Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Omdraaien met slaapzak

+8
Printje
Annemie
Flip Fluitketel
schuddebuikje
Wennes
Bruintje Beer
SarahKey
studiebol
12 plaatsers

Ga naar beneden

Omdraaien met slaapzak Empty Omdraaien met slaapzak

Bericht  studiebol wo 2 mei 2012 - 18:55

De meiden kunnen van hun rug naar hun buik draaien en doen dit overdag dan ook fanatiek. In bed ook maar toen heb ik ze ook overdag in hun slaapzak gedaan en ging het prima. Maar nu vind ik L al twee ochtenden op haar buik in bed, ze begint dan te huilen omdat ze niet terug kan draaien. Ze draait haar hoofdje wel op zij dus ze ligt dan op haar wang als het te lang duurt voor ik kom, maar ergens vind ik het toch niet zo'n prettig idee.

Kan je hier iets aan doen, dat ze niet meer kan draaien of is het gewoon pech?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omdraaien met slaapzak Empty Re: Omdraaien met slaapzak

Bericht  SarahKey wo 2 mei 2012 - 19:04

Misschien het slaapzakje aan de onderkant onder het matras doen? Zodat ze stevig ligt?

Hoor ook wel eens dat mensen een tailleband van een ochtendjas door de armsgaten doen en dan vastmaken een de zijkanten van het bed. Maar dat zou ik persoonlijk niet doen denk ik. (Wie weet probeer je wel van alles)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 19:09

Hier heb ik het bij alle kinderen zo gelaten. Eens leren ze wel om terug te draaien of lekker te gaan slapen op hun buik. Maar als je het echt niet prettig vindt zou je een SafeTsleep kunnen gebruiken. Dan liggen ze op een veilige manier vast.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer wo 2 mei 2012 - 19:12

_MamaRosa_ schreef:Hier heb ik het bij alle kinderen zo gelaten. Eens leren ze wel om terug te draaien of lekker te gaan slapen op hun buik. Maar als je het echt niet prettig vindt zou je een SafeTsleep kunnen gebruiken. Dan liggen ze op een veilige manier vast.
+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Wennes wo 2 mei 2012 - 19:19

SarahKey schreef:Misschien het slaapzakje aan de onderkant onder het matras doen? Zodat ze stevig ligt?

Hoor ook wel eens dat mensen een tailleband van een ochtendjas door de armsgaten doen en dan vastmaken een de zijkanten van het bed. Maar dat zou ik persoonlijk niet doen denk ik. (Wie weet probeer je wel van alles)

Beiden niet doen omdat het gevaarlijk is, ook slaapzak onder het matras.

Meid, je kindjes maken nu een ontwikkeling mee die erbij hoort. Het is niet handig, maar wel goed dat ze het doen. Als jij hun nu vastmaakt in bed belemmer je hun ontwikkeling. Daarbij zou je het zelf toch ook niet fijn vinden om vastgemaakt te worden in je bed? Dan slaap je waarschijnlijk nog onrustiger en ben je niet uitgerust.
Jullie moeten hier gewoon doorheen. Over een tijdje draaien je kindjes gewoon weer terug, tot die tijd: een paar keer je bed uit.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  schuddebuikje wo 2 mei 2012 - 19:25

ik vond het in het begin ook helemaal niets en heb hem zelfs een aantal keren van zijn buik naar zijn rug gelegd met het gevolg dat hij wakker werd. het heeft even geduurd voor ik het kon accepteren dat hij op zijn buik ging slapen. maar je doet er niets tegen....
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flip Fluitketel wo 2 mei 2012 - 19:36

_MamaRosa_ schreef:Hier heb ik het bij alle kinderen zo gelaten. Eens leren ze wel om terug te draaien of lekker te gaan slapen op hun buik. Maar als je het echt niet prettig vindt zou je een SafeTsleep kunnen gebruiken. Dan liggen ze op een veilige manier vast.
+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Annemie wo 2 mei 2012 - 20:10

Hier is die fase ook even geweest,gewoon blijven terug leggen als ze gaan huilen. Op een gegeven moment gaan ze zelf weer terug of vinden ze het niet meer erg op hun buik te liggen. Vast leggen zou ik nooit doen,dus ook niet het uiteinde onder de matras!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje wo 2 mei 2012 - 20:43

Wennes schreef:
SarahKey schreef:Misschien het slaapzakje aan de onderkant onder het matras doen? Zodat ze stevig ligt?

Beiden niet doen omdat het gevaarlijk is, ook slaapzak onder het matras.

Meid, je kindjes maken nu een ontwikkeling mee die erbij hoort. Het is niet handig, maar wel goed dat ze het doen. Als jij hun nu vastmaakt in bed belemmer je hun ontwikkeling. Daarbij zou je het zelf toch ook niet fijn vinden om vastgemaakt te worden in je bed? Dan slaap je waarschijnlijk nog onrustiger en ben je niet uitgerust.
Jullie moeten hier gewoon doorheen. Over een tijdje draaien je kindjes gewoon weer terug, tot die tijd: een paar keer je bed uit.

Ik ben het met Wennes eens, ik vond juist door hem gewoon te laten draaien hij het ook eerder door had hoe hij terug moest draaien. Ik moest idd ook een paar keer naar hem toe om hem terug te draaien maar hij had het al snel zelf door.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  woezel wo 2 mei 2012 - 21:47

schuddebuikje schreef:ik vond het in het begin ook helemaal niets en heb hem zelfs een aantal keren van zijn buik naar zijn rug gelegd met het gevolg dat hij wakker werd. het heeft even geduurd voor ik het kon accepteren dat hij op zijn buik ging slapen. maar je doet er niets tegen....

Dat had ik ook bij de oudste. Of je ligt hem goed en voordat je de kamer uit bent lag hij weer op zijn buik.
Dus toen had ik heel gauw zoiets, van als je je zelf om kan draaien, dan mag je op je buik slapen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 21:54

Ik heb er erg aan moeten wennen, maar ze slapen inmiddels op hun buik. Ze draaien zelf om, en slapen sindsdien wel beter 's nachts.
Kan ze 10x omdraaien, maar het zijn gewoon echte buikslapers, net als ik.

In het begin was het ook huilen als ze op hun buik lagen en draaide ik ze terug, maar inmiddels is die fase over.

Gast
Gast

Bericht  Poisongirl wo 2 mei 2012 - 22:05

Jason doet dit ook, maar ik laat hem maar, hij draait zijn hoofdje inderdaad wel opzij. Hij leert vanzelf wel terug draaien. Ik vind t eng om m vast te leggen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 0:31

Wat ik al zei, ik heb het ook altijd maar gewoon gelaten. Hier zijn het ook allemaal buikslapers, en zo slapen ze dus ook gewoon veel beter.

Ik ben ook echt niet van het vastleggen. Het is even een fase waar je door moet. (hier draaien ze pas sinds ze 11 maanden zijn echt goed van rug naar buik en weer terug.)

Ik heb sinds gisteravond wel de dekens en lakens eruit gehaald, ze slapen nu dus alleen nog in een slaapzak. Ik vond het nu wel eng met de dekens omdat ze nu door het hele bed liggen. De oudste 2 sliepen al met 6 maanden zonder dekens en lakens om die reden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 1:50

Mijn zoontje doet dit ook, en ik kan overdag en 's avonds keer op keer naar boven omdat hij dan begint te huilen en vanwege zijn reflux moet spugen als hij op zijn buik ligt. Ik ga er vanuit dat hij snel leert om terug te draaien, en nu is het wel een goede workout voor mezelf, iedere keer die trap op en af Wink.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 4:30

Het is absoluut niet mijn bedoeling om ze vast te leggen hoor, dat vind ik geen prettig idee. Maar ik zocht eigenlijk gewoon een handige oplossing, zoals als ze zelf de slaapzak open krijgen dat je de slaapzak dan binnenstebuiten aan doet, weet je zoiets Very Happy Ik had al het idee dat je hier niks aan kan doen, maar dacht kan het toch vragen.

Ik slaap zelf ook heerlijk op mijn buik dus tja ik kan het haar niet kwakelijk nemen. Net toen ik ze ophaalde op het dagverblijf gaven ze ook aan dat ze op haar buik was gedraaid toen ze ging slapen. Ik zou dan formulieren moeten invullen om hier toestemming voor te geven(?) of ik moet zo'n speciaal matras plus hoeslaken kopen, ik ga er vanuit dat ze een areosleep bedoelt. Ik zei toen dat ze dit pas sinds gisteren doet dus dat ik er nog niet zeker van ben dat ze echt een buiksluiper is. toen gaven ze aan dat we dit idd wel even konden afwachten.

Maar voor de mama's met een kindje die op zijn buik slaapt. Hoe doen jullie dat allemaal? Leg je je kindje wel gewoon op zijn rug in bed? Wel met slaapzak aan? Ook nog met een dekentje er over heen?

Ik heb nooit zo'n aerosleep aangschaft, omdat de mensen in het ziekenhuis en de kraamverzorgster wel aangaven dat het niet bewezen was dat het echt zo helpen.

Ik vind het niet erg dat ze op haar buik slaapt, maar ik vond het gewoon ff een een beetje een beangstigend idee, maar aan de ander ekant ze kan goed haar hoofdje op tillen, is sterk in haar nekje, en ze legt haar hoofd al op zij ze ligt niet met haar neus in het matras dus ik vertrouw er wel op dat het goed gaat.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 4:33

Ik leg ze altijd op de rug in bed, gewoon onder een dekentje en stop ze in. Maar binnen een paar minuten liggen ze bovenin bed, overdwars, op hun buik etc. Vaak moet ik ze nog 1 of 2 keer goed leggen en dan draaien ze op hun buik en vallen in slaap.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 5:20

Stofzuiger schreef:Ik leg ze altijd op de rug in bed, gewoon onder een dekentje en stop ze in. Maar binnen een paar minuten liggen ze bovenin bed, overdwars, op hun buik etc. Vaak moet ik ze nog 1 of 2 keer goed leggen en dan draaien ze op hun buik en vallen in slaap.

Geen slaapzak?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 5:51

studiebol schreef:
Stofzuiger schreef:Ik leg ze altijd op de rug in bed, gewoon onder een dekentje en stop ze in. Maar binnen een paar minuten liggen ze bovenin bed, overdwars, op hun buik etc. Vaak moet ik ze nog 1 of 2 keer goed leggen en dan draaien ze op hun buik en vallen in slaap.

Geen slaapzak?
O ja, tuurlijk, die vergeet ik er in te zetten. Ze hebben altijd een slaapzak aan.

Gast
Gast

Bericht  chipa do 3 mei 2012 - 6:08

F heb ik nu ook al een paar keer op zijn buikje aangetroffen. Leg hem dan op zijn zij. We hebben wel een aerosleepje maar blijf het eng vinden. Weinig aan te doen. Hij draagt enkel een slaapzak.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Poisongirl do 3 mei 2012 - 6:11

Jason slaapt al sinds hij 5 weken was in alleen een slaapzakje, omdat hij niet onder de dekens bleef liggen en dat was toch echt te koud. nu leg ik hem op zijn rug in bed in zijn slaapzakje rond half negen en als ik dan tegen half tien nog eens bij hem kijk ligt hij op zijn buik, liefst overdwars of 180 graden gedraaid smile
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 6:59

Ik heb haar nu net als anders gewoon in bed gestopt, dus in de slaapzak, onder een dekentje en op haar rug. Ik ga voor dat ik naar bed ga wel eens kijken hoe ze ligt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 22:05

Vandaag heb ik haar niet op haar buik gevonden, dus tja ik vind het lastig. Nu ligt ze op het speelkleed ligt ze wel lekker met haar duim in haar mond op dr buik. Ach als ze maar lekker ligt..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  koNijntje do 3 mei 2012 - 23:30

t vond op zijn buik liggen nooit leuk, hij onderneemt/ondernam dan ook weinig..
tegenwoordig vind ik hem in bed steeds vaker op zijn buikje als hij wakker wordt en soms ook tijdens het slapen. gisteren lag hij dus wel met zijn gezichtje half in het matras.. ben blij met de aerosleep, ook al is het niet bewezen het geeft mij een geruster gevoel en dat vind ik ook belangrijk.
gisteren heb ik hem op zijn zij gelegd omdat hij dus in het matras lag, maar anders laat ik hem op zijn buikje liggen, als hij lekker slaapt: prima..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud