Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

+6
SarahKey
TukTuk
Steep
Rush
piene1983
blondje1313
10 plaatsers

Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  blondje1313 di 4 dec 2012 - 3:27

Ik ben nu bezig met mijn ziektekostenverzekering voor volgend jaar en twijfel een beetje over mijn eigen risico.
Ik wil het ophogen tot 850 euro, maar zijn er veel zwangerschapskosten die nog van het eigen risico afgaan?
Mijn uitgebreide 20 weken echo (GUO) en de eerste bloedonderzoeken zijn zeker nog in 2012, maar hoe zit het met andere dingen, bijv. bezoeken aan gyneacologen?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 3:37

Alles wat uit je basisverzekering komt, valt onder je eigen risico. Dus om de verloskundige, gun, bevalling. Ik denk dat je vrij snel aan de 850 zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  blondje1313 di 4 dec 2012 - 3:39

Zeker niet alles, veel dingen rondom een zwangerschap gaan er niet in, gewone verloskundige hulp bijvoorbeeld niet volgens mij.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  piene1983 di 4 dec 2012 - 5:15

Volgens mij gaan de kosten omtrent zwangerschap niet van je eigen risico af. Tenminste, niet het standaard pakket.
Volgens de site van mijn verzekering:

De kosten van bevalling en verloskundige hulp vallen nooit onder het eigen risico,
ook niet onder het verplichte eigen risico. Kosten van eventuele nazorg
bij een zwangerschap vallen wel onder het eigen risico. Ook overige
kosten tijdens de zwangerschap zoals bloedonderzoek door een
laboratorium, ziekenvervoer en vruchtwaterpuncties vallen wel onder het
eigen risico.

Dus, even navragen bij de betreffende verzekeraar.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  blondje1313 di 4 dec 2012 - 7:12

Heb ik gedaan, maar heb niet altijd zo'n vertrouwen in de telefoniste bij de klantenservice. Ze doen wel net of ze het weten, maar halen hun informatie van dezelfde site als ikzelf volgens mij.
Ik ga het risico maar aan, en dan maar hopen dat ik niet met de ambulance naar het ziekenhuis hoef om te bevallen, of dat er natuurlijk iets groots buiten de zwangerschap gebeurt.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Rush di 4 dec 2012 - 7:13

blondje1313 schreef:Heb ik gedaan, maar heb niet altijd zo'n vertrouwen in de telefoniste bij de klantenservice. Ze doen wel net of ze het weten, maar halen hun informatie van dezelfde site als ikzelf volgens mij.
Ik ga het risico maar aan, en dan maar hopen dat ik niet met de ambulance naar het ziekenhuis hoef om te bevallen, of dat er natuurlijk iets groots buiten de zwangerschap gebeurt.
*


Laatst aangepast door Rush op di 4 dec 2012 - 7:27; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Steep di 4 dec 2012 - 7:16

Huh? Maar voor ambulancevervoer (omdat je met sped naar het zk moet) en een poliklinische bevalling hoef je toch geen eigen risico te betalen?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  TukTuk di 4 dec 2012 - 7:17

Steep schreef:Huh? Maar voor ambulancevervoer (omdat je met sped naar het zk moet) en een poliklinische bevalling hoef je toch geen eigen risico te betalen?

Zo te lezen wel:

Verloskundige zorg en kraamzorg

Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico. Het gaat om:


kraamzorg
echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog;
ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap;
verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige;
medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog;
gebruik van de verloskamer;
ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis.

Geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek, prenataal onderzoek (vlokkentest) en de ambulance naar het ziekenhuis in verband met de bevalling vallen wel onder het eigen risico.

http://www.menzis.nl/web/Consumenten/VerzekeringenNieuw2/Zorgverzekeringen/EigenRisico1/Uitzonderingen.htm
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Rush di 4 dec 2012 - 7:19

Sinds wanneer is dat dan zo?

Want mijn schoonzus heeft bij beide gevallen een spoed ambu gehad en daarvoor geen eigen risico hoeven betalen. Toevallig hadden we het er dit weekend over haha. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Rush di 4 dec 2012 - 7:26

Nou goed. AN heeft idd gelijk. Raar!

Ik heb niks gezegd. nerd
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Steep di 4 dec 2012 - 7:32

Nou dat is inderdaad nieuw dan, wel heeeel raar!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  SarahKey di 4 dec 2012 - 7:35

Rush schreef:Sinds wanneer is dat dan zo?

Want mijn schoonzus heeft bij beide gevallen een spoed ambu gehad en daarvoor geen eigen risico hoeven betalen. Toevallig hadden we het er dit weekend over haha. Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? 394967

Mijn schoonvader belde van de week naar zijn zorgverzekering omdat hij het eigen risico ook omhoog wilde gooien en toen vertelde ze daar ook dat de ambulance onder eigen risico valt. Nu scheelt hem dat weinig maar als je al zwanger bent zou ik het eigen risico mooi nog zo laten staan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  blondje1313 di 4 dec 2012 - 7:47

Ik ben toch al van plan om in het ziekenhuis te bevallen, en met Lotte ging het ook allemaal niet zo snel, dus durf ik dat risico wel aan. Je weet natuurlijk nooit, maar ik heb de afgelopen 10 jaar (in elk geval zo lang als het bestaat) maar 1 keer mijn eigen risico opgemaakt, voor de rest nog nooit (en die ene keer was door 3x bloedprikken en de GUO van mijn zwangerschap wat ik volgend jaar niet heb), dus is het wel een beetje een berekend risico.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  TukTuk di 4 dec 2012 - 7:48

Steep schreef:Nou dat is inderdaad nieuw dan, wel heeeel raar!

Volgens mij niet hoor, google het maar eens, je komt ook berichten uit vorige jaren tegen op fora waar dat verteld wordt. Maar zeker weten doe ik het uiteraard niet, heb er zelf geen ervaring mee gehad.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  blondje1313 di 4 dec 2012 - 7:49

Iemand hier die weet wat de kosten zijn van een ambulance, of is dat wisselend? (Toch beter voor mijn gemoedsrust).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Nora di 4 dec 2012 - 7:56

Op deze site reageren een aantal mensen. Antwoorden zijn wel van 2 jaar geleden.
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/kost-rit-ambulance.72975

Daar betaalden ze rond de 700€.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  M-G di 4 dec 2012 - 11:31

Ik weet niet waar je verzekerd bent maar bij Univé worden de kosten van het ambulancevervoer naar het ziekenhuis gewoon vergoed. Het verschilt gewoon per zorgverzekeraar wat ze wel en niet vergoeden. Ik heb nog helemaal niets zelf hoeven te betalen: verloskundige, GUO in het ziekenhuis, extra echo's, bloed prikken het wordt bij mij allemaal vergoed vanuit het basispakket. Alleen als ik perse zelf in het ziekenhuis zou willen bevallen zonder medische indicatie moet ik €197,00 per dag betalen. Verder geld er voor de kraamzorg een eigen bijdrage van €4,00 per uur.

Volgens mij is het tarief voor een ambulancerit afhankelijk van het aantal kilometers.




M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Happydobby di 4 dec 2012 - 11:39

Spoed ambulance kost 750 ongeveer.
blondje? Je hebt toch een medische indicatie, dan hoef je niet te betalen voor je bevalling.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  TukTuk di 4 dec 2012 - 19:21

Mistery-Girl schreef:Ik weet niet waar je verzekerd bent maar bij Univé worden de kosten van het ambulancevervoer naar het ziekenhuis gewoon vergoed. Het verschilt gewoon per zorgverzekeraar wat ze wel en niet vergoeden. Ik heb nog helemaal niets zelf hoeven te betalen: verloskundige, GUO in het ziekenhuis, extra echo's, bloed prikken het wordt bij mij allemaal vergoed vanuit het basispakket. Alleen als ik perse zelf in het ziekenhuis zou willen bevallen zonder medische indicatie moet ik €197,00 per dag betalen. Verder geld er voor de kraamzorg een eigen bijdrage van €4,00 per uur.

Volgens mij is het tarief voor een ambulancerit afhankelijk van het aantal kilometers.




Ja het wordt wel vergoed, maar het valt wél eerst onder het eigen risico. Zodra je je eigen risico verbruikt hebt al, wordt het inderdaad gewoon vergoed, en als het rond de 750 euro kost, en je eigen risico 350 euro is, wordt die resterende 400 euro gewoon vergoed.

Vrijstellingen eigen risico

Het eigen risico geldt niet voor:

verloskundige zorg en kraamzorg
Maar hiermee samenhangende kosten - bv. geneesmiddelen (met uitzondering van voorkeursgeneesmiddelen), bloedonderzoek, vlokkentest of ziekenvervoer - tellen wel mee voor het verplicht eigen risico.

http://www.unive.nl/zorgverzekering/eigenrisico
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  blondje1313 di 4 dec 2012 - 19:29

De vk heeft bij de vorige bevalling gezegd dat ik een medische indicatie zou hebben bij een volgende bevalling, maar ik durf daar toch nog niet 100% vanuit te gaan. Maar mocht ik met spoed naar het ziekenhuis moeten met de ambulance valt dat daar dan niet onder.

Vreemd dat je bij sommige verzekeringen 197 euro zou moeten betalen zonder medische indicatie en dat ik vorige keer 300 euro moest betalen (wat ook bij meerdere verzekeringen gewoon zo terug te vinden was op de site). Maar ach, daar hoef ik me deze keer sowieso geen zorgen om te maken.

Vorige keer heb ik de GUO uit het eigen risico moeten betalen, weet niet goed waarom, ik denk dat ze het zagen als vrijwillig extra prenataal onderzoek terwijl het toch op verwijzing van de vk was.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Jade di 4 dec 2012 - 21:55

Ik heb van Univé al wel een rekening gezien voor het bloedonderzoek en de emesafene. De rest had ik al opgemaakt.

Ik zou het er niet op gokken en nog 1 jaar goed verzekerd blijven.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  M-G wo 5 dec 2012 - 1:12

AngelNyn schreef:
Mistery-Girl schreef:Ik weet niet waar je verzekerd bent maar bij Univé worden de kosten van het ambulancevervoer naar het ziekenhuis gewoon vergoed. Het verschilt gewoon per zorgverzekeraar wat ze wel en niet vergoeden. Ik heb nog helemaal niets zelf hoeven te betalen: verloskundige, GUO in het ziekenhuis, extra echo's, bloed prikken het wordt bij mij allemaal vergoed vanuit het basispakket. Alleen als ik perse zelf in het ziekenhuis zou willen bevallen zonder medische indicatie moet ik €197,00 per dag betalen. Verder geld er voor de kraamzorg een eigen bijdrage van €4,00 per uur.

Volgens mij is het tarief voor een ambulancerit afhankelijk van het aantal kilometers.




Ja het wordt wel vergoed, maar het valt wél eerst onder het eigen risico. Zodra je je eigen risico verbruikt hebt al, wordt het inderdaad gewoon vergoed, en als het rond de 750 euro kost, en je eigen risico 350 euro is, wordt die resterende 400 euro gewoon vergoed.

Vrijstellingen eigen risico

Het eigen risico geldt niet voor:

verloskundige zorg en kraamzorg
Maar hiermee samenhangende kosten - bv. geneesmiddelen (met uitzondering van voorkeursgeneesmiddelen), bloedonderzoek, vlokkentest of ziekenvervoer - tellen wel mee voor het verplicht eigen risico.

http://www.unive.nl/zorgverzekering/eigenrisico

Apart, dit kan ik nergens terug vinden in de vergoedingswijzer maar jij haalt het ook gewoon van de website zo te zien. Bedankt dat je deze link er even bijzet! Ik gebruik namelijk altijd de vergoedingswijzer en daar lees ik het anders. Hopelijk heb ik het niet nodig want dat zijn dus allemaal extra kosten.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  TukTuk wo 5 dec 2012 - 6:41

Mistery-Girl schreef:
AngelNyn schreef:
Mistery-Girl schreef:Ik weet niet waar je verzekerd bent maar bij Univé worden de kosten van het ambulancevervoer naar het ziekenhuis gewoon vergoed. Het verschilt gewoon per zorgverzekeraar wat ze wel en niet vergoeden. Ik heb nog helemaal niets zelf hoeven te betalen: verloskundige, GUO in het ziekenhuis, extra echo's, bloed prikken het wordt bij mij allemaal vergoed vanuit het basispakket. Alleen als ik perse zelf in het ziekenhuis zou willen bevallen zonder medische indicatie moet ik €197,00 per dag betalen. Verder geld er voor de kraamzorg een eigen bijdrage van €4,00 per uur.

Volgens mij is het tarief voor een ambulancerit afhankelijk van het aantal kilometers.




Ja het wordt wel vergoed, maar het valt wél eerst onder het eigen risico. Zodra je je eigen risico verbruikt hebt al, wordt het inderdaad gewoon vergoed, en als het rond de 750 euro kost, en je eigen risico 350 euro is, wordt die resterende 400 euro gewoon vergoed.

Vrijstellingen eigen risico

Het eigen risico geldt niet voor:

verloskundige zorg en kraamzorg
Maar hiermee samenhangende kosten - bv. geneesmiddelen (met uitzondering van voorkeursgeneesmiddelen), bloedonderzoek, vlokkentest of ziekenvervoer - tellen wel mee voor het verplicht eigen risico.

http://www.unive.nl/zorgverzekering/eigenrisico

Apart, dit kan ik nergens terug vinden in de vergoedingswijzer maar jij haalt het ook gewoon van de website zo te zien. Bedankt dat je deze link er even bijzet! Ik gebruik namelijk altijd de vergoedingswijzer en daar lees ik het anders. Hopelijk heb ik het niet nodig want dat zijn dus allemaal extra kosten.

Geen idee wat daarin precies staat, maar in feite wordt het ook vergoed smile Als je in het ziekenhuis terecht komt of medicatie nodig hebt, wordt het ook vergoed, alleen valt het wel eerst onder het eigen risico, indien die op is wordt het gewoon verder helemaal vergoed smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico? Empty Re: Welke zwangerschapskosten gaan uit je eigen risico?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum