Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"Huis, tuin en keuken" beautyproducten.

+7
Jeanette
Blond
loura
Eris
SoGood
JD
Beachgirl
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

"Huis, tuin en keuken"  beautyproducten.  Empty "Huis, tuin en keuken" beautyproducten.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 11:09

De titel zegt genoeg. Post hier je 'recepten' voor een gezichts- of haarmasker, oogreiniger etc etc.
Als het maar van huis, tuin en keuken ingrediënten is gemaakt!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

"Huis, tuin en keuken"  beautyproducten.  Empty Re: "Huis, tuin en keuken" beautyproducten.

Bericht  Beachgirl ma 17 jan 2011 - 11:12

De algemeen bekende suikerwax:

1 beker suiker
1/4 beker water
1/4 beker citroensap

De suiker, citroensap en het water doet je in een steelpan en met een lepel voortdurend blijven roeren, terwijl je het geleidelijk aan verwarmt. Het vuur zo laag mogelijk houden. De siroop zal wat dikker beginnen te worden. Na ongeveer 10 minuten krijgt de siroop een goudbruine karamelkleur (de kleur van vloeibare honing). Haal vervolgens de steelpan van het vuur. De suikerpasta of suikerhars giet je dan in een glazen schaal of kom zodat het kan afkoelen. (in de koelkast zetten kan ook) De suikerwax zal na het afkoelen steviger worden.

Voor gebruik de wax even verwarmen in de magnetron (niet te heet!) zodat het een klein beetje vloeibaar wordt. Dan kun je met behulp van katoenstrips de wax gebruiken.

Laatst aangepast door Mimpie op ma 17 jan 2011 - 11:16; in totaal 3 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

"Huis, tuin en keuken"  beautyproducten.  Empty Re: "Huis, tuin en keuken" beautyproducten.

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 11:12

Ik maak zelf mijn ogen vaak schoon met olijfolie. Was goed je handen en doop je vingers in de olijfolie. Wrijf daarna met je vingers over je oog make-up (je zult er uit zien als een wasbeer) en verwijder het met een vochtig watje of washandje. Ik vind het echt een ideale uitvinding, een fles kost nog geen twee euro!

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl ma 17 jan 2011 - 11:21

Gezichtsmaskers:

1 eetlepel honing mengen met 1 eetlepel yoghurt. 15 min laten zitten, alle huidtypen

of

1 avocado prakken en er 2 eetlepels honing doorheen mengen. 10 minuten in laten trekken, voor een droge huid.

of

yoghurt mengen met havermout, is goed voor een verbrande huid.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 12:55

Brennuss schreef:Ik maak zelf mijn ogen vaak schoon met olijfolie. Was goed je handen en doop je vingers in de olijfolie. Wrijf daarna met je vingers over je oog make-up (je zult er uit zien als een wasbeer) en verwijder het met een vochtig watje of washandje. Ik vind het echt een ideale uitvinding, een fles kost nog geen twee euro!

Ik heb zo'n hekel aan vette troep op mijn ogen. Ik gebruik altijd lotion, omdat ik al die olie echt héél vies vind. Alles lijkt daarna ook vet. Net of ik het overal op heb willen smeren :P. Voor mij dus geen olijfolie, maar ik vind het verder wel een creatief idee Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  JD ma 17 jan 2011 - 13:11

sorry ik heb geen ideeen voor een huis tuin en keukentip, maar wilde alleen even zeggen dat ik t een leuke topic vind!! ik ga m in de gaten houden...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  SoGood di 18 jan 2011 - 3:33

Scrubben met koffie. Je huid wordt echt geweldig zacht, ook omdat koffie natuurlijke olieen bevat.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Eris di 18 jan 2011 - 3:39

Een zakje kamille- of groene thee over je schone gezicht wrijven. Dit zakje moet uiteraard nat zijn. Je huid wordt er heerlijk zacht van. Als je een puistje hebt droogt het puistje ook nog eens snel in als je het theezakje er tegen aan drukt.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  loura di 18 jan 2011 - 4:04

Dit is meer voor de zomer op het strand... Met zand en water over je huid gaan voor scrub, daar word je huid lekker zacht van. En als je wat blonder haar wilt kun je voor je de zon in gaat wat citroen sap in je haar doen. Wel goed verdelen nerd
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Blond di 18 jan 2011 - 4:07

Sogood schreef:Scrubben met koffie. Je huid wordt echt geweldig zacht, ook omdat koffie natuurlijke olieen bevat.

Uit de filter of nog niet gebruikte koffie?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 4:10

_Chance schreef:
Sogood schreef:Scrubben met koffie. Je huid wordt echt geweldig zacht, ook omdat koffie natuurlijke olieen bevat.

Uit het filter..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 22:19

_Donnaa schreef:
_Chance schreef:

Uit het filter..
Nog niet gebruikte juist.

Ik heb een tip. Natuurlijke deo: een schijfje limoen of citroen op je oksels wrijven.. het sap wat vrijkomt helpt tegen geurtjes..

Puistje uitdrogen: aspirine (geen paracetamol) in een btje water oplossen en op je puistje aantippen met een wattenstaafje.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 18 jan 2011 - 23:20

_Donnaa schreef:
_Chance schreef:

Uit het filter..

Whahahaha! Dat zal een lekkere smeerboel worden. :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Jeanette di 18 jan 2011 - 23:58

Heb je geblondeerd haar dat bijvoorbeeld door zwemmen in chloorwater geel of groen is geworden? Doe er ketchup in en laat het een tijdje intrekken. Na dit 'maskertje' is je haar weer stralend blond.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  SoGood di 18 jan 2011 - 23:59

_Chance schreef:

Idd, nog niet gebruikte.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 6:49

CKC schreef:
Ik heb een tip. Natuurlijke deo: een schijfje limoen of citroen op je oksels wrijven.. het sap wat vrijkomt helpt tegen geurtjes..

Maar krijg je dan geen plakokseltjes?

Gast
Gast

Bericht  Caro do 20 jan 2011 - 9:06

Ik las laatst in het boek van amber dat je ook je gezicht kon scrubben met suiker. En dan met een klein beetje water blijven wrijven, ongeveer drie minuten en dan afwassen met water. Zelf nog niet geprobeerd smile.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Ugly Betty do 20 jan 2011 - 9:59

Caro schreef:Ik las laatst in het boek van amber dat je ook je gezicht kon scrubben met suiker. En dan met een klein beetje water blijven wrijven, ongeveer drie minuten en dan afwassen met water. Zelf nog niet geprobeerd smile.

Dat heb ik pas een keer gedaan, het is een heerlijke scrub!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:08

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:33

loura schreef:Dit is meer voor de zomer op het strand... Met zand en water over je huid gaan voor scrub, daar word je huid lekker zacht van. En als je wat blonder haar wilt kun je voor je de zon in gaat wat citroen sap in je haar doen. Wel goed verdelen nerd

Het is een leuke tip die inderdaad werkt, maar het is erg slecht voor je haar! Zou het dus niet doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:37

Jen_ schreef:
loura schreef:Dit is meer voor de zomer op het strand... Met zand en water over je huid gaan voor scrub, daar word je huid lekker zacht van. En als je wat blonder haar wilt kun je voor je de zon in gaat wat citroen sap in je haar doen. Wel goed verdelen "Huis, tuin en keuken"  beautyproducten.  827601

Het is een leuke tip die inderdaad werkt, maar het is erg slecht voor je haar! Zou het dus niet doen.

Weet je wat nog beter werkt en goed voor je haar is?! Kamillethee (afgekoeld)als spray in een verstuifer en dit dan terwijl je ligt te bakken, in je haar spuiten! Vroeger deed mijn moeder dit in mijn haar en was ik altijd heel leuk blond als ik terug kwam, heel natuurlijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:39

Sushi schreef:
CKC schreef:

Maar krijg je dan geen plakokseltjes?

De pulp kan je zo wegvegen! Als eenmaal het opgedroogt is veeg je het zo af.

Ik las plakstolseltjes. Maar nee, citrusvruchten plakken niet en citroen al helemaal niet!

Laatst aangepast door CKC op do 20 jan 2011 - 23:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Niekske do 20 jan 2011 - 21:47

Om puistjes uit te drogen, kun je er een beetje tandpasta op smeren voor je gaat slapen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:48

Aardbeien-yoghurt masker voor een vette huid (maar ik heb het geprobeerd met een droge huid, en dat werkt ook prima).

4-5 kleine aardbeitjes
2 eetlepels bio-yoghurt
1 theelepel olijfolie
2 eetlepels honing
2 eetlepels havermout (maar ik heb bloem gebruikt..)

Eerst prak je de aarbeien op een bordje. Meng de aarbeien met de olfijolie en doe daarna de 2 eetlepels yoghurt erbij. Goed roeren.
Doe dan de eetlepels honing erbij en roer weer goed door. Het is nu erg waterig maar je kunt nu de bloem of havermout erbij doen om het dikker te maken.

Gebruik een kwast of je handen om het op je gezicht uit te smeren. Het werkt echt heel goed Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 23:29

Niekske schreef:Om puistjes uit te drogen, kun je er een beetje tandpasta op smeren voor je gaat slapen.

Niet waar! Het droogt je huid alleen ontzettend uit, en je puistje is de volgende dag nóg groter. Spreek uit eigen ervaring, haha!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: