*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+62
Weegschaal
Puggle
Jella
tweeling
Pinkel
Highway
Roos
woezel
Makamba
blondje1313
Floor
Twellie
koNijntje
Creabea_28
Mizzie
Jade
Slakje
Filoria
Bimbam
Clapperdie
CCC
Linnie1985
Joss1
meisjesmama
Susan
Lindsya
Juutjepetuutje
slaatje
Mama Titty
Travelgurly
Supertalentje
mzcharlotte
Annemoontje
Printje
Kruidkoek
mystery mom
L!ND@
Alex
Amber-
Snoes
Jasmine
LDJ
M-G
Paper Crown
Muppetje
Flip Fluitketel
kwak
Puzzle
NoName88
Lejow
nina86
Limburg85
bolus26
MAS
loesje
lente
Knof
Viva
Flower_L
superwoman
Alyssa
Muis
66 plaatsers
Pagina 38 van 40
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Jetje hou je dat plekje nog vrij in je koffer?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Kruidkoek schreef:@ Jetje Wat fijn dat je een goede echo had, super dat ze toch kon/wilde kijken!
@Flip Spannend de echo dinsdag, snap dat je zenuwachtig bent en ik ga dinsdag duimen dat je een mooie echo met een klein druk baby'tje ziet!
@ Roos en andere meiden met buikpijn, ik hoop dat het snel minder wordt, lijkt me heel vervelend als je zelfs wakker wordt van de pijn.
@ All Ik heb de laatste tijd dat als ik heel nodig moet plassen en dat gedaan heb, daarna een soort van krampen/steken bij baarmoeder, herkennen jullie dit?
Ik heb verder eigenlijk geen klachten, wordt alleen misselijk van de lucht van converseermiddel uit de potten van MoedersVoorMoeders waar ik mijn urine in verzamel. Ik heb het vanmorgen in de tuin van opvangbak in pot overgegoten zodat die lucht niet zo blijft hangen en dat hielp wel.
Hoe gaat jullie vriend/man met zwangerschap in dit prille stadium om? Ik heb het gevoel dat het kwartje nu echt bij mijn vriend gevallen is, hij wrijft vaak even over mijn buik als we op de bank zitten en als ik of hij thuis komt dan vraagt hij steeds vaker, alles nog goed daarbinnen? Hij kwam laatst ook met een 9 maanden scheurkalender thuis en die heeft hij al helemaal doorgelezen, vind het wel schattig
Ik heb geen last van die lucht uit die potten hoor!
En mijn vriend die geeft voor het slapen gaan een kus op mijn buik haha.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Muppetje schreef:Jetje hou je dat plekje nog vrij in je koffer?
Haha ja is goed hoor, moet je wel je buik een beetje inhouden goed?
Gast- Gast
Mvm..ik houd de deksel op klein kiertje, dan ruik je niets. Vandaag liep zoon al met zo'n blauwe gevulde bus door de kamer ..... Oeps....
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Mvm..ik houd de deksel op klein kiertje, dan ruik je niets. Vandaag liep zoon al met zo'n blauwe gevulde bus door de kamer ..... Oeps....
De mijne van de week met een lege, toch maar even hoog gezet die dingen. Ik hou mijn adem in en heb het boven op een kastje staan waardoor ik er niet met mijn neus in hang.
Gast- Gast
Haha, waar latem julliw die opvangmaatbeker eigenlijk? Staat zo raar voor bezoek.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Jetje schreef:Muppetje schreef:Jetje hou je dat plekje nog vrij in je koffer?
Haha ja is goed hoor, moet je wel je buik een beetje inhouden goed?
Ja is goed hoor!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Flower_L schreef:Haha, waar latem julliw die opvangmaatbeker eigenlijk? Staat zo raar voor bezoek.
In de wc/badkamer. Die van ons is alles in 1, en beneden. Maar de meesten weten toch al dat ik zwanger ben en het eerst volgende bezoek is pas in augustus met mn vriend zn verjaardag.
Nog precies een week en dan de echo
Linnie1985- Kletskop
Begrijp ik het dan goed dat je in een maatbeker plas en dat in een soort melkkan doe??
Ik ben erg aan het twijfelen of ik me zal aanmelden. Hoe werkt het in de praktijk? Misschien kunnen jullie me net dat extra zetje geven
Ik ben erg aan het twijfelen of ik me zal aanmelden. Hoe werkt het in de praktijk? Misschien kunnen jullie me net dat extra zetje geven
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Ik heb me nu bij de tweede niet aangemeld Roos...heel slecht maar heb er geen tijd/zin/puf voor.
Bij ons zoontje stond die opvangbeker in de badkamer bij onze tweede toilet.
Ik weet niet meer wie het schreef maar fijn dat het herkent wordt dat je vergeet dat je zwanger bent..ik vergeet het serieus de hele tijd. Ik wist bij de eerste precies hoever ik was en nu ongeveer...ik zit wel in de laatste schoolweken dat scheelt. (=heel erg druk met vanalles)
Bij ons zoontje stond die opvangbeker in de badkamer bij onze tweede toilet.
Ik weet niet meer wie het schreef maar fijn dat het herkent wordt dat je vergeet dat je zwanger bent..ik vergeet het serieus de hele tijd. Ik wist bij de eerste precies hoever ik was en nu ongeveer...ik zit wel in de laatste schoolweken dat scheelt. (=heel erg druk met vanalles)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Roos schreef:Begrijp ik het dan goed dat je in een maatbeker plas en dat in een soort melkkan doe??
Precies zoals je zegt. Maar aangezien wij in een buitengebied wonen, moet ik het wel zelf wegbrengen, maar daar krijg je dan een extra cadeau voor en ik doe het voor een goed doel!
Linnie1985- Kletskop
Hebben jullie ook al een bol buikje? Mijn buik is best bol. Heb een ontzettend opgeblazen gevoel. Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik niet zo snel een bolle buik. En nu Snap dat niet, want ben nog maar een week of 7. Dus groot is mijn baarmoeder niet. Mijn darmen zijn alleen flink van slag.
Gast- Gast
Hee dolcis wat leuk dat je ook weer zwanger bent!
Gast- Gast
Dat had ik ook niet meegekregen, Dolcis! Gefeliciteerd!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Roos schreef:Begrijp ik het dan goed dat je in een maatbeker plas en dat in een soort melkkan doe??
Misschien kan ik je het laatste zetje geven? Wij kunnen alleen met behulp van IVF/ICSI misschien nog een kindje krijgen, onderdeel hiervan is dat je een Pregnyl spuit moet zetten om de eitjes te laten rijpen en de eisprong in gang te zetten/voor te bereiden op punctie..en dit wordt gemaakt uit de urine van zwangere vrouwen. Ze hebben blijkbaar veel urine nodig voor maar 1 spuit. Laatst was er een landelijk tekort, dus er zijn zeker meer vrouwen nodig die meedoen.
Dus doe het voor mij en voor die anderen waarbij het erg moeizaam gaat!
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Snoes schreef:Dat had ik ook niet meegekregen, Dolcis! Gefeliciteerd!
klopt, heb het niet echt wereldkundig bekend gemaakt ofzo.
Bedankt voor de felicitaties!
Gast- Gast
Le Chat Noir schreef:Roos schreef:Begrijp ik het dan goed dat je in een maatbeker plas en dat in een soort melkkan doe??
Misschien kan ik je het laatste zetje geven? Wij kunnen alleen met behulp van IVF/ICSI misschien nog een kindje krijgen, onderdeel hiervan is dat je een Pregnyl spuit moet zetten om de eitjes te laten rijpen en de eisprong in gang te zetten/voor te bereiden op punctie..en dit wordt gemaakt uit de urine van zwangere vrouwen. Ze hebben blijkbaar veel urine nodig voor maar 1 spuit. Laatst was er een landelijk tekort, dus er zijn zeker meer vrouwen nodig die meedoen.
Ik las wel eens een zwembad vol voor 1 x pregnyl. Ik doe ook mee. Een pretje is het niet, maar toch!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Roos, het verhaal van LCN hier boven slaat ook op mij. Er is echt een te kort en ze zijn met elk druppeltje urine van een zwangere vrouw al blij om het zo maar te zeggen. Ik ben nu twee keer zwanger geraakt door een behandeling en met behulp van de spuiten die gemaakt worden van de urine van een zwangere vrouw. Ik doe nu ook mee omdat ik weet hoe belangrijk het is. Met de lucht van de flessen vind ik het reuze mee vallen, ik had het ergere verwacht en het is een kleine moeite om te doen. Bij mij worden de flessen elke week opgehaald en gebracht dus ik hoef de deur er niet voor uit.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Wist helemaal niet dat urine van een zwangere vrouw zo nuttig kon zijn. Lijkt mij ook wel wat. Ik mag nu geen bloed doneren, dus dan doneer ik gewoon wat urine. Zal eens kijken hoe het in zijn werking gaat allemaal.
Paper crown, geen pretje?
Paper crown, geen pretje?
Gast- Gast
Le Chat Noir schreef:Roos schreef:Begrijp ik het dan goed dat je in een maatbeker plas en dat in een soort melkkan doe??
Precies de reden waarom ik het doe! Of ik het nou doorspoel of andere stellen met hun grote wens kan 'helpen'!! Kleine moeite om 2 tellen mijn adem in te houden voor die lucht
Bij ons staat die beker in de badkamer.
Gast- Gast
bedankt, jullie hebben me weer overtuigd om vol overgave in die blauwe kannen te plassen.
Ik was de motivatie een beetje kwijt!
Ik was de motivatie een beetje kwijt!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Nog even een update van hier voordat ik jullie ga verlaten
Zojuist verteld op mijn werk en ze waren blij voor me. Toen ze me aangenomen hadden, hadden ze zich ook wel gerealiseerd dat ik een jonge meid was bij wie zulk soort dingen gebeuren Gelukkig maar, pak van m'n hart. Ik moest er goed over na gaan denken hoe ik verder wil na m'n zwangerschap met uren dagen enz. Maar dat moet je natuurlijk altijd.
Verder belde van de week de assistente van de vk met de uitslag van het bloed. M'n suiker was iets te hoog. 6,2 en mag max. 6,0 zijn. Aangezien mijn moeder diabetes heeft zijn ze er fel op bij mij. Nu moet ik nog een keer nuchter gaan bloedprikken en dan een suikerdrankje drinken. Gister was ik bij m'n moeder, heb ik ook nog weer geprikt, toen was hij 5,8 (terwijl ik 's middags een verjaardag had gehad en 's avonds 'examenfeestje', dus ik had voldoende gegeten (lees 2 taartjes )) Ik hoop dus dat dit allemaal meevalt.
Heeft iemand van jullie weleens nuchter moeten bloedprikken voor de suiker? Hoe werkt dat precies, moet je dan lang wachten als je dat opgedronken hebt?
Zojuist verteld op mijn werk en ze waren blij voor me. Toen ze me aangenomen hadden, hadden ze zich ook wel gerealiseerd dat ik een jonge meid was bij wie zulk soort dingen gebeuren Gelukkig maar, pak van m'n hart. Ik moest er goed over na gaan denken hoe ik verder wil na m'n zwangerschap met uren dagen enz. Maar dat moet je natuurlijk altijd.
Verder belde van de week de assistente van de vk met de uitslag van het bloed. M'n suiker was iets te hoog. 6,2 en mag max. 6,0 zijn. Aangezien mijn moeder diabetes heeft zijn ze er fel op bij mij. Nu moet ik nog een keer nuchter gaan bloedprikken en dan een suikerdrankje drinken. Gister was ik bij m'n moeder, heb ik ook nog weer geprikt, toen was hij 5,8 (terwijl ik 's middags een verjaardag had gehad en 's avonds 'examenfeestje', dus ik had voldoende gegeten (lees 2 taartjes )) Ik hoop dus dat dit allemaal meevalt.
Heeft iemand van jullie weleens nuchter moeten bloedprikken voor de suiker? Hoe werkt dat precies, moet je dan lang wachten als je dat opgedronken hebt?
NoName88- Prater
- Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11
Ik weet dat je bij operaties 8 uur voor de operatie niet meer mag eten en drinken. Maar bij bloedprikken geen idee... Je zou de doktersassistent even kunnen bellen om te vragen?
Pfff wat heb ik een moeite zeg om mijn 2 boterham op te eten, ik krijg met moeite de 2e voor de helft binnen... Meer meiden die daar last van hebben?
Pfff wat heb ik een moeite zeg om mijn 2 boterham op te eten, ik krijg met moeite de 2e voor de helft binnen... Meer meiden die daar last van hebben?
Linnie1985- Kletskop
Ik heb het niet moeten laten doen, maar heb wel lang gewerkt op de poli van gynaecologie (wel in België). Bij ons was het zo dat je na het bloedprikken dus dat suikerdrankje kreeg en als je dat op had, dat je dan na een uur bloed moet laten prikken.NoName88 schreef:
Geen idee of dat in Nederland ook zo gaat, maar zo was het dus bij ons.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
@LCN en lindsey, jullie hebben mij overtuigd! Vorige zwangerschap heb ik niet meegedaan, maar ik wil nu wel graag meedoen. Voel een soort van verplichting! Over een week of 2 ga ik me aanmelden!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken