Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 seizoen slaapzak....

+2
Supertalentje
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty 4 seizoen slaapzak....

Bericht  duckie di 18 okt 2011 - 19:46

heb even wat vraagjes over een 4 seizoenen slaapzak... ik heb hier nu een aantal gewone dikkere slaapzakken liggen maar ik heb het idee dan mn dochter het nu al koud heeft snachts... het is ook niet heel warm op haar kamertje. ze had vanacht een wat dikkere slaapzak aan een lange mouw romper en een pyama maar toch werd ze vanacht wakker en voelde niet heel erg warm in haar nekje... maar als ik haar nu al een winter slaapzak aantrek wat moet ik dan wel niet als het echt winter word.een dekentje durf ik niet aangezien ze het hele bed door spookt. nu las ik hier een keer iets over een 4 seizoenen slaapzak...
is deze warmer dan een gewone slaapzak? en hoe werkt dat? ik las ergens ook iets over wantjes? en welk merk heb je... bevalt die goed?
en dan zag ik dat je verschillende maten hebt van sommigen... vanaf 1 jaar of tot 1 jaar... kun je met die tot 1 jaar dan ook wat langer doen? of kan ik nu al wel 1 vanaf 1 jaar kopen?
pfff lastig wie kan me helpen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  Supertalentje di 18 okt 2011 - 20:01

Een 4 seizoenen is net zoiets als een 4 seizoenendekbed, bestaat uit een dikke buitenkant en een dunnere binnenkant, die kun je los van elkaar gebruiken en de mouwen kunnen eraf. Verder weet ik er ook niks van, ik heb ze in de winkel gezien.

Je vraagt je af wat je moet doen als je haar nu haar winterslaapzak aandoet en het straks echt winter wordt, kun je dan de verwarming in haar kamertje niet aanzetten?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  Mida4you di 18 okt 2011 - 20:16

Wij zitten hier met hetzelfde. Wij zijn afgelopen weekend verhuisd en mijn dochtertje heeft nu enkelglas op haar kamer. Ze heeft de winterslaapzak al aan maar dan zonder de dikke mouwtjes. We laten nu de verwarming 's nachts aan want we deden hem eerst altijd uit maar dat wordt nu niet wat. En de verwarming aan laten kan ik je aanraden want het wordt een stuk aangenamer op de kamer
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  Parisienne di 18 okt 2011 - 21:04

Wij hebben de Puckabag, een 4-seizoenen-slaapzak dus.

Je hebt twee slaapzakken: een lentedeel en een herfstdeel. Het lentedeel is van (dun) katoen. Als je daar de mouwen afritst heb je het zomerdeel. Het herfstdeel is een stuk dikker, aan de binnenkant is katoen, de buitenkant is heel zachte fleece. Deze is echt al lekker warm. Als je het winterdeel wilt maken doe je het herfstdeel binnenstebuiten (fleece dus aan de binnenkant) en doe je het (katoenen) zomerdeel over het herfstdeel heen en rits je het aan elkaar vast. N. gebruikt hier momenteel nog het lentedeel, maar zodra haar kamertje afkoelt (wat elk moment kan gebeuren en heel snel kan gaan) dan ga ik gelijk het herfstdeel gebruiken. Mocht het nog kouder worden maak ik er een winterslaapzak van.

Het kost wat geld, maar ik vind het nu al een heel goede investering!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  Tania di 18 okt 2011 - 21:20

Wij hebben ook de puckababy. Heerlijke slaapzak en mijn zoontje heeft het nog nooit koud gehad erin, ook niet vorige winter toen het heel koud was. Deze slaapzak heeft ook wantjes maar die worden hier nooit gebruikt omdat hij daar toch z'n handjes uitwurmt.
Hij is (officieel) vanaf 7 maanden dus je kindje zou er meteen inkunnen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  duckie di 18 okt 2011 - 23:13

is een combisleeper net zoeits?
en tot hoelang kunnen ze er in liggen (qua leeftijd)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  Tania di 18 okt 2011 - 23:17

duckie schreef:is een combisleeper net zoeits?
en tot hoelang kunnen ze er in liggen (qua leeftijd)

De combisleeper is idd ook een 4 seizoenenslaapzak. De puckababy hebben wij gekocht omdat hij iets smaller is en mijn zoontje na het inbakeren nog niet kon wennen aan een gewone slaapzak.

De puckababy is als ik het goed heb volgens de beschrijving tot 2 jaar. Mijn zoontje is best groot en ik ga ervanuit dat hij dat ook wel makkelijk gaat halen. De zak is 100 cm.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  duckie di 18 okt 2011 - 23:20

bedankt, ga maar eens een beetje neuzen.. zonde van al mn slaapzakken maar goed :d
is het herfstdeel dan zoeiso warmer dan een gewone slaapzak? en wat doe je er dan onderaan?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  sheila123 wo 19 okt 2011 - 5:31

Wij hebben de combisleeper. Het herfstgedeelte is wel wat dikker als een gewone zak idd. Ik heb hem nu bij de jongste nog niet gebruikt maar bij de oudste wel. Boven is het bij ons ook zo koud. Ik deed er gewoon een pyamaatje onder en natuurlijk een romper met korte of als het vroor bv een lange mouw. Succes met je keuze!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  duckie wo 19 okt 2011 - 5:36

is de puckabag nog warmer dan de combi sleeper of maakt het geen erschil? Zit er verder nog veel verschil in dat iemand weet?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  Parisienne wo 19 okt 2011 - 7:23

duckie schreef:bedankt, ga maar eens een beetje neuzen.. zonde van al mn slaapzakken maar goed :d
is het herfstdeel dan zoeiso warmer dan een gewone slaapzak? en wat doe je er dan onderaan?
Het herfstdeel van de Puckabag is inderdaad een stuk warmer dan een gewone winterslaapzak. N. ligt er zelfs alleen in haar romper in, dan heeft ze het warm zat.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

4 seizoen slaapzak.... Empty Re: 4 seizoen slaapzak....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum