Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slechte moeder als je veel werkt?

+9
Liadan
schuddebuikje
minoessepoes
Susan
Fiwen
bella
MamaCa
Petteflet
Bolleke
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Slechte moeder als je veel werkt? - Pagina 2 Empty Re: Slechte moeder als je veel werkt?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 1:10

Liadan schreef:Dat is nu weer op tv op rtl....Wat een goed onderbouwde meningen hebben die vrouwen...

Even kijken Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Slechte moeder als je veel werkt? - Pagina 2 Empty Re: Slechte moeder als je veel werkt?

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 1:12

God, wat simpel hahahaha ''Ik vind dat mannen 80 uur moeten werken. Vrouwen hebben daar geen zin in, dus laat die mannen dat dan lekker doen dan''.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 1:22

Haha dat zullen dan dezelfde vrouwen zijn die mij ook zo lekker hun mening op aan het dringen waren.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama vr 26 nov 2010 - 1:23

Ik vind je zeker geen slechte moeder omdat jij een keuze maakt om 4 dagen te gaan werken.
Het is toch ook lekker dat zijn papa ook 1 dag voor hem zorgt. Mensen hebben altijd wel wat te zeuren maar het gaat er om waar jij/jullie je lekker bij voelen.
Ik zelf zou er niet voor kiezen maar toen ik van 3 naar 2 dagen ging kreeg ik ook te horen wat ik dan die andere dag ging doen... uhh nou gewoon voor mijn meiden zorgen misschien????
En daar heb ik het druk genoeg mee... fysio, oogarts, cb, enz...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius vr 26 nov 2010 - 1:25

O, dat wilde ik ook zien, maar mijn zoon heeft de Smartcard uit de tv gehaald, dus ik heb helemaal geen zenders hier!!!

Jetje, het eerste jaar van Laurens heb ik ook vier dagen in de week gewerkt, met elke dag 2,5 uur reistijd. Het was niet te doen. Het gevolg was dat ik ieder weekend met Laurens wilde doorbrengen, en daardoor helemaal niet meer aan mezelf, mijn vriendinnen en mijn relatie toekwam. In mei ben ik 20 uur gaan werken, verdeeld over vier dagen, met daarbij een master opleiding aan de OU erbij. Zodoende ben ik ook wel 30 uur onder de pannen, maar het feit dat ik mijn tijd nu flexibel kan indelen en dat ik die rottige reistijd kwijt ben, scheelt me heel veel!!!!

Ik wilde ook graag 32 uur werken, en dan dezelfde oppasconstructie die jullie hebben, maar zelf ben ik daar niet gelukkiger door geworden. Ik neem nu even rust, en straks als de kinderen op de basisschool zitten wil ik weer meer gaan werken.

Nu ik wat minder werk (en wel leuk werk heb) heb ik ook weer meer zin om te gaan werken. Aanstaande dinsdag bijvoorbeeld moet ik een afspraak met een leerling afzeggen omdat ik iets te doen heb met mijn zoon. Daar baal ik dan wel weer van, maar tegelijk denk ik dan: 'Oeps, wat erg. Ik plaats een ander kind voor mijn eigen kind!' Maar tegelijk ben ik weer blij dat ik zo denk, want ik kom nu meer aan mijn werk en interesses toe dan voorheen.

Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Kat1980 vr 26 nov 2010 - 2:45

Dromertje schreef:nee, tuurlijk niet. Zijn vaders die fulltime of bijna fulltime werken dan ook slechte vaders?

Precies!
Persoonlijk zou ik niet gauw 4 dagen gaan werken, tenzij het financieel niet anders zou kunnen. Maar waarom zou het je een slechte moeder maken??? Als jij je er prettig bij voelt, daardoor lekker in je vel zit en dus een leukere moeder kan zijn. En papa is inderdaad ook nog eens een dag thuis, dus in principe komt dat op hetzelfde neer als de man 5 dagen zou werken en de vrouw 3 dagen.
Maarre, begin jij dan binnenkort ook al aan je nieuwe baan of begrijp ik dat nu verkeerd?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 3:19

Liadan schreef:Dat is nu weer op tv op rtl....Wat een goed onderbouwde meningen hebben die vrouwen...
weet jij of het ergens terug te kijken is?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 3:30

Dan zou ik ook erg slecht zijn denk ik...Ik denk overigens dat ik pas een slechte moeder zou zijn als ik 24-7 thuis zou zijn...dan zouden de muren op me af komen en dan zou ik echt de voldoening van mijn werk missen wat ervoor zorgt dat het thuis vast niet gezellig word.....
Ik werk 28 uur onregelmatig dus soms ben ik wel eens 7 dagen achter elkaar aan het werk, alleen als ik bijv een late heb dan begin ik pas om 15.30 heb ik toch overdag de hele dag nog de kids gezien..Dus ik zeg nee je bent geen slechte moeder, doe waar je je goed bij voelt en dan ben je een goede moeder

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 vr 26 nov 2010 - 3:52

Ik werk 20 uur per week en ook nog onregelmatig.
Dus wij hebben daardoor heel weinig oppas nodig.
Zelf vind ik 4 dagen in de week werken geen probleem, zolang het kind geen sleutel kind hoeft te worden (op den duur dan hè)
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 3:55

Darius: jouw verhaal heb ik best vaak in mijn achterhoofd gehad. Gelukkig weet ik tot wanneer het is. Half juli wonen we er dus een half jaartje bikkelen, met daarin diverse feestdagen enz. Dus dat is wel te doen.

Kat: ik zal je nog wel even updaten vanavond Wink

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 26 nov 2010 - 3:58

Dat scheelt idd en het is dan ook wat langer licht buiten Jetje. Dat is ook wel fijn! En je zou dan waarschijnlijk per 1 februari in dienst komen, gezien de opzegtermijn?

Catwoman, ik wil ook geen sleutelkind. Maar volgens mij is het vanaf de brugklas best lekker om een middagje in de week 1 of 2 uurtjes als kind alleen thuis te zijn!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Catwoman79 vr 26 nov 2010 - 4:03

@ Darius - Af en toe een keer 1 of 2 uurtjes vind ik ook niet zo'n probleem vanaf de brugklas. Maar er zijn zoveel kinderen die al vanaf jonge leeftijd elke middag alleen thuis zijn tot 5 uur ofzo. En dat vind ik persoonlijk dus weer niet kunnen.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 6:59

Ik denk dat je soms een betere moeder kan zijn als je (veel) werkt en het dan goed aan kan en kan combineren.

Ik heb een vriendin die pas haar baan heeft opgegeven (uit schuldgevoel tegenover de kinderen omdat ze het met 1 salaris ook nog ruim genoeg hebben dus werk geen noodzaak is) om een betere moeder te kunnen zijn en nu dus hele dagen thuis is met haar 2 kids. Met als gevolg dat ze het niet naar haar zin heeft, zich verveeld, op de kinderen aan het mopperen is enz.

Voorheen was ze altijd mijn voorbeeld zo leuk als ze met haar kids om ging en alles combineerde.

Hoop voor haar dat ze snel iets anders vind, want zo is zij en haar kinderen niet gelukkig! Dus als werkende moeder deed ze het echt beter!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: