Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaker ziek nu je mama bent?

+13
Tania
loesje
Annemie
Monnie
nillis
Parisienne
Limburg85
Printje
Flower_L
PapillonRose
blondje1313
Julia
Jezzie
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 22:30

Zoals de titel al zegt, ben je vaker ziek nu je mama bent door aansteken van je kindjes? Mijn zoontje is al de hele week ziek, gaat nu weer wat beter. Ik ben zelf nu ook ziek. Voor een aantal weken terug ook al terwijl ik eerder nagenoeg nooit ziek was. Of komt het doordat je lichaam nog niet goed is hersteld van de zwangerschap / bevalling? En daardoor sneller vatbaar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 22:52

gelukkig niet. Sinds onze dochter er is ben ik nog niet echt ziek geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Jezzie vr 27 jan 2012 - 22:56

Ik ben (nog) geen mama, maar werk in de kinderopvang. Ben wel de eerste 2 jaar vaak ziek geweest. Daarvoor was ik nooit ziek!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 22:58

Op borstontsteking na gelukkig niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 23:01

Ik hoop ook maar dat het hier toeval is dat ikzelf nu al 2 keer vlak achter elkaar ziek ben. Zit er echt niet op te wachten dat dit elke keer gebeurt. De overbuurvrouw vertelde dat als er een kindje van haar broer ziek is, er dan ook 1 van de ouders ziek is. Lijkt me niet echt grappig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Julia za 28 jan 2012 - 0:05

Ja, stukken vaker zelfs. Nou denk ik wel dat dat te maken heeft met het feit dat onze dochter naar een kdv gaat. Daar pikt ze toch meer op. En bijna alles wat zij heeft opgepikt, krijg ik ook weer van haar. De vreemdste virussen die ik nog nooit eerder heb gehad, zoals maagpijn end. Maar sinds een paar maanden gaat dat gelukkig beter:D
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  blondje1313 za 28 jan 2012 - 0:18

Ik werk in het onderwijs en zie daar ook dat veel nieuwe collega's de eerste jaren veel ziek zijn. Zelf heb ik daar geloof ik niet zo heel veel last van gehad.
Sinds Lotte er is ben ik een halve dag zo beroerd geweest dat ik mijn man naar huis heb laten komen om voor haar te zorgen.
Verder ben ik nu sinds gisteren niet zo lekker, maar kan het nu wel alleen af (alleen gisteravond heeft mijn man Lotte de trap op en af mogen dragen, dat durfde ik niet zo goed). Lotte zelf heeft volgens mij nergens last van, dus het lijkt me niet dat zij mij aangestoken heeft (nu maar hopen dat andersom ook niet gebeurt.)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  PapillonRose za 28 jan 2012 - 0:20

Het eerste jaar eigenlijk niet echt verschil gemerkt. Maar de laatste tijd pikt A. regelmatig wat op, en dan ben ik ook de pineut. Zo is het jaren geleden dat ik buikgriep had, totdat A. het ruim twee weken terug had. Maar zoiets is dan ook wel enorm besmettelijk. En ik ben de laatste maanden wel wat vaker verkouden, als A. het ook is. Maar verder zijn we allebei gelukkig nog niet heel veel ziek geweest. Wel hoop ik dat dit in de toekomst zo blijft, je hoort inderdaad weleens verhalen van ouders die elk griepje / virusje overnemen van de kids. Dat lijkt me toch wel balen. Maar daar doe je helaas niks aan, dus we zullen het zien hoe het gaat lopen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Flower_L za 28 jan 2012 - 0:43

Helaas wel. Ben eigenlijk nooi echt ziek geweest, en sinds l er is al paar keer ziek geweest. Afgelioen weekend nog.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:06

Nee, ik ben nu in 2 jaar tijd pas 1 keer echt ziek geweest.
Dat was 3 maanden na de geboorte.
Daarna wel eens verkouden of flinke hoofdpijn maar dat is voor mij geen ziek zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Printje za 28 jan 2012 - 1:54

Nee maar ik sta dan ook al jaren voor de klas dus ben immuum voor vrijwel alles ahahhaha. De eerste jaren was ik wel vaker verkouden enz toen ik voor de klas stond.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:56

Ik pik niet alle ziektes mee, wel álle buikgriepen. Als 1 van de kinderen hier aan het overgeven is kan ik er donder op zeggen dat ik het een paar dagen erna ook krijg. Dat is al sinds de eerste zwangerschap zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:57

Printje schreef:Nee maar ik sta dan ook al jaren voor de klas dus ben immuum voor vrijwel alles ahahhaha. De eerste jaren was ik wel vaker verkouden enz toen ik voor de klas stond.
Haha das wel handig ja, volgens mij moet ik ook maar van beroep veranderen. Nou is ziek zijn ook het ergste niet. Maar als je na een aantal dagen eigenlijk geen verbetering ziet is het niet echt fijn. Doet hier iemand nog iets om het zoveel mogelijk te voorkomen, voor zover dat kan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:57

Wij zijn veel vaker ziek nu mijn zoon er is. Vooral nadat hij naar het kdv is gegaan.Nu ook weer. Hij had van de week ontstoken ogen en ik nu dus ook. Hij is ook weer verkouden en mijn vriend en ik zitten ook weer te snotteren.Vaker ziek nu je mama bent? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:58

Arden schreef:Ik pik niet alle ziektes mee, wel álle buikgriepen. Als 1 van de kinderen hier aan het overgeven is kan ik er donder op zeggen dat ik het een paar dagen erna ook krijg. Dat is al sinds de eerste zwangerschap zo.
Oh dat is ook niet fijn zeg. Overgeven vind ik toch wel het ergste wat er is van ziek zijn. Gelukkig tijdens de zwangerschap niet hoeven doen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 2:02

mama2be schreef:
Arden schreef:Ik pik niet alle ziektes mee, wel álle buikgriepen. Als 1 van de kinderen hier aan het overgeven is kan ik er donder op zeggen dat ik het een paar dagen erna ook krijg. Dat is al sinds de eerste zwangerschap zo.
Oh dat is ook niet fijn zeg. Overgeven vind ik toch wel het ergste wat er is van ziek zijn. Gelukkig tijdens de zwangerschap niet hoeven doen

Ik wel veel, maar het went niet Wink. Ik heb het deze zwangerschap nog gehad toen ik 15 weken was en de vorige zwangerschap met 9 weken en 37 weken en tussendoor nog 2 of 3 keer. Het is niet veel anders dan zwangerschapsovergeven, ik voel me dan wel iets zieker maar het is beter te verdragen omdat ik weet dat het overgaat Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 2:07

yvonne schreef:Wij zijn veel vaker ziek nu mijn zoon er is. Vooral nadat hij naar het kdv is gegaan.Nu ook weer. Hij had van de week ontstoken ogen en ik nu dus ook. Hij is ook weer verkouden en mijn vriend en ik zitten ook weer te snotteren.Vaker ziek nu je mama bent? 394967
Laat ik dat maar niet tegen mijn vriend zeggen. Die zat vanmorgen alweer te mopperen dat hij nu ook ziek begon te worden. Dus we steken elkaar allemaal lekker aan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Limburg85 za 28 jan 2012 - 2:26

Helaas wel: griep, verkouden, keelontsteking allemaal steeds nadat mijn zoontje het heeft gehad. Voor zijn geboorte had ik dit nooit maar sinds hij geboren is al 3 keer flink te pakken gehad :-(.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Parisienne za 28 jan 2012 - 2:27

Wij steken elkaar hier in huis ook lekker aan. Vorig weekend werd N. ziek (griepje). Daarna werd ik niet lekker, maar het zet tot nu niet door gelukkig. Nu ligt mijn vriend alleen grieperig op bed. Tsja, het is helaas niet te vermijden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 2:38

Arden schreef:
mama2be schreef:
Arden schreef:Ik pik niet alle ziektes mee, wel álle buikgriepen. Als 1 van de kinderen hier aan het overgeven is kan ik er donder op zeggen dat ik het een paar dagen erna ook krijg. Dat is al sinds de eerste zwangerschap zo.
Oh dat is ook niet fijn zeg. Overgeven vind ik toch wel het ergste wat er is van ziek zijn. Gelukkig tijdens de zwangerschap niet hoeven doen

Ik wel veel, maar het went niet Wink. Ik heb het deze zwangerschap nog gehad toen ik 15 weken was en de vorige zwangerschap met 9 weken en 37 weken en tussendoor nog 2 of 3 keer. Het is niet veel anders dan zwangerschapsovergeven, ik voel me dan wel iets zieker maar het is beter te verdragen omdat ik weet dat het overgaat Wink
Ik had tijdens de zwangerschap steeds een naar misselijk gevoel. Was ook niet fijn, maar ja je weer dat het idd over gaat en wat je er voor terugkrijgt. Maar met gewoon ziek zijn heb ik maar liever dat het eruit is, daarna knap ik altijd weer wat op. De laatste keer was onderweg naar het ziekenhuis voor de bevalling. Hopelijk voorlopig de laatste keer laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  nillis za 28 jan 2012 - 2:38

Ik ben eigenlijk nooit ziek en T is soms verkouden, maar ook verder weinig ziek.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Monnie za 28 jan 2012 - 3:00

Ik was voor de zwangerschap echt nooit ziek (en mijn man ook niet). Maar nu pik ik ook alles mee van mijn zoontje. Als hij buikgriep heeft, krijgen mijn man en ik dat standaard ook. Laatste keer dat mijn zoontje ziek was heb ik het trouwens niet gehad, dus ik hoop dat het nu wat minder wordt.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Annemie za 28 jan 2012 - 3:14

Ik ben wel veel vaker verkouden, vroeger misschien 2 keer per jaar, nu wel 1 keer in de 2 maanden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 3:37

In het eerste jaar na de bevalling ben ik wel 8x verkouden geweest en soms met griep erbij. Nu al een tijdje niet meer dus ik hoop dat het gewoon weer is zoals voor de zwangerschap. Mijn man is ook al 3 keer flink ziek geweest terwijl hij voorheen echt haast nooit ziek was

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  loesje za 28 jan 2012 - 5:26

Arden schreef:Ik pik niet alle ziektes mee, wel álle buikgriepen. Als 1 van de kinderen hier aan het overgeven is kan ik er donder op zeggen dat ik het een paar dagen erna ook krijg.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaker ziek nu je mama bent? Empty Re: Vaker ziek nu je mama bent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum