Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Typisch jouw kind

+8
Flemy
Merai
JD
PapillonRose
maiadebij
Parisienne
Rouge
Filoria
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Typisch jouw kind

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 9:08

Je hoort mensen het altijd hebben over op wie hun kind het meeste lijkt: vader, moeder, broertje, opa, oma. Maar waar ik benieuwd naar ben: wat zijn nu dingen aan jouw kind die je juist helemaal niet herkent? Wat is typisch jouw kind?

Typisch Tomas:
- hij is van zichzelf heel opruimerig
- heeft een soort kuiltje in zijn neus
- is gek op tomatensap
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Rouge ma 17 jan 2011 - 9:37

grappig, volgens mij heb ik een keer op het oude forum zo'n soort topic geopend.
Maar wat typisch mijn zoontje is, en niet aangeleerd is, is dat hij altijd met 1 vinger aan zn wimpertjes gaat voelen als hij moe is. Als hij dan lekker bij me zit dan gaat hij ook mijn wimpers voelen of legt beide handen op m'n ogen en blijft gewoon zo zitten, zo van ik ben moe dus mama ook.
Wel grappig want dat doet ie al sinds ie maandje of 9 was (nu 20 maanden).

Verder heeft hij het eigenwijze en nieuwsgierige van mij (wat soms heel vervelend is!)
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Parisienne ma 17 jan 2011 - 9:41

Wat nu typisch mijn kindje is, is dat ze tijdens het drinken van de fles altijd mijn pink/vinger (van de hand waar ik de fles mee geef) vasthoudt. Zo wordt ze heel rustig en ontspannen, waardoor ze goed drinkt. Heeft ze niks vast, drinkt ze heel onrustig.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:39

Mijn dochter heeft tijdens de fles altijd haar tutje vast. Zodra de papfles op is gaat de tut erin en komt ze op mijn of mijn man zijn schouder liggen. Heeft ze geen tutje vast dan kijkt ze echt zoekend rond.

En in bed pakt ze ook meteen een extra tutje. Deze en haar slaapie heeft ze de hele nacht vast.
Dat vind ik zo schattig.

En ze moet aan alles en overal aan voelen.
Ook met het eten. Elke hap gaat er uit, onderwerpt ze aan een grondige inspectie en stopt het dan weer terug.
Als er iets nieuws in de box ligt ook... Van voor naar achteren en weer terug voelt ze aan elk plekje en hoekje.
En zo ook aan truien, broeken, knuffels, je gezicht... Alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 10:48

Hazeltje schreef:Elke hap gaat er uit, onderwerpt ze aan een grondige inspectie en stopt het dan weer terug.
Hahaha wat briljant! Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  maiadebij ma 17 jan 2011 - 10:58

Hazeltje, mijn zoontje is precies zo met z'n speentjes! Tijdens de fles in z'n hand en in bed heeft hij er 3. 1 in zijn mond en ik elke hand 1. In z'n slaap wisselt hij vaak van speen, zuigt er even een paar keer op en wisselt dan weer tot hij de fijnste in zijn mond heeft.

Verder is N wat later met praten en bedenkt nu zelf allerlei gebaren voor de dingen die hij belangrijk vind.
Geeft ons knuffels bij hoge uitzondering. (net na z'n flesje knuffelde hij me zo lief! En omdat ze zeldzaam zijn is het dan zo genieten!).

Van J is nog niet zoveel te zeggen. Ze heeft wel uiterlijke trekjes die we bij niemand kunnen plaatsen. Vooral haar grote, ver uit elkaar staande ogen en haar mondje.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 11:10

@ Filoria: Nu kunnen we er wel om lachen maar er is ook een tijd geweest dat ze alles op de grond gooide en dus maar heel weinig binnen kreeg. Ze is toch al zo'n spinnetje... Maar nu maak ik een eigen bakje voor haar en daar zit ze dan mee te rommelen en kan ik toch redelijk wat happen binnen krijgen Very Happy

@ Maia: Wat grappig!! Dat doet H dus ook!
Maar ze krijgt ze niet allemaal mee naar bed hoor.
Er liggen 2 reserve op de commode voor als ze ze `s nachts kwijt is dat we niet hoeven te zoeken Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  PapillonRose ma 17 jan 2011 - 11:49

Typisch mijn dochtertje is dat ze als ze iets ziet wat ze interessant vindt, soort van gaat 'hijgen' van enthousiasme. Als het dan heel interessant is (zoals haar babygym), volgen daarna haar armpjes en beentjes die wild gaan zwaaien Laughing Heerlijk dit soort dingen I love you
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Parisienne ma 17 jan 2011 - 12:55

PapillonRose schreef:Typisch mijn dochtertje is dat ze als ze iets ziet wat ze interessant vindt, soort van gaat 'hijgen' van enthousiasme. Als het dan heel interessant is (zoals haar babygym), volgen daarna haar armpjes en beentjes die wild gaan zwaaien Laughing Heerlijk dit soort dingen I love you

N. doet precies hetzelfde.. als ze heel enthousiast wordt (met name als ze iets interessant ziet of als ik haar 's ochtends uit bed haal) gaat ze 'hijgen' en slaat ze met haar armen en benen om zich heen. Geweldig om te zien!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 19:11

Het zou ook wat zijn als jullie dat zouden herkennen van hoe je zelf bent.

Elke keer als je iets leuks ziet keihard gaan hijgen scratch
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  maiadebij ma 17 jan 2011 - 19:25

Filoria schreef:Het zou ook wat zijn als jullie dat zouden herkennen van hoe je zelf bent.

Elke keer als je iets leuks ziet keihard gaan hijgen scratch

Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 19:56

Typisch Fenne:

- Al sinds ze vast voedsel eet, eet ze met veel geluid. En dan bedoel ik niet dat ze smakt ofzo. Nee, ze maakt (als ze het lekker vindt) continu dit geluid: MJAM, MJAM, MJAM, MMMMM.

- Zingend wakker worden (en dan soms weer verder slapen). (Soms horen we midden in de nacht 'Alle eendjes zwemmen in de water!'.)

-Álles hardop zeggen wat ze denkt. Ze is dus als ze wakker is ze letterlijk aan een stuk door aan het kletsen.


Typisch Thije:

- Als je hem in bed legt draait hij zich vliegensvlug op zijn zij, stopt zijn duim in zijn mond en is twee tellen later aan het slapen. (Ideaal!)

Verder vind ik het bij een baby allemaal nog vrij standaard allemaal Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  maiadebij ma 17 jan 2011 - 20:07

Oh ik lees nu over zingend wakker worden, N wordt altijd jammerend wakker. Zingend lijkt me wel erg gezellig klinken!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:45

Mijn zoontje zuigt altijd op 2 vingers, en dan met de andere hand draait hij door zn haren. Legt er nog net geen permanentje in. Very Happy
Dat vingerzuigen doet hij al van baby af aan.
In bed heeft hij dan ook altijd dit ritueel, plus dat hij zn knuffelaapje onder de arm klemt waarmee hij in zn haren draait.


Mijn dochtertje heeft 2 van die platte knuffelkonijntjes van peas, en met het labeltje wrijft ze altijd onder haar neus, en in haar neus Rolling Eyes . Als ze die niet heeft, is ze echt verdrietig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 22:01

PapillonRose schreef:Typisch mijn dochtertje is dat ze als ze iets ziet wat ze interessant vindt, soort van gaat 'hijgen' van enthousiasme. Als het dan heel interessant is (zoals haar babygym), volgen daarna haar armpjes en beentjes die wild gaan zwaaien Laughing Heerlijk dit soort dingen I love you
Hahaha ja dat is leuk he Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 22:43

Lise heeft een t-shirt van mijn vriend in stukken en die gebruikt ze als kroellap, tegenwoordig alleen nog in bed.

Mas heeft een piskonijn, ooit heeft hij daar overheen geplast (uiteraard daarna in de was geweest) daar slaapt hij altijd mee samen met een speen.

Amé denkt ze al een half jaar is minimaal want ze wil al rechtop gaan zitten enzo, die heeft overigens geen duim of speen.
Edit: dr gewicht en lengte doen daar overigens hard aan mee met 2 maanden 6020 gram en 61 cm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  JD ma 17 jan 2011 - 23:32

Doedell schreef:Edit: dr gewicht en lengte doen daar overigens hard aan mee met 2 maanden 6020 gram en 61 cm.

wow, flinke meid zeg! Wink dan zit ze wel flink boven het gemiddelde toch? t zoontje van mn vriendin is ook 2 maanden en was 59 cm, daarma zat ie al boven t gemiddelde zeiden ze bij t CB.
wat ik nog vergeten was, thanks voor je mailtje laatst, met t handige uitzetlijstje! smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Parisienne di 18 jan 2011 - 2:42

Doedell schreef:Lise heeft een t-shirt van mijn vriend in stukken en die gebruikt ze als kroellap, tegenwoordig alleen nog in bed.

Mas heeft een piskonijn, ooit heeft hij daar overheen geplast (uiteraard daarna in de was geweest) daar slaapt hij altijd mee samen met een speen.

Amé denkt ze al een half jaar is minimaal want ze wil al rechtop gaan zitten enzo, die heeft overigens geen duim of speen.
Edit: dr gewicht en lengte doen daar overigens hard aan mee met 2 maanden 6020 gram en 61 cm.

A.mé groeit dan inderdaad hard zeg! N.oa is een centimeter groter en een halve kilo zwaarder. En dat met 2 maanden verschil! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Merai di 18 jan 2011 - 3:13

Doedell schreef:Lise heeft een t-shirt van mijn vriend in stukken en die gebruikt ze als kroellap, tegenwoordig alleen nog in bed.

Mas heeft een piskonijn, ooit heeft hij daar overheen geplast (uiteraard daarna in de was geweest) daar slaapt hij altijd mee samen met een speen.

Amé denkt ze al een half jaar is minimaal want ze wil al rechtop gaan zitten enzo, die heeft overigens geen duim of speen.
Edit: dr gewicht en lengte doen daar overigens hard aan mee met 2 maanden 6020 gram en 61 cm.

Haha smile
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Flemy di 18 jan 2011 - 9:10

Dat 'hijgen' doet Fleur precies zo, grappig want ze hebben allemaal zo'n beetje dezelfde leeftijd ook smile
Typisch Fleur is ook dat ze altijd lacht naar de lamp haha.

Typisch Myrthe is dat ze zichzelf in slaap zingt en ook zingend wakker wordt. Tegenwoordig telt ze tot 10 en roept dan '...6,7,8,9,10..Ik kom!.. MAMA!!"
Ze heeft een vaste knuffelbeer en daarvan pulkt ze al zolang als ze kan aan zijn neus in haar slaap, waardoor die beer zowat geen neus meer heeft. Maar iedere ochtend 'vormt' ze zijn neus wel weer in model :P
Als ze heel geconcentreerd tv kijkt, sabbelt ze op haar vingers.

Qua karakter is Fleur een echte 'dramaqueen', ze kan ontzettend zielig doen met een pruillip en al, en als je dan aan komt lopen begint ze te lachen. Of in haar babytaal heel erg zielig 'brabbelen', met een blik alsof ze er zelf al om moet lachen. Ze heeft ook een ontzettend temperament, dat zeiden we het eerste uur na de geboorte al. Bij Myrthe haar geboorte zei de VK dat ook, heel grappig. Het klopte ook.
Myrthe is heel sociaal, slim en vrolijk. Heeft ook een aardig temperamentje, maar volgens mij gaat Fleur haar overtreffen haha.


Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Flemy di 18 jan 2011 - 9:11

Oh ja en wat is A.mé inderdaad een grote Very Happy
Fleur was met 2 maanden 5010gr. en 57cm.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Filoria di 18 jan 2011 - 10:24

Flemy schreef:Tegenwoordig telt ze tot 10 en roept dan '...6,7,8,9,10..Ik kom!.. MAMA!!"
hier moest ik wel om lachen Very Happy

Typisch Tomas: hij heeft een pop die hij niet aanraakt, maar speelt wel met zijn auto's alsof het poppen zijn. Als er een auto valt krijgt die een kusje. En zijn auto's poepen regelmatig. Dan moeten ze op hun rug liggen en moeten hun billen schoongemaakt worden met een doekje.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  PapillonRose di 18 jan 2011 - 10:31

Filoria schreef:
Typisch Tomas: hij heeft een pop die hij niet aanraakt, maar speelt wel met zijn auto's alsof het poppen zijn. Als er een auto valt krijgt die een kusje. En zijn auto's poepen regelmatig. Dan moeten ze op hun rug liggen en moeten hun billen schoongemaakt worden met een doekje.

Wat grappig Laughing

En leuk om te lezen dat er meer kindjes 'hijgen' hier, ik vind dat zo leuk als ze dat doet! Nog iets typisch is dat ze vaak een van mijn vingers vastpakt als ze een flesje krijgt en daar dan zachtjes in knijpt, steeds vuistje open en dan weer dicht. En ik heb hier denk ik ook wel een kleine dramaqueen, soms trekt ze echt zo'n pruillipje en kan ze heerlijk jammeren. Om 2 seconden later weer te gieren van het lachen Very Happy En het grappigst vind ze het nog wel als ze op haar rug op schoot ligt en ik haar beentjes wijd doe de lucht in, dan komt ze niet meer bij Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Mida4you di 18 jan 2011 - 10:42

PapillonRose schreef:Typisch mijn dochtertje is dat ze als ze iets ziet wat ze interessant vindt, soort van gaat 'hijgen' van enthousiasme. Als het dan heel interessant is (zoals haar babygym), volgen daarna haar armpjes en beentjes die wild gaan zwaaien Laughing Heerlijk dit soort dingen I love you

Haha ik ken dat precies, doet onze kleine ook heel erg! Als ze enthousiast is, is ze bijna spastisch ( raar woord ) en dan gaan haar armpjes en beentjes heel wild zwaaien. Zo mooi Idea
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Filoria di 18 jan 2011 - 10:44

Dit was niet helemaal de bedoeling van dit topic hoor, dat alle kinderen hetzelfde blijken te doen Wink

Dat van die lamp van Flemy herken ik trouwens ook. Tomas was als baby ook verliefd op lampen. Zijn eerste woordje was 'pah' (lamp).
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Typisch jouw kind Empty Re: Typisch jouw kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum