Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+62
Weegschaal
Puggle
Jella
tweeling
Pinkel
Highway
Roos
woezel
Makamba
blondje1313
Floor
Twellie
koNijntje
Creabea_28
Mizzie
Jade
Slakje
Filoria
Bimbam
Clapperdie
CCC
Linnie1985
Joss1
meisjesmama
Susan
Lindsya
Juutjepetuutje
slaatje
Mama Titty
Travelgurly
Supertalentje
mzcharlotte
Annemoontje
Printje
Kruidkoek
mystery mom
L!ND@
Alex
Amber-
Snoes
Jasmine
LDJ
M-G
Paper Crown
Muppetje
Flip Fluitketel
kwak
Puzzle
NoName88
Lejow
nina86
Limburg85
bolus26
MAS
loesje
lente
Knof
Viva
Flower_L
superwoman
Alyssa
Muis
66 plaatsers

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 17 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  NoName88 wo 30 mei 2012 - 21:28

slaatje schreef:
NoName88 schreef:Wie stelt mij gerust?

Vanmorgen toen ik naar het toilet ging had ik bij het afvegen wat bloed. Geen oud, maar vers bloed. Geen stolsels of iets dergelijks en ook geen bloed in mijn ondergoed.

Heb nu wel spontaan buikpijn gekregen, maar dat is denk ik meer zenuwen-buikpijn dan menstruatieachtige pijn...

Bah! Blij dat we morgen de echo hebben...

Ik heb hetzelfde meid. Bij mij begon het gisteravond met oud bloed en inmiddels heb ik gewoon een maandverband in. Geen stolsels, menstruatiekrampen/vreselijke teleurstellingskrampen, maar wel een menstruatie zoals ik die elke maand heb. Een beetje oud bloed kan wijzen op een innestelling. Hoe ver ben je?

Ik zag je topic net ja! Ik denk/hoop toch dat het bij mij meevalt... Ben net weer naar de wc geweest en heb toen geen bloed meer gezien.. Het was vanochtend ook maar heel weinig, beetje lichtroze, vermengd met urine denk ik. Het was duidelijk geen oud bloed en ik ben vandaag 10 weken..

Hoe ver ben jij? Edit: ik zie al hoe ver je bent... Nog niet zo ver dacht ik he? Ik hoop voor je dat het niet doorzet en dat de krampen en stolsels achterwege blijven! Sterkte!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 17 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  NoName88 wo 30 mei 2012 - 21:32

Travelgurly, je bent zelf ook een tweeling begrijp ik? Zou natuurlijk wel leuk zijn, wie weet!

Kwak, lastig he? Ik zou gewoon even afwachten hoe je buik zich ontwikkeld. Hoe zag je buik eruit toen je zover was bij je eerste zwangerschap?
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  CCC wo 30 mei 2012 - 21:32

Clapperdie schreef:
loesje schreef:

Wij hebben de combitest wel gedaan! omdat ik zeker wilde weten of alle handjes en voetjes eraan zaten en mijn man en ik willen geen downkindje dus dan is het wel prettig om dit van te voren te weten en niet pas met 20 weken.

Vind dit wel een beetje makkelijk gezegd zo. Net of het een paar schoenen in de verkeerde kleur is. Oh nee groen? die willen we niet hoor.

Laatst op een verjaardag kreeg ik ook een scheef gezicht, hebben jullie de combitest niet gedaan?! Wij willen echt geen down kindje, nou die is bij ons ook hartstikke welkom. En daarbij zijn er 10.000 andere dingen die veeel erger zijn waar ze niet achter komen met de combitest en die pas na de geboorte duidelijk kunnen worden. Zo is een oud collega haar kindje van nog geen jaar verloren aan een behoorlijk ernstige spierziekte.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linnie1985 do 31 mei 2012 - 1:17

Sow das snel, gisteren ziekenhuis gebeld voor afspraken, en nu net kreeg ik een dikke folder met extra over vitamine en afsprakenkaart binnen!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flip Fluitketel do 31 mei 2012 - 2:08

Linnie Ze zijn er snel bij! Wanneer had je precies een afspraak de 21e toch?

Noname Hoe is het nu? Nog last van bloedverlies of krampen? Gelukkig morgen de echo!

Juutjepuutje Fijn dat je nu toch wat meer ervan kan genieten. Ik merk ook dat het genieten nu langzaam begint in deze zwangerschap. Fijne vakantie!

Bimbam Welkom en gefeliciteerd! Spannend een kans op een 2-ling? Wie weet zijn dromen geen bedrog!

Travelgurly Haha een voorbode dat je veel 2-lingen ziet...wie weet? Zit het in de familie bij jullie? Jullie zullen het vanzelf zien over een paar weken tijdens de echo.

Kruumel Welkom en gefeliciteerd! Hopelijk mag je een voorspoedigere zwangerschap hebben dan bij de 1e.

Superwoman Fijn dat alle uitslagen er goed uitzagen.

Kwak Ik zal gewoon een leuk jurkje aandoen. Een jurkje die je de verdere zwangerschap kan dragen. Maar als je al een hele leuke hebt gezien tja....moeilijk soms he!

Jetje Hoe was de echo?

Hier vandaag een iets minder dagje. Erg veel last van darmkrampen en ik ben vanmorgen vroeg echt leeg gelopen. Kreeg er zweetaanvallen en bijna een flauwte van. Voel me de hele dag al lamlendig. Gelukkig sliep onze dochter vanmorgen lekker uit en probeert ze nu weer te slapen, maar dat is geloof ik een minder succes. Zelf ben ik ook maar weer even op bed gaan liggen....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Linnie1985 do 31 mei 2012 - 2:14

Ja 21 juni, is al over 3 weken Very Happy
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 2:47

Pfffff ik reageer straks even op de rest, maar nu moet ik echt ff bijkomen van de echo...

Omdat ik 9,5 week ben wilde ze een inwendige echo doen, want dan zie je het gewoon het best. Zij dat ding aan gezet en we zagen niks *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 17 1371890812 . Zoeken, zoeken, maar niks te zien. Haar reactie: ik ben bang dat het niet goed is.

Mijn man: ja maar jullie hebben een hartje gezien de vorige keer dus er moet toch iets zitten.

Zij nog een keer goed kijken. Ja ik zie wel iets, maar het is zo klein. Maar ik zie wel een hartje. Wacht ik ga een uitwendige echo doen. Inmiddels ging het allemaal langs mij heen. Ik mijn buik bloot, zij gel erop en apparaat erop. Binnen no time een volledig kind te zien. Alles erop, inclusief benen en armen. Hartje zagen we bewegen en qua meting 9,3 (behoorlijk overeen met de vorige keer dus). Geluid aan en het hartje gehoord.

Ze zei al meteen: sorry dat ik je zo onnodig bang heb gemaakt. Dus ik reageerde: sorry namens mijn kind dat hij je zo in de maling neemt. Ze had dit in 14 jaar nog niet mee gemaakt.

Maar conclusie: het is een boef met alles erop en eraan. Uitgerekende datum is 31 december 2012 (dat kan er dan ook nog wel bij haha)

Gast
Gast

Bericht  Muppetje do 31 mei 2012 - 4:16

Jetje ook hier, ben echt heel blij voor je dat alles goed is, en het blijft een naar verhaal, bah... Had je de echo in het D.ziekenhuis?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Lejow do 31 mei 2012 - 4:23

Gelukkig maar Jetje! Jeetje wat schrikken zeg.
Zat er misschien iets voor bij de inwendige echo?

Mooie uitgerekende datum haha!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  mzcharlotte do 31 mei 2012 - 4:35

Oh Jetje, mijn ergste nachtmerrie voor over een paar weken. Hoe gelukkig moet je zijn om toch een positieve bevestiging te krijgen en wat fijn dat alles goed is. Even bijkomen!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:12

Kwak: Dan zou ik lekker showen met die buik Wink

Superwoman: en om die reden vind ik een combinatietest wel zinvol. Om je erop voor te bereiden, dat is nooit verkeerd. Super dat alles er zo goed uitzag en inderdaad, bijna 12 weken alweer!!!

Kruumel: fijn dat je je nu al een stuk beter voelt dan de vorige keer.

Travelgurly: heerlijk Portugal. Nog twee weken en dan vliegen wij er ook heen Very Happy

NoName: hoe is het met het bloedverlies?

Juutjepetuutje: oeh meid ik hoop dat het niet doorzet je rug/bekken. Ik heb er ook onwijs veel last van en als het zo doorgaat ga ik misschien toch even de verloskundige bellen van de week...

Flip Fluitketel: hoe is het nu met jou meid?

Ik ben nog steeds wel onzeker door die hele echo van vandaag, maar ja alles zag er uiteindelijk goed uit, dus ik moet me daarop focussen en niet op dat ene zinnetje van die echoscopiste (waar ze nog haar excuses voor aanbood nota bene...)

Gast
Gast

Bericht  NoName88 do 31 mei 2012 - 6:36

FF, wat vervelend dat je zo'n beroerde dag hebt vandaag. Hopelijk blijft het (voorlopig) bij Ă©Ă©n zo'n dag.

Jetje, wat een verhaal zeg. Ik zou helemaal de kriebels krijgen als ik daar gelegen had! Maar gelukkig heb je uiteindelijk duidelijk een levend kindje gezien!

Hier geen bloedverlies gehad verder, gelukkig! Ik denk dat het allemaal meevalt..

@ Slaatje, hoe is het bij jou?
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Snoes do 31 mei 2012 - 6:41

Jetje, wat schrikken zeg! Gelukkig konden ze het via de uitwendige echo wel gelijk zien! Ik had het andersom de vorige keer, was toen 12 weken en hij deed een uitwendige echo, niets te zien. Uiteindelijk een inwendige echo, toen zagen we het wel, baarmoeder bleek nog te hard naar achter gekanteld.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:48

Snoes schreef:Jetje, wat schrikken zeg! Gelukkig konden ze het via de uitwendige echo wel gelijk zien! Ik had het andersom de vorige keer, was toen 12 weken en hij deed een uitwendige echo, niets te zien. Uiteindelijk een inwendige echo, toen zagen we het wel, baarmoeder bleek nog te hard naar achter gekanteld.

Dat heb ik wel vaker gehoord. Hoewel ik daar ook van zou schrikken waarschijnlijk... Maar stom genoeg ben ik er nu helemaal door van slag. Hoe gek ook, want op de echo is echt een kindje te zien, even ver als ik zou moeten zijn.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 31 mei 2012 - 6:56

Noname, maak je nog niet te angstig. Heb ook paar uur vers bloed verloren en daarna bruin....drie weken later een bewegend kindje. Succes morgen!

Jetje, wat een schrikken...maar fijn dat goed is gekomen. Hier deed ze meteen uitwendig en ook direct whoepa in beeld. maar....mag je nu nog terug tussen tien en twaalf weken? Want dan mogen ze het wettelijk pas als betrouwbaar afgeven werd mij verteld dinsdag. Ik moet namelijk....wat vervelend Laughing ...nog terug voor echo binnenkort.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Filoria do 31 mei 2012 - 7:07

Hallo allemaal! Ik kom me hier voorzichtig aanmelden. Zal me even voorstellen: Filoria, 25 jaar. Ik werk als trainer en woon op een fijne bovenwoning in een winkelstraat. Mijn man is 34 en werkt als redacteur. We hebben een zoon van 3,5 jaar. We zijn een jaar bezig geweest voor een tweede. De volgende ronde zou ik met Clomid beginnen, maar dat is uiteindelijk niet nodig geweest Very Happy Vanochtend vroeg had ik een positieve test. Ik ben helemaal hyper en blij *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 17 3920004554

Heb me alvast wat ingelezen en ook maar meteen gereageerd.

Jetje: wat heb je me even laten schrikken zeg! Gelukkig was alles toch helemaal goed. En wat een prachtige uitgerekende datum heb je.
Flower_L: lijkt me inderdaad heeeel vervelend, zo'n extra echo. Gaat verder alles helemaal goed met jou?
Mzcharlotte: leuk dat ik die mooie avatar van jou weer vaker tegen ga komen nu Very Happy (wow klinkt dit alsof ik je aan het versieren ben?) Ben je al helemaal gewend aan de gedachte dat je zwanger bent?
Flip Fluitketel: brr klinkt niet fijn allemaal. Beterschap voor jou! Wel fijn dat je nog de kans kreeg om even op bed te gaan liggen. Doet je dochter elke dag nog een dutje?
Linnie: ik lees iets over de 21e? Dan heb ik toevallig mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Alleen intake, is nog te vroeg voor een echo voor mij dan. Krijg jij wel al een echo?
NoName: He, jouw naam is de eerste die ik niet herken! Je hebt nooit meegepraat in de 'zwanger worden' topics toch?
Lijkt me verwarrend zeg, dat bloedverlies. Ik heb er geen ervaring mee dus kan je niet geruststellen, maar hoop voor je dat er niks aan de hand is!
Juutjepuutje: he nog een nieuwe naam. Leuk. Hoe oud is jouw zoon?
Bimbam: wow, volgende week al termijnecho. En je schrijft hier pas net mee toch? Sinds wanneer weet je dat je zwanger bent?
Lindsya: supergezellig om jou hier weer tegen te komen Very Happy Hoe is het met je?
Travelgurly: hoi, jou ken ik ook nog niet zo goed. Ben wel benieuwd waarom je zoveel reist. Is dat voor je werk? Lijkt me wel heerlijk om al die afleiding te hebben tijdens het eerste trimester, dan vliegen de weken lekker voorbij. Of niet?
Kruumel: jullie kinderen zitten straks dicht op elkaar zeg. Was het ook zo gepland?
Kwak: wat geweldig dat je het hartje al hebt gehoord I love you Hoe voel jij je verder nu?
Bolus26: word jij niet misselijk van je eigen avatar nu je zwanger bent? Very Happy Alles goed verder?
Kruidkoek: nog gefeliciteerd! Ik snap je ticker en je verhaal alleen niet helemaal, want je hebt het over 'een paar dagen na de test' maar volgens je ticker ben je nog niet eens 4 weken zwanger. Ben ik nou dom of snap ik het niet? scratch
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Lindsya do 31 mei 2012 - 7:12

Jetje, dat was schrikken zeg. Gelukkig dat alles goed was uiteindelijk. Mooie uitgerekende datum.

Slaatje, hoe gaat het met je?

Nonama, hoe gaat het met je?

Filoria, gezellig dat we inderdaad nu weer in deze topic zitten. Kan je het al een beetje geloven? Met mij gaat het goed.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Filoria do 31 mei 2012 - 7:15

Fijn dat alles goed gaat Lindsya!

Ik kan het nog niet helemaal geloven.

Vanochtend deed ik mijn pyama uit. Ter hoogte van mijn rechtertepel zaten er allemaal kleine melkvlekjes op. En er liep een mooie druppel naar beneden over mijn borst ook. Whaha mijn borsten hebben er in elk geval zin in *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 17 3079029344

Ik heb me meteen aangemeld bij de verloskundige, kraamzorg, KDV, alles! Mijn manier om dit soort nieuws te verwerken geloof ik... regelen regelen regelen om maar iets te doen te hebben.

Herkenbaar voor iemand?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  NoName88 do 31 mei 2012 - 7:16

@ Filoria, kan kloppen dat je mijn naam niet kent. Bij ons kwam de zwangerschap onverwachts dus ik was niet actief in deze pijler. Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik af en toe al wel meelas in deze pijler (sinds een aantal maanden) want er is hier al wel altijd een kinderwens.

Verder lees ik al sinds het oude forum (met regelmatige tussenpozen) met jullie mee. Sinds een klein jaartje ben ik iets actiever geworden, maar nog steeds grotendeels een meelezer, dus vanuit andere pijlers zul je me ook niet kennen denk ik.

Dit topic vind ik wel heel erg leuk om mee te schrijven. Misschien krijg ik ooit nog eens zin (en tijd) om nog veel meer overal met jullie mee te kletsen smile

Laatst aangepast door NoName88 op do 31 mei 2012 - 7:17; in totaal 1 keer bewerkt
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Flower_L do 31 mei 2012 - 7:17

Het topic stroomt goed vol....mooi zo! Fijn ook dat er meiden tussen zitten die langer over gedaan hebben! Niet fijn dat lang duurde natuurlijk, maar dat het gelukt is!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Linnie1985 do 31 mei 2012 - 7:17

Ik had eerst de VK aan de telefoon, en die vertelde me dat ik de gyn gelijk kon bellen voor een afspraak voor een echo Very Happy. Die stelde ook nog een aantal vragen, maar omdat ik uitgrekend had via internet dat ik dan 8 weken moest zijn kon ik ook gelijk dezelfde week voor een echo. Heb het op dezelfde dag gepland, ben dan vrij, dus komt mooi uit!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lindsya do 31 mei 2012 - 7:18

Filoria, zo nu al melk. Ik had bij mijn zoontje veel later in de zwangerschap, nu nog niet. Ik snap dat je het nog niet kan geloven, ik kan het ook nog steeds niet geloven, ik denk dat dat na de echo pas komt. Ik heb nog niks geregeld, dat doe ik rond 12 weken. Ik heb mezelf wel aangemeld voor MvM.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria do 31 mei 2012 - 7:24

Flower_L: ik snap hoe je het bedoelt! Ben ook superblij voor meiden als Lindsya en Linnie die er heel lang over hebben gedaan. Je gunt het iedereen, maar die meiden toch stiekem een beetje extra.
Linnie: goed bezig! Mag je naar de verloskundige als alles goed is, of heb je nog een medische indicatie? Ik heb mijn volgende afspraak met de gyn vandaag afgebeld. Morgen hoor ik of dat akkoord is, maar ik ga ervan uit van wel. Ik ben gezond en mijn vorige zwangerschap is helemaal goed gegaan.
Lindsya: goed zeg, dat je je hebt aangemeld voor MvM. Rijden ze bij jou voor de deur langs? Hier niet helaas, en ik ben te lui voor gedoe Embarassed Weet je al wanneer je je eerste echo hebt?
NoName: kan ik me goed voorstellen! Er valt een hoop te kletsen over zo'n zwangerschap Wink
Hoe reageerde je vriend/man? En ben je zelf ook al helemaal gewend aan de gedachte?
Ik ben vier jaar geleden ongepland - maar wel heel gewenst - zwanger geworden van mijn zoon. Ik was toen 21 en er nog lang niet aan toe. Maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen smile Zo te lezen had jij het al wel op de kortere termijn op de planning staan? Dan is het eigenlijk een mooi kadootje toch? Of was het wel even schrikken?

@alle dames: sorry voor mijn spraakwaterval, dat komt doordat ik zo hyper ben! *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 17 281626781
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Lindsya do 31 mei 2012 - 7:30

Filoria schreef:
Lindsya: goed zeg, dat je je hebt aangemeld voor MvM. Rijden ze bij jou voor de deur langs? Hier niet helaas, en ik ben te lui voor gedoe Embarassed Weet je al wanneer je je eerste echo hebt?

Ja ze rijden voor de deur, dat scheelt gelukkig. Ja ik heb 18 juni de eerste echo. Weet jij al wanneer je de eerste echo hebt?
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria do 31 mei 2012 - 7:33

21 juni intake, en dan met ongeveer 10 weken zwangerschap (dus ergens begin juli ofzo) de eerste echo bij de verloskundige.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 17 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: