Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

+35
Bosjesvrouw
Elysia
Tazz
bolus26
Rouxxxe
piene1983
Verona
ellibre
kwak
Thunder
RYW
Winegum
Merai
Roxi3
heartsdale
Annemoontje
Snoes
Suus
Rush
minoessepoes
Jade
Ella
Lady4
Dennenappel
SoGood
studiebol
Hoochie
Sarah1985
Benthe
Didi
Marin
Fearie
Mermaid
Guus
Middleme
39 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 8:33

Ik kan me ook meer vinden in de opvoeding van mij vriend. Bij ons mocht er niks heb ik het idee. Ik heb het achter me gelaten en weet ik in ieder geval hoe ik het niet wil gaan doen als we kinderen krijgen.
Met mijn ouders is het contact sowieso minder sinds vorig jaar dus ik krijg die opmerkingen nu ook niet naar mijn hoofd geslingerd. Het is erg vervelend om steeds van die opmerkingen te horen en ik zeg er dan ook iets van als het me stoort.
Hebben jullie het er weleens over?

Mijn vader is trouwens ook veel socialer dan mijn moeder en praat met iedereen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 8:38

Birgit schreef:Ik kan me ook meer vinden in de opvoeding van mij vriend. Bij ons mocht er niks heb ik het idee. Ik heb het achter me gelaten en weet ik in ieder geval hoe ik het niet wil gaan doen als we kinderen krijgen.
Met mijn ouders is het contact sowieso minder sinds vorig jaar dus ik krijg die opmerkingen nu ook niet naar mijn hoofd geslingerd. Het is erg vervelend om steeds van die opmerkingen te horen en ik zeg er dan ook iets van als het me stoort.
Hebben jullie het er weleens over?

Mijn vader is trouwens ook veel socialer dan mijn moeder en praat met iedereen.


Nouja, dat is dus de crux in mijn opvoeding; De lieve vrede bewaren. Dus nee, er wordt niet over gepraat. Ik heb afgelopen week wel een heel goed gesprek gehad met mijn schoonmoeder hierover omdat het gewoon zo moeilijk is. Mijn ouders vinden mijn vriend ook niet goed voor mij omdat hij dus 'anders' is (anders = hier: Spontaan, sociaal, open). Vanuit huis ben ik heel gesloten en wordt alles achter elkaars rug om besproken. Thuis loop ik op eieren, dus het wordt hoe dan ook tijd om afstand te nemen, in die zin dat ik wel contact met ze zou willen houden maar dat ik gewoon mijn eigen regels kan hanteren. Ik word thuis nogal behandeld als een klein kind die naar haar kamer gestuurd word (serieus) terwijl wanneer het over het werk gaat, ik alles ben voor mijn vader en ik een gelijkwaardig persoon ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 18:19

In mijn ervaring leerden die elkaar altijd wel kennen op verjaardagen. Ik zou me niet zo druk maken om een evt bruiloft eerlijk gezegd. Meestal zitten die families toch wel bij hun eigen clubje, of ze elkaar nou kennen of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 18:46

Hier hebben ze elkaar leren kennen toen wij, geloof ik, een half jaar samen waren. Ik woonde nog thuis. Mijn vriend woonde toen al wel op zichzelf. Alle ouders vonden het wel fijn om te weten waar wij vandaan komen. Ze komen regelmatig bij elkaar op de thee en natuurlijk zien ze elkaar met verjaardagen.
Mijn zus en zijn broer hebben elkaar dit jaar pas voor het eerst gezien met een verjaardag. Dat was er nog niet eerder van gekomen. Mijn oudste zus heeft nog niemand gezien maar daar heb ik ook eigenlijk geen contact meer mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Jade ma 7 mei 2012 - 18:49

Onze ouders zijn allebei gescheiden.

Mijn moeder + stiefvader hebben schoonmoeder 2x ontmoet. Dit ging prima, maar er is geen klik. Ze zijn gewoon heel anders.

Mijn schoonvader woont niet in Nederland en heeft mijn familie nog niet ontmoet. Mijn vader heeft mijn vriend nog niet eens ontmoet, dit gaat denk ik ook niet gebeuren.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 19:11

Schoonvader heeft mijn ouders nog niet ontmoet. Zijn ook gescheiden en hij woont ook niet in Nederland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  minoessepoes ma 7 mei 2012 - 19:19

Ja ze kennen elkaar, maar ze wonen dan ook 400 meter van elkaar af en komen elkaar geregeld tegen in de supermarkt of bij de Hema of zo. Ze maken dan wel altijd even een praatje.

Verder zien ze elkaar op onze verjaardagen, sturen ze elkaar een kaartje met Kerst, hebben we weleens met zijn alle samen afgesproken voor de koffie, ze komen niet standaard bij elkaar op verjaardagen maar nodigen elkaar wel uit voor specialere dingen zoals toen mijn vader 60 werd of mijn schoonouders 30 jaar samen waren en een feest gaven.

Over 1.5 week ben ik jarig, ik vier het niet maar heb op de zondag alleen mijn ouders en schoonouders uitgenodigd bijvoorbeeld, dat vind ik dan wel gezellig samen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Rush ma 7 mei 2012 - 20:02

Nee ze kennen elkaar niet, dat komt vanzelf eens.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Suus ma 7 mei 2012 - 22:27

We hebben geen ontmoeting geregeld, maar op onze verjaardagen kwamen ze elkaar natuurlijk tegen. Het klikte gelijk goed, en ze hebben we geregeld contact nu.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Snoes di 8 mei 2012 - 1:11

Ja, mijn familie en schoonfamilie kennen elkaar. Zijn al samen op feesten geweest, en mijn ouders en schoonouders zien elkaar regelmatig. En het is altijd erg gezellig!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Annemoontje di 8 mei 2012 - 1:37

Mijn familie en schoonfamilie kennen elkaar wel, maar ze hebben geen contact met elkaar. Ook op verjaardagen praten ze niet zoveel met elkaar en ook op de bruiloft hadden ze niet veel contact. Mijn schoonfamilie zijn niet zulke praters en initiatiefnemers, die zitten liever met alleen hun eigen clubje bij elkaar, dus komt het vaak van mijn kant van de familie als ze eens met elkaar praten.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  heartsdale di 8 mei 2012 - 1:42

Ze kennen elkaar wel, zien elkaar alleen op verjaardagen verder niet..
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Roxi3 di 8 mei 2012 - 1:59

Ze kennen elkaar wel, ze komen allemaal op de verjaardag van mij en mijn vriend dus dan zien ze elkaar. Mijn moeder en mijn schoonmoeder sturen elkaar kaarten bij bijzondere gebeurtenissen. Ze kunnen allemaal leuk met elkaar kletsen maar buiten ons om hebben ze geen contact.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Merai di 8 mei 2012 - 6:17

Mijn vader en zijn vriendin kunnen het erg goed vinden met mijn schoonouders. Ze wonen aan de andere kant van het land dus zien elkaar niet heel veel maar hebben wel weekendjes bij elkaar doorgebracht. Als ze dichter bij elkaar zouden wonen zouden ze denk ik veel meer contact hebben. Ik heb zelf weinig contact met mijn moeder en haar man dus mijn schoonouders en zij hebben elkaar pas twee keer gezien. Dat klinkt niet heel erg maar ze praten dan wel gewoon gezellig met elkaar.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Winegum di 8 mei 2012 - 6:21

Bij ouders en schoonmoeder kennen elkaar ook. Mijn moeder heeft mijn schoonmoeder voor het eerst gezien tijdens de crematie van mijn schoonvader helaas..
Verder zien ze elkaar alleen tijdens onze verjaardagen. Zij wonen ver bij elkaar vandaan en gaan niet bij elkaar op de koffie. Ze kunnen wel met elkaar overweg maar meer dan dat zal niet bij ze gebeuren denk ik. Maar dat vind ik ook helemaal niet erg.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 6:31

PurpleSparkle schreef:Ik heb bijna 9 jaar een relatie, en mijn schoonouders kennen mijn moeder en man wel. Maar ze komen niet bij elkaar over de vloer en hebben ook geen contact met elkaar.

Hier ook zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  RYW di 8 mei 2012 - 7:58

Nope. Sterker nog, ik ken mijn eigen schoonfamilie niet. Mijn vriend heeft geen ouders meer, en heeft een erg moeizame band met zijn broer en zus, die heb ik dus nog niet ontmoet. Binnenkort ga ik zijn broer ontmoeten. Zijn zoontje ken ik wel, maar mijn ouders hebben hem nog nooit gezien. Ondanks dat zijn ze erg meelevend, kopen cadeautjes voor zijn verjaardag, en mijn vriend heeft aangegeven dat hij ze in de toekomst graag als plaatsvervangend opa en oma ziet, aangezien zijn ouders er niet meer zijn.
Lief!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Thunder di 8 mei 2012 - 8:03

Ja, ze kennen elkaar. Ze zien elkaar soms bij ons thuis of op verjaardagen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 8:07

Ik vind het best raar als je schoonouders en eigen ouders elkaar na een paar jaar nog niet ontmoet hebben. Gaat dat niet automatisch als jij of hij zijn verjaardag viert?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  kwak di 8 mei 2012 - 9:16

ja, onze beide familie's kennen elkaar.
sterker nog, mijn 2 broertjes die "moeten" mijn schoonouders oom en tante noemen omdat ze beide met een nichtje van mijn man gaan.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 9:20

Carrie schreef:Ik vind het best raar als je schoonouders en eigen ouders elkaar na een paar jaar nog niet ontmoet hebben. Gaat dat niet automatisch als jij of hij zijn verjaardag viert?

Mijn schoonouders hebben tot een week geleden een eetcafé gehad, wat inhoudt dat ze dus altijd aan het werk waren en daar moesten zijn en dus niet op verjaardagen e.d. konden komen of tijd hadden om ook maar iets voor zichzelf te doen. Ik vind het ook niet leuk dat het niet is gebeurd, maar dat is wel de reden :nopompom: Maar, daar zal dus binnenkort, als ze gesetteld zijn op een nieuwe plek, verandering in gaan komen. En ik hoop dat iedereen er dit jaar met mijn verjaardag kan zijn, over 3 maanden :cheering:


Laatst aangepast door Pippa op di 8 mei 2012 - 9:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 9:26

Ze hebben elkaar nog niet ontmoet maar dat komt nog wel op de verjaardag van mn vriend (juli, als hij het gaat vieren tenminste) of anders op die van mij (maart, heb het afgelopen keer niet gevierd dus vandaar).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  ellibre di 8 mei 2012 - 10:00

Wij zijn bijna 7 jaar samen. Mijn ouders en zusje hebben zijn vader en moeder allebei 2x gezien en de vriendin van zijn vader 1x. Andere familie hebben ze nooit gezien, ook zijn zusje niet. Wij vieren ook geen verjaardagen met familie.

Dat ze andere familie van mijn vriend nooit hebben ontmoet is geen wonder aangezien mijn vriend de rest van zijn familie in de afgelopen 5 jaar misschien 1x gezien heeft.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Verona di 8 mei 2012 - 21:23

Onze families kennen elkaar en zien elkaar als wij jarig zijn. Jammer genoeg is het niet echt een klik tussen onze ouders. We hebben namelijk beide hele verschillende ouders.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  piene1983 di 8 mei 2012 - 22:33

Mijn ouders en schoonouders zien elkaar op verjaardagen en groeten elkaar in de winkel. Mijn schoonouders vragen steeds of we mijn ouders ook willen uitnodigen voor een borrel bij ons, mijn ouders hebben daar geen behoefte aan dus dat doen we maar niet. Totaal verschillende mensen, totaal verschillende levens.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar? - Pagina 2 Empty Re: Jouw familie, en je schoonfamilie, kennen die elkaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum