Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

+9
Pompoen
Caro
Polly
rapa nui
Raindrop
Marin
Lavendel
Monte
Lady Starstruck
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Lady Starstruck wo 26 okt 2011 - 4:28

Vertel er ook bij waarom. Ik ben benieuwd.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Monte wo 26 okt 2011 - 4:35

Ik zou nooit naar landen gaan die worden gezien als gevaarlijk(door de media maar ook door de overheid). Dan heb je het over Mexico, zuid Afrika, midden oosten(m.u.v. Israël en Jordanië), Indonesië. Ik ben zelf ook niet zo gek op Afrika, Azië(zoals Japan, China) en zuid-Amerika en zou dan niet zo snel heen gaan(maar ik zeg ook niet nooit, m.u.v. de landen die gevaarlijk zijn).

Ik ga het liefste naar Europa, Oceanië en Noord-Amerika
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Lavendel wo 26 okt 2011 - 4:56

Ik wil overal wel heen maar hele 'vieze' landen zoals India en China trekken me iets minder aan. Mexico ben ik trouwens geweest op een roadtrip met 3 vriendinnen en een gehuurde auto en ik heb me (op 1x na, wat echt onze eigen schuld was) niet onveilig gevoeld.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Marin wo 26 okt 2011 - 5:03

Landen met negatief reisadvies vanwege oorlog of geweld. Verder alles wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 5:43

Landen die té populair zijn, zoals Turkije, Bali, etc. Ik zie liever iets dat nog niet zo vaak bekeken is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Lady Starstruck wo 26 okt 2011 - 5:46

Joy_ schreef:Landen met negatief reisadvies vanwege oorlog of geweld. Verder alles wel.

+1
Waaronder Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan e.d. Niet dat die landen mij niet mooi lijken. Maar ik vind het daar niet veilig.

China zou ik ook niet zo snel heen gaan. Ik heb echt geen idee waarom, maar ik heb niet zoveel met China. Ook Zuid-Amerikaanse landen zoals Uruguay, Paraguay en Brazilië e.d. Zou ik ook niet zo snel heen gaan. Die landen trekken mij niet.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:09

Armoedige landen. Ik wil wel een fijne vakantie hebben en niet alleen maar in een vieze bende zitten. Nu heb ik sowieso geen geld voor een "ver weg vakantie" die dan wél in mijn plaatje van een mooie vakantie past, maar ik ben nogal een zeikerd en ik wil dat gewoon niet, alleen maar ellende om je heen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:10

Joy_ schreef:Landen met negatief reisadvies vanwege oorlog of geweld. Verder alles wel.

Oh ja, dat ook nog als aanvulling op mijn post.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:19

er zijn weinig landen waar ik echt niet heen wil. Ik wil sowieso niet naar landen waar je niet veilig bent. Ook niet naar landen waar je als vrouw weinig tot geen rechten hebt.
Verder trekken landen als Turkije en Tunesië mij ook niet. Waarom? Het is een gevoel. Vaag dus..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:36

Negatief reisadvies valt bij mij al af. Verder zal ik niet naar Australie gaan omdat ik het te ver vind en hoef ik ook geen all inclusive vakanties en weken aan het strand te liggen. Al heb ik op dat laatste heus wel weer uitzonderingen gemaakt als het om familie/ vriendinnenvakanties ging. Tis gewoon persoonlijk niet zo mijn ding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 7:51

Naar Polen, Bulgarije,Roemenie,Duitsland en landen als Irak, Afghanistan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 7:56

Ik zou niet naar landen gaan die in mijn ogen vrouwonvriendelijk zijn, zoals Iran. Geen negatief reisadvies en geen landen waar hordes toeristen heen gaan om bruin te bakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 7:57

Yasmin schreef:Naar Polen, Bulgarije,Roemenie,Duitsland en landen als Irak, Afghanistan

Haha, ik ben in bijna elk land geweest dat je noemt. Wat is er mis met Duitsland en Polen eigenlijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Raindrop wo 26 okt 2011 - 8:21

Lady Starstruck schreef:
Joy_ schreef:Landen met negatief reisadvies vanwege oorlog of geweld. Verder alles wel.

+1
Waaronder Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan e.d. Niet dat die landen mij niet mooi lijken. Maar ik vind het daar niet veilig.

+1!

Tea-Leaf schreef:Armoedige landen. Ik wil wel een fijne vakantie hebben en niet alleen maar in een vieze bende zitten. Nu heb ik sowieso geen geld voor een "ver weg vakantie" die dan wél in mijn plaatje van een mooie vakantie past, maar ik ben nogal een zeikerd en ik wil dat gewoon niet, alleen maar ellende om je heen.


Dat herken ik ook! Ik vind het echt heel erg om te zien hoe slecht sommige mensen het hebben. Zo waren wij in Egypte en we zaten in een busje, toen het busje stopte op een kruispunt kwamen twee kleine meisjes van rond de 6 jaar bedelen bij de auto. Dat brak echt mijn hart.
En dan zijn er landen waar de armoede nog veel erger is Sad
Aan de ene kant zet het je wel aan het denken hoor, wij mogen absoluut niet klagen. Maar aan de andere kant vind ik het zo moeilijk, ik zou die mensen dan zo graag helpen en zorgen dat ze het ook net zo goed hebben als ons.


Laatst aangepast door Raindrop op wo 26 okt 2011 - 8:42; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Lady Starstruck wo 26 okt 2011 - 8:33

Tea-Leaf schreef:Armoedige landen. Ik wil wel een fijne vakantie hebben en niet alleen maar in een vieze bende zitten. Nu heb ik sowieso geen geld voor een "ver weg vakantie" die dan wél in mijn plaatje van een mooie vakantie past, maar ik ben nogal een zeikerd en ik wil dat gewoon niet, alleen maar ellende om je heen.


Ik had dat met Bulgarije. Op zich niet zo arm land als sommige landen in Afrika. Maar ik ben daar in 1999 geweest en ik schrok wel een beetje daar. Het was erg sober allemaal. En ons hotel was al 30 jaar aan vervanging toe. We hadden vanuit het hotel ook uitzicht op van die golfplaten hutjes. Ik dacht toen echt ik kan beter naar huis toe gaan.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  rapa nui wo 26 okt 2011 - 10:18

Ik zou niet zo snel kiezen voor de all-inclusive vakantieoorden, de echte strand- en uitgaansbestemmingen e.d. Bij landen met een negatief reidadvies ga ik er niet naar toe als het echt voor het hele land een negatief reisadvies geld. Maar ik ga wel naar landen waar dit maar voor een deel geldt, dat alleen niet essentiële reizen naar bepaalde gebieden wordt ontraden. Ik ben bv wel naar Georgië, Armenië, Kirgizië geweest. Vrouwonvriendelijke landen als bv Iran ga ik wel naar toe, ik heb er geen problemen mee om dan een hoofddoek en bedekkende kleding te dragen, ik vond het een erg mooi land met een erg vriendelijke bevolking.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Polly wo 26 okt 2011 - 10:19

Monte schreef:Ik zou nooit naar landen gaan die worden gezien als gevaarlijk(door de media maar ook door de overheid). Dan heb je het over Mexico, zuid Afrika, midden oosten(m.u.v. Israël en Jordanië), Indonesië. Ik ben zelf ook niet zo gek op Afrika, Azië(zoals Japan, China) en zuid-Amerika en zou dan niet zo snel heen gaan(maar ik zeg ook niet nooit, m.u.v. de landen die gevaarlijk zijn).

Ik ga het liefste naar Europa, Oceanië en Noord-Amerika

Waarom noem je Indonesië als gevaarlijk? Ik voel me trouwens ook totaal niet onveilig in Mexico en Zuid-Afrika (m.u.v. de steden waar de drugsoorlog gaande is en de townships). Maar goed, dat is allemaal relatief natuurlijk.

Ik vermijd politiek instabiele gebieden en landen waar een zwaar negatief reisadvies geldt. Verder ga ik juist graag op zoek naar avontuur en sta ik overal wel voor open. Het Midden-Oosten, Rusland en China trekt me niet, maar ik denk dat ik het daar ook naar mijn zin zou hebben. Ik had altijd al een voorliefde voor Latijns-Amerika maar ben nu pas voor het eerst echt langere tijd hier, ik ben op de één of andere manier eerder in Afrika en Azië terechtgekomen.

En armoede vind ik ook verschrikkelijk om te zien, maar dat is voor mij geen reden om weg te blijven. Uiteindelijk denk ik ook dat het goed is om te weten wat er speelt in de wereld, en de zielige foto's van kinderen in Afrika zijn dan toch een ver-van-mijn-bed-show vergeleken met de armoede met eigen ogen zien.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  rapa nui wo 26 okt 2011 - 10:33

Ik had trouwens in 2006 een reis geboekt en zou op zaterdag vertrekken naar Libanon voor een 3 weekse georganiseerde rondreis met een groep door Libanon, Syrië en Jordanië. Op donderdagochtend hoorde ik dat Israel de landingsbaan van het vliegveld in Libanon had gebombardeerd en dat ze echt begonnen waren aan een aanval. Dan zit je echt wel te dubben wat je doen moet. Je bent al helemaal in vakantiestemming, de reisorganisatie belde in de loop van de middag dat ze de reis gingen aanpassen en dat we naar Jordanië zouden vliegen en dat we wat extra dagen in Syrië zouden doorbrengen. Je kon beslissen om niet mee te gaan of toch met de aangepaste reis. Van de ca. 22 mensen hebben er 4 geannuleerd. Ik ging dus wel mee maar was best wel een aparte vakantie, alhoewel ik me de hele tijd veilig heb gevoeld.
Ik zou van te voren nooit geboekt hebben als de sitautie er toen al was en het een ander misschien ook wel hebben afgeraden maar op dat moment voelde het toch wel goed en veilig om te gaan.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 10:42

Twellie schreef:
Yasmin schreef:Naar Polen, Bulgarije,Roemenie,Duitsland en landen als Irak, Afghanistan

Haha, ik ben in bijna elk land geweest dat je noemt. Wat is er mis met Duitsland en Polen eigenlijk?
Die oostblok landen trekken me niet, en van Duitsland vind ik de taal echt ontzettend lelijk dat ik daar gewoon niet wil komen.
Ik heb een halfjaar in Zuid-Afrika gewoond en het is niet echt onveilig hoor! Oke je moet niet naar die townships gaan als je er niks te zoeken hebt maar dat heb je hier ook met bepaalde wijken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Caro wo 26 okt 2011 - 21:08

Ik ga niet naar China. Niet omdat ik het geen mooi land vind, maar uit principe omdat ze Tibet onderdrukken..

Verder zou ik alleen niet naar landen gaan zoals Irak/ Iran en landen die een negatief reisadvies hebben. En dan bedoel ik niet Mexico waar een negatief reisadvies geldt voor de bovenste regio's, maar wat in het zuiden hartstikke veilig is. Daar ga ik rustig naartoe, sterker nog: heb er zes weken vrijwilligerswerk gedaan.

Maar als ik het heb over negatief reisadvies, dan bedoel ik echt (burger)oorlogen.

Ik heb wel prioriteiten in mijn reizen. Die liggen vooralsnog niet bij landen in Oost-Europa en Afrika. Eerst zijn voor mij andere landen aan de beurt :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 21:44

Te warme landen, te koude landen, negatief reisadvies-landen, te populaire landen, te arme landen enn.. Dat was 't wel.

Kortom; ik zit komende zomer in Drenthe smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Pompoen wo 26 okt 2011 - 22:21

Ik wil overal wel heen, maar zou mezelf niet onnodig in gevaar brengen door naar een land te gaan wat in oorlog is.
Verder probeer ik altijd toeristische plekken te vermijden. Ik zou niet snel naar Lloret de mar of Rimini gaan, maar goed, meestal hoef je niet lang te zoeken om weer uit de toeristische zone te komen...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:22

Landen waar (burger)oorlogen plaats vinden zul je mij niet zien. Er zijn ook wel een aantal landen die me totaal niet trekken (Polen, Spanje, Mexico, Indonesië) maar als iemand zegt; joh, je heb een reis gewonnen naar Polen!

Dan ga ik echt wel hoor. Met mijn camera op zak (meer op rug, past niet eens in mijn zak) vermaak ik me prima. Maar dan moet het wel veilig zijn, anders kan ik hem niet mee nemen en verveel ik me stierlijk. :face:

Maar goed, ik denk zelfs dat ik in een alternatief leven ook wel de burgeroorlogen in zou zijn gegaan. Het lijkt me (hoe raar het misschien klinkt) fantastisch om oorlogsfotograaf te zijn. *respect Robert Capa* Er is altijd een goed verhaal uit te vertellen.
Maar ja, ik word waarschijnlijk makkelijk omgelegd, dus toch maar niet doen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Pompoen wo 26 okt 2011 - 22:22

Lady Starstruck schreef:
Joy_ schreef:Landen met negatief reisadvies vanwege oorlog of geweld. Verder alles wel.

+1
Waaronder Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan e.d. Niet dat die landen mij niet mooi lijken. Maar ik vind het daar niet veilig.

China zou ik ook niet zo snel heen gaan. Ik heb echt geen idee waarom, maar ik heb niet zoveel met China. Ook Zuid-Amerikaanse landen zoals Uruguay, Paraguay en Brazilië e.d. Zou ik ook niet zo snel heen gaan. Die landen trekken mij niet.

Ik heb vijf maanden in Paraguay gewoond...ik geef je geen ongelijk... Tegelijk is het juist ook weer leuk om dingen te zien die verder nooit iemand doet. Maar goed, Paraguay daar is werkelijk waar weinig te beleven.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Pompoen wo 26 okt 2011 - 22:25

Twellie schreef:
Yasmin schreef:Naar Polen, Bulgarije,Roemenie,Duitsland en landen als Irak, Afghanistan

Haha, ik ben in bijna elk land geweest dat je noemt. Wat is er mis met Duitsland en Polen eigenlijk?

Ik ben in Polen, Bulgarije, Duitsland en Roemenië geweest, dat was echt wel super hoor. Polen was heerlijk, Roemenië is wel erg armoedig, Bulgarije was zooo mooi, jammer dat we daar niet uit de trein konden stappen, staat nu echt wel op mijn verlanglijstje. Duitsland is gewoon prima land, best leuk om heen te gaan, Berlijn is een hele leuke stad. Niets mis mee toch?!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan Empty Re: Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum