Eigen risico - Ik snap er geen snars van.
4 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Eigen risico - Ik snap er geen snars van.
Op mijn zorgverzekering pagina staat;
€ 175,42 Afgeschreven van eigen risico
€ 44,58 Resterend bedrag
Dus ik dacht dat ik €175,42 moet gaan betalen binnenkort. Maar nou staat bij mijn zorgverbruik het volgende;
Verstrekking - Vergoed uit - Vergoeding - Eigen risico
0,1x azitromycine sandoz tablet omhuld 500mg basisverzekering € 13,32 van € 13,40 -€ 13,32
0,1x salofalk granu-stix granulaat mga 1000mg basisverzekering € 136,98 van € 144,08 -€ 136,98
En zo nog 2 dingetjes die er zo hetzelfde bij staan. Als het vergoed is vanuit de basisverzekering, hoe kan het dan zijn dat het afgeschreven is van m`n eigen risico? Ik snap er nu echt geen zak meer van. Ik had een hele hoge rekening verwacht, maar nou weet ik niet meer wat ik wel of niet kan verwachten.
€ 175,42 Afgeschreven van eigen risico
€ 44,58 Resterend bedrag
Dus ik dacht dat ik €175,42 moet gaan betalen binnenkort. Maar nou staat bij mijn zorgverbruik het volgende;
0,1x azitromycine sandoz tablet omhuld 500mg basisverzekering € 13,32 van € 13,40 -€ 13,32
0,1x salofalk granu-stix granulaat mga 1000mg basisverzekering € 136,98 van € 144,08 -€ 136,98
En zo nog 2 dingetjes die er zo hetzelfde bij staan. Als het vergoed is vanuit de basisverzekering, hoe kan het dan zijn dat het afgeschreven is van m`n eigen risico? Ik snap er nu echt geen zak meer van. Ik had een hele hoge rekening verwacht, maar nou weet ik niet meer wat ik wel of niet kan verwachten.
Laatst aangepast door Rush op ma 6 feb 2012 - 3:17; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Re: Eigen risico - Ik snap er geen snars van.
Gewoon ff je zorgverzekeraar contacten :p
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Ja een hoge telefoonrekening kan er ook nog wel bij
Als ik er zo uit kom zou het handig zijn en anders mail ik ze wel.
Als ik er zo uit kom zou het handig zijn en anders mail ik ze wel.
Rush- Lady Post-a-lot
Vergoeding eigen risico, dus dat moet je betalen. Het staat er alleen wel heel onduidelijk. Het verschil tussen die bedragen wordt vergoed uit basisverzekering, zo vat ik het op in ieder geval.
Gast- Gast
bij mij is het heel vaak dat medicijnen of tandartsbezoeken gedeeltelijk vergoed worden en een deel niet en dat valt onder m`n eigen risico. Misschien is dat bij jou ook zo?
Gast- Gast
Okay, dus bij die bovenste zijn 8 hele centen vergoed en de rest moet ik dus betalen?Pippa schreef:Vergoeding eigen risico, dus dat moet je betalen. Het staat er alleen wel heel onduidelijk. Het verschil tussen die bedragen wordt vergoed uit basisverzekering, zo vat ik het op in ieder geval.
Rush- Lady Post-a-lot
wat ik eruit opmaak is dat je 13,40 vergoed hebt gekregen en € 13,32 zelf moet betalen.
Gast- Gast
Dit staat er boven. Dus er wordt eerst genoemd wat er verstrekt wordt, dan het bedrag dat niet vergoed wordt, dan het bedrag dat uit je basisverzekering wordt betaald & dan is dus eigen risico wat jij betaald, en dat komt overeen met het tweede bedrag (waarom dat er zo staat, weet ik niet).
Dit staat er boven. Dus er wordt eerst genoemd wat er verstrekt wordt, dan het bedrag dat niet vergoed wordt, dan het bedrag dat uit je basisverzekering wordt betaald & dan is dus eigen risico wat jij betaald, en dat komt overeen met het tweede bedrag (waarom dat er zo staat, weet ik niet).
Gast- Gast
Sorry Rush, hier kom ik zo ook even niet uit, ook al omdat ik, als ik de bedragen optel, niet uitkom op het bedrag dat je bovenaan beschreven hebt maar dat is misschien omdat er nog meer regels op je overzicht stonden? Ik zie er even geen logica in!
Ik denk dat Pippa een heel eind in de goeie richting zit!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Sjaantje schreef:Sorry Rush, hier kom ik zo ook even niet uit, ook al omdat ik, als ik de bedragen optel, niet uitkom op het bedrag dat je bovenaan beschreven hebt maar dat is misschien omdat er nog meer regels op je overzicht stonden? Ik zie er even geen logica in!
Er stonden meer regels, dat zei ze zelf ook, haha, en dan kom je op die 175 euro die ze zelf moet betalen!
Gast- Gast
Heb je al een deel contant moeten betalen (0,08 en bij die andere ook wat)
De rest wordt vergoed, maar helaas houden ze het eerst van je eigen risico af, waardoor je het nu wel moet betalen.
De rest wordt vergoed, maar helaas houden ze het eerst van je eigen risico af, waardoor je het nu wel moet betalen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
blondje1313 schreef:Heb je al een deel contant moeten betalen (0,08 en bij die andere ook wat)
Dat is niet waar, je betaalt nooit iets eerst uit je eigen risico en dan krijg je het terug. Dat kan alleen zo zijn bij de apotheek dat je het vooruit betaald.
Gast- Gast
Ik heb nog helemaal niets ergens betaald, dus dat is inderdaad niet van toepassing.
Dus kortom; ik moet idd die €175 betalen, het staat er alleen heel vreemd?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik heb nog helemaal niets ergens betaald, dus dat is inderdaad niet van toepassing.
Ja. Er staat EIGEN RISICO en als je die bedragen bij elkaar optelt zul je op die 175 euro komen. Ze laten het alleen uitgesplitst zien met wat er vergoed wordt, en wat niet (alsof jou dat wat interesseert, haha). Je bent er wel lekker snel doorheen dit jaar in ieder geval
Gast- Gast
Ja, en het stomme is. Dat hele dure, van €136 dat moest ik nog 2 dagen slikken toen ik nieuwe kreeg, 6 sachets. Ik heb 100 sachets gekregen. Ka-ching. Zo kan ik ook wel medicijnen uitdelen.Pippa schreef:Rush schreef:Ik heb nog helemaal niets ergens betaald, dus dat is inderdaad niet van toepassing.
Ja. Er staat EIGEN RISICO en als je die bedragen bij elkaar optelt zul je op die 175 euro komen. Ze laten het alleen uitgesplitst zien met wat er vergoed wordt, en wat niet (alsof jou dat wat interesseert, haha). Je bent er wel lekker snel doorheen dit jaar in ieder geval
Rush- Lady Post-a-lot
Daarom heb ik héél hard zitten strepen op het recept voor wondverzorgingsmiddelen van de revalidatie-arts. Hij had wat uitgeschreven alsof mijn wond nog járen open zou blijven Ik zou niet voor vergoeding in aanmerking komen dus zo min mogelijk spullen besteld met de gedachte dat áls ik meer nodig zou hebben, ik het altijd nog bij kon bestellen. En wat denk je... Binnen een week na thuiskomst was de wond dicht. En ik heb toch nog spullen over.
Maar..... toen ik de spullen ging halen besloot de ziekenhuisapotheker alle spullen tóch op rekening van het ziekenhuis te zetten want ze vonden het ook wel maf dat ik het zelf zou moeten betalen.
Maar..... toen ik de spullen ging halen besloot de ziekenhuisapotheker alle spullen tóch op rekening van het ziekenhuis te zetten want ze vonden het ook wel maf dat ik het zelf zou moeten betalen.
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik kreeg ten eerste al het merkproduct omdat de 'neppe' niet op voorraad was en ik het `s avonds al nodig had, maar dan krijg je ook nog ineens 100 stuks, terwijl je maar 6 nodig hebt. Ik heb daar toen niet echt overna gedacht, maar dit is wel makkelijk geld verdienen zo!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ga ermee terug naar de apotheek. Ik heb het recept van het ziekenhuis in m`n agenda en daar staat op dat ik max. 10 stuks nodig heb.
Van andere medicijnen kreeg ik wel precies de nodige hoeveelheid. Dit is gewoon asociaal.
Van andere medicijnen kreeg ik wel precies de nodige hoeveelheid. Dit is gewoon asociaal.
Rush- Lady Post-a-lot
je kan het proberen maar ik denk niet dat ze er iets mee doen. Apotheken mogen geen medicijnen terugnemen, nouwja ze mogen het wel terugnemen maar dan vernietigen hun het geloof ik.
Gast- Gast
Zij hebben mij 2 doosjes van 50 stuks gegeven. 1 was prima geweest en daar wil ik dan ook best wel voor betalen. Maar ik ga niet betalen voor 2 doosjes, terwijl op het recept staat aangegeven hoeveel ik nodig heb. Anders hadden ze me ook wel 6 doosjes prednison mee kunnen geven, terwijl ik maar 2 hoefde. Ze hebben zich niet aan het recept gehouden, dat is niet mijn probleem en dat moet het ook niet worden.Lily schreef:je kan het proberen maar ik denk niet dat ze er iets mee doen. Apotheken mogen geen medicijnen terugnemen, nouwja ze mogen het wel terugnemen maar dan vernietigen hun het geloof ik.
Rush- Lady Post-a-lot
nee dat snap ik, en de apotheek had dan maar beter moeten kijken maar ik weet niet of je dit op hun kunt verhalen.
Gast- Gast
Ze kunnen vast op 1 of andere manier in het systeem verwerken dat ze niet 100stuks, maar de gebruikelijke 50 verstrekt hebben. En zo niet, dan toch. Dan betaal ik niet en probeer ik het wel met de zorgverzekering te regelen. Dit is echt geen stijl.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik gok wel dat het niet terug te draaien is, omdat je de medicijnen hebt aangenomen bij de apotheek. Ze hebben het dus verstrekt, en ze mogen het niet meer terugnemen, dus er moet voor die medicijnen betaald worden. Ik zou het wel aankaarten en aangeven, maar ik denk dat jij aan het kortste eind zult trekken. Toch is het raar van de apotheek dat ze het gewoon zelf beslissen? Ze moeten toch geven wat de dokter voorschrijft?
Gast- Gast
Ja en er ging toen al van alles mis. Want ik zou gewoon het fake product krijgen, maar dat was niet op voorraad en toen vielen daar alle computers uit en heeft ze snel wat geregeld en gaf ze me zo`n hele doos mee. Ik was toen echt totaal niet bij de tijd dus heb er niet echt acht op geslagen dat het 100 stuks waren terwijl er voorgeschreven stond dat ik maar voor 3 dagen nodig had. Maar nu ik weet dat het zo duur is ben ik gewoon boos, dit is niet mijn fout, maar ik draai er nu wel voor op en dat laat ik er niet bij zitten.Pippa schreef:Ik gok wel dat het niet terug te draaien is, omdat je de medicijnen hebt aangenomen bij de apotheek. Ze hebben het dus verstrekt, en ze mogen het niet meer terugnemen, dus er moet voor die medicijnen betaald worden. Ik zou het wel aankaarten en aangeven, maar ik denk dat jij aan het kortste eind zult trekken. Toch is het raar van de apotheek dat ze het gewoon zelf beslissen? Ze moeten toch geven wat de dokter voorschrijft?
Rush- Lady Post-a-lot
je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis.
En pippa, bij de apotheek werken ook mensen en mensen kunnen fouten maken dus misschien dat hij/zij gewoon een fout aantal heeft meegegeven.
En pippa, bij de apotheek werken ook mensen en mensen kunnen fouten maken dus misschien dat hij/zij gewoon een fout aantal heeft meegegeven.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Eigen risico vraagje
» Iemand verstand van eigen risico en fysiotherapie?
» Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?
» Eigen risico volgend jaar naar €400
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Iemand verstand van eigen risico en fysiotherapie?
» Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?
» Eigen risico volgend jaar naar €400
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: