Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

+18
Pien
Parel
Ayla
Limburg85
studiebol
Sanne
Novalee
Fiebje
SarahKey
Annemie
Bruintje Beer
Tania
Liadan
Bloem86
Slakje
Linda
Happydobby
Kruidkoek
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Kruidkoek do 29 nov 2012 - 7:41

Misschien een beetje rare topic titel maar ik weet even niet hoe ik het anders kan omschrijven.

Mijn vriend heeft nog behoorlijk wat vrije/vakantiedagen van dit jaar over. Die moeten voor het eind van het jaar op of mag hij laten uitbetalen. Omdat wij eind januari onze baby verwachten, mag hij van zijn werkgever ook helft van de dagen meenemen naar het nieuwe jaar op voorwaarde dat die het eerste halfjaar op gaan.

Nu was hij sowieso al van plan om na de bevalling verlof/vakantie op te nemen maar we zitten nu ook aan de dagen te denken waarop het kindje ziek is en dus niet naar de opvang kan. Ik werk onregelmatige diensten in de jeugdzorg, heb te maken met afspraken die al lang gepland zijn en niet verschoven of overgedragen kunnen worden aan een collega. (rechtbank, belangrijke clientbesprekingen enz.) Op dat soort dagen zou mijn vriend veel makkelijker thuis kunnen blijven, maar hoeveel dagen zullen dit zijn? Natuurlijk begrijp ik ook dat kinderen qua gezondheid/weerstand niet gelijk zijn, maar hoe veel dagen moest jij/je partner vrij nemen om voor jullie zieke kindje te zorgen?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Happydobby do 29 nov 2012 - 7:43

Dat zal per kind verschillen, mijn zoon was voor het eerst ziek toen hij 8 maanden was.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Linda do 29 nov 2012 - 7:45

Dat zal inderdaad erg verschillen. Dochter is het eerste jaar niet ziek geweest.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Gast do 29 nov 2012 - 7:48

Mijn zoontje was t eerste jaar amper ziek, mijn dochter is nu acht maanden en al maanden verkouden en nu koorts..

T stomme is dat mijn zoon maar 6 wkn bv kreeg en dochter nu nog steeds... laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Gast do 29 nov 2012 - 7:51

De oudste is zelden ziek, de eerste keer pas toen ze 1,5 was ofzo. De jongste is bijna 4 maanden, al 4 maanden verkouden en heeft daardoor ook al in het ziekenhuis gelegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Slakje do 29 nov 2012 - 7:51

Ik heb 1 dag moeten vrij nemen. Ik zorg altijd voor opvang.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Bloem86 do 29 nov 2012 - 7:53

Ik heb voor beide kindjes nog nooit vrij hoeven nemen vanwege ziekte, mijn vriend ook niet! Mijn oudste is het eerste jaar helemaal niet ziek geweest. De jongste is ergens in de eerste maanden erg verkouden geweest, maar toen had ik nog verlof!
Er valt dus geen peil op te trekken!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Liadan do 29 nov 2012 - 7:56

Mijn dochter is een week ziek geweest van de 6e ziekte en bijna 2 maanden ziek geweest van de mexicaanse griep, hier hebben we allebei wel wat dagen verlof voor op moeten nemen.
Mijn zoon is 1 keer een paar dagen ziek geweest maar we hebben de eerste maanden wel een aantal keer met hem in het ziekenhuis gezeten waar mijn man ook vrij voor heeft genomen (omdat we hier samen naar toe gingen).
Maar het is niet te voorspellen hoeveel vrije dagen je nodig hebt, misschien geen en misschien wel een paar. Wij zorgen altijd dat we een paar dagen 'achter de hand hebben'.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Tania do 29 nov 2012 - 7:58

Mijn kinderen zijn allebei in het eerste jaar wel al een paar keer flink ziek geweest.
We hebben nu een gastouder en daar kunnen we ze meestal als ze een beetje ziek zijn ook wel brengen, verder ben ik veel overdag thuis omdat ik vaak 'savonds werk. Ik ben maar 1 keer een uur later begonnen omdat ik met mijn zoontje naar het ziekenhuis moest voor de rest heb ik altijd gewoon gewerkt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Bruintje Beer do 29 nov 2012 - 8:00

Ligt heel erg aan je kind. De oudste was pas voor het eerst ziek toen ze een jaar was.
De jongste is continu verkouden. Is nu alweer vanaf oktober aan het snotteren. Is het 1 dag goed de volgende dag is hij weer aan het snotteren. Verleden jaar hetzelfde verhaal. Begon in oktober en werd pas beter toen het echt warm was.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Annemie do 29 nov 2012 - 8:18

Mijn zoontje was de eerste 1,5 jaar om de haverklap ziek, maar als hij ziek was kwamen mijn schoonouders bij ons thuis om op te passen. Het is heel verschillend.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  SarahKey do 29 nov 2012 - 8:49

S is 10 maanden bijna en heb 3 weken terug 1 keer vrij moeten vragen omdat hij buikgriep had. En de week ervoor had hij oorontsteking dus mocht hij ook niet naar het kdv, maar toen was papa ook ziek dus kon ik gewoon werken. Het verschilt echt per kind. En hoeveel je werkt. Ik werk maar 2 middagen dus er is altijd wel wat te regelen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Fiebje do 29 nov 2012 - 9:01

Mijn zoontje is 15 mnd en vandaag heb ik mijn eerste zorgverlofdag opgenomen.
Hij heeft toen hij 4 mnd was de waterpokken gehad.

Maar dit zal per kindje erg verschillen. Kan hij niet tijdelijkeen vaste dag in de week vrij nemen zodat jullie kindje nog niet naar de opvang hoeft of minder.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Novalee do 29 nov 2012 - 9:07

Mijn dochter is nog niet ziek geweest. *even afkloppen*

Sowieso verschilt het per kind, maar het maakt ook uit of je kindje bijvoorbeeld naar een kinderdagverblijf of gastouder gaat. Mijn dochter gaat niet naar een opvang maar is thuis bij mij of één van haar oma's. Ze komt met relatief weinig mensen in aanraking en zal dus ook minder snel een virus oplopen dan een kindje dat 2 of 3 dagen per week naar een gastouder of kinderdagverblijf gaat.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Sanne do 29 nov 2012 - 9:12

Mijn dochter gaat 3 dagen per week naar een kinderdagverblijf en is een keer ziek geweest, overdag ging het wel goed, maar 's avonds en 's nachts had ze koorts. Dat was 1 dag en viel precies in onze vakantie.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  studiebol do 29 nov 2012 - 9:25

Hier zijn ze nu een jaar en een maand, en 3 weken geleden heb ik voor het eerst gehad dat er eentje ziek was. Gelukkig konden opa en oma mij toen helpen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Limburg85 do 29 nov 2012 - 9:30

R is ontzettend veel ziek geweest het 1e jaar, dat we echt niet leuk meer, aantal keren weet ik zelfs niet meer zo vaak.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Ayla do 29 nov 2012 - 10:13

Hier 1x vrij genomen omdat ze ziek was, ze had koorts. Echt ziek is ze nog niet geweest, hooguit 3 dagen koorts dat is het ergste.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Parel do 29 nov 2012 - 10:44

Onze dochter is ook niet echt ziek geweest, wel niet lekker en niet in haar hum zodat we haar thuis hielden als dat mogelijk was. En al neemt je vriend zomaar eens een lang weekend of een dag vrij, dat is toch ook heerlijk?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Pien do 29 nov 2012 - 10:50

Hier nog nooit één van ons vrij hoeven nemen vanwege ziekte. We hebben een hele flexibele makkelijke gasthouder, we mogen haar gewoon brengen als ze ziek is!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Parel do 29 nov 2012 - 11:39

Toch breng ik mijn kind niet graag weg als ze ziek is. Komt wellicht ook doordat mijn vriend zijn werkgever heel coulant is daarin.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Limburg85 do 29 nov 2012 - 13:42

Wat zijn jullie kindjes weinig ziek, lijkt me zo heerlijk! Ik reken verkouden al niet eens mee, dat is R zodra het wat kouder word, dus vanaf september tot het voorjaar.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Lonely Goatherd do 29 nov 2012 - 16:55

Mijn zoon is nu 11 maanden en nog nooit echt ziek geweest.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  koNijntje do 29 nov 2012 - 17:54

de eerste +-8 maanden hebben we t. 2 à 3x op moeten halen ivm koorts (38,5 of hoger) vaak was er verder niets aan de hand, maar goed regeltjes zijn regeltjes.
verder had hij in die eerste maanden wel vaker wat verhoging.
echt ziek is hij niet vaak geweest, 1x een luchtweginfectie, maar verder niet. nu heeft onze kleine man de waterpokken, hij mag wel naar het kdv, maar voelt zich echt niet lekker, dan proberen we ook wat anders te regelen.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  SarahKey do 29 nov 2012 - 20:09

Parel schreef:Toch breng ik mijn kind niet graag weg als ze ziek is. Komt wellicht ook doordat mijn vriend zijn werkgever heel coulant is daarin.

Ik breng hem dan ook niet weg, zit me dan niet lekker mijn zieke kind bij een 'vreemde'. Dan is zijn/haar eigen papa of mama alleen goed. Fijn werken doe ik dan ook niet en gelukkig is er op ons werk ook altijd wel wat te regelen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek? Empty Re: Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum