Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf? Empty Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf?

Bericht  Bliss zo 7 jul 2013 - 0:16

Ik kreeg van de week een brief van de Belastingdienst en daarin stond dat mijn verzamelinkomen was vastgesteld (voorlopig dan, er komt nog een definitieve aanslag). Ik vond dit vrij laag, maar dacht er verder niet bij na. Maar net keek ik op mijn jaaropgaaf en daarop staat een inkomen van een paar duizend euro hoger. Kan dit dan wel kloppen? Weet iemand hoe dat zit? Pff ik ben zo'n kneus met dit soort dingen laughcry 

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf? Empty Re: Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf?

Bericht  rapa nui zo 7 jul 2013 - 0:32

Het klopt dat je jaaropgaaf salaris hoger is: even gekopieerd:

Definitie verzamelinkomen inkomstenbelasting
Het verzamelinkomen is het totale bedrag van het bruto inkomen uit werk en woning, het inkomen uit aanmerkelijk belang en uw belastbare inkomen uit vermogen en spaargeld. In feite gaat het om de som van uw inkomen in box 1, box 2 en box 3 van de inkomstenbelasting. Box 2, aanmerkelijk belang, speelt bij de meeste mensen geen rol, maar box 1, inkomen uit werk en woning, en box 3, spaargeld, weer wel.


Het verzamelinkomen is het bruto inkomen
Het verzamelinkomen is het bruto inkomen in die zin dat de belasting er niet af is gehaald. Ook de heffingskortingen of een teruggave van de belasting is er niet vanaf. Dat betekent ook dat u dit inkomen niet in handen krijgt, maar dat het de basis is voor de loonheffing en de inkomstenbelasting. Wat er wel af wordt gehaald zijn:
De aftrekposten, zoals de fiscale aftrekposten eigen huis.
De vrijstellingen bij het sparen.
De persoonsgebonden aftrek, zoals de betaalde alimentatie, studiekosten of ziektekosten.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf? Empty Re: Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf?

Bericht  Carra zo 7 jul 2013 - 1:22

Ja! Rente en kosten van je huis gaan er vanaf.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf? Empty Re: Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf?

Bericht  Bliss zo 7 jul 2013 - 4:50

Hmm ok, dan zal het wel kloppen. Thanks!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf? Empty Re: Verzamelinkomen lager dan inkomen op jaaropgaaf?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum