Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagmoeder gezocht...

+45
Marin
Feline
Discordia
CCC
Kqip
Plien84
Sneeuwvlok
Inge
Verde
Liz
Flower_L
Jade
flower
_Lana_
Ella
SuperGrover
Siem
FireButterfly
Tinus
mickey
Takkie
Susan
Liadan
Fearie
Tazz
Twellie
May
loura
*Troela*
Noortje
Kaat
Clapperdie
Filoria
Krullebol
Jerry
Joli86
Guus
Shopelle
Atelier Madame
Mamsie
studiebol
Coco
Tiara
kwak
Annemie
49 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Draagmoeder gezocht... - Pagina 3 Empty Re: Draagmoeder gezocht...

Bericht  Liadan do 17 mei 2012 - 9:38

De draagmoeder heeft in dit geval zelf aangeboden om het te doen voor Musetta en Hotze. En als ze het dan zelf betalen en de mogelijkheid krijgen om het voor elkaar te krijgen, dan denk ik bij mezelf dat het fijn is dat het mogelijk is voor ze.

Persoonlijk zou ik dit nooit doen, hoe groot de wens voor een vierde ook is, ik zou me dan gezegend voelen met 3 kinderen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan do 17 mei 2012 - 9:40

Ik vind het eerlijk gezegd wel verwend om hiervoor een draagmoeder te willen. Ik bedoel, natuurlijk is het naar als je een groot gezin wil en dat gaat niet door, maar ik vind dat mensen soms ook moeten accepteren dat iets niet gaat. Persoonlijk vind ik ook wel dat er een groot verschil zit tussen helemaal geen moeder kunnen worden en geen vierde kind kunnen krijgen. Het is heel fijn als je een groot gezin wil en dat lukt ook daadwerkelijk, maar ik denk dat voor heel veel mensen, om uiteenlopende reden, dat niet is weggelegd en ik vind het heel ver gaan om hiervoor een draagmoeder in te schakelen. Daar mag iedereen uiteraard anders over denken, maar zo zie ik het dus wel. Soms moet je ook kunnen accepteren hoe de zaken ervoor staan. Niet alles in het leven is maar maakbaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 9:41

Ik denk dat ik ze aan de ene kant wel begrijp, en bovendien wat Liadan ook aangaf; ze hebben het aanbod gekregen. Het is niet zo dat ze iemand benaderd hebben met de vraag ze te helpen.

Aan de andere kant heeft het iets 'verwends' om geen genoegen te kunnen nemen met drie gezonde kinderen. Dat voelde voor mij wat naar.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 9:44

Volgende week overigens een nieuw homokoppel die een draagmoeder gaan 'uitzoeken' in India.
Dat doet mij weer denken aan de documentaire Google Baby. Iemand hier bekend mee?

http://weblogs.hollanddoc.nl/import/2010/04/19/google-baby/

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 17 mei 2012 - 19:18

Ik vind er ook een groot verschil in zitten tussen geen kinderen kunnen krijgen en geen vierde kind kunnen krijgen. Ik zou het ook een ander verhaal vinden als ze zelf op zoek zouden gaan naar een draagmoeder. Maar in dit geval biedt iemand aan om draagmoeder te zijn voor ze en dat maakt toch wel een groot verschil voor mij.
Al is dan wel het volgende discussiepunt of je in moet gaan op zo'n aanbod. Ik zou daar zelf nooit op zijn ingegaan, alleen al omdat ik het voor de andere persoon een veel te grote belasting en risico zou vinden om zwanger te zijn en te moeten bevallen van mijn kind.
Zij zijn wel ingegaan op het aanbod en de voors zullen hierin voor hun zwaarder hebben gewogen dan de tegens neem ik aan.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 20:06

Ze hebben al een keer een draagmoeder gehad en daar zijn ze ook mee in zee gegaan. Maar die is er na de eerste poging mee gestopt omdat ze merkte hoe obsessief Musetta daarmee bezig was. Dat is toen al een heel drama geweest, maar na het verhaal van die draagmoeder snapte ik haar volkomen. Ik ken beide kanten van het verhaal toevallig.
Ik vind het werkelijk bizar om te horen dat ze weer in zee gaan met een draagmoeder.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 20:11

Susan schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel verwend om hiervoor een draagmoeder te willen. Ik bedoel, natuurlijk is het naar als je een groot gezin wil en dat gaat niet door, maar ik vind dat mensen soms ook moeten accepteren dat iets niet gaat. Persoonlijk vind ik ook wel dat er een groot verschil zit tussen helemaal geen moeder kunnen worden en geen vierde kind kunnen krijgen. Het is heel fijn als je een groot gezin wil en dat lukt ook daadwerkelijk, maar ik denk dat voor heel veel mensen, om uiteenlopende reden, dat niet is weggelegd en ik vind het heel ver gaan om hiervoor een draagmoeder in te schakelen. Daar mag iedereen uiteraard anders over denken, maar zo zie ik het dus wel. Soms moet je ook kunnen accepteren hoe de zaken ervoor staan. Niet alles in het leven is maar maakbaar.
Eens.
Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe zo'n traject gaat en hoe het voelt om zo'n wens te hebben. Maar voor nu ben ik het met Susan eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 20:17

Jolicious schreef:Ze hebben al een keer een draagmoeder gehad en daar zijn ze ook mee in zee gegaan. Maar die is er na de eerste poging mee gestopt omdat ze merkte hoe obsessief Musetta daarmee bezig was. Dat is toen al een heel drama geweest, maar na het verhaal van die draagmoeder snapte ik haar volkomen. Ik ken beide kanten van het verhaal toevallig.
Ik vind het werkelijk bizar om te horen dat ze weer in zee gaan met een draagmoeder.

O, nu snap ik je reactie op fb.
Ken jij ze?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 20:36

Ja, zie pm op Facebook

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 17 mei 2012 - 20:44

Jolicious, ik heb gelezen dat Jolanda niet doorgaat met het traject om draagmoeder te zijn, dus ik denk dat ze niet opnieuw in zee gaan met een draagmoeder maar dat dit die keer is.

Ik heb net gegoogled op hun namen net en lees dan dat ze in Turkije aan het kijken zijn of ze in aanmerking komt voor een baarmoedertransplantatie. Dat vind ik persoonlijk wel weer bizar ver gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 20:51

Oké, ik dacht dus dat er weer een nieuwe draagmoeder opgetrommeld was. De laatste berichten die ik heb gehoord is dat ze nu haar moeders baarmoeder willen transplanteren inderdaad. Wetende dat de kans zeer aanwezig is dat dat fout gaat. En dat met al 3 kinderen waar je de verantwoordelijkheid voor draagt.

Gast
Gast

Bericht  Fearie do 17 mei 2012 - 20:54

Jeetje, als dat echt zo is, ga je dan niet te ver? Ik vind het bijna als obsessief gedrag klinken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Takkie do 17 mei 2012 - 21:09

Susan schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel verwend om hiervoor een draagmoeder te willen. Ik bedoel, natuurlijk is het naar als je een groot gezin wil en dat gaat niet door, maar ik vind dat mensen soms ook moeten accepteren dat iets niet gaat. Persoonlijk vind ik ook wel dat er een groot verschil zit tussen helemaal geen moeder kunnen worden en geen vierde kind kunnen krijgen. Het is heel fijn als je een groot gezin wil en dat lukt ook daadwerkelijk, maar ik denk dat voor heel veel mensen, om uiteenlopende reden, dat niet is weggelegd en ik vind het heel ver gaan om hiervoor een draagmoeder in te schakelen. Daar mag iedereen uiteraard anders over denken, maar zo zie ik het dus wel. Soms moet je ook kunnen accepteren hoe de zaken ervoor staan. Niet alles in het leven is maar maakbaar.

Hier ben ik het mee eens.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Bericht  loura do 17 mei 2012 - 21:11

Ik vind dit echt te ver gaan hoor... Ik vind die moeder die voor haar dochter zwanger wilt raken al ver gaan.. Maar als je al 3 kinderen hebt?? Sjonge jonge jonge... Sorry misschien ben ik hard maar er zijn toch echt genoeg kinderen die opzoek zijn naar een gezin? Waarom adopteren ze dan niet? Ik ken het gevoel echt niet dat je graag een kind wilt van jezelf dus ik kan mij sowieso niet identificeren deze mensen. Maar ik vind het lastig om hier naar te kijken.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan do 17 mei 2012 - 21:13

Ik vind het ook erg obsessieve vormen aannemen. En haar moeders baarmoeder jolicious? Dan vind ik helemaal bizar. Ik snap eigenlijk ook echt niet dat ze haar moeders gezondheid en haar eigen gezondheid in gevaar willen brengen hiermee. En dan ook nog de kans dat het helemaal mis gaat terwijl ze inderdaad al 3 kinderen heeft rondlopen.
En hoe kan je als man hierin meegaan, daar kan ik met mijn hoofd niet bij (en dat je als moeder je baarmoeder wil afstaan in dit geval, snap ik eigenlijk ook niet).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  mickey do 17 mei 2012 - 21:19

Poeh... ik dacht al dat ik de enige was die het vreemd vond, nog een 4e (en 5e, 6e, enz?) willen via draagmoeder.
Heb net ook gegoogled, zag inderdaad ook dat ze in Turkije bezig zijn met baarmoedertransplantatie. Jeetje... hoever wil je gaan en hoeveel wil je riskeren? Ik snap echt wel dat iemand een heel sterke wens heeft voor nog een kindje, maar wil je dan echt je eigen gezondheid riskeren, door zo'n experimentele operatie te ondergaan? En dan ook nog de gezondheid van je moeder? Voor hetzelfde geldt gaat het dan weer mis, zoals na de laatste bevalling en kan ze het dan niet meer navertellen. Zit je dan, als vader met 4 kinderen, maar geen vrouw, omdat je persé nog een kind wilde...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 21:47

:O
Met deze ontwikkelingen sta ik helemaal te klapperen met mijn oren.
Behoorlijk obsessief en erg ongezond ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 21:59

Oke, dat is echt freaky.. Rolling Eyes

Wellicht is een psychologisch traject in zo'n geval meer op z'n plek dan een draagmoeder transplantatie traject.

Gast
Gast

Bericht  Tinus do 17 mei 2012 - 22:17

Ik wist niet zo goed wat ik ervan moest denken, gisteravond. Ik kan me wel iets voorstellen bij de wens om een groot gezin te willen en dat het voor je gevoel nog niet compleet is. Maar aan de andere kant..je hebt er al drie. Ik bedoel, als ik naar mijn eigen situatie kijk, ik zou echt ontzettend blij en dankbaar zijn als ik drie kinderen had, maar ik heb die keuze nog niet kunnen maken.
En nu weer dat verhaal over de baarmoeder van je moeder...pfff, dat vind ik dan echt weer een brug te ver. Ik bedoel; hoe obsessief kun je zijn..! Wees blij met wat je hebt en geniet van je kinderen. Lijkt me ook niet echt een gezonde situatie voor de kinderen...
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  FireButterfly do 17 mei 2012 - 23:54

Ik heb net de eerste aflevering zitten kijken en weet echt niet wat ik van dat stel moet vinden die haar moeder als draagmoeder willen.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11

Bericht  Clapperdie vr 18 mei 2012 - 3:54

FireButterfly schreef:Ik heb net de eerste aflevering zitten kijken en weet echt niet wat ik van dat stel moet vinden die haar moeder als draagmoeder willen.

Dat heb ik nou ook.. Ik vind dat meisje er veel te makkelijk over denken. Ook vreemd dat je zoiezo niet een second opinion neemt voordat je met een super dure behandeling gaat beginnen.. En je ziet nu al 2 stellen die in nederland een "jonge" draagmoeder hebben gevonden dan moet het dat stel toch ook lukken? Ik vind het erg knap van die moeder dat ze het heeft aangeboden maar helaas mag dit niet lukken.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Siem vr 18 mei 2012 - 4:07

Clapperdie schreef:
FireButterfly schreef:Ik heb net de eerste aflevering zitten kijken en weet echt niet wat ik van dat stel moet vinden die haar moeder als draagmoeder willen.

Dat heb ik nou ook.. Ik vind dat meisje er veel te makkelijk over denken. Ook vreemd dat je zoiezo niet een second opinion neemt voordat je met een super dure behandeling gaat beginnen.. En je ziet nu al 2 stellen die in nederland een "jonge" draagmoeder hebben gevonden dan moet het dat stel toch ook lukken? Ik vind het erg knap van die moeder dat ze het heeft aangeboden maar helaas mag dit niet lukken.

Ik heb ook erg veel moeite met dat meisje, in mijn ogen denkt ze er ook te makkelijk over. Vooral haar reactie na die zwangerschapstest. Daarnaast vind ik de hele familie erg naief, je hebt een ingreep gehad en dan vraag je zelf niet of dat nog gevolgen kan hebben. Daarnaast begrijp ik oprecht niet waarom ze niet in Nederland vantevoren al een second opinion hebben gevraagd, zeker als je een lening moet afsluiten om het bedrag bij elkaar te krijgen.. Iets meer onderzoek had in mijn ogen wel gekund.

Het homo-stel vind ik leuk en lief.

Het 'nieuwe' koppel vond ik al wat vreemd dat ze zover wilden gaan voor een vierde kind, maar nog niet heel vreemd totdat ik jullie verhalen ging lezen. Dan moet je toch echt naar een psycholoog als je zulke risico's gaat nemen terwijl je al 3 kinderen hebt. En dan heb ik het nog niet over het risico dat je moeder loopt.

Tav het koppel dat de volgende keer erbij komt die naar India gaan, daar krijg ik op voorhand al de kriebels van nav andere documentaires. Die vrouwen worden in mijn ogen echt uitgebuit..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Clapperdie vr 18 mei 2012 - 4:19

Billy schreef:
Clapperdie schreef:

Ik heb ook erg veel moeite met dat meisje, in mijn ogen denkt ze er ook te makkelijk over. Vooral haar reactie na die zwangerschapstest. Daarnaast vind ik de hele familie erg naief, je hebt een ingreep gehad en dan vraag je zelf niet of dat nog gevolgen kan hebben. Daarnaast begrijp ik oprecht niet waarom ze niet in Nederland vantevoren al een second opinion hebben gevraagd, zeker als je een lening moet afsluiten om het bedrag bij elkaar te krijgen.. Iets meer onderzoek had in mijn ogen wel gekund.

Het homo-stel vind ik leuk en lief.

Het 'nieuwe' koppel vond ik al wat vreemd dat ze zover wilden gaan voor een vierde kind, maar nog niet heel vreemd totdat ik jullie verhalen ging lezen. Dan moet je toch echt naar een psycholoog als je zulke risico's gaat nemen terwijl je al 3 kinderen hebt. En dan heb ik het nog niet over het risico dat je moeder loopt.

Tav het koppel dat de volgende keer erbij komt die naar India gaan, daar krijg ik op voorhand al de kriebels van nav andere documentaires. Die vrouwen worden in mijn ogen echt uitgebuit..

Helemaal mee eens! Heb daar wel eens een docu over gezien. Die arme vrouwen (meisjes) moeten dit van de familie doen voor het geld. Ik zou daar niet aan mee willen werken.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 6:39

Nou ik zat vol verbazing te kijken naar dat koppel met 3 kinderen..
En toen ging ik hier lezen en :O ik snap dat echt niet hoor..

Gast
Gast

Bericht  Filoria vr 18 mei 2012 - 10:10

Wow eerst wil er iemand draagmoeder worden voor haar dochter, en nu begrijp ik van jullie dat de moeder van die Musetta haar baarmoeder wil afstaan aan haar dochter? :O Wat voor een bizarre dingen gebeuren er anno 2012?!

Vraag: zouden jullie je wel voor kunnen stellen dat je ver gaat (eventueel inclusief IVF, adoptie, draagmoederschap of wat er ook op je pad komt) voor een tweede kind?

Ik vind het namelijk wel heel veel uitmaken of je 1 of 2 kinderen hebt. 3 of 4 lijkt me een veel minder groot verschil. Je kinderen hebben immers elkaar al als broers/zusjes. Mijn zoon heeft nog niemand Cry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: