Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+32
Snoes
bolus26
Aimee
Wennes
troela
Bruintje Beer
Jasmine
slaatje
Happydobby
L!ND@
vlinder-19
Steep
Filoria
LDJ
MAS
Papillio
Viva
PiP
Clapperdie
Happy
Jezzie
CCC
tweeling
Amber-
miss piggy
Lejow
Monnie
piene1983
Puggle
Rouge
Muppetje
Shy
36 plaatsers
Pagina 28 van 40
Pagina 28 van 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
Charlie: Wat fijn dat de echo goed was!!!
Idd, wat een mooi voedingspatroon heb jij.
Wat zou je nu nog moeten schrappen dan?
Of heb je een dieet mee gekregen waarbij je minder mag eten?
Kan het niet zo zijn dat je veel vruchtwater hebt ofzo dan?
Idd, wat een mooi voedingspatroon heb jij.
Wat zou je nu nog moeten schrappen dan?
Of heb je een dieet mee gekregen waarbij je minder mag eten?
Kan het niet zo zijn dat je veel vruchtwater hebt ofzo dan?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Charlie, je neemt halfvolle melk tegen maagzuur, dat snap ik heel goed! Maar Spa rood is koolzuurhoudende drank en dat maakt juist weer maagzuur aan!
Gast- Gast
Viva, heb je mijn berichtje op de vorige pagina gezien?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Oh maar Lejow, ik bedoelde het ook absoluut niet alsof het altijd wel goed gaat!
Ik ken alleen jou als voorbeeld hierin, en jullie B heeft het ontzettend goed gedaan.
Ik ken voor de rest geen verhalen van mensen waarbij hun kindje zo vroeg geboren is, en het niet goed gegaan was.
Bedoelde het echt niet verkeerd
Ik ken alleen jou als voorbeeld hierin, en jullie B heeft het ontzettend goed gedaan.
Ik ken voor de rest geen verhalen van mensen waarbij hun kindje zo vroeg geboren is, en het niet goed gegaan was.
Bedoelde het echt niet verkeerd
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Nee dat weet ik ook wel, maar kan het even niet zo goed uitleggen, dacht echt even 'tuurlijk ben je bang'. En goddank zijn de overlevingskansen in NL gewoon steeds beter!
Lejow- Lady Post-a-lot
Oké
Ik ken wel 2 stellen die, de ene met 5.5 wk te vroeg, en de ander met 6.5 wk te vroeg, zijn bevallen.
Daarbij was het allemaal "koek en ei".
Vertekend beeld van de werkelijkheid dus...
Ik ken wel 2 stellen die, de ene met 5.5 wk te vroeg, en de ander met 6.5 wk te vroeg, zijn bevallen.
Viva- Kletskop
Parel schreef:Charlie, je neemt halfvolle melk tegen maagzuur, dat snap ik heel goed! Maar Spa rood is koolzuurhoudende drank en dat maakt juist weer maagzuur aan!
Ow! Dat vermoedde ik al . Hm, dan stop ik daar ook maar meteen mee, thanx voor de tip!
Gast- Gast
amber22 schreef:chococupcake schreef:Amber: serieus, dat wist ik niet! Wel leuk werk lijkt me!
Charlie: haha humor
Haha inderdaad, zeker leuk werk! En vooral omdat het natuurlijk veel meer inhoud als alleen overgewicht. Bv diabetes/te hoog cholesterol/nierproblemen/ondervoeding, ondergewicht en ga zo maar door!
Erg leuk om te doen :-)
Lijkt me erg interessant! Zou er stiekem ook wel wat meer mee willen doen... Ik ben 7 jaar geleden 30 kilo afgevallen, had behoorlijk overgewicht en sinds die tijd dat k me erin verdiept heb (alleen dan het overgewicht gedeelte in mijn geval) vind ik het erg interessant...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Viva schreef:Oké
Dat kan hoor! Maar ik gok dat die kindjes wel even in t zh moesten blijven.
Daarbij heb je prematuur (32 tot 37 wkn) en extreem prematuur (24 tot 32 weken), iedere week maakt met die termijnen al een enorm verschil. Wat zeg ik, iedere dag, ieder uur maakt verschil.
Lejow- Lady Post-a-lot
CCC, ja alles bijhouden wordt een stuk lastiger nu de buik zo groeit. Gelukkig lukt alles me nog wel redelijk.
Voor mijn gevoel moet ik ook wel. ik moet natuurlijk 1x in de 1 a 2 weken naar de gyn en hij maakt dan een inwendige echo dus alles moet wel bijgewerkt zijn hahaha.
Viva, ik blijf tot de 34 weken wel bang dat ik ga bevallen. Vanaf 32 weken mag het pas hier in het ziekenhuis en zit niet echt te wachten om naar een ander ziekenhuis te gaan, dan moeten we wel een dik half uur - 3 kwartier rijden. Daarbij is het beter dat de kleine blijft zitten. Vanaf 34 weken remmen ze niet meer in het ziekenhuis dus dat is ook wel een teken dat het daarvoor liever niet geboren moet worden. Zoals Lejow ook al zei, er zitten vele risico's aan als een kindje te vroeg komt.
Ik heb nu weeenremmers, maar geen longrijping. Dit bestaat uit 2x een spuit en die heb ik wel in het ziekenhuis gehad. Ze geven dit eigenlijk maar 1x in de zwangerschap. Ik heb ze met 24 weken gehad en als je ze tussen de 24 en 26 weken hebt gehad willen ze nog weleens de spuiten herhalen, maar er is onderzoek gaande dat dit niet zo best voor de baby schijnt te zijn.
Charlie, fijn dat de echo goed was! Balen dat je op dieet moet. Ben je zoveel aangekomen dan? O, ik lees 20 kilo. Wordt je niet getest op suiker?
Lejow, ik weet dat dit je raakt. Het raakt mij ook. Niet iedereen is op de hoogte van wat een vroeggeboorte inhoudt, maar het is gewoon heel heftig!
Vanmiddag werd mijn buik weer erg onrustig terwijl ik alleen maar lekker in het zonnetje lag met een boek. Net een kruik gemaakt, dat helpt altijd wel. Maar pff dat is niet fijn met deze temperaturen buiten en dan zo'n kruik op je buik.
Ik denk dat ik vanavond maar eens vroeg naar bed ga, hopelijk slaap ik goed en heb ik niet teveel last van mijn buik.
Voor mijn gevoel moet ik ook wel. ik moet natuurlijk 1x in de 1 a 2 weken naar de gyn en hij maakt dan een inwendige echo dus alles moet wel bijgewerkt zijn hahaha.
Viva, ik blijf tot de 34 weken wel bang dat ik ga bevallen. Vanaf 32 weken mag het pas hier in het ziekenhuis en zit niet echt te wachten om naar een ander ziekenhuis te gaan, dan moeten we wel een dik half uur - 3 kwartier rijden. Daarbij is het beter dat de kleine blijft zitten. Vanaf 34 weken remmen ze niet meer in het ziekenhuis dus dat is ook wel een teken dat het daarvoor liever niet geboren moet worden. Zoals Lejow ook al zei, er zitten vele risico's aan als een kindje te vroeg komt.
Ik heb nu weeenremmers, maar geen longrijping. Dit bestaat uit 2x een spuit en die heb ik wel in het ziekenhuis gehad. Ze geven dit eigenlijk maar 1x in de zwangerschap. Ik heb ze met 24 weken gehad en als je ze tussen de 24 en 26 weken hebt gehad willen ze nog weleens de spuiten herhalen, maar er is onderzoek gaande dat dit niet zo best voor de baby schijnt te zijn.
Charlie, fijn dat de echo goed was! Balen dat je op dieet moet. Ben je zoveel aangekomen dan? O, ik lees 20 kilo. Wordt je niet getest op suiker?
Lejow, ik weet dat dit je raakt. Het raakt mij ook. Niet iedereen is op de hoogte van wat een vroeggeboorte inhoudt, maar het is gewoon heel heftig!
Vanmiddag werd mijn buik weer erg onrustig terwijl ik alleen maar lekker in het zonnetje lag met een boek. Net een kruik gemaakt, dat helpt altijd wel. Maar pff dat is niet fijn met deze temperaturen buiten en dan zo'n kruik op je buik.
Ik denk dat ik vanavond maar eens vroeg naar bed ga, hopelijk slaap ik goed en heb ik niet teveel last van mijn buik.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Lejow, ze zullen inderdaad beiden nog wel even in het ziekenhuis gelegen hebben!
Wennes, blijven duimen dus!
Betekend dit ook dat jij dus na 34 weken geen medicatie meer mag voor je weeenremmers thuis?
Kan me voorstellen dat een kruik niet lekker is met dit weer, bij ons is het al stukken koeler, wie weet bij jullie zo ook.
Alvast slaaplekker!
Wennes, blijven duimen dus!
Betekend dit ook dat jij dus na 34 weken geen medicatie meer mag voor je weeenremmers thuis?
Kan me voorstellen dat een kruik niet lekker is met dit weer, bij ons is het al stukken koeler, wie weet bij jullie zo ook.
Alvast slaaplekker!
Viva- Kletskop
Wennes, als je buik onrustig wordt, wat voel je dan precies?
Gast- Gast
Dat is het vaak he Wennes.. Mensen hebben geen idee, omdat je er simpelweg (tenminste ik deed het niet echt) niet bij stil staat dat het kan gebeuren. Je weet wel dat het bestaat, maar meer als een soort ver van je bed show.
Tot het jezelf overkomt..
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Dat is het vaak he Wennes.. Mensen hebben geen idee, omdat je er simpelweg (tenminste ik deed het niet echt) niet bij stil staat dat het kan gebeuren. Je weet wel dat het bestaat, maar meer als een soort ver van je bed show.
Ik moet wel zeggen dat het dankzij jullie verhalen gevoelsmatig een minder-ver-van-mijn-bed-show is. Ik ben me daardoor héél erg bewust geworden hoe fragiel het leven is en wat er allemaal mis kan gaan.
Gast- Gast
Charlie schreef:Lejow schreef:Dat is het vaak he Wennes.. Mensen hebben geen idee, omdat je er simpelweg (tenminste ik deed het niet echt) niet bij stil staat dat het kan gebeuren. Je weet wel dat het bestaat, maar meer als een soort ver van je bed show.
Ik moet wel zeggen dat het dankzij jullie verhalen gevoelsmatig een minder-ver-van-mijn-bed-show is. Ik ben me daardoor héél erg bewust geworden hoe fragiel het leven is en wat er allemaal mis kan gaan.
Ja en dat is weer de andere kant. Niet te bang worden hoor! Ik heb Deal met Wennes en Charles baby's!
Lejow- Lady Post-a-lot
Hopelijk blijft het nog wel even rustig wennes! Alvast welterusten
Ik vind het ook maar lastig nu hoor om de scheerbeurten bij te houden
Je ziet niks en bukken is ook zo lastig. Maar ja.
Echt erg net. Kom ik uit de douche en ga mijn benen insmeren, en maar smeren en het trok zo slecht in. Kijk ik goed heb ik doodleuk heel mijn benen in staan smeren met reinigingsmelk
Toen kon ik weer terug in de douche!
Echt erg net. Kom ik uit de douche en ga mijn benen insmeren, en maar smeren en het trok zo slecht in. Kijk ik goed heb ik doodleuk heel mijn benen in staan smeren met reinigingsmelk
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Charlie: Ik had nog niet eens gelezen hoe of wat de arts had gezegd, maar het eerst wat ik dacht toen ik las wat jij eet was dat je te weinig eet....
Zou het niet echt verantwoord vinden als je nog minder gaat eten...
Puggle: Zo`n actie heb ik ook eens gehad, ik smeerde douchegel ipv bodylotion....
Puggle: Zo`n actie heb ik ook eens gehad, ik smeerde douchegel ipv bodylotion....
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Haha pip . Dat is in ieder geval beter, dat krijg je er makkelijk af. Dit was drama
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Hopelijk blijft het nog wel even rustig wennes! Alvast welterusten
waren ze in elk geval nog schoner hihi!
CCC- Ratel
PiP schreef:Charlie: Ik had nog niet eens gelezen hoe of wat de arts had gezegd, maar het eerst wat ik dacht toen ik las wat jij eet was dat je te weinig eet....
Ik zou ook niet weten wat ik weg zou moeten strepen. Wel fijn dat jullie dit ook zo zien, maakt me minder onzeker.
Gast- Gast
Charlie schreef:PiP schreef:Charlie: Ik had nog niet eens gelezen hoe of wat de arts had gezegd, maar het eerst wat ik dacht toen ik las wat jij eet was dat je te weinig eet....
Ik zou ook niet weten wat ik weg zou moeten strepen. Wel fijn dat jullie dit ook zo zien, maakt me minder onzeker.
Maar het is dus ook niet zo dat als je op dieet moet dat je minder moet gaan eten. Het komt vaak voor dat te weinig eten juist het probleen is.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Charlie schreef:PiP schreef:Charlie: Ik had nog niet eens gelezen hoe of wat de arts had gezegd, maar het eerst wat ik dacht toen ik las wat jij eet was dat je te weinig eet....
Niet zo onzeker zijn Charlie! Je doet het echt goed meis!
CCC- Ratel
Viva, klopt, ik mag thuis na 34 weken geen weeenremmers meer nemen. Maar ik heb er nog genoeg en bij B heb ik deze ook genomen tot week 35, dus wie weet dat ik het nu ook wel stiekem doe
Charlie, als mijn buik onrustig wordt dan krijg ik dus harde buiken. En deze kunnen variëren van een paar per uur of om de paar minuten een. De ene keer voel ik ze amper (heb ondertussen mijn pijngrens wel wat verlegd), maar soms doen ze ook vreselijk pijn. En als ik de harde buiken heb zit ik in de stress, want ik mag ze eigenlijk niet langer dan een uur om de paar minuten hebben omdat ik dan naar het ziekenhuis moet. Vandaar dat ik dan ook een kruik pak of in bad moet omdat mijn buik daar vaak rustig van wordt. Ik heb natuurlijk nu met 24 weken weeen gehad en weet weer helemaal hoe het voelt
Maar meid, we proberen je niet bang te maken, maar het is wel de waarheid dat het kan gebeuren en ik denk dat je dan alleen maar dankbaar moet zijn voor wat je hebt.
Puggle, whahahaha, ik moet wel lachen om je actie, ik zie het je al helemaal doen! (en het zou ook wel iets voor mij kunnen zijn)
Ik heb vandaag echt een *piep*dag. Ik baal er een beetje van dat ik nu al weken vele dagen alleen zit. In het begin krijg je allemaal visite en tonen mensen belangstelling, maar na een tijdje verdwijnt dat. Ik begrijp het wel hoor, maar voor mij is het wel even balen. Heb daarom op mijn facebook gezet dat ik weer alleen zit en dat ik wel wat gezelschap zou willen. Heb gelijk al wat reacties
Gisteravond heb ik echt rot nieuws gehoord over iemand die we kennen. Dat is een hele lieve meid van onze leeftijd en zij was ook zwanger. Ze kreeg vorige week met 35 weken een bloeding en lichte weeen en is naar het ziekenhuis gegaan. Daar zette het door en bij 8cm ontsluiting kreeg ze te horen dat de baby in een stuit lag. de baby deed het goed en de gynaecoloog liet de keuze aan moeder over of ze gewoon wilde bevallen of een keizersnee wilde. Aangezien de baby het goed deed koos ze voor een gewone bevalling. De baby kreeg het echter flink benauwd en toen ze geboren was kreeg ze een klaplong. Ze hebben haar kunnen reanimeren en toen leek ze op te knappen, tot ze na een uur weer een klaplong kreeg en toen was het klaar. Ik heb zo met die kennis te doen!!! Ze had een perfecte zwangerschap, helemaal geen kwaaltjes etc en dan dit.
Sorry meiden dat ik het hier post, maar ik voel me hier zo ontzettend rot over! Ik heb er gewoon niet van kunnen slapen.
Charlie, als mijn buik onrustig wordt dan krijg ik dus harde buiken. En deze kunnen variëren van een paar per uur of om de paar minuten een. De ene keer voel ik ze amper (heb ondertussen mijn pijngrens wel wat verlegd), maar soms doen ze ook vreselijk pijn. En als ik de harde buiken heb zit ik in de stress, want ik mag ze eigenlijk niet langer dan een uur om de paar minuten hebben omdat ik dan naar het ziekenhuis moet. Vandaar dat ik dan ook een kruik pak of in bad moet omdat mijn buik daar vaak rustig van wordt. Ik heb natuurlijk nu met 24 weken weeen gehad en weet weer helemaal hoe het voelt
Maar meid, we proberen je niet bang te maken, maar het is wel de waarheid dat het kan gebeuren en ik denk dat je dan alleen maar dankbaar moet zijn voor wat je hebt.
Puggle, whahahaha, ik moet wel lachen om je actie, ik zie het je al helemaal doen! (en het zou ook wel iets voor mij kunnen zijn)
Ik heb vandaag echt een *piep*dag. Ik baal er een beetje van dat ik nu al weken vele dagen alleen zit. In het begin krijg je allemaal visite en tonen mensen belangstelling, maar na een tijdje verdwijnt dat. Ik begrijp het wel hoor, maar voor mij is het wel even balen. Heb daarom op mijn facebook gezet dat ik weer alleen zit en dat ik wel wat gezelschap zou willen. Heb gelijk al wat reacties
Gisteravond heb ik echt rot nieuws gehoord over iemand die we kennen. Dat is een hele lieve meid van onze leeftijd en zij was ook zwanger. Ze kreeg vorige week met 35 weken een bloeding en lichte weeen en is naar het ziekenhuis gegaan. Daar zette het door en bij 8cm ontsluiting kreeg ze te horen dat de baby in een stuit lag. de baby deed het goed en de gynaecoloog liet de keuze aan moeder over of ze gewoon wilde bevallen of een keizersnee wilde. Aangezien de baby het goed deed koos ze voor een gewone bevalling. De baby kreeg het echter flink benauwd en toen ze geboren was kreeg ze een klaplong. Ze hebben haar kunnen reanimeren en toen leek ze op te knappen, tot ze na een uur weer een klaplong kreeg en toen was het klaar. Ik heb zo met die kennis te doen!!! Ze had een perfecte zwangerschap, helemaal geen kwaaltjes etc en dan dit.
Sorry meiden dat ik het hier post, maar ik voel me hier zo ontzettend rot over! Ik heb er gewoon niet van kunnen slapen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Bah Wennes, wat een vreselijk naar verhaal!!!
Ik herken jouw gevoel van eenzaamheid wel. In het begin werd ik overstelpt met aandacht, en nu zit ik de hele dag te koekeloeren en hoor ik nog maar van een paar mensen wat, zelfs gisteren toen we het onderzoek hadden. Het forum heeft ineens een heel andere betekenis voor me!
Ik ervaar het absoluut niet alsof jullie me ongerust proberen te maken hoor. Het is goed te beseffen hoe hard de realiteit kan zijn, en het is goed dankbaar te zijn en niets als vanzelfsprekend te ervaren!
Ik herken jouw gevoel van eenzaamheid wel. In het begin werd ik overstelpt met aandacht, en nu zit ik de hele dag te koekeloeren en hoor ik nog maar van een paar mensen wat, zelfs gisteren toen we het onderzoek hadden. Het forum heeft ineens een heel andere betekenis voor me!
Ik ervaar het absoluut niet alsof jullie me ongerust proberen te maken hoor. Het is goed te beseffen hoe hard de realiteit kan zijn, en het is goed dankbaar te zijn en niets als vanzelfsprekend te ervaren!
Gast- Gast
Pagina 28 van 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken