Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+32
Snoes
bolus26
Aimee
Wennes
troela
Bruintje Beer
Jasmine
slaatje
Happydobby
L!ND@
vlinder-19
Steep
Filoria
LDJ
MAS
Papillio
Viva
PiP
Clapperdie
Happy
Jezzie
CCC
tweeling
Amber-
miss piggy
Lejow
Monnie
piene1983
Puggle
Rouge
Muppetje
Shy
36 plaatsers
Pagina 27 van 40
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
CCC, oh stom ik dacht 28 weken. Nee dan zit er weinig tussen. Het is ook meer dat ik het stom van mezelf vind dat ik soms zo denk, want inderdaad, die 40 weken zijn er niet voor niets, zegmaar.
Leuk dat je even op je werk langsgeweest bent! Was je ene collega al weg of niet?
Zou leuk zij als jullie morgen kunnen BBQ-en!
LDJ, lastig van de warmte op je werk! Dat hebben wij dus ook. Maar eigenlijk best slecht dat ze dat bij jou niet hebben! Werk je met oudere mensen of? Want die kunnen vaak slecht tegen warmte.
Ik werk in een winkel, daat staat het "deurgordijn" en de 2 (jaja) ventilators aan het plafond voluit maar nog is het heel erg warm.
En ik had dat ook hoor, dat het van mij wel minder mag
Ga morgen ochtend en begin middag gewoon de zon in, en dan halverwege de middag mooi naar binnen!
Leuk dat je even op je werk langsgeweest bent! Was je ene collega al weg of niet?
Zou leuk zij als jullie morgen kunnen BBQ-en!
LDJ, lastig van de warmte op je werk! Dat hebben wij dus ook. Maar eigenlijk best slecht dat ze dat bij jou niet hebben! Werk je met oudere mensen of? Want die kunnen vaak slecht tegen warmte.
Ik werk in een winkel, daat staat het "deurgordijn" en de 2 (jaja) ventilators aan het plafond voluit maar nog is het heel erg warm.
En ik had dat ook hoor, dat het van mij wel minder mag
Ga morgen ochtend en begin middag gewoon de zon in, en dan halverwege de middag mooi naar binnen!
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Viva: Ik werk idd met oudere mensen. Vind het ook erg slecht, maar wat kan je er tegen doen? De mensen die bij ons op kantoor zitten werken lekker met een airco. Verschil moet er zijn .
Oh ja, ik heb eerder ook in een winkel gewerkt en ik ken het van die gordijnen, helpt ook niet echt....
Oh ja, ik heb eerder ook in een winkel gewerkt en ik ken het van die gordijnen, helpt ook niet echt....
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Pfff... ja het is wel warm he dames! Kan me voorstellen hoor, als je nu aan het werk bent zonder airco is het eigenlijk niet te doen. Had mijn vriend gisteren al last van, hij stond in een ander filiaal voor een avondje, airco kapot... Niemand die daar ook wat actie onderneemt blijkbaar... De keuken was dus ruim 35 graden, is ook niet lekker voor die mensen... Heeft ie maar meteen even geregeld zodat ze vandaag wat betere werkomstandigheden hebben daar.
Viva: ja, is het ook... maar goed... de kansen zijn vanaf nu natuurlijk beter dan onder de 29 weken... maja... hoop voor Wennes dat het in elk geval niet doorzet. Je weet op langer termijn nooit wat het doet natuurlijk met je kindje...
Vandaag is er een andere wending aan het verhaal gekomen wbt die collega. Gisteren had collega S. met haar samen gewerkt en collega M. (die dus per 1 aug. weg zou gaan) heeft behoorlijke verhalen tegen de ouders opgehangen over haar contract die ontbonden werd per 1 aug. Uiteraard meerdere dingen gebeurd, dus heeft heeft collega S. meteen onze LG gemaild gisteren en duidelijk gemaakt dat zij absoluut niet meer met haar samen gaat werken omdat zij ook in nare posities door collega M. word gezet. Toen ik dus binnenkwam was 'de grote baas' er en heeft kortsgesloten met LG dat ze vanaf nu niet meer op de werkvloer hoeft te verschijnen. Ze heeft wel een mazzeltje (zo zie ik het dan) want ze krijgt tot 1 aug. doorbetaald. Er word nu vrijgesteld qua werk zeg maar omdat ze onrust veroorzaakt. Maar goed, ergens snap ik zijn standpunt, want dat geld was toch al en soort van weg en berekend om haar door te betalen en op deze manier handelen ze het netjes af. Vandaag word er contact met haar opgenomen, zou eind van de dag gebeuren dus nu ergens en de brief gaat er vandaag ook uit. Dus dan is het officieel. Gekke wending, maar wel beter uiteindelijk voor iedereen. Ben benieuwd of ze me dus nog gaat bellen hierover. Maar ik blijf bij mijn standpunt, wil er niks mee te maken hebben.
Niet quoten ajb. ivm herkenbaarheid..
Oooeeeh en ik heb een Bungel gekocht voor ons meisje!
Viva: ja, is het ook... maar goed... de kansen zijn vanaf nu natuurlijk beter dan onder de 29 weken... maja... hoop voor Wennes dat het in elk geval niet doorzet. Je weet op langer termijn nooit wat het doet natuurlijk met je kindje...
Vandaag is er een andere wending aan het verhaal gekomen wbt die collega. Gisteren had collega S. met haar samen gewerkt en collega M. (die dus per 1 aug. weg zou gaan) heeft behoorlijke verhalen tegen de ouders opgehangen over haar contract die ontbonden werd per 1 aug. Uiteraard meerdere dingen gebeurd, dus heeft heeft collega S. meteen onze LG gemaild gisteren en duidelijk gemaakt dat zij absoluut niet meer met haar samen gaat werken omdat zij ook in nare posities door collega M. word gezet. Toen ik dus binnenkwam was 'de grote baas' er en heeft kortsgesloten met LG dat ze vanaf nu niet meer op de werkvloer hoeft te verschijnen. Ze heeft wel een mazzeltje (zo zie ik het dan) want ze krijgt tot 1 aug. doorbetaald. Er word nu vrijgesteld qua werk zeg maar omdat ze onrust veroorzaakt. Maar goed, ergens snap ik zijn standpunt, want dat geld was toch al en soort van weg en berekend om haar door te betalen en op deze manier handelen ze het netjes af. Vandaag word er contact met haar opgenomen, zou eind van de dag gebeuren dus nu ergens en de brief gaat er vandaag ook uit. Dus dan is het officieel. Gekke wending, maar wel beter uiteindelijk voor iedereen. Ben benieuwd of ze me dus nog gaat bellen hierover. Maar ik blijf bij mijn standpunt, wil er niks mee te maken hebben.
Niet quoten ajb. ivm herkenbaarheid..
Oooeeeh en ik heb een Bungel gekocht voor ons meisje!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
LDJ, worden die mensjes dan niet heel vaak onwel?
Zit gelijk te denken aan mijn opa die in een verzorgingstehuis zit, als die het maar wel heeft.
(Ik vind het sowieso stom, sommige mensen die daar werken. Mijn ouders hadden mijn opa paaseitjes gegeven, was die heel blij mee. Ging steeds naar zijn kamer om een paar eitjes te pakken. Zijn ze afgepakt door iemand die er werkt omdat hij steeds naar zijn kamer ging. Ok dat hij niet naar zijn kamer tussendoor mag oké, maar zet dan die paaseitjes gewoon op de zaal ofzo. Ik vind het echt lullig dat ze afgepakt zijn, diegene had zeker lekker paaseitejs. -ja het zit me hoog haha-)
Dit hierboven heeft weinig met jou te maken hoor!!! Maar daar moest ik gelijk aan denken. Arme mensjes.
CCC, zo dan heeft ze inderdaad mazzel! Ik zou ook wel zo aan mijn geld willen komen, wauwie!
Ik zag je Bungel op fb ja! Is het ook nog iets 'speciaals" gezien de naam bungel, of is het een hangknuffel of?
Zit gelijk te denken aan mijn opa die in een verzorgingstehuis zit, als die het maar wel heeft.
(Ik vind het sowieso stom, sommige mensen die daar werken. Mijn ouders hadden mijn opa paaseitjes gegeven, was die heel blij mee. Ging steeds naar zijn kamer om een paar eitjes te pakken. Zijn ze afgepakt door iemand die er werkt omdat hij steeds naar zijn kamer ging. Ok dat hij niet naar zijn kamer tussendoor mag oké, maar zet dan die paaseitjes gewoon op de zaal ofzo. Ik vind het echt lullig dat ze afgepakt zijn, diegene had zeker lekker paaseitejs. -ja het zit me hoog haha-)
Dit hierboven heeft weinig met jou te maken hoor!!! Maar daar moest ik gelijk aan denken. Arme mensjes.
CCC, zo dan heeft ze inderdaad mazzel! Ik zou ook wel zo aan mijn geld willen komen, wauwie!
Ik zag je Bungel op fb ja! Is het ook nog iets 'speciaals" gezien de naam bungel, of is het een hangknuffel of?
Viva- Kletskop
Charlie: hoe was je echo?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Wat is er veel geschreven vandaag! Ik ben nu op mijn telefoon dus lees later even terug.
Charlie, ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan?
Hier alles goed, zoals de meeste had ik het vandaag ook warm. Verder nog hetzelfde, nog steed veel pijn aan mijn rib. Verder 2 jurkjes gekocht voor de baby
Charlie, ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan?
Hier alles goed, zoals de meeste had ik het vandaag ook warm. Verder nog hetzelfde, nog steed veel pijn aan mijn rib. Verder 2 jurkjes gekocht voor de baby
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Hallo allemaal!
Wij zijn opgelucht, net terug van de echo. Het ventrikel in het hoofd van ons zoontje is gelukkig stabiel gebleven. Zelfs een heel klein beetje minder geworden qua hoeveelheid vocht. Er was genoeg hersenontwikkeling te zien verder.
Ze zijn allebei iets te klein, maar dat is niet echt zorgwekkend bij tweelingen. Als het zo doorgaat, dan mogen we tevreden zijn.
Hoef pas over 4 weken weer terug.
Wel ben ik te dik geworden en moet ik op dieet van de arts. Het lullige is alleen dat ik écht écht écht niet overmatig eet, laat staan zoetigheid en die arts wel een beetje zo deed alsof ik me de hele dag zit vol te bunkeren.
Wij zijn opgelucht, net terug van de echo. Het ventrikel in het hoofd van ons zoontje is gelukkig stabiel gebleven. Zelfs een heel klein beetje minder geworden qua hoeveelheid vocht. Er was genoeg hersenontwikkeling te zien verder.
Ze zijn allebei iets te klein, maar dat is niet echt zorgwekkend bij tweelingen. Als het zo doorgaat, dan mogen we tevreden zijn.
Wel ben ik te dik geworden en moet ik op dieet van de arts. Het lullige is alleen dat ik écht écht écht niet overmatig eet, laat staan zoetigheid en die arts wel een beetje zo deed alsof ik me de hele dag zit vol te bunkeren.
Gast- Gast
Charlie wat fijn!
En balen dat je op dieet moet, beetje raar van de arts zeg....
En balen dat je op dieet moet, beetje raar van de arts zeg....
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Charlie schreef:Hallo allemaal!
Charlie wat fijn!!! wat zul je opgelucht zijn!
Als je wil mag je me je eetpatroon van een paar dagen wel eens via PM sturen, dan kan ik voor je kijken of je teveel of verkeerd eet. Ik werk als diëtist. Kijk maar.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
En daarnaast echt op dieet mag tijdens de zwangerschap niet eens! Vind het een rare opmerking van hem moet ik zeggen.
Amber-- Ratel
wat een goed nieuws charlie! Wel een beetje jammer van het dieet en dat de arts je zo'n gevoel gaf.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Yeah Charlie! Wat fijn! Ben blij voor jullie! Maar wat een nare arts zeg... pfff... je zei idd al dat je echt gezond eet ed. Niks van aan trekken hoor! Je ziet er goed uit vind ik! En dat ze iets te klein zijn is vrij normaal bij een tweeling toch? Jullie krijgen straks twee hele mooie baby's!
CCC- Ratel
amber22 schreef:En daarnaast echt op dieet mag tijdens de zwangerschap niet eens! Vind het een rare opmerking van hem moet ik zeggen.
Nou, ik eet gezonder en minder dan voor de zwangerschap. Alleen sportte ik vantevoren wel veel, had veel stress en wat de hele dag in rep en roer. Gisteren en vandaag waren dit mijn eetdagboek:
Gister:
's ochtends 2 bruine geroosterde boterhammen met jong belegen kaas
handje aardbeien
glas halfvolle melk
1 kop koffie zwart
's middags schaal aardbeien met een beetje vanillekwark en een glas halfvolle melk
1 stukje chocolade met nootjes
's avonds 1 bord spaghetti met vegetarische tomatensaus
handje aardbeien
Vandaag:
's ochtends 1 glas halfvolle melk
's middags 4 geroosterde bruine boterhammen met philadelphia kaas en jam
's avonds bak aardbeien
1 banaan
1 glas halfvolle melk
Ik eet dus vooral fruit, daar leef ik op en halfvolle melk (tegen het maagzuur). Soms wel een stukje chocolade met nootjes en alleen bruin brood. Verder slaap ik erg veel overdag ook en tussendoor drink ik spa rood.
Ik heb ook vrij weinig honger omdat ik niet echt mobiel ben. Heb veel last van de astma, beweeg wel maar minder dan voorheen.
Gast- Gast
Je voedingspatroon ziet er keurig uit hoor Charlie! Zou wat dit betreft even een second opinion aanvragen hoor... Vind dit erg slecht van die arts....
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Je voedingspatroon ziet er keurig uit hoor Charlie! Zou wat dit betreft even een second opinion aanvragen hoor... Vind dit erg slecht van die arts....
Hm ja denk je? Maar feit is wel dat ik sinds vanmorgen 20 kilo ben aangekomen en dat is ook wel veel gewoon.
Gast- Gast
Charlie schreef:chococupcake schreef:Je voedingspatroon ziet er keurig uit hoor Charlie! Zou wat dit betreft even een second opinion aanvragen hoor... Vind dit erg slecht van die arts....
Hm ja denk je? Maar feit is wel dat ik sinds vanmorgen 20 kilo ben aangekomen en dat is ook wel veel gewoon.
Sinds vanmorgen? Opeens? Nee flauw...
Ik vind je voedingspatroon niet schrikbarend, zou zelf iets meer eten qua boterhammen zeg maar... En daarbij 20 kilo, tja, je hebt wel even twee baby's in je buik... En niet de makkelijkste zwangerschap met een meerling dus vind het niet gek dat je wat meer bent aangekomen dan normaal. En daarbij, come on... je bent al 27 weken zwanger joh! En wat betreft dat sporten... Ik had dat ook, sportte regelmatig, veel in beweging bij mijn vorige werkgever en vooral veeeel stress... Dus dat helpt natuurlijk ook mee nu, je werkt niet meer, neemt meer rust, meer last van je bekken ed. Dus dan ga je ook niet even meer 10 km. per dag even ter compensatie wandelen of fietsen ofzo...
CCC- Ratel
Charlie, inderdaad wat ccc ook zegt zie geen gekke dingen wat je eet.
Misschien eet je soms wel wat te weinig!? De eerste dag heb je maar 2 snee brood gehad en de tweede dag heb je geen ontbijt gehad. Op het moment als je wat te weinig eet gaat je lichaam iets op een spaarstand staan. Daarnaast bevat brood jodium wat er voor zorgt dat je schildklier goed werkt en je schildklier zorgt voor een optimale stofwisseling en verbranding. Je mag per dag nu tijdens de zwangerschap zeker 5-6 sneetjes brood hebben.
Daarnaast eet je wel goede gezonde tussendoortjes zoals fruit en yoghurt.
Misschien eet je soms wel wat te weinig!? De eerste dag heb je maar 2 snee brood gehad en de tweede dag heb je geen ontbijt gehad. Op het moment als je wat te weinig eet gaat je lichaam iets op een spaarstand staan. Daarnaast bevat brood jodium wat er voor zorgt dat je schildklier goed werkt en je schildklier zorgt voor een optimale stofwisseling en verbranding. Je mag per dag nu tijdens de zwangerschap zeker 5-6 sneetjes brood hebben.
Amber-- Ratel
amber22 schreef:Charlie, inderdaad wat ccc ook zegt zie geen gekke dingen wat je eet.
Ja dat bedoelde ik idd... Jij bent scherper dan ik Amber Viel ook net zowat in slaap hier haha!
Maar goed, sowieso mag je wel meer brood eten he... Ik eet ook normaal 4 sneetjes brood per dag...
CCC- Ratel
chococupcake schreef:amber22 schreef:Charlie, inderdaad wat ccc ook zegt zie geen gekke dingen wat je eet.
Ja dat bedoelde ik idd... Jij bent scherper dan ik Amber Viel ook net zowat in slaap hier haha!
Maar goed, sowieso mag je wel meer brood eten he... Ik eet ook normaal 4 sneetjes brood per dag...
Haha het is mijn werk he dus dan mag dat ook wel
Amber-- Ratel
Hmmm da's mooi. Ik ga het proberen met méér brood en altijd ontbijt. Ik heb eigenlijk geen trek in avondeten. Pizza, aardappels...heb er allemaal zo goor van overgegeven in het begin dat ik dat momenteel niet lust.
Gast- Gast
chococupcake schreef:Charlie schreef:chococupcake schreef:Je voedingspatroon ziet er keurig uit hoor Charlie! Zou wat dit betreft even een second opinion aanvragen hoor... Vind dit erg slecht van die arts....
Sinds vanmorgen? Opeens? Nee flauw...
Ja ik werd wakker en ik hád me toch ineens een ghetto booty .
Gast- Gast
Charlie, je eet echt heel netjes, alleen misschien inderdaad wat weinig als ontbijt.
fijn dat de echo goed was en dat het vocht niet toegenomen was zeg!!
fijn dat de echo goed was en dat het vocht niet toegenomen was zeg!!
Viva- Kletskop
Amber: serieus, dat wist ik niet! Wel leuk werk lijkt me!
Charlie: haha humor
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Amber: serieus, dat wist ik niet! Wel leuk werk lijkt me!
Haha inderdaad, zeker leuk werk! En vooral omdat het natuurlijk veel meer inhoud als alleen overgewicht. Bv diabetes/te hoog cholesterol/nierproblemen/ondervoeding, ondergewicht en ga zo maar door!
Erg leuk om te doen :-)
Amber-- Ratel
Charles, wat fijn dat alles goed was! Heb de hele middag aan je moeten denken!
Dat moet vast een hele geruststelling zijn!
En die arts gewoon laten lullen hoor, goed op jezelf letten, fatsoenlijk eten en meer kun je niet doen. Het is niet alsof je voor je lol aan de 20 kilo zit!
En Viva, ik ben inderdaad met 29w5 bevallen, en de kans dat het goed gaat met deze termijn is zeer groot. Maar helaas zijn er ook kindjes die met die termijn sterven door infecties, NEC (afgestorven darmen), enz enz enz. Kindjes kunnen met te onrijpe longetjes geboren worden en aan de beademing moeten, de kans op hersenbloedinkjes is groter, ze kunnen geboren worden met een open ductus (een hartklepje dat dan niet gesloten is) om daar vervolgens nog aan geopereerd te moeten worden, het netvlies van de oogjes is nog niet goed gesloten en als dat uiteindelijk ook niet goed sluit (wat meestal gelukkig wel gebeurd) heeft dat ook zijn gevolgen.
Dus ja, je moet zeker 'bang' zijn als je met deze termijn bevalt, want ondanks dat de vooruitzichten vaak goed zijn, heb je echt wel een hele lange weg te gaan in het ziekenhuis.
Sorry Wennes, ik wil je hier verder niet bang mee maken, maar de opmerking van Viva raakte me wel.
Dat moet vast een hele geruststelling zijn!
En die arts gewoon laten lullen hoor, goed op jezelf letten, fatsoenlijk eten en meer kun je niet doen. Het is niet alsof je voor je lol aan de 20 kilo zit!
En Viva, ik ben inderdaad met 29w5 bevallen, en de kans dat het goed gaat met deze termijn is zeer groot. Maar helaas zijn er ook kindjes die met die termijn sterven door infecties, NEC (afgestorven darmen), enz enz enz. Kindjes kunnen met te onrijpe longetjes geboren worden en aan de beademing moeten, de kans op hersenbloedinkjes is groter, ze kunnen geboren worden met een open ductus (een hartklepje dat dan niet gesloten is) om daar vervolgens nog aan geopereerd te moeten worden, het netvlies van de oogjes is nog niet goed gesloten en als dat uiteindelijk ook niet goed sluit (wat meestal gelukkig wel gebeurd) heeft dat ook zijn gevolgen.
Dus ja, je moet zeker 'bang' zijn als je met deze termijn bevalt, want ondanks dat de vooruitzichten vaak goed zijn, heb je echt wel een hele lange weg te gaan in het ziekenhuis.
Sorry Wennes, ik wil je hier verder niet bang mee maken, maar de opmerking van Viva raakte me wel.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 27 van 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken