Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?

+27
studiebol
snoezel
Ugly Betty
Julia
woezel
Fearie
Caresses
Ayla
SarahKey
loesje
Parisienne
Roodkapje
Printje
Rouge
Darius
Marin
Fiwen
RiLiJu
Mamsie
Weegschaal
Didi
Susan
*Troela*
Bolleke
Liadan
Rush
yes1984
31 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn? Empty n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?

Bericht  yes1984 di 6 maa 2012 - 9:37

N.a.v. het andere topic of je draagmoederschap of adoptie zou overwegen.

1. Zou je zelf draagmoeder kunnen/willen zijn voor bijvoorbeeld je zus of je beste vriendin? Ik persoonlijk niet dat ik het zou kunnen, omdat ik me teveel zou hechten aan het kindje dat in mij groeit.

2. Zou je een eicel doneren aan een bijzoner iemand?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn? Empty Re: n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?

Bericht  Rush di 6 maa 2012 - 9:38

Nee, geen draagmoeder en geen adoptie.

Eicellen doneren zou ik eventueel nog wel overna willen denken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn? Empty Re: n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?

Bericht  Liadan di 6 maa 2012 - 9:40

Draagmoeder zou ik zeker niet kunnen en willen. Een eicel doneren zou ik misschien wel kunnen doen maar alleen aan mijn zus, niet aan iemand anders..

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke di 6 maa 2012 - 9:41

Nee zou ik niet kunnen, en ook geen adoptie.
Eiceldonatie zou ik weer dat absoluut geen moeite mee hebben, jammer dat dat zo' n moeilijke procedure is.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  *Troela* di 6 maa 2012 - 9:41

Draagmoeder niet, weet niet of ik het gevoelsmatig zou kunnen, maar ik wil absoluut niet meer zwanger zijn.

Eicel doneren aan zus zou ik wel doen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Susan di 6 maa 2012 - 9:43

Ik zou alleen voor mijn eigen kinderen draagmoeder willen zijn, mocht het nodig zijn en mocht ik er tegen die tijd nog fysiek toe in staat zijn.

Een eicel doneren zou ik denk ik wel wat minder moeilijk vinden, maar voor wie ik dat wel en niet zou doen weet ik niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Didi di 6 maa 2012 - 9:44

Draagmoeder zijn zou ik alleen voor een van m'n zusjes doen. Eicel donatie trouwens ook.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Weegschaal di 6 maa 2012 - 9:45

Didi schreef:Draagmoeder zijn zou ik alleen voor een van m'n zusjes doen. Eicel donatie trouwens ook.

+1
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Mamsie di 6 maa 2012 - 9:45

Draagmoeder zou ik niet kunnen zijn, eicel donatie alleen voor mijn zus.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  RiLiJu di 6 maa 2012 - 9:48

Het is toch zo dat bij draagmoederschap, de eicel en de zaadcel vaak van de vader en moeder komen, waarvoor je draagt?

Ik zou daar in dat gevoel minder moeite mee hebben dan eiceldonatie. In dat geval is het mijn biologische kind, waar ik geen afstand van zou kunnen nemen dan.

Bij draagmoederschap, in mijn eerste zin beschreven, zou ik dan minder moeite hebben. Mijn baarmoeder word dan alleen als tijdelijk huisje gebruikt, maar een biologische band is er dan eigenlijk helemaal niet.

Of heb ik het helemaal verkeerd in mijn hoofd zitten?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Fiwen di 6 maa 2012 - 9:52

Eicel doneren aan goede vrienden zou ik meteen doen. Heb het zelfs nog serieus met een vriendin van mij besproken een paar maanden geleden omdat ze heel veel moeite hebben gehad om zwanger te worden.
Draagmoeder zijn zou ik over na moeten denken en goed moeten bespreken met mijn man maar ik zeg nu nog niet meteen nee. Hangt helemaal af van de personen, de periode en de omstandigheden op dat moment.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Marin di 6 maa 2012 - 9:53

Eicel en draagmoederschap zou ik alleen voor m'n zussen overwegen, maar voor niemand anders. Ik zou dat heel moeilijk vinden, maar wel overwegen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Darius di 6 maa 2012 - 9:54

Draagmoederschap, nee. Nou, heel misschien toch wel voor mijn eigen kinderen, als dat nog medisch verantwoord is.

Eiceldonatie: voor een heel bijzonder iemand zou ik het wel doen. Jammer dat het een pijnlijke ingreep is.

[b]Zou jij willen of kunnen toestaan dat jouw man of vriend zijn sperma doneert?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rouge di 6 maa 2012 - 9:55

Nee denk het niet (maar zeg nooit nooit), ik ben nu voor de 2e keer zwanger en vind het echt een aanslag op je lichaam. Je komt er vrijwel nooit 'ongeschonden' vanaf, Ă©n je moet het kindje afstaan wat je 9 maanden in je buik hebt gedragen. Ik zou me daar teveel aan hechten om het te kunnen afstaan. Ik vind het knap dat er vrouwen zijn die het kunnen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 9:55

Op beide kan ik Ja zeggen (alleen voor 2 vrouwen) al zullen ze dat 2e niet zo snel doen bij iemand die zelf nog geen kinderen gehad heeft. Het eerste zal ik echter ook niet meer zo snel doen vanwege mijn huidige baan.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen di 6 maa 2012 - 10:05

Darius schreef:

[b]Zou jij willen of kunnen toestaan dat jouw man of vriend zijn sperma doneert?

We hebben het daar laatst uitgebreid over gehad vanwege vruchtbaarheidsproblemen bij hele goede vrienden van ons. (zie ook mijn vorige post)

Conclusie van ons gesprek:
Voor vrienden zou ik dat geen probleem vinden, zomaar voor vreemden zou ik toch wel even over na moeten denken.

Ik zou trouwens bij eiceldonatie en/of spermadonatie wel een regeling willen treffen dat we voogd zijn of zo. Het is en blijft biologisch gezien dan toch jouw kind.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Darius di 6 maa 2012 - 10:06

Fiwen schreef:
Darius schreef:

We hebben het daar laatst uitgebreid over gehad vanwege vruchtbaarheidsproblemen bij hele goede vrienden van ons. (zie ook mijn vorige post)

Conclusie van ons gesprek:
Voor vrienden zou ik dat geen probleem vinden, zomaar voor vreemden zou ik toch wel even over na moeten denken.

Ik zou trouwens bij eiceldonatie en/of spermadonatie wel een regeling willen treffen dat we voogd zijn of zo. Het is en blijft biologisch gezien dan toch jouw kind.

O, dat van die voogd is een goede. Ik pieker er nog even over. Sperma doneren is misschien een optie hier voor over een paar jaar.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje di 6 maa 2012 - 11:05

Draagmoeder lijkt me zeer moeilijk, eiceldonatie voor familie/goede vrienden zou ik wel overwegen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Roodkapje di 6 maa 2012 - 11:24

Draagmoeder: het zwanger zijn zou het probleem denk ik nog niet zo zijn. Biologisch is er niets van mij en als ik mensen die ik ken daar ouders mee kan maken en hun grootste droom in vervulling kan laten gaan is het het overwegen waard maar waar ik echt niet tegen kan denk ik is de bevalling en dan vooral het deel dat jij naar huis gaat zonder kind.. Dat lijkt voor mij echt een onmenselijk gevoel. Daarom zeg ik niet direct Ja.. maar ook geen definitieve Nee. Je weet nooit. Voor mijn zussen of beste vriendinnen zou ik er over na willen denken.

Eiceldonatie zou ik geen probleem mee hebben ondanks het wel biologisch van jou is. Ik heb geen binding met de eicel opzich... hoe het kindje eruit gaat zien weet je ook niet. Wel zou ik ook nadenken over afspraken als voogd etc. maar dat ligt er dan weer aan naar wie de eicel zou gaan. Bij zussen oid vind ik dat minder van belang. Bij vrienden wel een fijnere gedachten.

Of ik ooit 1 van beide zou doen... dat weet ik niet.

Spermadonatie: tja.. ik vind het een hele goede zaak dat het gebeurd maar mijn man ziet dat denk ik niet zitten, veelste bang om nog meer kinderen op de wereld te zetten Wink
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Parisienne di 6 maa 2012 - 11:40

Draagmoeder zijn zou ik denk ik nooit kunnen, al ligt het helemaal van de persoon en de situatie af. Zou zo ik het voor mijn zusjes nog serieus overwegen, maar dan wel pas over een lange tijd en niet nu. Wat betreft een eicel doneren geldt hetzelfde: het ligt van de persoon en de situatie af.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Bolleke di 6 maa 2012 - 19:32

Roodkapje schreef:
Eiceldonatie zou ik geen probleem mee hebben ondanks het wel biologisch van jou is. Ik heb geen binding met de eicel opzich... hoe het kindje eruit gaat zien weet je ook niet. Wel zou ik ook nadenken over afspraken als voogd etc. maar dat ligt er dan weer aan naar wie de eicel zou gaan.

Zo kijk ik er ook tegenaan. Ik zou draagmoederschap van een kind dat dus biologisch niet van mij is absoluut niet kunnen, het gaat toch eigen voelen, je draagt het al die tijd en je bevalt er van en daarna moet je het afstaan, ik denk dat de grens wel gevoelsmatig vervaagd en je het dus als je eigen kind gaat voelen. Met een eicel zou ik dat niet hebben, maar ik zou dan weer anoniem wilen doneren, aan vrienden ook maar dat zou ik veel moeilijker vinden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  loesje di 6 maa 2012 - 20:19

Rush schreef:Nee, geen draagmoeder.

Eicellen doneren zou ik eventueel nog wel overna willen denken.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  SarahKey di 6 maa 2012 - 20:21

Nee ik zou geen draagmoeder kunnen zijn. Ik zou teveel binden aan het kindje.

Eiceldonatie zou ik ook niet willen zolang mijn eigen gezin nog niet compleet is.
Maar ik heb niet zomaar een eisprong dus zou daar ook moeite voor moeten doen. Als het voor jezelf is heb je dat er wel voor over, maar voor een ander? Dat weet ik nog niet zo goed.

Sperma doneren: Dat wil mijn man zelf niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 20:35

Draagmoeder of adoptie niet, en ik heb niemand waar ik zo close mee ben dat ik daar aan mijn eicel wil geven.

Gast
Gast

Bericht  Ayla di 6 maa 2012 - 20:40

Draagmoeder zou ik nu niet kunnen, ik wil graag nog een tweede kindje. Ik denk wel dat ik het zou kunnen als ons gezinnetje compleet voelt, maar dan ook alleen voor zussen en voor mijn beste vriendin. Biologisch gezien is het niet van jou, maar dan zou ik het kindje na de geboorte ook niet op mijn buik willen, maar meteen in de armen van zussen/vriendin.

Eiceldonatie zou ik wel voor iedereen doen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: