Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagmoeder gezocht...

+45
Marin
Feline
Discordia
CCC
Kqip
Plien84
Sneeuwvlok
Inge
Verde
Liz
Flower_L
Jade
flower
_Lana_
Ella
SuperGrover
Siem
FireButterfly
Tinus
mickey
Takkie
Susan
Liadan
Fearie
Tazz
Twellie
May
loura
*Troela*
Noortje
Kaat
Clapperdie
Filoria
Krullebol
Jerry
Joli86
Guus
Shopelle
Atelier Madame
Mamsie
studiebol
Coco
Tiara
kwak
Annemie
49 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Draagmoeder gezocht... - Pagina 2 Empty Re: Draagmoeder gezocht...

Bericht  Krullebol do 10 mei 2012 - 9:31

Filoria schreef:Ik heb de eerste aflevering én het eerste stukje van deze aflevering gemist. Maar een mooi programma inderdaad.

Even nieuwsgierig: wat is de reden dat die dochter niet zwanger kan worden? En heeft die dochter ook een partner?

De dochter heeft geen baarmoeder, maar wel eileiders waardoor ze wel eitjes heeft. Haar dochter heeft een vriend, maar die kon nu niet aanwezig zijn ivm werk.

Jammer dat moeder niet zwanger is. Ik zie bij haar nu ook wel twijfel en het zou mij niet verbazen als ze er mee stopt. En de 2 papa's. Die stralen van geluk! Wat moet de draagmoeder nu blij zijn, hopelijk hersteld ze snel.
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 19:58

Echt een mooi programma. Respect voor de draagmoeders. Ik zou zelf heel veel moeite hebben met de kindjes afstaan....

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie vr 11 mei 2012 - 2:05

Ik vind de dochter een beetje droog over komen. Ze praat er naar mijn idee zo makkelijk over. De opmerking "als het aan mij ligt beginnen we gewoon morgen weer" daar van had ik echt zoiets van Rolling Eyes.

Dat homo-stel was idd heel mooi om te zien hoe ze met die kindjes om gaan. Maar petje af voor die draagmoeder zeg! Ben benieuwd of we nog meer van dat homo-stel zien of dat het nu klaar is.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 3:43

Zou zo'n draagmoeder daar geld voor krijgen?

Gast
Gast

Bericht  Kaat vr 11 mei 2012 - 3:51

Volgens mij mag ze er niet voor betaald krijgen. Maar kan mij niet voorstellen dat je dat voor helemaal niets doet.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  Noortje za 12 mei 2012 - 4:24

Kaat schreef:Volgens mij mag ze er niet voor betaald krijgen. Maar kan mij niet voorstellen dat je dat voor helemaal niets doet.

Ik vind het ook een prachtig programma en heb bewondering voor de draagmoeders! Ik weet niet of ik dat eventueel zou kunnen doen..

Ik denk dat de draagmoeder sowieso wel de onkosten/gemaakte kosten (van de zwangerschap) vergoed krijgt van het homostel. Aangezien ze ook een langere periode niet meer kon werken, door de zwangerschap. En overige dingen die bij een zwangerschap komen kijken: ziekenhuiskosten (mocht de verzekering dit niet vergoeden), positiekleding en dergelijke..
Maar ze mag er niet voor betaald krijgen idd.
Noortje
Noortje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 44
Registratiedatum : 25-04-12

Bericht  Jerry za 12 mei 2012 - 4:27

Noortje schreef:
Kaat schreef:Volgens mij mag ze er niet voor betaald krijgen. Maar kan mij niet voorstellen dat je dat voor helemaal niets doet.

Ik vind het ook een prachtig programma en heb bewondering voor de draagmoeders! Ik weet niet of ik dat eventueel zou kunnen doen..

Ik denk dat de draagmoeder sowieso wel de onkosten/gemaakte kosten (van de zwangerschap) vergoed krijgt van het homostel. Aangezien ze ook een langere periode niet meer kon werken, door de zwangerschap. En overige dingen die bij een zwangerschap komen kijken: ziekenhuiskosten (mocht de verzekering dit niet vergoeden), positiekleding en dergelijke..

Dan krijg je toch zwangerschapsverlof? Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  *Troela* za 12 mei 2012 - 5:20

Ik vind het ook een mooi programma om te zien. Erg leuk om mijn gyn, verloskundige ( die de echo maakte) en de afdeling waar mijn dochter heeft gelegen terug te zien.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  loura za 12 mei 2012 - 6:07

Goed programma, ik vind het alleen belachelijk dat die moeder draagmoeder wilt zijn voor haar dochter... Ik snap echt dat je alles voor je dochter over hebt hoor.. Maar ik begrijp die dochter echt niet, dat doe je je moeder toch niet aan? Kijk hoeveel ongemakken ze heeft.. Ze is 55 dan ga je toch niet meer zwanger zijn? Weer alle ongemakken, weer pijnen en ongesteld zijn. Echt petje af dat ze dat voor haar dochter over heeft. Ik zou het zelf mijn moeder nooooit vragen. Ik vind het ook niet kunnen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  May za 12 mei 2012 - 8:39

Mijn moeder heeft wel altijd gezegd als ik 10 jaar jonger was geweest dan had ik het alle liefde willen doen, maar nu niet meer. Mijn schoonzusje kan namelijk ook geen kinderen krijgen, heeft ook geen baarmoeder. Maar mijn broer en schoonzus willen geen draagmoeder en hebben voor adoptie gekozen. Mochten ze daar wel voor gekozen hebben en ze zouden mij gevraagd hebben, en ik zou voldoen aan de voorwaarden dan zou ik er zeker goed over nagedacht hebben.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Twellie za 12 mei 2012 - 9:08

loura schreef:Goed programma, ik vind het alleen belachelijk dat die moeder draagmoeder wilt zijn voor haar dochter... Ik snap echt dat je alles voor je dochter over hebt hoor.. Maar ik begrijp die dochter echt niet, dat doe je je moeder toch niet aan? Kijk hoeveel ongemakken ze heeft.. Ze is 55 dan ga je toch niet meer zwanger zijn? Weer alle ongemakken, weer pijnen en ongesteld zijn. Echt petje af dat ze dat voor haar dochter over heeft. Ik zou het zelf mijn moeder nooooit vragen. Ik vind het ook niet kunnen.

Ik zou dat ook doen voor mijn dochters, zouden ze zelf anders geen kinderen kunnen krijgen en wel een sterke kinderwens hebben.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Tazz za 12 mei 2012 - 9:12

Ook al is het niet jouw eicel, dat doet niks af aan je gevoelens lijkt me. Je moet wel heel erg kunnen relativeren als je voelt dat het kindje in jouw buik voor het eerst schopt of de hik heeft. Je hebt zo'n kindje toch 9 maanden 24 uur per dag bij je en dan ben je bevallen en wordt het kind gewoon bij je weggehaald. Je weet wel waarvoor je het doet, maar het lijkt me toch heel erg lastig

Een kennis van ons heeft ook een kindje van een eiceldonor en haar eigen man, ze heeft het kind wel zelf gedragen, en zij is toch echt de moeder al is het dan niet biologisch.

Een eicel doneren lijkt me een stuk makkelijker om te doen dan draagmoeder te zijn. Al zou ik het voor familie misschien toch ook wel doen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 9:19

Ik vond het heftig om te zien, de tweelingdraagmoeder. Vraag me echt af of ze er echt zo nuchter onder is gebleven. Lijkt me toch een behoorlijk moeilijk iets. Toevallig staat ze ook in de nieuwe ouders van nu met haar verhaal. De tweeling is inmiddels een jaar geweest, en ze ziet zichzelf als een soort tante.

Ik moest wel even een traantje wegpinken bij die keizersnee zeg, alles komt dan weer boven.

Gast
Gast

Bericht  Noortje za 12 mei 2012 - 10:17

Jerry schreef:
Noortje schreef:

Dan krijg je toch zwangerschapsverlof? Rolling Eyes

Ik dacht dat zij al veel eerder dan de reguliere zwangerschapsverlof (6 weken voor, 10 weken na), niet meer kon werken. Ik weet niet of je dan ook nog door betaald krijgt? Vandaar dat ik het schreef laughcry
Noortje
Noortje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 44
Registratiedatum : 25-04-12

Bericht  *Troela* za 12 mei 2012 - 10:32

Normaal gesproken ga je dan in de ziektewet n.a.v je zwangerschap.

Als het homostel bijv een huishoudster had gestuurd omdat de draagmoeder niet veel meer kon zou dat dan ook onder 'betaling' vallen? Denk dat ze het op die manier de draagmoeder en haar partner het wel makkelijker hadden kunnen maken. Vond wel dat het stel wat licht dacht over de keizersnede, in ieder geval zo kwam het op mij over. Doe maar een keizersnede want dan is er minder binding.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 9:02

Wie kijkt er vandaag? Er is een nieuw koppel voorgesteld. Ze hebben al drie kinderen maar de moeder in kwestie is kort na de geboorte van de derde haar baarmoeder kwijtgeraakt. Ze hebben het gevoel dat het gezin nog niet compleet is en proberen nu een vierde te krijgen via een draagmoeder. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

Gast
Gast

Bericht  Fearie do 17 mei 2012 - 9:07

Megara schreef:Wie kijkt er vandaag? Er is een nieuw koppel voorgesteld. Ze hebben al drie kinderen maar de moeder in kwestie is kort na de geboorte van de derde haar baarmoeder kwijtgeraakt. Ze hebben het gevoel dat het gezin nog niet compleet is en proberen nu een vierde te krijgen via een draagmoeder. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

Ik snap wel waarom het VU heeft afgewezen, niet dat ik het ze niet gun. Maar ik begrijp wel dat ze die grens trekken.
Vond het trouwens wel erg lief van die Jolanda. En erg voor die tweelingdraagmoeder, ik zou het denk ik niet kunnen, niet nu ik weet hoe het is om zwanger te zijn geweest.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Liadan do 17 mei 2012 - 9:07

Ik kijk en ik 'ken' die moeder van een ander forum. Ik heb toen ook het hele verhaal meegekregen omtrent de vorige bevalling en nasleep, dat was heel heftig.
Ik gun het ze van harte en ik gun het eigenlijk elk stel dat in dezelfde situatie zit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 9:13

Ik vind het ook wel begrijpelijk dat ze het in Nederland en België afwijzen.
Ik gun die mensen het best maar ik vind het ook wel belangrijk dat landen een grens trekken.
Al zie je ook maar dat het dan wel 'illegaal' voorkomt, zoals nu bij die kliniek in Letland.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 17 mei 2012 - 9:19

Megara schreef:Ik vind het ook wel begrijpelijk dat ze het in Nederland en België afwijzen.
Ik gun die mensen het best maar ik vind het ook wel belangrijk dat landen een grens trekken.
Al zie je ook maar dat het dan wel 'illegaal' voorkomt, zoals nu bij die kliniek in Letland.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik vind het ook niet raar dat het in ons land afgewezen wordt, maar nu ze eenmaal zo ver zijn dat ze het 'illegaal' laten doen, hoop ik voor ze dat het lukt. Ik ben trouwens wel benieuwd of Belgie het uiteindelijk had afgewezen of niet, maar daar zullen we wel niet meer achter komen (want ik begreep dat Belgie 6 maanden de tijd wilde om tot een beslissing te komen).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 9:21

Ja dat zou ik ook wel willen weten. Ik vind die termijn van 6 maanden zo vreemd. Wat moet er dan allemaal intern besproken worden dat het zo lang moet duren?

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 17 mei 2012 - 9:23

Ja, vind ik ook raar. Je zou toch zeggen dat ze zo'n beslissing wel iets sneller kunnen nemen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 17 mei 2012 - 9:24

Als ik heel eerlijk ben, ik heb me er nogal aan zitten ergeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 9:30

Susan schreef:Als ik heel eerlijk ben, ik heb me er nogal aan zitten ergeren.

Ik ben wel benieuwd waaraan je je hebt geërgerd.

Ik ben er zelf nog niet over uit wat ik er van vind geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 9:34

Ik vind het lastig om echt een oordeel te geven. Bij mezelf zou ik zoiets hebben van joh we hebben er al drie, laten we hier gelukkig mee zijn. Maar als je echt die wens hebt en het gevoel heel sterk is, ja ik weet het niet. Echt afkeuren kan ik het niet, maar het zou voor mij ook niet helemaal goed voelen om het wel door te zetten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: