het mooi oplossen. De vorige hond van mijn ouders ging altijd wel naar het pension als we op vakantie waren, en de kat bleef dan thuis en daar zorgde de buurvrouw voor.

Ik pas straks wel op de katten van een vriendin van mij, en andersom gaan zij dat ook voor mij doen als ik een kat heb. Zo helpen we elkaar uit de brand bij weekendjes weg en vakanties.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Tazz vr 11 mei 2012 - 9:11

Een vriendin komt onze katten eten geven iedere avond als ze uit haar werk komt. We zijn dan 2,5 week weg. Iedere dinsdag komt mijn schoonmoeder ook even checken, stofzuigen en de kattenbak verschonen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  _Nina vr 11 mei 2012 - 9:16

Ik probeer altijd mijn ouders te regelen, zo niet dan weet ik m'n collega die een flat naast mij woont, wel back up kan zijn.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  sabje vr 11 mei 2012 - 9:32

Ons hondje gaat naar mijn ouders of mijn schoonouders. In de zomervakantie vaak naar beide, vinden het alle twee erg leuk om op haar te passen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Liz vr 11 mei 2012 - 9:57

Onze katjes gaan of naar een kleinschalig pension met een buitenverblijf of er komt een vriendin/neef bij ons in huis. Ik vind het echt sneu als er alleen iemand zou komen om ze eten te geven. Onze katjes hebben echt veel aandacht nodig dus vind dat ik dat niet kan maken.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Minx vr 11 mei 2012 - 10:49

Onze katten gaan naar een vriendin van mij, vind het niet kunnen om ze 3 weken met een half uurtje aandacht per dag te laten zitten. Het zijn binnenkatten die echt op mensen gericht zijn. Dus erg zielig als we ze dan alleen laten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huisdieren en op vakantie gaan Empty Re: Huisdieren en op vakantie gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum