Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan een mama ziek zijn?

+15
Darius
Tania
Niene
frolic
M@niek
Liadan
blondje1313
Bruintje Beer
Parisienne
Susan
Lindsya
Catwoman79
LMCurious
Jazzlyn
holaagirl
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Kan een mama ziek zijn?

Bericht  holaagirl wo 1 feb 2012 - 20:47

hallo dames!
ben voor het eerst sinds ik mama ben, echt beroerd! grieperig, koorts mijn hele lijf doet zeer. Maar N. huppelt vrolijk rond en wilt ook de nodige aandacht.
Gister heb ik steeds maar een dvdje opgezet, dan kon ik even blijven liggen. Maar ja, ook niet echt een perfecte oplossing.
Hem wegbrengen is een optie, maar vind ik ook moeilijk....Pfff!
Wat moeiijk is dit!! Hoe doen jullie dit???
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Jazzlyn wo 1 feb 2012 - 20:49

Niet... Doorzetten en hopen dat de dag snel weer voorbij isKan een mama ziek zijn? 827601

Ik kan hem ook niet zo makkelijk wegbrengen. Ben dan blij als het avond is en mijn man thuiskomt. In het weekend gaat het wel beter, maar ook dan moet ik nog regelmatig opdraven:evil:
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 20:52

Als ik echt ziek ben dan breng ik hem weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  holaagirl wo 1 feb 2012 - 20:55

Ja, de dag duurt zo lang nu. Gister deed hij ook maar een hele korte middag dut, zal je altijd zien.
Ik stond om 18.00 te wachten tot mijn vriend binnenstapte, was helemaal op, kon niet meer...
Belde hij dat hij nog op zijn werk was en pas 19.00 thuis zou zijn. Dacht dat ik gek werd...
Gelukkig komt mijn moeder zo even een uurtje. Dat breekt misschien de dag!
Volgende keer in het weekend maar ziek worden...Haha
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  LMCurious wo 1 feb 2012 - 20:55

als ik echt migraine heb (en mijn medicijnen werken niet) dan komt er iemand om voor de kindjes te zorgen, dan kan ik het echt niet. Dus als er geen opa's/oma's beschikbaar zijn en ze gaan niet naar het kdv dan zal Dave thuis moeten blijven.

Als ik gewoon griep heb kijk ik wat de mogelijkheden zijn en hoe slecht ik me voel. Als ik in staat ben op de bank te hangen en boterhammen te maken etc zorg ik zelf voor de kindjes, maar als ik echt ziek ben is dat jammer, dan ben ik ziek hoor.
Dave blijft ook thuis van zijn werk als hij ziek is, en dan ik heb altijd zo het idee dat dat veeeeeeeel sneller is dan dat ik vraag of hij voor de kindjes thuis blijft als ik ziek ben. En dan is hij niet eens vaak ziek zelf.

we hebben trouwens ook wel eens het kdv gebeld of Joris een dagje extra kon komen, en dat kon toen gelukkig.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Catwoman79 wo 1 feb 2012 - 20:57

Als ik echt ziek ben dan probeert mijn man vrij te krijgen of gaat R.uben naar oma.
En als die beide opties niet kunnen vertoef ik het grootste deel van de dag bij mijn beste vriendin en helpt zij zo veel mogelijk met de zorg voor R.uben.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 21:02

Ik hang zoveel mogelijk op de bank en doe het nodige voor de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Lindsya wo 1 feb 2012 - 21:07

Ik ben gelukkig heel weinig ziek. Griep heb ik nooit erg heftig, wel verkouden en hoesten maar niet te ziek om hele tijd in bed te hoeven liggen. Als ik een migraine aanval krijg dan komt er wel iemand op mijn zoontje passen of ze komen hem halen want dan soms zijn ze zo heftig dat ik wel naar bed moet om te slapen. Als mijn man thuis is of thuis komt van zijn werk dan verzorg hij onze zoon.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 21:15

holaagirl schreef:Gister heb ik steeds maar een dvdje opgezet, dan kon ik even blijven liggen. Maar ja, ook niet echt een perfecte oplossing.
Waarom is het geen oplossing, blijft hij niet zitten of vind je het 'slecht' voor het manneke. Dat haal ik er even niet uit.

Hier zet ik inderdaad een film op en ga op de bank hangen. Gelukkig kan hij meestal wel naar oma als ik écht ziek ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Susan wo 1 feb 2012 - 21:51

Als je de optie hebt om oppas te regelen zie ik niet in waarom je niet een dagje uit zou mogen zieken. Ik vind het zulke grote onzin dat moeders niet ziek zouden mogen zijn. Natuurlijk heb je minder gelegenheid om uit te zieken dan vroeger, maar als je echt ziek bent, ben je ziek. Als ik echt ziek ben blijft Dion thuis of hij werkt een halve dag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Parisienne wo 1 feb 2012 - 21:52

Ik heb zo'n twee maanden geleden flink griep gehad en heb een halve dag in bed gelegen. Mijn vriend werkt 's avonds tot 's nachts en is overdag thuis, maar ik kan helaas niet 's ochtends in bed blijven liggen omdat hij dan nog slaapt of zijn slaap net begint. Ik hang dan dus ook een beetje op de bank als ik echt niet lekker ben. Als mijn vriend uit bed is ga ik meestal mijn bed weer in.

Ik heb het vaak 's avonds dat ik hem graag thuis wil hebben, omdat ik dan lekker vroeg naar bed wil maar ons meisje nog steeds niet van slapen houdt.

Als ik alleen met N. zou zijn overdag en ik flink ziek zou zijn zou ik ook proberen om N. bij iemand onder te brengen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Bruintje Beer wo 1 feb 2012 - 21:56

Nee je kan niet ziek zijn. Ik heb 3 weken geleden een week lang hevige migraineaanvallen gehad. Gelukkig hoefde mijn man niet veel te werken maar anders had ik echt iemand laten komen want ik moestecht op bed liggen want kon ze echt niet verdragen op dat moment.
Nu heb ik er gelukkig medicijnen voor.
Maar ik vind het knap lastig als ik ziekben.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Susan wo 1 feb 2012 - 21:57

Bruintje Beer schreef:Nee je kan niet ziek zijn. Ik heb 3 weken geleden een week lang hevige migraineaanvallen gehad. Gelukkig hoefde mijn man niet veel te werken maar anders had ik echt iemand laten komen want ik moestecht op bed liggen want kon ze echt niet verdragen op dat moment.
Nu heb ik er gelukkig medicijnen voor.
Maar ik vind het knap lastig als ik ziekben.

Dus toen kon je toch ziek zijn?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  blondje1313 wo 1 feb 2012 - 21:59

Ik breng Lotte naar mijn moeder als ik me niet lekker voel. Zelf ga ik dan of thuis in bed of ik blijf daar. Maar ik heb ook nooit moeite gehad om haar weg te brengen, weet dat er door anderen ook heel goed door haar gezorgd wordt (en beter dan door mij als ik ziek ben!)



Ik denk dat BB bedoelt dat als je flink ziek bent je juist even niet meer voor je kinderen kunt zorgen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Liadan wo 1 feb 2012 - 21:59

Lieskuh schreef:
holaagirl schreef:Gister heb ik steeds maar een dvdje opgezet, dan kon ik even blijven liggen. Maar ja, ook niet echt een perfecte oplossing.
Waarom is het geen oplossing, blijft hij niet zitten of vind je het 'slecht' voor het manneke. Dat haal ik er even niet uit.

Hier zet ik inderdaad een film op en ga op de bank hangen. Gelukkig kan hij meestal wel naar oma als ik écht ziek ben.
Hier hetzelfde. (al gaat dat filmpje opzetten nog niet werken bij de jongste, dus de kinderen gaan naar oma of mijn vriend probeert te ruilen op zijn werk zodat hij thuis is).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Bruintje Beer wo 1 feb 2012 - 22:00

ja klopt, maar eigenlijk ook weer niet. want moest s' nachts wel voor ze zorgen aangezien mijn man s' nachts werkt en mijn schoonma inj de kreukels ligt. Dus op dat moment niet echt. Overdag kon ik wel ziek zijn ja!

Ik bedoel eigenlijk wat blondje zegt maar kan het nooit zo goed formuleren daarom ga ik ook nooit een discussie aan!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  M@niek wo 1 feb 2012 - 22:53

Als ik echt ziek ben dan gaat ze gewoon naar oma, ik heb het 1 keertje meegemaakt maar ik trok dat echt niet hoor.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  frolic wo 1 feb 2012 - 22:58

9 vd 10 zijn we hier gezellig samen ziek , dus dan is het makkelijk .. pyama dag bed op de bank en helemaal niks doen.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Niene wo 1 feb 2012 - 23:01

Gewoon doorgaan... Wegbrengen is hier geen optie,opa en oma werken beide nog fulltime. Dus mezelf volstoppen met medicijnen en doorgaan,en s'avonds tegelijk met haar onder de wol kruipen en hopen dat ik snel beter ben.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Tania wo 1 feb 2012 - 23:09

Als ik echt ziek ben gaat J. naar de gastouder of komt mijn moeder hier om voor hem te zorgen. Gisteren was ik echt een dag flink ziek, gelukkig is mijn man momenteel thuis. Zelf had ik niet voor hem kunnen zorgen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Darius do 2 feb 2012 - 4:39

Als ik echt hardstikke ziek ben, griep met koorts, dan kan ik alleen maar in bed liggen. Vorig jaar waren mijn man en ik beide ziek en toen hebben we van 16:00 uur tot 19:00 uur om de beurt een half uur beneden gezeten en de ander in bed. Dat was gewoon echt erg....Laurens heeft een boterham gekregen en we waren zo blij dat hij lag te slapen!

Dag later is mijn man met Laurens naar zijn ouders gegaan (een half uur rijden) en hij heeft daar de hele dag in bed gelegen en ik thuis.

Dus, als je echt ziek bent, kun je denk ik niet voor je kinderen zorgen. Een dagje 'niet lekker' is nog wel te overzien met een lekkere bank en een paar dvd'tjes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  VeryCherry do 2 feb 2012 - 5:00

Ik heb in die zin geluk dat mijn zoontje al wat ouder is. Als ik echt ziek ben, breng ik hem naar school en om kwart voor 9 lig ik weer in mijn bed en dan zet ik de wekker op half 3 zodat ik er op tijd uit kan hem te halen. En als hij 's middags vrij is, kan hij wel naar buiten of een dvdtje kijken smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  PapillonRose do 2 feb 2012 - 8:02

Ik kan eigenlijk niet echt ziek zijn. Als ik goed ziek ben, heb ik meteen een probleem. Dan moet ik meteen weer iemand regelen om voor haar te zorgen, en dat kan ook niet altijd. En ik vind het ook jammer dat het zo moet..

Laatst was ik voor het eerst goed ziek (buikgriep) en uiteindelijk zijn we naar mijn moeder gegaan. Daar kon ik wel even in bed liggen. Helaas hebben wij toen daar ook iedereen aangestoken, dus dat was wel een beetje jammer laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 8:10

Eigenlijk zou je als mama idd nooit ziek kunnen zijn, en vooral als je een papa in huis hebt die zich dan ook nog heel zielig gedraagd als hij ziek zou zijn, maar ik kan je zeggen, als ik me echt goed beroerd voel, ik wel mijn ouders bel om haar op te halen. Zij heeft niks aan mama als die zich goed beroerd, en al ik het leuk vind om haar te zien spelen etc, kunnen beter opa en oma haar een dagje hebben om lekker mee te spelen en vertroetelen. Maar als ik goed ziek ben, dan heb ik behoefte aan alleen maar slapen.

Maar een dagje niet lekker zijn, dan is ze gewoon thuis hoor, breng haar dus ook echt alleen weg als ik echt goed ziek in bed lig.

Toen Y. een maandje oud was waren manlief en ik beiden ziek, 2 weken griep met beiden 40+ koorts. Met heel veel verdriet en pijn is ze toen ook echt een paar dagen naar mijn ouders geweest, en die moesten toen ook nog de nachtvoeding doen, al vonden ze dat helemaal niet erg zeiden ze, voelde me wel heel schuldig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  PiP do 2 feb 2012 - 8:20

Snoepy87 schreef:Als ik echt ziek ben dan breng ik hem weg.

+1

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een mama ziek zijn? Empty Re: Kan een mama ziek zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum