Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huurprijsstijging bij normaal inkomen

+10
Fayebella
Tsjip
Fearie
Rovine
Mizz_S
MissBlunt
Carra
TukTuk
girli
Jilke
14 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 10:16

Doedell schreef:Nou met 43.000 euro kun je wel iets meer krijgen dan 180.000 euro aan hypotheek, maar goed.
Wij komen er wel boven uit per jaar ca 47.000 en sluiten een hypotheek af van 216.000 euro en max konden we 240.000 krijgen.

Ja ik heb er verder geen verstand van, dat was wat de site van de hypotheker aan gaf smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Fayebella ma 17 jan 2011 - 10:33

Liva schreef:
AmiAmi schreef:
Liva schreef:
AmiAmi schreef:Toch doen wij niets geks financieel. Doe gewoon mijn boodschappen op de aanbiedingen, we gaan amper weg, maar als je bepaalde kosten hebt die anderen niet hebben, dan zit je met dat probleem.

Wat voor kosten dan als ik vragen mag? Ik heb een kind en alles erop en eraan en nog kom ik rond met een bedrag net onder de 40.000 bruto. En dan kan ik nog wel sparen ook. Plus dat ik nog een opleiding erbij betaal ook.

Dat doet er verder niet toe. Die kosten zijn er nou eenmaal en die gaan er niet zomaar vanaf.

Mjah dan weet ik het ook niet. Ik verbaas me er alleen over dat je met zo'n inkomen niet rond kan komen. Ik denk dat gemiddeld genomen mensen dat zat moeten kunnen.

Nou dat verbaasd mij ook. Ik woon alleen ik heb een inkomen van ongeveer 22.000 per jaar en betaal voor mijn appartement 535 euro aan huur. Ik krijg ook geen huurtoeslag, wel zorgtoeslag 40 euro per maand.
Dan heb je wel hele andere kosten. Ik ga ook niet veel op stap en doe boodschappen goedkoop en veel huismerk. Maar ook ik kan rondkomen en zelfs nog 50 euro per maand sparen. Ook ik gebruik medicatie en heb daardoor ook maandelijks kosten.

Ik vind het wel goed dat de overheid het recht gaat trekken. Veel mensen verdienen na jaren werken, meer loon. Dus vind ik het ook goed dat ze dan meer huur betalen. Je kunt niet je hele leven in een goedkope woning blijven zitten. Daar is het hele stelsel niet op gebouwd. Het gaat juist om doorstromen zodat starters weer in een kleinere en goedkopere woning kunnen gaan wonen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Zininzon ma 17 jan 2011 - 10:36

Bij ons ook geen appartementjes (misschien 10 stuks totaal, allemaal huur). Tussenwoning kost ongeveer 170.000, 2 onder 1 kap kost ongeveer 240.000 en een vrijstaande vanaf 300.000.

Nu heb ik net een tussenwoning gekocht (ex-huurwoning), dus voor mij is het gelukkig (!!!) niet meer van toepassing, maar had ik niets gekocht, had ik wel een probleem gehad.

Ik zit met mijn inkomen nog een klein beetje onder de nieuwe huurgrens van €33.614,-. Je hoeft geen dokter te zijn om daar boven te komen, dus met een beetje een leuke baan/2 banen moet je al meer huur dan €652,- betalen. Wij hebben niet eens zulke dure huurhuizen in ons dorp/de gemeente staan. Huren is in mijn gemeente voor mij (en heel veel anderen) niet eens meer een optie.
Ik word gedwongen om te kopen, terwijl hier bijna alleen maar huizen vanaf €240.000 staan en zo'n hypotheek krijg ik echt niet met mijn loon. Oplossing: de gemeente uit!

Nee, laat dan de scheefhuurders maar plaats maken!

Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Joli86 ma 17 jan 2011 - 11:07

Bij ons in het dorp is ook een tekort aan huurwoningen/huurflats, maar als er dan een huisje vrij komt waar de woningbouw teveel in moet investeren om het te renoveren worden ze verkocht en betaal je nog 180.000,- voor een uitgeleefd huis waar je zelf alles nog aan moet doen.

Een gewone tussenwoning betaal je hier in het dorp 230.000 tot 250.000 voor.. Als je nu dus nog zou huren kan je met een modaal inkomen dus echt niks meer fatsoenlijks kopen.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Mizz_S di 18 jan 2011 - 7:09

Reeza schreef:Misschien leven ze verder wel heel zuinig, gaan ze niet op vakantie? Of ze sluiten een lening af, weet jij veel.. Dat maakt toch ook niet uit verder? Het gras lijkt altijd groener bij de buren :P Maargoed, je zal wel in het Gooi wonen dat je voor €180.000 geen huis kunt kopen, zelfs hier in de randstad lukt dat op een aardig goede plaats..

Sorry, maar dat is echt onzin. Hier kun je voor 180.00 nauwelijks een vies oud flatje/apartement kopen, waar je nog superveel aan moet doen op een hele ongunstige locatie. En dan zitten we in verhouding tot de omgeving nog redelijk gunstig qua prijzen etc. (dit is in Gelderland, niet bepaald het Gooi dus)

En zoals al eerder gezegd, mijn vriend en ik kunnen ook echt niet zomaar een huis kopen, ik denk dat we het op zich misschien wel net zouden kunnen betalen, maar dan zit je altijd op het randje en kun je nooit meer op vakantie/iets leuks doen etc. Tsja dat hebben wij er niet voor over, dus ik ben superblij me onze huurwoning! Overigens kunnen wij die paar tientjes extra best missen dus daar zullen we verder niet over klagen hoor. Maar zomaar ff een huis kopen is echt niet zo simpel als sommige mensen hier beweren.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Zonnetje di 18 jan 2011 - 8:56

Reeza schreef:Misschien leven ze verder wel heel zuinig, gaan ze niet op vakantie? Of ze sluiten een lening af, weet jij veel.. Dat maakt toch ook niet uit verder? Het gras lijkt altijd groener bij de buren :P Maargoed, je zal wel in het Gooi wonen dat je voor €180.000 geen huis kunt kopen, zelfs hier in de randstad lukt dat op een aardig goede plaats..

Ook hier in dorpen in de omgeving rondom Eindhoven betaal je minstens 200.000 euro of meer voor een tussenwoning.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Jilke di 18 jan 2011 - 9:01

Mizz_S schreef:Overigens kunnen wij die paar tientjes extra best missen dus daar zullen we verder niet over klagen hoor.

Maar het gaat dan nog niet eens om die paar tientjes, maar meer om het principe dat mensen die werken meer moeten betalen dan mensen die niet werken.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 9:28

Volgens mij ben jij gewoon nog het meest verontwaardigd over het feit dat er mensen zijn die "uitkeringstrekker" zijn of die "met hun luie reet" op de bank zitten, om jouw quotes maar eens aan te halen. Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:25

Hier kun je inderdaad ook echt niks kopen voor minder dan 2 ton. De nieuwe wet zegt dat mensen met een gezinsinkomen van max 33.000 euro per jaar (iets meer dacht ik, maar iig geen 43.000) niet meer mogen huren onder de huurtoeslaggrens (kale huur 486 euro dacht ik). Dus wanneer je meer verdient (en 33.000 euro is natuurlijk erg weinig, ik verdien dat in mijn eentje en ik heb een modaal salaris, ik kan absoluut geen 2 ton voor een huis betalen!). Hierdoor krijg je dus dat mensen met een modaal inkomen niet meer mogen huren onder de huurtoeslaggrens, en dus duurder moeten gaan huren. Dat is dan vaak particulier (ik werk bij een woningbouwvereniging en wij balen er van, want we krijgen geen borgbare leningen meer voor woningen die boven die grens verhuurd gaan worden, wat wil zeggen dat we dus heel goedkoop moeten gaan bouwen).
Daarnaast zijn de hypotheekeisen verscherpt en kun je nu minder lenen dan voorheen met een bepaald salaris. Ik heb eind 2010 een huis gekocht (via de woningbouw, met 25% korting, waardoor ik dus gelukkig wel in staat was een huis te kopen). Wanneer ik dat nu had willen doen, had ik het al niet meer gekund, vanwege de eisen van de NHG. En wat sparen betreft, ik zou niet weten hoe ik een redelijk bedrag bij elkaar zou moeten sparen als ik elke maand toch mijn vaste lasten moet betalen. Als je alleen bent gaat zowat je hele salaris op aan "moetjes". Ik vind het dus ook maar een kromme regel, er gaan staks zo ontzettend veel mensen in die middenmoot vallen, die niet mogen huren (onder de huurtoeslaggens) en die ook niet kunnen kopen. Die moeten dus allemaal dure huurwoningen gaan nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:34

Is het nou 33.000 of 43.000? Want dat maakt nogal een verschil...?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:37

Bij 33.000 gaat de regeling van meer huur betalen voor dezelfde woning toch in? Had ik ook overheen gelezen trouwens. Maar dan heb je echt nog geen riant inkomen met twee personen. Echt niet, zelfs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:40

Nou, dan zijn wij dus ook de lul. Sjonge jonge, denk je dat je meer gaat werken om erop vooruit te gaan. Maar met die bezuinigingen overal op (waar wij weer net overal in vallen) hou je niet eens zoveel over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:50

Het klinkt misschien cru als ik het zo zeg, maar de armen worden armer en de rijken worden rijker. Want enkel Jan Modaal wordt continu "gepakt".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 10:58

ABE schreef:Het klinkt misschien cru als ik het zo zeg, maar de armen worden armer en de rijken worden rijker. Want enkel Jan Modaal wordt continu "gepakt".

En daar ben ik het dan wel weer mee eens.

En Bobbie: duidelijke uitleg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 11:43

ABE schreef:Het klinkt misschien cru als ik het zo zeg, maar de armen worden armer en de rijken worden rijker. Want enkel Jan Modaal wordt continu "gepakt".

Lang leve rechts..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:46

Liva schreef:Nou, dan zijn wij dus ook de lul. Sjonge jonge, denk je dat je meer gaat werken om erop vooruit te gaan. Maar met die bezuinigingen overal op (waar wij weer net overal in vallen) hou je niet eens zoveel over.

hmmmm, dan kan ik ook beter stoppen me werken denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Zininzon wo 19 jan 2011 - 10:37

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt alsof er in dit topic 2 wetsveranderingen worden aangekaart.

1 is waar TO het over heeft: 5% huurstijging bij inkomen hoger dan 43.000
2 is dat je met een verzamelinkomen van boven de 33.614 niet meer in een huurhuis komt te wonen dat goedkoper is dan 652,52 euro
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 11:04

Zininzon schreef:Ik weet het niet zeker, maar het lijkt alsof er in dit topic 2 wetsveranderingen worden aangekaart.

1 is waar TO het over heeft: 5% huurstijging bij inkomen hoger dan 43.000
2 is dat je met een verzamelinkomen van boven de 33.614 niet meer in een huurhuis komt te wonen dat goedkoper is dan 652,52 euro

Hm..

Maar is het dan ook zo dat je je huis uit moet? Nee toch? Dat geldt dan toch alleen voor nieuwe huurders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Fayebella wo 19 jan 2011 - 12:11

Liva schreef:
Zininzon schreef:Ik weet het niet zeker, maar het lijkt alsof er in dit topic 2 wetsveranderingen worden aangekaart.

1 is waar TO het over heeft: 5% huurstijging bij inkomen hoger dan 43.000
2 is dat je met een verzamelinkomen van boven de 33.614 niet meer in een huurhuis komt te wonen dat goedkoper is dan 652,52 euro

Hm..

Maar is het dan ook zo dat je je huis uit moet? Nee toch? Dat geldt dan toch alleen voor nieuwe huurders?

Ja dat telt alleen voor nieuwe huurders. Ze kunnen niet zomaar het huis uit zetten. Maar het kan wel zijn dat je huur verhoogd, wordt omdat je inkomen meer is dan 33.000 om het recht te trekken (en daar is nu die commotie om)
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 12:18

Liva schreef:
Zininzon schreef:Ik weet het niet zeker, maar het lijkt alsof er in dit topic 2 wetsveranderingen worden aangekaart.

1 is waar TO het over heeft: 5% huurstijging bij inkomen hoger dan 43.000
2 is dat je met een verzamelinkomen van boven de 33.614 niet meer in een huurhuis komt te wonen dat goedkoper is dan 652,52 euro

Hm..

Maar is het dan ook zo dat je je huis uit moet? Nee toch? Dat geldt dan toch alleen voor nieuwe huurders?
Nee, en het is hier ook niet zo dat je helemaal niet meer in zo`n huurhuis kan gaan wonen, maar mensen die reageren op dezelfde woning met een lager inkomen hebben voorrang..

Toevallig heb ik vorige week een brief gehad van de woningbouw.. Maar weet niet of dat overal hetzelfde is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Dennenappel wo 19 jan 2011 - 22:24

Ik vind een huur van boven de 600 nog wat vrij hoog bij een salaris van 33 of ligt dit aan mij? Ik huurde eerst voor 700,- all in en dat was behoorlijk krap, hoewel ik ook pas de laatste twee maanden meer ben gaan verdienen, daarvoor verdiende ik ook veel minder. Dus wellicht valt het mee, maar ik vind het vrij hoog klinken, gezien wat er dan nog allemaal bij komt.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 0:13

Dat is ook hoog. Als je met 33000 zo rond de 2000/2100 netto zit in de maand.. Kijk, als je alleen bent is dat ruim maar als je een gezin hebt is dat echt krap dan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Zininzon vr 21 jan 2011 - 8:19

In mijn gemeente is de regel dat 90% van de woningen waarvan de huur lager is dan die 656 euro moet worden toegewezen aan mensen wiens inkomen lager is dan die 33.000 euro.

10% van de huurwoningen duurder dan 656 mogen dus naar mensen met een hoger inkomen dan 33.000 euro.

Nu is het probleem (of misschien wel geluk?) dat wij 0 huurwoningen hebben duurder dan 656 euro
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 8:30

43000 voor alleenstaande had ik begrepen want in Amsterdam wonen genoeg mensen, met een goed salaris, in een sociale huurwoning met een lage huur. Dat mogen ze van mij aanpakken.

Maar samen heb je echt geen topinkomen als je 43000 euro hebt. Wij zitten er ws net onder of net boven.
Moet ik nog even uitrekenen. Mochten we er nou net boven zitten, ga ik wel 4 uur minder werken per maand.

Het is natuurlijk leuk om te stimuleren dat mensen gaan kopen maar als wij zouden moeten kopen, zouden we de stad uit moeten, wat zou betekenen dat ik weer een auto nodig heb om naar mijn werk te moeten.
Plus dat we een maximale hypotheek zouden moeten nemen om onszelf en de kinderen nog kwijt te kunnen en waar vind ik een redelijke eengezinswoning voor 160000 euro (niet in Amsterdam).

Ik vind het ook echt raar daat ze het inkomen van alleenstaanden gelijkstellen aan dat van samenwonenden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  TukTuk vr 21 jan 2011 - 10:48

Sunprincess schreef:43000 voor alleenstaande had ik begrepen want in Amsterdam wonen genoeg mensen, met een goed salaris, in een sociale huurwoning met een lage huur. Dat mogen ze van mij aanpakken.

Maar samen heb je echt geen topinkomen als je 43000 euro hebt. Wij zitten er ws net onder of net boven.
Moet ik nog even uitrekenen. Mochten we er nou net boven zitten, ga ik wel 4 uur minder werken per maand.

Het is natuurlijk leuk om te stimuleren dat mensen gaan kopen maar als wij zouden moeten kopen, zouden we de stad uit moeten, wat zou betekenen dat ik weer een auto nodig heb om naar mijn werk te moeten.
Plus dat we een maximale hypotheek zouden moeten nemen om onszelf en de kinderen nog kwijt te kunnen en waar vind ik een redelijke eengezinswoning voor 160000 euro (niet in Amsterdam).

Ik vind het ook echt raar daat ze het inkomen van alleenstaanden gelijkstellen aan dat van samenwonenden.

Het gaat zelfs om 33.000.. Die 43.000 gaat om een verhoogd huur bedrag moeten betalen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurprijsstijging bij normaal inkomen - Pagina 3 Empty Re: Huurprijsstijging bij normaal inkomen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum