nu al bang voor als ik moet bevallen
+7
Tania
Sanne
Viva
blondje1313
Susan
Monnie
loesje
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
nu al bang voor als ik moet bevallen
bij alex ben ik ingeleid met 41 weken en was ik toevallig al in het ziekenhuis en kreeg weeen opwekkkers en ben zo snel bevallen.
nu heb ik geen indicatie voor het ziekenhuis en moet dus thuis of in het geboortehuis bevallen waar ik dus geen pijnstilling kan krijgen en geen weeen opwekkers en ben nu bang dat het daarom een horror bevalling gaat worden. zie ik nu spoken of kunnen jullie me gerustellen.
nu heb ik geen indicatie voor het ziekenhuis en moet dus thuis of in het geboortehuis bevallen waar ik dus geen pijnstilling kan krijgen en geen weeen opwekkers en ben nu bang dat het daarom een horror bevalling gaat worden. zie ik nu spoken of kunnen jullie me gerustellen.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Re: nu al bang voor als ik moet bevallen
Je kan er zelf voor keizen om in het ziekenhuis te bevallen, je betaald dan alleen een eigen bijdrage.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Je kunt toch wel naar het ziekenhuis gaan, alleen moet je dan misschien een eigen bijdrage betalen voor een poliklinische bevalling. Misschien kun je nu alvast maandelijks wat geld opzij zetten, dan heb je het bedrag achter de hand en hoef hè er niet over te stressen.
Overigens, mocht je bevalling straks niet op gang komen of mocht er iets niet goed gaan, dan krijg je gewoon weer een medische indicatie, dan laten ze je heus niet creperen.
Overigens, mocht je bevalling straks niet op gang komen of mocht er iets niet goed gaan, dan krijg je gewoon weer een medische indicatie, dan laten ze je heus niet creperen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik had trouwens de eerste keer een heel gecompliceerde bevalling en de tweede keer veel makkelijker. Ik ben toen wel naar het ziekenhuis gegaan, maar achteraf had het ook wel thuis gekund.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Misschien heb je wel een aanvullende verzekering waardoor een poliklinische ziekenhuisbevalling vergoed wordt. Anders kost het ongeveer 400 euro, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik vond het de geruststelling van in het ziekenhuis zijn echt wel waard.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ga proberen je enigzins gerust te stellen...
Ik ben met 41 weken thuis bevallen.
3h s nachts braken mijn vliezen, half uur later kreeg ik weeen.
Rond 7 uur de VK gebeld, toen al 7 cm ontsluiting, hij ging iets voor 8 weg.
Rond 8 uur weer gebeld, 10 over 8 mocht ik beginnen met persen en 20 minuten later was ze er!
Alleen de weeen nét voor de persweeen vond ik echt verschrikkelijk, maar als je eenmaal mag persen "vergeet" je dat.
(de rest van de weeen zijn natuurlijk ook niet leuk, maar niet zo erg).
Dus in die zin, het kan ook redelijk vlot gaan, zonder pijnstilling, en toch met een goede herinnering eraan.
Ik ben met 41 weken thuis bevallen.
3h s nachts braken mijn vliezen, half uur later kreeg ik weeen.
Rond 7 uur de VK gebeld, toen al 7 cm ontsluiting, hij ging iets voor 8 weg.
Rond 8 uur weer gebeld, 10 over 8 mocht ik beginnen met persen en 20 minuten later was ze er!
Alleen de weeen nét voor de persweeen vond ik echt verschrikkelijk, maar als je eenmaal mag persen "vergeet" je dat.
(de rest van de weeen zijn natuurlijk ook niet leuk, maar niet zo erg).
Dus in die zin, het kan ook redelijk vlot gaan, zonder pijnstilling, en toch met een goede herinnering eraan.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
zo jammer dat je zo weinig vertrouwen in je lichaam hebt Ik snap het overigens wel hoor, na je eerste bevalling. Je zou je eens in kunnen lezen hoe het lichaam in z'n werk gaat, wat er gebeurd tijdens een bevalling en hoe geweldig de natuur het eigenlijk allemaal geregeld heeft. Misschien krijg je daardoor weer wat vertrouwen terug en ga je met wat meer vertrouwen een bevalling tegemoet.
Gast- Gast
Monnie schreef:Je kan er zelf voor keizen om in het ziekenhuis te bevallen, je betaald dan alleen een eigen bijdrage.
wat ik van mijn verloskundige begreep dat ze dat nu niet doen ik moet dan maar eerst gaan proberen in het geboortehuis en mochten er complicaties komen dan mag ik met een rolstoel naar het ziekenhuis.
loesje- Kletskop
Je kunt er zelf voor kiezen om naar het ziekenhuis te gaan. Wat je ook kan doen, is in eerste instantie thuis bevallen. Mocht je dat halverwege om wat voor reden dan ook niet meer zien zitten, dan kun je er alsnog voor kiezen naar het ziekenhuis te gaan. Dan betaal je wel een eigen bijdrage, maar daarvoor kun je nu al geld opzij zetten, zoals Susan al zei, mocht je dat bedrag niet gemakkelijk kunnen ophoesten.
Verder zou ik me toch niet al te druk maken om je bevalling. Dat je tot nu toe geen medische indicatie hebt, betekent dat je zwangerschap zonder problemen verloopt en dat een thuisbevalling dus mogelijk is. Hou vast aan die gedachte in plaats van allerlei doemscenario's in je hoofd vast te zetten. Als de bevalling thuis niet verloopt als gewenst, krijg je alsnog een medische indicatie. Misschien valt deze bevalling je wel mee. Als je thuis bevalt, krijg je geen weeënopwekkers. Misschien is dan het verloop van de bevalling ook rustiger, omdat het 'natuurlijker' gaat.
Verder zou ik me toch niet al te druk maken om je bevalling. Dat je tot nu toe geen medische indicatie hebt, betekent dat je zwangerschap zonder problemen verloopt en dat een thuisbevalling dus mogelijk is. Hou vast aan die gedachte in plaats van allerlei doemscenario's in je hoofd vast te zetten. Als de bevalling thuis niet verloopt als gewenst, krijg je alsnog een medische indicatie. Misschien valt deze bevalling je wel mee. Als je thuis bevalt, krijg je geen weeënopwekkers. Misschien is dan het verloop van de bevalling ook rustiger, omdat het 'natuurlijker' gaat.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou ook vast gaan sparen zodat als je in het ziekenhuis wil bevallen dat ook gewoon kan. Je kan altijd om pijnstilling vragen in het ziekenhuis dus daar hoef je je niet druk om te maken dan.
Overigens was hier de tweede bevalling ook echt een eitje vergeleken bij de eerste. Bij de eerste was het te vroeg, mocht ik alleen op mn rug liggen terwijl ik rugween had, sterrenkijker, met de vacuuum gehaald enz. Bij de tweede ging ik om 1.30 met weeen die nog prima te doen waren naar het ziekenhuis, om 2.30 is ze geboren en om 5.00 lag ik weer thuis in bed.
Overigens was hier de tweede bevalling ook echt een eitje vergeleken bij de eerste. Bij de eerste was het te vroeg, mocht ik alleen op mn rug liggen terwijl ik rugween had, sterrenkijker, met de vacuuum gehaald enz. Bij de tweede ging ik om 1.30 met weeen die nog prima te doen waren naar het ziekenhuis, om 2.30 is ze geboren en om 5.00 lag ik weer thuis in bed.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
loesje schreef:Monnie schreef:Je kan er zelf voor keizen om in het ziekenhuis te bevallen, je betaald dan alleen een eigen bijdrage.
wat ik van mijn verloskundige begreep dat ze dat nu niet doen ik moet dan maar eerst gaan proberen in het geboortehuis en mochten er complicaties komen dan mag ik met een rolstoel naar het ziekenhuis.
Gaat dit om het CWZ? Het geboortehuis zit daar wel direct naast het ziekenhuis, en als er echt complicaties zijn gaan ze je niet in een rolstoel zetten, dan ga je met bed en al of de arts komt naar jou.
Gast- Gast
Arden schreef:loesje schreef:Monnie schreef:Je kan er zelf voor keizen om in het ziekenhuis te bevallen, je betaald dan alleen een eigen bijdrage.
Gaat dit om het CWZ? Het geboortehuis zit daar wel direct naast het ziekenhuis, en als er echt complicaties zijn gaan ze je niet in een rolstoel zetten, dan ga je met bed en al of de arts komt naar jou.
ja is idd cwz.
maar dit klinkt al beter dat ik dan met bed en al word vervoerd.
loesje- Kletskop
waarom ga je er eigenlijk al vanuit dat er complicaties ontstaan? Bij de eerste heb je toch ook alleen maar aan de weeenopwekkers gelegen?
Gast- Gast
ja maar die bevalling duurde niet zo lang en ik ben toen ook al even weggevallen door vermoeidheid. en mijn zoontje kwam er blauw uit. zijn schouder lag even verkeerd in de buik. en hij had een glucose tekort
Laatst aangepast door loesje op vr 4 mei 2012 - 0:39; in totaal 1 keer bewerkt
loesje- Kletskop
blondje1313 schreef:Anders kost het ongeveer 400 euro, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik vond het de geruststelling van in het ziekenhuis zijn echt wel waard.
Ik dus niet, ik baal er juist van dat ik een medische indicatie heb.
@Loesje, maar je mag altijd vragen om pijnstilling in het ziekenhuis, voor thuis zou je kunnen denken aan een bad, een geboortetens of hypnobirthing/yoga.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is wel jammer, een medische indicatie als je graag thuis wilt bevallen. Ik ben juist blij dat ik voor een tweede wel een medische indicatie heb.
Maar OT, Loesje, ik heb eigenlijk altijd begrepen dat weeënopwekkers en een ingeleide bevalling juist geen pretje zijn. Ze zullen daar toen ook niet meteen zo maar voor gekozen hebben puur omdat je toch toevallig in het zkh was? Ik ben bevallen in een verlossuite in het zkh, maar wel vergelijkbaar met het geboortehuis waar jij dan naar toe zou moeten en dat is heel goed bevallen (tja, kon geen ander woord bedenken :p). Als ik wel verdoving had gewild was ik overgedragen naar de verloskamers, maar ik vond het echt goed te doen zonder. Ik heb ruim twee uur moeten persen, maar kijk toch terug op een fijne bevalling.
Horrorbevallingen zijn er, maar als ze er vanuit zouden gaan dat de kans op complicaties bij jou groter dan gemiddeld zou zijn had je denk ik wel een medische indicatie gehad (ik heb een medische indicatie omdat L met haar schoudertje klem zat, en dan was de kans bij een volgende bevalling dat dit weer gebeurt groter dan bij iemand die dit niet gehad heeft).
Als je je nu al zorgen maakt zou ik wel aan yoga of iets dergelijks denken om een rustiger gevoel te hebben.
Maar OT, Loesje, ik heb eigenlijk altijd begrepen dat weeënopwekkers en een ingeleide bevalling juist geen pretje zijn. Ze zullen daar toen ook niet meteen zo maar voor gekozen hebben puur omdat je toch toevallig in het zkh was? Ik ben bevallen in een verlossuite in het zkh, maar wel vergelijkbaar met het geboortehuis waar jij dan naar toe zou moeten en dat is heel goed bevallen (tja, kon geen ander woord bedenken :p). Als ik wel verdoving had gewild was ik overgedragen naar de verloskamers, maar ik vond het echt goed te doen zonder. Ik heb ruim twee uur moeten persen, maar kijk toch terug op een fijne bevalling.
Horrorbevallingen zijn er, maar als ze er vanuit zouden gaan dat de kans op complicaties bij jou groter dan gemiddeld zou zijn had je denk ik wel een medische indicatie gehad (ik heb een medische indicatie omdat L met haar schoudertje klem zat, en dan was de kans bij een volgende bevalling dat dit weer gebeurt groter dan bij iemand die dit niet gehad heeft).
Als je je nu al zorgen maakt zou ik wel aan yoga of iets dergelijks denken om een rustiger gevoel te hebben.
blondje1313- Kletskop
Ik zou juist willen dat ik in een kraamsuite zou mogen bevallen, toch een ontspannen thuissituatie maar dichtbij het ziekenhuis met alle hulp in de buurt mocht dat nodig zijn. Hier is het óf thuis, óf de verloskamer waar je (naar mijn mening) totaal geen kans krijgt om je te ontspannen.
Praat over je angsten (het topic is al een stap in de goede richting) om het van je af te zetten en te relativeren. En wat Rejoy zegt, lees over hoe een bevalling en een lichaam werkt, ik denk dat dat ook rust kan geven.
Verder is er ook nog altijd een optie om poliklinisch te bevallen, maar dan zou ik toch liever voor het kraamcentrum gaan.
Praat over je angsten (het topic is al een stap in de goede richting) om het van je af te zetten en te relativeren. En wat Rejoy zegt, lees over hoe een bevalling en een lichaam werkt, ik denk dat dat ook rust kan geven.
Verder is er ook nog altijd een optie om poliklinisch te bevallen, maar dan zou ik toch liever voor het kraamcentrum gaan.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik denk dat het inderdaad gewoon belangrijk is om over je angsten te praten. Iedere bevalling is anders, dus het hoeft nu natuurlijk niet zo te gaan als bij de eerste.
Ik ben bij de eerste 9 weken te vroeg bevallen (dat moest uiteraard in het ziekenhuis) en zag er daardoor ook tegenop om van de tweede te bevallen. De tweede zou natuurlijk dubbel zo zwaar zijn en kon ik dat wel aan. Toch wilde ik dolgraag thuis bevallen, ik wilde dolgraag ervaren hoe het zou zijn om meteen na je bevalling je kindje vast te mogen houden (ipv dat hij meteen met een arts meeging en ik hem pas weer uren later zou zien) en hier een foto van te hebben. Dit gevoel heeft het bij mij overwonnen van mijn angst en ik ben dolblij dat ik thuis ben bevallen! Heerlijk om na je bevalling je kindje uren te kunnen vasthouden en lekker in je eigen vertrouwde omgeving te zijn.
Ik ben bij de eerste 9 weken te vroeg bevallen (dat moest uiteraard in het ziekenhuis) en zag er daardoor ook tegenop om van de tweede te bevallen. De tweede zou natuurlijk dubbel zo zwaar zijn en kon ik dat wel aan. Toch wilde ik dolgraag thuis bevallen, ik wilde dolgraag ervaren hoe het zou zijn om meteen na je bevalling je kindje vast te mogen houden (ipv dat hij meteen met een arts meeging en ik hem pas weer uren later zou zien) en hier een foto van te hebben. Dit gevoel heeft het bij mij overwonnen van mijn angst en ik ben dolblij dat ik thuis ben bevallen! Heerlijk om na je bevalling je kindje uren te kunnen vasthouden en lekker in je eigen vertrouwde omgeving te zijn.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Ik herken je gevoel, ondanks dat ik wel in het zkh moet bevallen. Maandag is het hier zover en ik ben echt bang dat het weer zo'n bevalling gaat worden als bij de eerste. Ook ben ik bang voor de pijn. Ik weet nu hoe erg het kan zijn, ben bang dat ik het weer niet goed aan kan. Maar goed, ik zal wel moeten. Dus het is niet anders
Gast- Gast
Alvast heel veel succes jolicious!
Stiekem hoop ik voor je dat de bevalling ervoor al zelf op gang komt!
Stiekem hoop ik voor je dat de bevalling ervoor al zelf op gang komt!
Viva- Kletskop
Dat hoop ik niet, want dat is nou juist niet de bedoeling
Gast- Gast
Haha, nou, dan hoop ik dat toch maar niet voor je!
Waarom "mag" dat niet?
Waarom "mag" dat niet?
Viva- Kletskop
Ik dacht ook dat je wel natuurlijk mocht bevallen, maar wel in het ziekenhuis.
blondje1313- Kletskop
blondje1313 schreef:Ik dacht ook dat je wel natuurlijk mocht bevallen, maar wel in het ziekenhuis.
jolicious gaat ook natuurlijk bevallen, maar de bevalling mag niet thuis beginnen (ivm reisafstand naar ziekenhuis e.d) als ik het goed begrepen heb.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:blondje1313 schreef:Ik dacht ook dat je wel natuurlijk mocht bevallen, maar wel in het ziekenhuis.
jolicious gaat ook natuurlijk bevallen, maar de bevalling mag niet thuis beginnen (ivm reisafstand naar ziekenhuis e.d) als ik het goed begrepen heb.
Klopt.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Echt heel bang voor pijn om te bevallen !!
» Voor de mannen waarvan de vrouw nog moet bevallen...
» Wie moet er één van dezer dagen bevallen?
» Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis!
» Bang voor het bad :(
» Voor de mannen waarvan de vrouw nog moet bevallen...
» Wie moet er één van dezer dagen bevallen?
» Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis!
» Bang voor het bad :(
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: