Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn zoontje is vaak ziek...

+5
Nana
meisjesmama
Monnie
Dora
Annemie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Annemie do 9 feb 2012 - 8:58

Mijn zoontje is in de winter om de haverklap ziek, vooral als we met hem buiten zijn geweest, dan is hij een paar dagen later hartstikke verkouden, koortsig, slecht slapen en last van zijn oortjes, hij is vanaf begin december al 4 keer goed ziek geweest en tussendoor steeds een loopneus. We kleden hem buiten altijd lekker warm aan, dus daar kan het niet aan liggen. Vorig jaar was hij in de winter ook zo vaak ziek. Vorige week had hij lichte oorontsteking, dat was na een paar dagen over en was hij weer vrolijk enzo en sinds gister heeft hij weer 39,5 graden koorts en heeft vanacht bijna niet geslapen, veel gehuild. Zal mijn zoontje gewoon snel vatbaar zijn en een slechte weerstand hebben? Zijn hier meer moeders met kindjes die zo vaak ziek zijn? En gaan jullie dan elke keer naar de huisarts? Ik heb zoiets van de huisarts zegt hier elke keer toch hetzelfde, zetpil geven en neusspray, dus daarom ga ik niet elke keer weer naar de huisarts.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Dora do 9 feb 2012 - 9:01

Ik zou eens aandringen op een doorverwijzing bij de kinderarts.

Ik zou hem eens goed na willen laten kijken, op deze manier door blijven sukkelen is ook niet leuk.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:02

Mijn zoon is ook heel vaak ziek in de winter. Volgens de huisarts moeten ze 'er overheen"groeien en wordt het vanzelf minder.
Ik geef in de winter van die multivitamines en ik merk wel dat dat helpt. Hij is niet meer zo heel vaak verkouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Monnie do 9 feb 2012 - 9:06

Mijn zoontje is ook wel heel erg vaak verkouden, als hij geen koorts heeft ga ik niet naar de huisarts, maar hij voelt zich er verder ook wel oké onder. Als hij koorts krijgt ga ik vaak wel naar de huisarts, omdat hij heel gevoelig is voor oorontsteking. Nu zijn we ook doorgestuurd naar de kno-arts.
Ik zou als ik jou was even goed in de gaten houden of hij niet naar zijn oren grijpt. Anders toch even langs de ha gaan. Dan kun je ook aangeven dat hij zo vaak ziek is, misschien verwijst hij je dan wel door.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Annemie do 9 feb 2012 - 9:11

Ja, idd misschien moet ik dat inderdaad maar eens aangeven bij de huisarts, dat hij er zo vaak last van heeft, als hij vanacht weer zo slecht slaapt en morgen nog steeds zo'n hoge koorts heeft ga ik toch maar even morgenvroeg met hem naar de huisarts.

Multivitamines geven is idd ook een goed idee, want avondeten gaat hier niet zo goed, dus echt vitamines van groente krijgt hij ook niet binnen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 9:16

Wij hebben precies hetzelfde gehad, D. was maandenlang aan het kwakkelen. Wat je zegt: steeds iets met koorts, maar tussendoor dan nog constante verkoudheden. Ik ben er meerdere keren mee naar onze eigen huisarts geweest omdat ik het niet normaal vond dat het zo lang aanhield. Maar hij gaf aan dat dit erbij kon horen bij jonge kinderen.

Uiteindelijk werd ze een keer in het weekend zo ziek dat ik de huisartsenpost heb gebeld: daar bleek dat ze door haar compleet verzwakte weerstand door al die verkoudheden etcetera een flinke infectie had opgelopen. Ze is ternauwernood niet in het ziekenhuis opgenomen, maar de huisarts kwam toen ineens dagelijks aan huis en ze heeft anderhalve week aan de antibiotica gezeten.

Dus eigenlijk is mijn tip: ga naar je huisarts en dring gewoon aan als het wordt afgedaan als een onschuldige verkoudheid als het al heel erg lang aanhoudt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  meisjesmama do 9 feb 2012 - 9:35

Onze dochter (bijna 2 jaar) is heel vaak ziek, ze heeft net weer een longontsteking achter de rug en heeft in 3 weken 2 anti biotica kuren gehad. Ze hebben haar neusamandelen geknipt en haar weerstand is slecht.
Ik heb nu als advies gekregen om haar extra vitamine te geven. Van D.avitamon heb je vloeibare vitamine die je ook in yoghurt mag stoppen enz. Ik zou dat eerst proberen en anders contact opnemen met de dokter.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Nana do 9 feb 2012 - 10:40

Allebei mijn kindjes hebben dit ook! Wij zijn naar de kno arts doorverwezen. Bij mijn zoontje hebben ze eerst zijn neusamandel geknipt (die was chronisch ontstoken) omdat dit niet genoeg hielp kreeg hij een paar maanden later buisjes. Bij mijn dochtertje is de kno arts hetzelfde van plan.

Overigens wordt je niet ziek of verkouden van kou maar van een bacterie of virus...
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  loesje do 9 feb 2012 - 20:32

@annemie ik zou proberen hem door te laten sturen naar de kno arts want zo vaak als d ziek is is niet normaal en misschien is hij daarom wat later met alles.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Jazzlyn do 9 feb 2012 - 20:40

Mijn zoontje is vanaf zijn geboorte al heel vaak ziek. Periodes gehad dat het minimaal 1 keer per week was en dan zon 2 a 3 dagen. Wij hebben alles laten onderzoeken. Hij moet er overheen groeien. Heeft wel astma, ondertussen buisjes en zijn neusamandelen zijn verwijderd. Hij gebruikt dagelijks medicijnen (helaas)

Zijn ontwikkeling blijft er gelukkig niet op hangen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Stuiterbal do 9 feb 2012 - 20:42

Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Hij had om de haverklap een luchtwegen infectie te pakken. En als dat het niet was, had hij wel koorts en was gewoon verkouden of wat dan ook.
Maar nu sinds vorig jaar aug gaat het goed.

Hij heeft er wat langer over gedaan om echt weerstand op te bouwen. En meer doen dan vitamines geven kun je niet denk ik.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Jazzlyn do 9 feb 2012 - 20:46

@ stella, dat ligt eraan. Als een kind teveel ziek is, kan het kind een onderhoudsantibiotica krijgen zoals mijn zoontje. Dit geldt als je ontwikkeling achterloopt, of een kind al licht is en weinig meer eet tijdens ziekte (zoals hier) Mits het niet verholpen kan worden door buisjes of amandelen verwijderen.

Als je twijfelt kan je beter gewoon vragen of je naar de kinderarts mag, die kan je als hij het nodig vind weer doorsturen naar de KNO arts
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 21:16

Wij hebben het met beide kinderen gehad. Zij hebben allebei een lichte vorm van een open gehemelte. Bij hem wil dat zeggen dat hun huigjes zijn gespleten. En die drukt de buis van eustachius (traanbuis enz) dicht waardoor iedere snottebel letterlijk uit de oortjes kwamen als ontsteking. Als ze bij ons een oorontsteking hadden dan merkten we dat niet eens, ze voelden daar geen pijn van. Pas als het weer eens opengebarsten was, wisten wij dat ze er weer een hadden. Ze hebben hier dus de eerste 2 jaren aan de lopende band oorontstekingen gehad. En inderdaad ze kunnen er weinig aan doen bij de huisarts, je kindje moet dat zelf oplossen. Al hebben wij hier wel ontelbare keren AB voor gekregen omdat ze gewoon niet tot rust konden komen tussen de ontstekingen in. Tygo heeft ook een onderhoudskuur gehad van een half jaar. Bij de KNO arts hadden we ook een 10-rittenkaart. Ik kan je zeggen dat sinds de amandelen (keel en neus) eruit zijn, ze amper nog ziek zijn. Oorontstekingen behoren tot een ver verleden. Jens is doordat Tygo een 'goed' voorbeeld wat geweest zelfs vervroegd geholpen aan zijn amandelen. Keelamandelen willen ze niet weghalen voordat kinderen 4 zijn, bij Jens zijn ze er al zeker een jaar uit en het ventje is 3,5 nu. Buisjes hebben ze ook beiden 3-4 keer gehad.

Wat wel schijnt te zijn is dat er zo'n 200 virussen bestaan en kinderen moeten daar imuun voor worden en dat kan pas als ze dat virus hebben gehad. Het ene kind is om de haverklap ziekjes van zo'n virus en zal dus minder veel ziek zijn op latere leeftijd (basisschool leeftijd) omdat hij ze al gehad heeft. Het andere kind zal ze nog door moeten maken. Of dit ook echt waar is dat weet ik niet, maar dit heeft de huisarts mij destijd wijsgemaakt.

Wat ik wel nog wil zeggen is dat je niet verkouden kunt worden van buiten komen. Verkoudheid is een virus, daar doe je niets aan. Al ga je nu zonder jas naar buiten dan hoef je dáár niet verkouden van te worden. Verkouden word je van een virus.

Succes met je ventje, ik kan je alleen maar zeggen dat het beter wordt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 22:57

Mijn zoontje is ook vaak ziek. Hij heeft in de afgelopen 15 maanden bijna alle bekende kinderziektes wel gehad en is ook vaak verkouden (geweest). Ook heeft ie een hele gevoelige huid, dat was al vanaf dag 1. Vanaf ongeveer 5-6 maanden werden de eerste eczeemplekjes ontdekt en sindsdien is het hommeles met zijn babyhuidje. Wij hebben ook een abonnement bij de huisarts en huisartsenpost. Heb al veel kuren, zalfjes, drankjes, etc. gehad.. Durf soms al niet eens meer te bellen, ze zien me alweer aankomen pff.

@ TO: Vaak moeten ze, wat meerdere meiden hier ook zeggen, er zelf overheen komen. Maar als je het toch niet vertrouwd, luister naar je moedergevoel en vraag om een doorverwijzing naar een kinderarts!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Annemie do 9 feb 2012 - 23:32

Nou ik ben vanmorgen met hem naar de huisarts gegaan, helaas was mijn eigen huisarts er niet, maarja, die zei dat het waarschijnlijk een virusje was en dat het vanzelf weer over moet gaan, toen vroeg ik nog of er niet iets met zijn keel- of neus amandelen kon zijn, omdat hij zo vaak ziek en verkouden is, maar daar ging hij verder niet op in, behalve dan dat kindjes in de winter vatbaarder zijn. (dan begin ik er de volgende keer bij mijn eigen huisarts wel over, als hij weer ziek is).

Ik heb ook nog gevraagd of het goed was om hem extra vitaminen te geven, maar dat vond hij onzin... oftwel ben nog niet veel wijzer.

Wat betreft dat achterblijven in zijn ontwikkeling (hij kruipt en loopt nog niet), dat zal toch niks met zijn ziek zijn te maken hebben, want hij heeft het vooral in de winter?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  loesje do 9 feb 2012 - 23:47

nou dat kan wel degelijk met zijn ontwikkeling te maken hebben want a deed het eerste halfjaar bijna niks vanwege de pijn, pas toen hij geopereerd was ging hij zich ontwikkelen.
Ik zou het gewoon blijven aankaarten bij je eigen huisarts dat hij zoveel ziek is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Teddyaapje vr 10 feb 2012 - 1:21

Wat vervelend zeg! Ook dat je ha je naar mijn mening niet echt serieus neemt. Heb je het er bij het cb wel eens over gehad? Je zou evt. eens naar een inloopuurtje kunnen gaan en daar je vragen voorleggen. Zijn ontwikkeling kan naar mijn mening wel achter liggen doordat hij zo vaak ziek is. Hij stopt zijn energie in het beter worden en niet in lopen, kruipen of wat dan ook. Ook is het vaak zo dat als je niet lekker bent je nergens zin in hebt.

Ik denk dat vitamines wel voor extra weerstand kunnen zorgen en zou ze ook zeker gaan geven, vooral omdat je zegt dat hij zijn avondeten niet zo goed eet. Een teveel aan vitamines kun je bijna niet krijgen, de meeste vitamines zijn in water oplosbaar, die plas je gewoon uit als je teveel binnen krijgt. Er zijn volgens mij 3 vitamines (weet even niet meer welke, je zou het eens kunnen googlen) die in vetten oplosbaar zijn en die zou je wel teveel kunnen binnenkrijgen. Hoe of wat precies weet ik niet meer.

Ik weet even niet meer wie het zei, maar van kou kun je idd niet ziek of verkouden worden, maar je bent wel vatbaarder voor virusjes en bacterien. Maar je gaf aan dat dat niet de oorzaak kan zijn omdat hij altijd warm is aangekleed. Let ook op dat je hem niet té dik aantrekt, als hij gaat transpireren en binnen gaat zijn jas weer uit kan dat ook weer voor een verkoudheid zorgen, en ook hier weer omdat je dan vatbaarder bent.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Annemie vr 10 feb 2012 - 8:18

Nee, heb het daar eigenlijk nog niet met het cb over gehad, goed idee... Hopelijk knapt hij snel weer op en blijft hij nou een poosje gewoon goed in orde.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje is vaak ziek... Empty Re: Mijn zoontje is vaak ziek...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum