Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols?

+2
Red Velvet
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Huis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols? Empty Huis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols?

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 1:52

Heeft iemand die? Heb er al ijs op gedaan, maar is flink pijnlijk.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols? Empty Re: Huis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols?

Bericht  Lejow di 24 jul 2012 - 10:10

Ja, HAP bellen! Muppet!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Huis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols? Empty Re: Huis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols?

Bericht  Red Velvet di 24 jul 2012 - 10:16

Lejow schreef:Ja, HAP bellen! Muppet!

Waarom moet iemand gelijk de hap bellen?
Als je er van overtuigd bent het een verstuikte pols is kan een arts/assistente ook niet meer doen dan adviezen geven.

Zolang je de pols nog kunt bewegen, je vingers nog kunt bewegen en geen tintelingen hebt is er weinig reden om de hap te bellen. Wat je kunt doen, is blijven koelen, hoog houden en rust. Vooral dat laatste is erg belangrijk.
Als je de pols niet meer kan bewegen (en/of vingers tintelen), of een afwijkende stand hebt dan kan je de hap bellen.
Of natuurlijk als je het zelf niet vertrouwd, maar je geeft zelf aan dat het verstuikt is...
Succes

En ja, ik ben HAP-assistente Wink

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Lejow di 24 jul 2012 - 10:28

Omdat ik een foto heb gezien en hij dik, pimpelblauw en donkerpaars is :O
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover di 24 jul 2012 - 10:29

Het is pimpelpaars, niet blauwHuis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols? 253468018

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Lejow di 24 jul 2012 - 10:29

Caribbeanlover schreef:Het is pimpelpaars, niet blauwHuis, tuin en keuken tips bij verstuikte pols? 253468018

Weet ik :P
Maar dit ging pimpelpaars te boven :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Red Velvet di 24 jul 2012 - 10:35

Lejow schreef:Omdat ik een foto heb gezien en hij dik, pimpelblauw en donkerpaars is :O
Als ze het niet vertrouwd dan kan ze idd de HAP bellen, maar vaak is een zwelling met een blauw tintje (bloeduitstorting) een reactie van het weefsel.

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Ibbeltje di 24 jul 2012 - 17:06

Mijn pink was destijds ook zo'n kleur. Ben na een week geloof ik wel naar de HA gegaan omdat ik het lang vond duren voor er wat veranderde. Maar ik zou dus ook niet meteen gegaan zijn. Aan de andere kant als je het niet vertrouwd moet je wel gewoon naar de HA.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 7:29

Bedankt voor jullie reacties.

Ben niet bij de huisarts/ hap geweest, vlg mij is het alleen verstuikt, niet gebroken. Kan m bewegen, is alleen erg pijnlijk. Vanmorgen met werk een dubbele tubigrip erom gedaan voor wat steun en dat helpt wel.
Zwelling is zo goed als weg, het is alleen nog bont en blauw en pijnlijk.

Rust houden is geen optie, maar thuis probeer ik het zo min mogelijk te belasten en op mijn werk zo veel mogelijk te ontzien en met pijnstillers lukt het wel.

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 25 jul 2012 - 7:39

Rust houden, koelen en een pijnstiller.

Op zich als ik het zo hoor is het advies hap niet heel slecht. Veel polsfracturen worden op de foto ook over het hoofd gezien op röntgen. Dus in dat opzicht maakt het niet veel uit.

Maar wat heb je gedaan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Angela_1986 wo 25 jul 2012 - 7:50

Insmeren met arnica en evt. ook druppeltjes arnica nemen.

Verder toch zo veel mogelijk rust nemen...!

Beterschap!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 7:53

Traptrede overgeslagen tijdens stofzuigen van de trap. En vlg mij heb de stofzuiger opgevangen met die pols. Heb ik weer... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 25 jul 2012 - 7:55

Stofzuiger schreef:Traptrede overgeslagen tijdens stofzuigen van de trap. En vlg mij heb de stofzuiger opgevangen met die pols. Heb ik weer... laughcry

Hihi stofzuiger heeft moeite met stofzuigen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 7:58

Minx schreef:
Stofzuiger schreef:Traptrede overgeslagen tijdens stofzuigen van de trap. En vlg mij heb de stofzuiger opgevangen met die pols. Heb ik weer... laughcry

Hihi stofzuiger heeft moeite met stofzuigen.
Meer met trappen Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: