Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Roken en pauzes

+9
Arwyn
Jeanette
_Lacey_
Susan
RYW
Rush
Tania
LDJ
Winegum
13 plaatsers

Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Roken en pauzes

Bericht  Winegum wo 9 mei 2012 - 21:07

Hoe is dat bij jullie geregeld? Bij mij op stage zijn daar eigenlijk geen regels voor gemaakt. Ik heb 2 directe collega's die roken. Als het werk het toe laat staan ze elk uur minstens 5 minuten te roken buiten. Ik vind dat best wel veel, dat is op een dag al minstens 40 minuten.

Bij mijn bijbaan mag je niet in de koffiepauze naar buiten om te roken, omdat gebleken is dat mensen dan veel langer weg blijven dan mag. Ze mogen dus alleen in de lunch of eventueel dinerpauze roken. Nou vind ik dat ook niet helemaal eerlijk, want pauze is pauze, als je maar op tijd weer terug op de vloer bent.

Het erge vind ik nog wel dat 1 van mijn collega's van stage de stagebegeleider is van een andere student. Zij mag tijdens werktijd niet met haar telefoon rotzooien, wat ik aan de ene kant wel terecht vind, maar hij mag wel elk uur roken.. Meten met 2 maten wat mij betreft. Zeer apart!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  LDJ wo 9 mei 2012 - 21:12

Bij ons op het werk is het zo dat je officieel alleen tussen de middag mag roken, want dat half uur is van jezelf.
Het kwartier smorgens is van de baas, dus dan mag het niet.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 21:13

ik mag hier pauze pakken wanneer ik wil, maar vaak is het tussendoor ook zo rustig dat als ik zou roken dan best even naar buiten zou kunnen. Op mijn man zijn werk hebben ze gewoon `s ochtends een kwartier, `s middags een halfuur en rond 15u nog eens een kwartier en als je wil roken moet je dat gewoon in je pauze doen in het rookhok.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Tania wo 9 mei 2012 - 21:29

Wij hebben officieel geen pauze. Collega's die roken doen dat tussendoor als er tijd is. Al blijven sommigen naar mijn mening dan wel erg lang weg, die staan gewoon gezellig te kletsen buiten of te bellen terwijl ik door aan het werken ben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 21:32

Tania schreef:Collega's die roken doen dat tussendoor als er tijd is. Al blijven sommigen naar mijn mening dan wel erg lang weg, die staan gewoon gezellig te kletsen buiten of te bellen terwijl ik door aan het werken ben.
Same here. De enige rokers hier zijn stagelopers, dus opzich niet zo`n heel drama. Maar leuk is anders als jij tot aan boven je hoofd in het papierwerk zit en zij weer eens gaan roken.

Maargoed, ik mag thee pakken wanneer ik wil, haha.

Toen ik nog rookte deed ik dat overigens niet op m`n werk of heel soms in de middagpauze.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 21:46

Bij ons op het werk hebben we alleen lunchpauze, we hebben 's ochtends en 's middags geen pauze. De mensen die willen roken, doen dat in de lunchpauze. Bij mijn eerste baan bij een grote bank hadden we ieder uur recht op 5 minuten pauze. In die 5 minuten gingen de rokers massaal in het rookhok staan, de mensen die niet rookten hadden even tijd voor een koffie of theepauze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  RYW wo 9 mei 2012 - 21:47

Er is hier geen regel voor. Ik rook niet, maar voel me ook niet benadeeld of zo.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:15

Roken mag bij ons alleen in je pauze, en dat is een half uur eigen tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 5:25

Toen ik nog op kantoor werkte ging ik er wel eens gezellig even bij staan om mee te kletsen en ik ging ook wel eens even de benen strekken op de gang, niet om het recht te trekken of zo, maar gewoon omdat het saai werk was wat ik toen deed en ik soms even behoefte had aan een onderbreking.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:27

Bij mijn laatste werkgever waren er drie pauzes. Ochtend, lunch, middag. En daarin mocht een ieder bepalen wat ze deden. Roken of even televisie kijken of wandelen. Geklokt werd er niet. Dus het was zelf letten op de tijd. Het kwam weleens voor dat we 5 minuten later weer terugkwamen (liepen altijd naar de supermarkt, wachtrijen...), maar dan was het eigen verantwoordelijkheid om 's middags eerder van pauze terug te komen.

De laatste maanden had ik drie nevenfuncties naast mijn hoofdfuntie en dan kwam het voor dat ik elk half uur wel met iemand (van het management) 'moest' roken. Zo gezellig, uhuh. Maar ik had echt na een dag werken, niet het idee dat ik werkelijk ook maar iets had uitgevroten. Behalve roken dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  _Lacey_ do 10 mei 2012 - 5:30

Bij mijn werkgever krijg je twee rookmomentjes van de baas. De rest moet je in je eigen tijd doen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:03

Nee volgens mij zijn er niet echt regels voor. Alleen dat je niet bij een klant gaat staan roken. Ik heb ontzettend veel collega's die roken. Echt een hoog percentage, bizar... Ik denk dat ze gewoon tussen de klanten door roken ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Jeanette do 10 mei 2012 - 6:20

Ik heb geen bepaalde pauzes tijdens mijn dienst. Ik werk als woonbegeleider en als ik eet of iets dergelijke is dat ook altijd samen met cliënten, ik heb dus geen pauzes. Ik rook wanneer het even rustig is. De ene keer is dat minder dan de andere keer, zolang de cliënten er maar geen last van hebben. Collega's hebben er niet zo veel last van, aangezien ik merendeel van mijn diensten alleen sta op alle cliënten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Arwyn do 10 mei 2012 - 6:24

Bij mijn vorige baan mochten collega's alleen roken in de pauze, lijkt mij prima.
Bij mijn bijbaan zijn er behoorlijk wat mensen die ook elke uur zo 10 minuten kwijt zijn aan weer een sigaretje. Dat vind ik niet kunnen, niet rokers zouden op een hele dag bij wijze van een uur eerder weg kunnen om even lang te werken als de rokers.
Ik werk nu ook in het onderwijs en daar is het alleen in de middagpauze of na schooltijd. In de pauze om 10uur vind ik dat ook echt niet kunnen, omdat alle kinderen het dan kunnen zien.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Zora do 10 mei 2012 - 7:13

Ik ga 3x per dag even 10 minuutjes roken. Daarom neem ik geen middagpauze (is ook geen tijd voor, dus anders had ik rond lunch ook geen pauze) maar zo voelt het wel eerlijk iig smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Minx do 10 mei 2012 - 7:30

Bij mijn bijbaantje roken mijn collega's als de tijd het toe laat, tussen door 1 sigaretje ofzo en in de pauze dan nog 1.

Bij mijn baan en op mijn stage rookt niemand haha. Dus geen idee hoe het daar zou zitten als iemand zou roken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 8:13

Op mijn werk mag ik roken wanneer ik wil. Dit gaat op basis van vertrouwen, dus dat je er geen misbruik van maakt. Ik rook 's ochtends en 's middags 1 keer en in mijn lunchpauze. Wanneer ik ga roken ben ik met 5 minuten terug.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Annie24 do 10 mei 2012 - 19:21

Ik werk op kantoor en we mogen roken wanneer we willen. We hebben op elke verdieping een 'rookhok', dus het is ook niet nodig naar buiten te gaan. Dat doen we alleen in de zomer als het zonnetje schijnt smile Meestal rook ik 5 sigaretjes per werkdag (8 tot 18 uur)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Mizz_S vr 11 mei 2012 - 4:47

Op een werkdag hebben wij twee keer een half uur (onbetaalde) pauze. In die tijd mag er gerookt worden, daarbuiten niet.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Roken en pauzes Empty Re: Roken en pauzes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum