Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als mama vaak ziek

+5
Jazzlyn
Printje
Linda
Chelle
Annie24
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Als mama vaak ziek

Bericht  Annie24 do 10 mei 2012 - 3:28

Y. is behoorlijk vaak ziek. Verkouden eigen altijd (maar dat is vrij normaal heb ik me laten vertellen?!?) Daarnaast met grote regelmaat diarree, overgeven en nog meer van die rare dingen.

Voordat Y. er was, was ik zelf serieus nooit ziek. Ik werk vanaf mijn 18e, kreeg Y. toen ik 25 was en heb me in die periode nog nooit ziek moeten melden. Vanaf december vorig jaar kwakkel ik gewoon met Y. mee. Het blijft niet alleen bij een verkoudheid, maar uit het niets hoge koorts (boven de 40) is geen uitzondering. Y. had afgelopen weekend diarree en jullie raden het al: ik ben vanmiddag ziek naar huis gegaan omdat ik het nu heb. Eigenlijk kon ik er al op wachten en wist ik afgelopen weekend al dat dit zou gebeuren.

Ik heb dit jaar al 3 AB-kuren gehad en ik ben er inmiddels een beetje klaar mee. Mijn weerstand is echt 0,0 en ik kan pilletjes slikken en drankjes drinken wat ik wil, maar het helpt voor geen meter. Het ergste vind ik nog dat ik steeds meer gewicht verlies. Ik heb al geen vet over en ben gewoon dun, maar als ik gemiddeld 2x per maand ziek ben en alles er aan de onderkant/bovenkant uit komt gaat het natuurlijk helemaal snel, zo zonder wat reserves aan mijn lichaam.

Iemand die dit herkent?
Heeft de huisarts misschien de mogelijkheid om iets voor te schrijven wat mijn weerstand een enorme boost geeft ofzo?

Aanstaande woensdag wil ik toch een afspraak met de huisarts dus wil dit ook ter sprake brengen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Chelle za 2 jun 2012 - 19:46

Ik zocht eigenlijk een andere topic maar kwam deze ineens tegen en niemand had gereageerd.
Ik meld me ook als mama die vaak ziek is. pffff!!!
Voordat A er was was ik nooit ziek. Al helemaal nooit buikgriep gehad sinds mijn kindertijd.
Maar dat is nu wel anders!!
A is wel vaak verkouden maar tot nu toe maar 1x buikgriep gehad.
Ik loop wel vaak te kwakkelen.
Zo ben ik sinds een maand verkouden.. dan weer stem kwijt, dan weer keelpijn, dan weer verstopte neus. pfff!
Gisteravond werd ik ineens misselijk en heb de hele avond boven de wc gehangen. Werd er zo enorm moe van en kon niet meer!
Nu ben ik leeg en krijg ik een beetje trek maar wil eigenlijk niet eten. heb ff geen fut om weer te moeten overgeven.

Hier dus erg bekend wat jij hebt helaas... :-(
Maar wat je eraan kunt doen? Geen idee!
Ik heb ook al sinds december maagklachten waar ik omeprazol voor slik.
Lekker een wandelend wrakje hier ook dus!
En daarbij komt ook nog dat ik al slank van mezelf ben dus ik val zo alleen maar nog meer af :-(

Ik kan alleen maar bedenken dat t vanzelf overgaat. Het CB had me eerder al verteld sat je de eerste 2 jaar zelf ook vaker ziek kan zijn. En daarna heb je zelf ook meer weerstand..

Oh, de enige tip die ik heb is ALTIJD goedbje handen wassen na luier verschonen. Denk dat dat goed helpt. Wij hebben ook fles desinfectie staan waar we onze handen regelmatig mee insmeren.

En hoe ging t bij de dokter?


Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Chelle za 2 jun 2012 - 19:55

Oh, en nog iets...
Je zegt dat je al paar keer AB kuurtjes heb gehad. Maar vergeet niet dat dat ook heel slecht is voor jeaag en darmen. het dood niet alleen slechte bacterien maar ook de goede in je maag en darmen waardoor je ook sneller last kan krijgen.
Ik heb van dokter ook AB gekregen voorr mijn keel maar heb t nog niet genomen omdat ik niet nog meer last van mn maag wil krijgen. Inmiddels gaat t iets beter met mn keel dus AB is heus niet altijd nodig.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Linda za 2 jun 2012 - 20:02

Wat vervelend voor jullie!
Zou het misschien helpen om in okt de griepprik te halen?

Het lijkt me trouwens niet normaal als een kind altijd verkouden is. Mijn dochter is nooit verkouden. Wat zegt de huisarts daarvan?

Het klopt inderdaad van de antibiotica, is erg slecht voor je darmen. Slik je een goede probiotica? Dat kan heel veel helpen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Chelle za 2 jun 2012 - 20:06

@linda, de griepprik halen is misschien wel een goed idee ja! Heb daar nooit aan gedacht.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Printje za 2 jun 2012 - 20:21

Wat vervelend idd, ik herken het van de eerste tijd toen ik voor de klas stond. Je moet toch weerstand opbouwen en ik ben nu eigenlijk nooit ziek(ff afkloppen)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Annie24 za 2 jun 2012 - 20:41

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en heb bloed laten prikken op, ik geloof, bijna alles wat er op het formulier stond.

Daar is uitgekomen dat mijn vit. D, vit. B12 en foliumzuur véél te laag is. We hebben nu een behandelplan opgesteld om dit allemaal te verhogen en de verwachting is dat als alles weer voldoende in mijn lichaam aanwezig is, ik ook minder klachten zal hebben.

Over een kindje die verkouden is: wat ik begrepen heb van de huisarts/cb/kinderarts en wat je op internet leest is dat de meeste kindjes het 1e jaar vaak ongeveer 3 weken verkouden zijn, dan ongeveer 1 week niet en zo verder. Dit heeft te maken met het opbouwen van het immuunsysteem. Als kindjes niet naar de opvang gaan krijgen ze dat vaak pas als ze naar de peuterspeelzaal/basisschool gaan ipv voor het 1e jaar.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Chelle za 2 jun 2012 - 20:55

Annie, wat fijn dat er wat aan gedaan gaat/kan worden!!
En inderdaad, kindjes zijn als ze naar kdv het grootste gedeelte van het jaar verkouden.
Even volhouden dus nog. haha!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Linda zo 3 jun 2012 - 19:17

Zo, Annie! Logisch dat je afweersysteem zo slecht is met die tekorten! Vervelend zeg! Hoe gaan ze de b12 bestrijden? Het je tabletjes? Goed in de gaten houden hoor, want meestal helpen ze niet en dan zijn injecties echt nodig.
Heb je een idee hoe dit is ontstaan? Eten jullie vegetarisch?
Heb je geen last gehad van somberheidsklachten?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Annie24 zo 3 jun 2012 - 23:37

Linda schreef:Zo, Annie! Logisch dat je afweersysteem zo slecht is met die tekorten! Vervelend zeg! Hoe gaan ze de b12 bestrijden? Het je tabletjes? Goed in de gaten houden hoor, want meestal helpen ze niet en dan zijn injecties echt nodig.
Heb je een idee hoe dit is ontstaan? Eten jullie vegetarisch?
Heb je geen last gehad van somberheidsklachten?

Ik heb op dit moment foliumzuurtabletjes (fijn in de badkamer, waar ook het toilet is, dus visite zal wel denken Razz Mijn pilstrip ligt er trouwens naast, dus een leuke combi)
Ook heb ik pure vitamine D in vloeibare vorm waarvan in 1x per maand 1ml moet nemen, behoorlijk sterk spul dus.
De foliumzuurtabletjes zijn voor 2 maanden en daarna krijg ik b12 injecties.

Voor mijn zwangerschap kreeg ik ook b12 injecties. Ik ben ermee gestopt toen ik zwanger was omdat er geen medisch onderzoek is gedaan naar de gevolgen van de injecties op het kindje.

We eten niet vegetarisch, maar ik ben wel een 'moeilijke' eter, want ik eet alleen maar kip. B12 zit in rood vlees en dat eet ik dus niet.

Somberheidsklachten waren er wel, maar dat komt meer door mijn bevalling, de nasleep daarvan en Y. die een huilbaby was. Sinds dat hij ongeveer 1 is zijn die klachten als sneeuw voor de zon verdwenen omdat hij vanaf toen een heel ander kindje is geworden.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Linda ma 4 jun 2012 - 0:34

Oké, je hebt dus al ervaring met b12 tekorten. Het zou toch kunnen dat jouw lichaam het standaard niet uit voedsel op kan nemen? Dat heb ik althans wel eens meer gehoord.
Kip bevat inderdaad weinig b12, maar melk en eieren (alle dierlijke producten) bevatten ook b12. Maar als jouw lichaam dat niet opneemt heb je daar ook weinig aan.

Wel fijn dat je inmiddels geen somberheidsklachten meer hebt. Dat zal een pittige tijd geweest zijn! Zeker als je ook nog eens een lijf hebt wat niet altijd mee wil werken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Jazzlyn ma 4 jun 2012 - 0:47

ik ben al vanaf januari aan 1 stuk door ziek van holte ontsteking, oorontsteking, verkouden, griep, buikgriep en ga zo maar door.. soms gaat het 2 a 3 dagen beter maar langer niet

Zo wil ik ook maar even de dokter gaan bellen want ik trek dit echt niet meer Rolling Eyes
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  PapillonRose ma 4 jun 2012 - 1:16

Ik meld me ook! Ik heb al een vrij slechte weerstand van mezelf, maar had daar voor de bevalling niet zoveel last van omdat ik het geluk had dat er in mijn omgeving vrijwel nooit iemand ziek was.

Nu heb ik een klein meisje dat regelmatig van alles heeft, en dan doet mama gezellig mee laughcry

Alleen dit jaar al 2 zware verkoudheden, 2 keer buikgriep en een keer iets wat me gewone griep lijkt. En allerlei medicijnen gehad, kuurtje AB, speciale neusspray en ga zo maar door. Ik vind het best vervelend! Sowieso is het rot om ziek te zijn, en helemaal omdat ik alleen voor A. moet zorgen en gelijk omhoog zit als ik echt goed ziek ben. Nu kan ik meestal wel hulp krijgen, maar het is gelijk weer zo'n geregel. Ik hoop maar dat A. snel een beetje weerstand op weet te bouwen, dan zijn we hopelijk beiden minder vaak ziek.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Annie24 ma 4 jun 2012 - 7:41

@PR; ik vond het al zo raar dat jij niet reageerde, want alls ik het zo op FB zie ben jij idd ook regelmatig ziek. Zeker voor jou lijkt het me erg vervelend omdat je alleen de zorg hebt. Gelukkig heb je wel familie/vrienden die dan eventueel op willen passen zodat jij uit kan rusten lees ik op je FB. smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  mickey ma 4 jun 2012 - 7:46

Ik heb eigenlijk hetzelfde als Printje, door mijn werk (KDV) heb ik schijnbaar een hoge weerstand, want ik ben niet snel ziek. Ben wel vaak verkouden, maar dat heeft meer met allergiën te maken, dan ziek zijn. Wel heb ik sinds een paar jaar dat ik 1 à 2x per jaar zo extreem verkouden ben dat mijn hoofd compleet verstopt zit. Heb dan ook hoofdpijn, oorpijn en keelpijn en meestal geen stem.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  PapillonRose ma 4 jun 2012 - 7:47

Ik had dit topic niet eerder gezien, anders had ik al eerder gereageerd. Je hebt het inderdaad goed onthouden, ik ben regelmatig ziek de laatste tijd. Negen van de tien keer heeft A. iets en tegen de tijd dat zij weer opknapt dan slaat het bij mij toe laughcry Ik ben dan ook zeker heel blij met de hulp die ik krijg op het moment dat ik een keer echt goed ziek ben. Gelukkig ben ik niet elke keer zo ziek dat ik niet voor A. kan zorgen, zoals met een zware verkoudheid voel ik me wel belabberd maar ik doe wel gewoon alles. Alleen als ik eenmaal een keer buikgriep heb dan ben ik vaak wel minstens 1 of 2 dagen goed uitgeschakeld.

Wat doen jullie er zelf eigenlijk nog aan om je weerstand te verhogen? Ik slik multivitaminen, al heb ik niet echt het idee dat dit weerstandverhogend werkt. Ik zit er wel aan te denken om een griepprik te halen in het najaar, als ik dan nog steeds zo aan het kwakkelen ben als de laatste tijd. Verder heb ik werkelijk geen idee, volgens mij kun je er zo weinig aan doen. Ja, hopen dat de kids gauw weerstand opbouwen Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Flower_L ma 4 jun 2012 - 7:50

in het begin wel, nu eigenlijk niet meer *klopt af*

maar........nu is papa aan de beurt Als mama vaak ziek 281626781 . L. verkouden, even later papa verkouden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Annie24 ma 4 jun 2012 - 7:52

Geeft niet hoor smile

Ook hier multi-vitaminen en ik drink van die bacterie-drankjes (naam ff kwijt) Daarnaast dus de spulletjes van de huisarts.

Kan je een griepprik zo halen dan? Dacht dat je daar altijd een goede reden voor moest hebben? Mijn vader wordt hartstikke ziek als hij de griepprik heeft gehad Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  PapillonRose ma 4 jun 2012 - 8:07

Als je in bepaalde risicogroepen zit wordt je ervoor opgeroepen. Mijn vader bijvoorbeeld, vanwege zijn astmatische problemen. En mijn opa en oma vanwege de leeftijd.

Maar als je niet in zo'n groep zit kun je 'm ook krijgen als je wilt. Heb het in het verleden weleens gedaan, een jaar of 6 geleden. Je moet het dan wel aangeven bij de huisarts, dan kunnen ze een vaccin voor je bestellen. Alleen moet je het dan wel zelf betalen in plaats van dat je het vergoed krijgt. Maar heel duur was het dacht ik niet als ik het me goed herinner (max. 25 euro).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Linda ma 4 jun 2012 - 8:09

Sommige werkgevers vergoeden het ook. Ik kreeg hem omdat ik vroeg klachten aan m'n luchtwegen had.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Printje ma 4 jun 2012 - 9:00

Ik vind verkouden ook niet ziek, vervelend maar ik vind niet dat ik dan ziek ben eigenlijk.

Ziek vind ik diarree/overgeven/koorts etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  mickey ma 4 jun 2012 - 9:11

Printje schreef:Ik vind verkouden ook niet ziek, vervelend maar ik vind niet dat ik dan ziek ben eigenlijk.

Ziek vind ik diarree/overgeven/koorts etc.

+1. Ik meld me dan ook niet snel ziek op het werk. Laatste keer dat ik me ziek heb gemeld was augustus 2009, toen de mexicaanse griep heerste. Op dat moment had ik het niet echt door, maar ik denk dat ik het toch heb gehad. Keer daarvoor was april 2009, toen moest ik een operatie ondergaan. Twee weken later was ik weer op stage en school.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 9:16

Verkoudheden doe ik niet altijd mee maar buikgriep wel vrijwel altijd. De laatste keer was toen ik 15 weken zwanger was dus al een tijd geleden, meestal krijg ik het zo'n 2-4x per jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  PapillonRose ma 4 jun 2012 - 21:16

Ik reken verkoudheid ook niet altijd als echt ziek. Maar over het algemeen ben (of was Als mama vaak ziek 394967 ) ik zelden verkouden, maar als ik het dan ben dan ben ik er echt goed ziek van. De huisarts zei de laatste keer nog dat ik het maar gelijk goed doe als ik er dan eens last van heb Als mama vaak ziek 394967 Het liep meteen uit op een voorhoofdsholteontsteking. Maargoed, daar voel je je wel beroerd onder, maar in bed liggen hoef je er over het algemeen inderdaad niet voor.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  mickey ma 4 jun 2012 - 21:21

Oh, maar als je er echt zo ziek van bent, dan is het wat anders. Ik had op mijn vorige werkplek collega's die zich ziekmeldden voor een verkoudheid, waarbij ze dan vooral wat neusverkouden waren... Dus niet eens een ontsteking erbij zoals jij zegt.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als mama vaak ziek Empty Re: Als mama vaak ziek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum