Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eigen risico volgend jaar naar €400

+27
Siem
SuperGrover
Plien84
SarahKey
Rush
Minx
Dennenappel
Atelier Madame
Floor
girli
blondje1313
Coco
Caro
Pompoen
_Cyn_
Gympie
silly-one
Tania
_Lacey_
MissBlunt
Char1
Ayla
Stuiterbal
Jade
Rose
mezzoforte
Jordana
31 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Coco vr 4 mei 2012 - 1:41

Het is best een bedrag ineens vanaf 220,- maar goed, uiteindelijk is het maar een schijntje vergeleken met de kosten van de zorg. Die wil je echt niet zelf betalen. En € 400,- in één keer betalen is natuurlijk best een hap, maar er zijn maar weinig, of geen, zorgverzekeraars die moeilijk doen over termijn betalingen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 1:43

Yasmin schreef:
Caro schreef:Ik vind het gewoon krom dat ik maandelijks best een bedrag betaal voor mijn verzekering, én als ik dan eens iets heb kan ik het alsnog zelf betalen. Dat steekt. Voor de rest snap ik de rationele gedachten wel dat het geld ergens vandaan moet komen, dat zorg duur is etc. Maar toch, ik blijf het krom vinden.

Ja dat begrijp ik ook wel maarja dat is het principe met een verzekering.. Mensen worden ook steeds ouder en vooral ouderen kosten echt veel geld ook..

Nee, dat is nou net NIET het principe van een verzekering.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  blondje1313 vr 4 mei 2012 - 1:47

Het principe van een verzekering is dat je elke maand een bedrag betaalt voor het geval dat je misschien wat nodig hebt.
Beetje zuur dat dan op het moment dat je het echt gaat gebruiken je eerst nog 400 euro eigen risico mag betalen.

Maar ja, 400 euro eigen risico is altijd nog beter dan de premies gewoon met 33 euro per maand verhogen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  girli vr 4 mei 2012 - 1:48

Wat ben ik blij dat ik mijn eigen risico amper gebruik.

In plaats van alles maar omhoog gooien, kunnen ze mijns inziens beter investeren in het terughalen van onterecht gegeven geld. Denk hierbij aan studenten die onterecht een uitwonende beurs ontvangen, mensen die onterecht een uitkering krijgen, zorgaanbieders die spookrekeningen indienen, behandelingen hoger inschalen zodat ze meer geld krijgen etc. etc. etc. Dat soort berichten lees ik vaak genoeg in de media, maar in hoeverre wordt er ook actie ondernomen om dat geld terug te halen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Floor vr 4 mei 2012 - 1:53

тыквашка schreef:
Jolicious schreef:Dat denk ik niet Rose. Ga 1 keer in het ziekenhuis opgenomen worden en het kan al uit. Zorg is echt niet zo goedkoop als je denkt.

Dat klopt, ik bekijk altijd het overzicht van mijn zorgkosten. Dat is dus wat mijn verzekeraar voor mij betaald heeft.

In 2009 was dat € € 2.664,48
In 2010 was dat € 16.748,51
In 2011 was dat: € 16.680,36
en in 2012 was dat tot nu toe al: € 864,33 en ik gok dat daar een aantal dingen nog niet in zijn opgenomen (de operatie die ik in februari had kost zo rond de 10.000 euro)

In 2010 en 2011 koste ik mijn zorgverzekeraar dus bijna 1400 euro per maand!! In 2009 viel het wel mee, maar zelfs toen had ik de verzekering er makkelijk uit! Zodra je een operatie nodig hebt, fysiotherapie en dat soort dingen ben je gewoon heel erg veel geld kwijt! Mijn operatie met opname van 1 nacht heeft ruim 9700 euro gekost, je wil dat écht niet moeten ophoesten in 1 x hoor!

Kortom, ben nog steeds blij dat het bestaat allemaal, maar die 400 euro, dat vind ik wel écht scheef, het is net als met de b.t.w. verhoging, iedereen word daardoor even hard getroffen, ook de mensen met de lage inkomens. Ik vind dit veel te makkelijk gedacht, om zo maar even zo'n verhoging in te voeren om zo geld binnen te krijgen. Zelfs als er een regeling voor de lagere inkomens komt vind ik het eerlijk gezegd scheef en onevenredig.

domme vraag maar hoe kun je een overzicht krijgen van je zorgkosten?
Ik krijg wel eens een lijstje thuis met een bedrag wat wordt vergoed (omdat ik zelf een rekening heb opgestuurd, meestal wordt die overigens niet vergoed) maar daar staan verder geen zorgkosten bij.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  girli vr 4 mei 2012 - 2:17

Floor schreef:
тыквашка schreef:
Jolicious schreef:Dat denk ik niet Rose. Ga 1 keer in het ziekenhuis opgenomen worden en het kan al uit. Zorg is echt niet zo goedkoop als je denkt.

Dat klopt, ik bekijk altijd het overzicht van mijn zorgkosten. Dat is dus wat mijn verzekeraar voor mij betaald heeft.

In 2009 was dat € € 2.664,48
In 2010 was dat € 16.748,51
In 2011 was dat: € 16.680,36
en in 2012 was dat tot nu toe al: € 864,33 en ik gok dat daar een aantal dingen nog niet in zijn opgenomen (de operatie die ik in februari had kost zo rond de 10.000 euro)

In 2010 en 2011 koste ik mijn zorgverzekeraar dus bijna 1400 euro per maand!! In 2009 viel het wel mee, maar zelfs toen had ik de verzekering er makkelijk uit! Zodra je een operatie nodig hebt, fysiotherapie en dat soort dingen ben je gewoon heel erg veel geld kwijt! Mijn operatie met opname van 1 nacht heeft ruim 9700 euro gekost, je wil dat écht niet moeten ophoesten in 1 x hoor!

Kortom, ben nog steeds blij dat het bestaat allemaal, maar die 400 euro, dat vind ik wel écht scheef, het is net als met de b.t.w. verhoging, iedereen word daardoor even hard getroffen, ook de mensen met de lage inkomens. Ik vind dit veel te makkelijk gedacht, om zo maar even zo'n verhoging in te voeren om zo geld binnen te krijgen. Zelfs als er een regeling voor de lagere inkomens komt vind ik het eerlijk gezegd scheef en onevenredig.

domme vraag maar hoe kun je een overzicht krijgen van je zorgkosten?
Ik krijg wel eens een lijstje thuis met een bedrag wat wordt vergoed (omdat ik zelf een rekening heb opgestuurd, meestal wordt die overigens niet vergoed) maar daar staan verder geen zorgkosten bij.
Ik heb CZ en als ik inlog bij mijncz kan ik dat zien staan. Ik weet alleen niet of тыквашка dezelfde verzekering heeft.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Pompoen vr 4 mei 2012 - 2:22

Floor schreef:

domme vraag maar hoe kun je een overzicht krijgen van je zorgkosten?
Ik krijg wel eens een lijstje thuis met een bedrag wat wordt vergoed (omdat ik zelf een rekening heb opgestuurd, meestal wordt die overigens niet vergoed) maar daar staan verder geen zorgkosten bij.

Ik ben verzekerd bij Menzis en heb daar online een eigen 'account' daar kan ik op zorgkosten klikken en die kan ik dan zelfs weer laten specificeren. Vroeger kreeg ik dat overzicht thuisgestuurd. Hoe het bij andere verzekeraars zit weet ik niet, maar volgens mij zou je dat wel op moeten kunnen vragen of online in moeten kunnen zien.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Atelier Madame vr 4 mei 2012 - 2:32

Pfff ik vind 400 euro wel heel erg veel geld hoor, dan wordt de drempel om geen gebruik van de zorg te maken wel heel erg hoog. Mensen met een laag inkomen worden dan weer ontzien, maar ik mag hopen dat die grens een beetje rustig omhoog schuift zodat ook niet de mensen die nu al overal buiten vallen weer de volle pond moeten betalen. Veel mensen beseffen namelijk niet dat bijv mensen met een uitkering in veel steden verzekerd zijn via de sociale dienst (dit gaat echt om duizenden mensen). Die pakketten zijn vaak ontzettend uitgebreid, het eigen risico is meeverzekerd en de premie in verhouding met wat mensen met een 'normale' verzekering betalen veel lager. Als je dan ook nog eens meeneemt dat zij ook nog zorgtoeslag ontvangen (want anders heb je ook geen recht op die verzekeringen), wordt het alweer heel snel krom. Daarbij leggen verzekeringsmaatschappijen ook weer heel veel geld toe op die verzekeringen omdat ze verlies draaien erop, ze zijn niet kostendekkend te krijgen.

Ik vraag me af waar ze in de zorg op kunnen bezuinigen hoor. Ik werk zelf in een ziekenhuis en als ik dan zie hoe uitgebreid bijvoorbeeld het eten is, denk serieus wel 35 soorten beleg. Maar ja of je daar nou grote winst op kunt maken? Ik geloof graag dat een operatie 10000 euro kost, en een openhart operatie wel een ton. Als je beseft hoeveel apparatuur eromheen staat, hoeveel steriel gemaakt moet worden, mensen betaald moeten worden etc etc. Alles moet ook betaald worden van die verzekering, idem voor een huisarts of een verpleeginstelling (hoewel dat natuurlijk via de AWBZ geregeld is).

Al met al ben ik blij dat wij in Nederland zo'n goed sociaal systeem hebben voor de gezondheidszorg. Ik vind het ook zuur omtoch ruim 1500 euro per jaar af te dragen. Maar ik zei vroeger bij mijn oude werk (klantenservice verzekering) ook altijd tegen mensen als ze klaagden over de kosten terwijl ze er bijv geen gebruik van maakten: 'u verzekert zich voor het risico dat u er gebruik van maakt. Wees blij dat u er geen gebruik van hoeft te maken, maar we kunnen natuurlijk nooit in de toekomst kijken.'
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Caro vr 4 mei 2012 - 2:38

Charlie schreef:
Yasmin schreef:
Caro schreef:Ik vind het gewoon krom dat ik maandelijks best een bedrag betaal voor mijn verzekering, én als ik dan eens iets heb kan ik het alsnog zelf betalen. Dat steekt. Voor de rest snap ik de rationele gedachten wel dat het geld ergens vandaan moet komen, dat zorg duur is etc. Maar toch, ik blijf het krom vinden.

Ja dat begrijp ik ook wel maarja dat is het principe met een verzekering.. Mensen worden ook steeds ouder en vooral ouderen kosten echt veel geld ook..

Nee, dat is nou net NIET het principe van een verzekering.

Ik wilde net zeggen... daarvoor verzeker je je toch? Dat je iets níet hoeft te betalen... Maar dat vind ik dus gewoon krom. Kan het niet helpen. Ik heb bijna nooit zorg nodig (en ja, wellicht verandert dat snel), en als ik het dan nodig heb.. mag ik er alsnog voor dokken.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Atelier Madame vr 4 mei 2012 - 2:41

Caro schreef:
Charlie schreef:
Yasmin schreef:
Caro schreef:Ik vind het gewoon krom dat ik maandelijks best een bedrag betaal voor mijn verzekering, én als ik dan eens iets heb kan ik het alsnog zelf betalen. Dat steekt. Voor de rest snap ik de rationele gedachten wel dat het geld ergens vandaan moet komen, dat zorg duur is etc. Maar toch, ik blijf het krom vinden.

Ja dat begrijp ik ook wel maarja dat is het principe met een verzekering.. Mensen worden ook steeds ouder en vooral ouderen kosten echt veel geld ook..

Nee, dat is nou net NIET het principe van een verzekering.

Ik wilde net zeggen... daarvoor verzeker je je toch? Dat je iets níet hoeft te betalen... Maar dat vind ik dus gewoon krom. Kan het niet helpen. Ik heb bijna nooit zorg nodig (en ja, wellicht verandert dat snel), en als ik het dan nodig heb.. mag ik er alsnog voor dokken.

Maar dan is het toch juist fijn dat je het niet altijd hoeft te dokken? Ik bedoel je bent sowieso verplicht om te betalen voor je verzekering, dat is hetzelfde als dat iedereen belasting moet betalen. En dat eigen risico is dus alleen als je er gebruik van maakt. Ik vind die 400 euro zuurder voor mensen die het elk jaar opmaken dan voor mezelf of voor jou die de afgelopen jaren ook die 150 - 165 - 170 of 210 euro niet hebben hoeven betalen. Of maar ten dele
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Dennenappel vr 4 mei 2012 - 2:42

@Rose; in Nederland is het verplicht om verzekerd te zijn. Wanneer je niet betaald, wordt je daarom ook niet meer uit de basisverzekering gegooid, dat mogen de verzekeringen niet meer doen. Wel na zes maanden niet betalen, via het CJIB een premie van 33% er boven op.
Wanneer je zwervende bent en nergens ingeschreven staat in Nederland kan je geen verzekering hebben. Echter als je nu langer dan een aantal maanden (weet het exacte aantal even niet) verzekerd bent krijg je een boete van rond de 330,-. Wanneer je een aantal maanden later nog niet verzekerd bent, volgt er nog zo een boete bovenop.
Daarnaast zal je echt blij zijn als je een keer hulp nodig hebt, dat het vergoed wordt (zie de voorbeelden van Pompoen).

Tja het kabinet moest nog zoveel miljard bezuinigen op de zorg, ik was al benieuwd waar ze het vandaan gaan halen. De rest willen ze via efficiënter in de zorg werken halen, nog een beetje vaag omschreven. Bij het huidige akkoord kwamen ze in de min op het gebied van de zorg te staan, omdat ze de bezuinigingen op de sociale werkplaatsen terug hebben gedraaid en juist extra geld pompen in de laag opgeleiden en niet werkenden om die betere kansen te geven op de arbeidsmarkt.

Zelf baal ik er ook van, naast mijn zorgverzekering en mijn eigen risico ben ik al 95,- per maand kwijt aan andere zorgkosten (medicatie die niet vergoed wordt, benzine kosten (ziekenhuizen waar ik in behandeling ben zitten ver weg), parkeerkosten, etc.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Minx vr 4 mei 2012 - 3:44

Dit vind ik belachelijk de zorg moeten ze nu vanaf blijven. Vraag me af welke beroepsgroep ze volgend jaar kapot gaan maken in de zorg. Ik denk ook dat het op den duur niet meer opleverd of je moet blijven verhogen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 3:50

Rose schreef:Ik vind het echt idioot dat het zo hoog word!
Als ik naar mijn vader kijk, gedeeltelijk afgekeurd (70% loon krijgt hij) en suikerziekte.
Dat zou dus betekenen dat hij januari 2013 gelijk €400 mag gaan betalen, waar moet hij dat dan weghalen?!
Je pakt hier uiteindelijk de mensen mee die chronisch ziek zijn en diegene die een laag inkomen hebben, of beide
Mijn ouders ook, beide chronisch ziek. In januari hebben ze beide het eigen risico er al doorheen, met €400 in februari waarschijnlijk. Zij kunnen echt niet zomaar €800 euro ophoesten. Gelukkig mogen ze het eigen risico nu ook al in termijnen betalen, maar dan betaal je bijna een heel jaar voor je eigen risico, lekker is dat! pale
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  SarahKey vr 4 mei 2012 - 4:46

Rush schreef:
Rose schreef:Ik vind het echt idioot dat het zo hoog word!
Als ik naar mijn vader kijk, gedeeltelijk afgekeurd (70% loon krijgt hij) en suikerziekte.
Dat zou dus betekenen dat hij januari 2013 gelijk €400 mag gaan betalen, waar moet hij dat dan weghalen?!
Je pakt hier uiteindelijk de mensen mee die chronisch ziek zijn en diegene die een laag inkomen hebben, of beide
Mijn ouders ook, beide chronisch ziek. In januari hebben ze beide het eigen risico er al doorheen, met €400 in februari waarschijnlijk. Zij kunnen echt niet zomaar €800 euro ophoesten. Gelukkig mogen ze het eigen risico nu ook al in termijnen betalen, maar dan betaal je bijna een heel jaar voor je eigen risico, lekker is dat! pale

Maar als je dat van te voren al weet kun je er voor sparen. Nu weet je het al dus kun je nog zeker 6 maand ervoor sparen. Maar leuk is het niet natuurlijk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Plien84 vr 4 mei 2012 - 4:54

Gympie_ schreef:
Lily schreef:jeetje meneetje :shock: en vanochtend was er op de radio dat de amntenaren salarisverhoging krijgen. En de politie is nu allemaal acties aan het voeren omdat hun dat niet krijgen. Ik gun het eerder de politie dan die amntenaren. Ambtenaren hebben al een redelijk salaris naar mijn idee ...

Oja, heb je daar gegevens van dat ambtenaren genoeg verdienen? Niet elke ambtenaar heeft dezelfde functie he. Een vuilnisman mag wel wat meer verdienen toch, no way dat jij of ik dat werk zou willen doen?

In mijn gemeente werkt de vuilnisman gewoon voor een bedrijf dat door de gemeente "ingehuurd"wordt. Oftewel, de vuilnisman valt niet onder gemeenteambtenaar en wordt er dus niet beter van. Volgens mij is dit in de meeste gemeentes zo.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  SuperGrover vr 4 mei 2012 - 5:30

Char1 schreef:Maar als er zoveel bezuinigd moet worden, zullen we het hoe dan ook in onze portemonnee merken, dat kan niet anders.
Ik las trouwens wel dat ze een compensatie willen bedenken voor chronisch zieken e.d.
Natuurlijk baal ik er ook van dat het eigen risico in een keer zoveel omhoog gaat. Maar zo mega veel is €400 toch ook weer niet? Zijn er nou echt zoveel mensen die dat écht niet kunnen betalen? In principe gaat het om hooguit €180 meer dan nu (als je volledige eigen risico verbruikt), dus dat is maar iets meer dan €10 per maand.

Nogmaals, voor mensen die het echt niet kunnen betalen vind ik het wat anders en ik snap dat niemand hierom zit te springen, maar we zullen als land toch iets moeten doen.

Nou ja, ik kan 400 euro eigen risico eigenlijk niet betalen. Als ik halfdood in een greppel lig, ja tuurlijk is er dan wel een mouw aan te passen. Maar een neusamandeloperatie, nou nee dat zit er dan niet meer in. Voor een gebroken arm koop ik wel een pot alabastine Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 827601
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Atelier Madame vr 4 mei 2012 - 5:31

Vuilnismannen verdienen volgens mij nog niet eens zo slecht, juist vanwege het werk dat ze doen Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 827601

Rush: krijgen jouw ouders geen teruggave van het eigen risico? Edit ik bedoel compensatie
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Siem vr 4 mei 2012 - 5:54

Ik vind het ook erg vervelend, vooral omdat ik er ook niets aan kan doen en ik die 400 euro wel haal met medicijnen en ziekenhuisbezoek.. Ben erg benieuwd hoe zit dit dan willen gaan compenseren.

Reden waarom ik het vooral vervelend vind is dat de kosten m.i. in de zorg te hoog liggen en deze met gemak omlaag kunnen en deze bezuiniging niet nodig is.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 5:55

SuperGrover schreef:
Char1 schreef:Maar als er zoveel bezuinigd moet worden, zullen we het hoe dan ook in onze portemonnee merken, dat kan niet anders.
Ik las trouwens wel dat ze een compensatie willen bedenken voor chronisch zieken e.d.
Natuurlijk baal ik er ook van dat het eigen risico in een keer zoveel omhoog gaat. Maar zo mega veel is €400 toch ook weer niet? Zijn er nou echt zoveel mensen die dat écht niet kunnen betalen? In principe gaat het om hooguit €180 meer dan nu (als je volledige eigen risico verbruikt), dus dat is maar iets meer dan €10 per maand.

Nogmaals, voor mensen die het echt niet kunnen betalen vind ik het wat anders en ik snap dat niemand hierom zit te springen, maar we zullen als land toch iets moeten doen.

Nou ja, ik kan 400 euro eigen risico eigenlijk niet betalen. Als ik halfdood in een greppel lig, ja tuurlijk is er dan wel een mouw aan te passen. Maar een neusamandeloperatie, nou nee dat zit er dan niet meer in. Voor een gebroken arm koop ik wel een pot alabastine Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 827601

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 6:01

Het zat er wel aan te komen, dat ze het nog hoger gaan gooien, helaas. Ik ben het dit jaar kwijt, door de revalidatie. Hopelijk heb ik het volgend jaar niet nodig, want ik vind het wel heel erg veel geld. Gelukkig mag ik het wel in termijnen betalen, ik vind het een (te) groot bedrag in 1x.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 6:21

Maar als het eigen risico min 400 is wat wordt dan het max eigen risico? Is nu 700 ofzo, gaat dat dan rond de 1000 liggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Tania vr 4 mei 2012 - 6:26

Atelier Madame schreef:Vuilnismannen verdienen volgens mij nog niet eens zo slecht, juist vanwege het werk dat ze doen Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 827601

Rush: krijgen jouw ouders geen teruggave van het eigen risico? Edit ik bedoel compensatie

Voor dit jaar is die compensatie 85 euro. Dus dan moet je alsnog 315 euro zelf betalen als die hetzelfde blijft. Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk al fijn dat je wat terug krijgt maar het blijft voor veel mensen een hoop geld.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 6:34

Maar chronisch zieken krijgen toch van het UWV en het CAK een extra bijdrage?
Ik ga er een beetje vanuit dat er voor de minima wel iets geregeld gaat worden.

Mijn vader heeft bijv een verzekeringspakket waar zijn eigen risico al in door berekend zit. Hij betaald dus wel iets meer premie maar hoeft geen eigen risico te betalen.

Het is heel vervelend maar ik heb dit liever dan dat ze nog meer op de ggz, ouderenzorg of gehandicaptenzorg bezuinigen. Het geld moet ergens vandaan komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 6:42

SarahKey schreef:
Rush schreef:
Rose schreef:Ik vind het echt idioot dat het zo hoog word!
Als ik naar mijn vader kijk, gedeeltelijk afgekeurd (70% loon krijgt hij) en suikerziekte.
Dat zou dus betekenen dat hij januari 2013 gelijk €400 mag gaan betalen, waar moet hij dat dan weghalen?!
Je pakt hier uiteindelijk de mensen mee die chronisch ziek zijn en diegene die een laag inkomen hebben, of beide
Mijn ouders ook, beide chronisch ziek. In januari hebben ze beide het eigen risico er al doorheen, met €400 in februari waarschijnlijk. Zij kunnen echt niet zomaar €800 euro ophoesten. Gelukkig mogen ze het eigen risico nu ook al in termijnen betalen, maar dan betaal je bijna een heel jaar voor je eigen risico, lekker is dat! pale

Maar als je dat van te voren al weet kun je er voor sparen. Nu weet je het al dus kun je nog zeker 6 maand ervoor sparen. Maar leuk is het niet natuurlijk.
Mijn ouders kunnen niet sparen van m`n vaders uitkering (volledig afgekeurd).
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 6:44

Atelier Madame schreef:Vuilnismannen verdienen volgens mij nog niet eens zo slecht, juist vanwege het werk dat ze doen Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 827601

Rush: krijgen jouw ouders geen teruggave van het eigen risico? Edit ik bedoel compensatie
Ja, maar dat is maar een paar tientjes. Dat weegt niet op tegen de hoge premie (want meer kosten is extra verzekeren) en het eigen risico. Het is natuurlijk fijn dat er een compensatie is, maar veel is het niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen risico volgend jaar naar €400 - Pagina 3 Empty Re: Eigen risico volgend jaar naar €400

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum